LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Baan zonder pensioenregeling

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
E Roetert
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2009 13:35

Baan zonder pensioenregeling

Ongelezen bericht door E Roetert »

Mijn nieuwe werkgever heeft geen pensioenregeling voor zijn werknemers. Wat is nu wijsheid; pensioen via onze verzekeringsmaatschappij, zelf bij mijn bank sparen en zo ja, hoeveel dan of sparen middels banksparen :?:
Alvast dank voor het meedenken.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Baan zonder pensioenregeling

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

dat is opzich een beetje vreemd, volgens mij kan dit helemaal niet, maar ik zou me kunnen vergissen. Ik zou de jurofoon eerst even bellen om te vragen of dit wel mag.

Trudy

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: Baan zonder pensioenregeling

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Is mijn werkgever verplicht om mij een pensioen toe te zeggen?

In principe niet, aangezien we in Nederland geen pensioenplicht kennen. Als uw bedrijf echter onder een CAO valt waar dit wel verplicht is, dan is uw werkgever hiertoe wel verplicht.

Op het moment dat uw werkgever besluit u een pensioen toe te kennen, dan gelden er wel allerlei regels waaraan uw werkgever moet voldoen. Deze regels zijn er onder andere om te zorgen dat de pensioentoezegging die door uw werkgever gedaan wordt ook nagekomen wordt.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Baan zonder pensioenregeling

Ongelezen bericht door tennis »

Harry De Dekker schreef:Is mijn werkgever verplicht om mij een pensioen toe te zeggen?

In principe niet, aangezien we in Nederland geen pensioenplicht kennen. Als uw bedrijf echter onder een CAO valt waar dit wel verplicht is, dan is uw werkgever hiertoe wel verplicht.

Op het moment dat uw werkgever besluit u een pensioen toe te kennen, dan gelden er wel allerlei regels waaraan uw werkgever moet voldoen. Deze regels zijn er onder andere om te zorgen dat de pensioentoezegging die door uw werkgever gedaan wordt ook nagekomen wordt.


Hier is dan de volledige website:
http://www.homefinance.nl/pensioen/werk ... nsioen.asp


Hier kan je ook jou specifieke vragen stellen!

Gesloten