LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Nederlanden en mijn pensioen

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
grun

Nationale Nederlanden en mijn pensioen

Ongelezen bericht door grun »

Afgelopen zomer kreeg ik een brief van Nationale Nederlanden met daarin een pensioenoverzicht. Het is maar een klein bedrag van een oude werkgever waar ik ooit eens, tientallen jaren geleden, een paar jaar gewerkt heb. Eerlijk gezegd was ik het allang vergeten.

Nu heb ik wel eens gelezen dat kleine pensioentjes tot een bedrag van 438 euro/jaar ook afgekocht kunnen worden met een eenmalig bedrag. Dus ik belde in juli NN om te vragen of zij ook een afkoopregeling kenden. Ja, dat kon, dus de gegevens doorgegeven en dan maar op een voorstel wachten.
Omdat dat uitbleef heb ik na een week of zes nog eens gebeld, met de vraag of mijn verzoek mogelijk aan hun aandacht was ontsnapt. Nee, dat niet, zei de meneer van de klantenservice, maar och, dit soort dingen had bij NN nu eenmaal geen prioriteit, dus ik moest maar gewoon enig geduld oefenen.

Het is nu november en ik heb nog steeds niets gehoord, maar ze kunnen niet zeggen dat ik geen geduld heb. Is dat niet vreemd eigenlijk, het is toch zeker mijn eigen geld? Iemand enig idee wat ik verder kan doen? Ik wil gewoon graag weten wat zij voor bedrag in hun hoofd hebben, uit nieuwsgierigheid, niet omdat ik er om zit te springen.

tenormin

Re: Nationale Nederlanden en mijn pensioen

Ongelezen bericht door tenormin »

grun, als je er toch geen haast mee heb, verspil dan geen telefoontje meer er aan. In de brief die je hebt ontvangen staat vast wel een referentie en/of klantnummer en waarschijnlijk een email adres. Vraag nog eens op deze wijze over het hoe en wat er aan het handje is dat je helemaal geen antwoord krijgt. Tenzij ze een 0800 nummer gebruiken, dan kan je rustig zonder kosten gebruik maken van de telefoon. Hoewel, zwart op wit en misschien een antwoord: lijkt me wel zo plezierig. Het in 1 keer uitbetalen kan ook juist een verschil maken in je belastingopgave, maar neem aan dat je dat wel weet. Zit je b.v. net 1 jaar iets boven de norm, wens je achteraf: oei, had ik dit maar nooit gedaan.

grun

Re: Nationale Nederlanden en mijn pensioen

Ongelezen bericht door grun »

tenormin schreef:grun, als je er toch geen haast mee heb, verspil dan geen telefoontje meer er aan. In de brief die je hebt ontvangen staat vast wel een referentie en/of klantnummer en waarschijnlijk een email adres. Vraag nog eens op deze wijze over het hoe en wat er aan het handje is dat je helemaal geen antwoord krijgt.
Goeie tip, ik zal eens zien of ik een emailadres kan vinden. Misschien dat er ook nog iemand van de NN webcare dit leest en denkt: we zijn grun helemaal vergeten! :D

Gesloten