LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ergens recht op?

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
Coachingnurse

ergens recht op?

Ongelezen bericht door Coachingnurse »

Mijn expartner is overleden. Wij zijn nooit officieel verbonden geweest.
Wel hebben wij een dochter gekregen, hij heeft haar nooit erkend. Wel heeft hij haar altijd gezien en een bijdrage aan levensonderhoud gedaan. Heeft mijn dochter van 7 toch ergens recht op?

Chocomelk

Re: ergens recht op?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Coachingnurse schreef:Mijn expartner is overleden. Wij zijn nooit officieel verbonden geweest.
Wel hebben wij een dochter gekregen, hij heeft haar nooit erkend. Wel heeft hij haar altijd gezien en een bijdrage aan levensonderhoud gedaan. Heeft mijn dochter van 7 toch ergens recht op?
Verwacht zelf van niet omdat hij haar nooit erkend heeft, dus nergens is
bekend dat hij een dochter heeft.
Als de overledene op het moment van overlijden kinderen heeft die jongen dan 21 jaar en niet getrouwd zijn, dan hebben deze kinderen recht op het ABP wezenpensioen. Per kind wordt er 1/7 deel van het ouderdomspensioen geschonken. Alle kinderen kunnen in totaal niet meer dan 5/7 van het ouderdomspensioen ontvangen. Dit wezenpensioen wordt beëindigd, wanneer het kind 21 jaar of ouder is of gaat samenwonen of trouwen. Wanneer beide ouders overleden zijn en een kind nog geen 16 jaar is, dan kan het kind een wezenuitkering ANW krijgen.

Gesloten