Hoi,
Ik wil mijn pensioen bij ZwitserLeven afkopen omdat:
1. Ik al ruim 2 jaar niet meer in Nederland woon en ook niet verwacht in Nederland meer te komen wonen. Ik verhuis binnen kort ook weer in het buitenland zelf en vind het lastig elke keer adreswijzigingen te moeten doorgeven.
2. Het pensioen maar 34 euro per jaar is.
PNO heeft wel netjes meegewerkt en dat pensioen wat ik daar had is afgekocht. Nou is dit bij ZwitserLeven niet veel geld maar ik heb er wel voor betaald dus ik heb er wel recht op. Ze willen het alleen niet uitbetalen. Anderhalf jaar geleden hebben ze beloofd dat ze me zouden emailen als het zover was, want het zou binnenkort mogelijk zijn. Ik heb niks meer gehoord en nu komen ze weer met hetzelfde verhaal.
Wat zijn mijn rechten hier? Kan ik ze 'dwingen' het af te kopen?
Bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wil pensioen afkopen, ZwitserLeven werkt niet mee.
-
Re: Wil pensioen afkopen, ZwitserLeven werkt niet mee.
Emigratie is op zich nog geen reden waarom je een pensioen zou mogen afkopen. Dus ondanks dat je geëmigreerd bent, mag je van de wet nog niet het pensioen afkopen.
Maar wat wel het geval is, is dat het pensioenfonds of de pensioenverzekeraar een klein pensioen mag afkopen, los van of je emigreert of niet. Maar daar hoeft de pensioenverzekeraar niet aan mee te werken, als die mogelijkheid niet in het pensioenreglement is opgenomen.
Maar wat wel het geval is, is dat het pensioenfonds of de pensioenverzekeraar een klein pensioen mag afkopen, los van of je emigreert of niet. Maar daar hoeft de pensioenverzekeraar niet aan mee te werken, als die mogelijkheid niet in het pensioenreglement is opgenomen.
-
Re: Wil pensioen afkopen, ZwitserLeven werkt niet mee.
kweenie schreef:Emigratie is op zich nog geen reden waarom je een pensioen zou mogen afkopen. Dus ondanks dat je geëmigreerd bent, mag je van de wet nog niet het pensioen afkopen.
jammer maar ok het is duidelijk! bedankt!