LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitbetaling pensioen

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
jansjeboekhoven

uitbetaling pensioen

Ongelezen bericht door jansjeboekhoven »

geen uitbetaling pensioen op pensioenleeftijd

Mijn vraag is:

Bij mijn pensionering op 66 jaar en 4 maanden, heb ik recht op mijn AOW en mijn pensioen opgebouwd bij pensioenfonds zorg en welzijn.
Daarnaast heb ik ook een heel klein pensioen opgebouwd bij het slagerspensioenfonds.
Op mijn pensioenoverzicht.nl wordt aangegeven dat het pensioen van zorg en welzijn wel uitkeert op mijn AOW leeftijd, maar dit slagerspensioen pas op 67 jaar. Kan dit zomaar?

sylvesterb

Re: uitbetaling pensioen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jansjeboekhoven schreef:geen uitbetaling pensioen op pensioenleeftijd

Mijn vraag is:

Bij mijn pensionering op 66 jaar en 4 maanden, heb ik recht op mijn AOW en mijn pensioen opgebouwd bij pensioenfonds zorg en welzijn.
Daarnaast heb ik ook een heel klein pensioen opgebouwd bij het slagerspensioenfonds.
Op mijn pensioenoverzicht.nl wordt aangegeven dat het pensioen van zorg en welzijn wel uitkeert op mijn AOW leeftijd, maar dit slagerspensioen pas op 67 jaar. Kan dit zomaar?
Als dat conform de voorwaarden van dat pensioen is dan mag dat.
Heb je zelf al gekeken?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u kunt het ook rustig laten ingaan op uw AOWdatum.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De reglementaire pensioendatum staat los van de AOW datum. Die kan ook eerder of later zijn. Ook de gewenste pensioeningangsdatum kan eerder of later zijn. In veel pensioenregelingen kun je daarom zelf nog kiezen of je de ingangsdatum wilt vervroegen of uitstellen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Jansje, in deze https://www.pensioenslagers.nl/wp-conte ... g-2017.pdf brochure van uw fonds staat op pagina 6 dat u tussen uw 60e en 70e met pensioen kunt gaan. Die 67 jaar is een standaard rekenleeftijd maar zegt niets over de door u gewenste pensioendatum.

Ienemienie13?

Ongelezen bericht door Ienemienie13? »

U kunt deze Pensioen ook naar voren halen, alleen dan krijgt u wat minder !

Alex E

Ongelezen bericht door Alex E »

Klaas Jan schreef:Hallo Jansje, in deze https://www.pensioenslagers.nl/wp-conte ... g-2017.pdf brochure van uw fonds staat op pagina 6 dat u tussen uw 60e en 70e met pensioen kunt gaan. Die 67 jaar is een standaard rekenleeftijd maar zegt niets over de door u gewenste pensioendatum.
Juist, en afhankelijk van de door Jansje verkozen ingangsdatum zal de maandelijkse pensioenuitkering iets hoger of lager uitvallen dan bij de standaard ingangsdatum op 67 jarige leeftijd.

Zwartkate

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Soms is het handiger eerst direct contact met de bewuste partij (in dit geval het slagerspensioenfonds) op te nemen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een half jaar voor de gewenste pensioenleeftijd contact opnemen.
Dan wordt alles aangepast.

Gesloten