![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
U gaat er in uw vraagstelling van uit dat de Postcodeloterij eerlijke trekkingen verricht. Dat zou ik niet doen.
Vraag jezelf af, wat is belangrijker? Eerlijke loterij of leuke televisie met kans op extra reklameinkomsten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Waar haalt u die wijsheid vandaan?Boesta schreef:Postcodes waar geen loten zijn verkocht doen ook mee aan de trekkingen.joep873 schreef:Wat ze je in dit antwoord niet vertellen is dat er wordt geloot tussen loten, niet tussen postcodes. Ieder lot heeft dezelfde winkans, niet iedere postcode.
Als binnen de ene postcode meer loten zijn verkocht dan in de andere dan is er voor de eerste postcode een grotere winkans dan voor de tweede.
Aangezien er op een bedrijventerrein weinig loten zullen worden verkocht zullen er op postcodes van bedrijventerreinen weinig prijzen vallen.
Heel grof gezegd gaat 1/3 van hun inkomsten naar goede doelen. 1/3 naar de belastingen en het restant wordt uitgekeerd als prijzen. Bij deze "belegging" verlies je theoretisch altijd 66% op de lange termijn.harryboer schreef:Ik begrijp niet dat er zich niemand afvraagt waar het geld van de PCL blijft, en hoe de salarissen van deze slimme organisators tot stand komen en hoe hoog die zijn, ik geloof dat vragensteller dan de tranen in de ogen zullen staan. Dit zou toch veel interresanter zijn dan je af te vragen of je postcode en of alle postcodes wel eerlijk mee spelen?
Dat zou ik in een half uurtje kunnen, ik heb een bestand met ligging van alle Nederlandse bedrijventerreinen, én een bestand met alle ~420.000 6 positie postcodes, even de een over de ander leggen, en presto, ik heb een lijst met alle postcodes die fysiek binnen een bedrijfsterrein vallen. Beide gis-datasets zijn overigens openbaar, kijk maar op pdok.nl, en met een gratis open-source gissysteem (Qgis of grass) zou iedereen dat zelf kunnen.juliomariner schreef:Er wordt gesteld dat het voor de PCL eenvoudig is om een lijst met postcodes te maken van bedrijventerreinen. Ik vraag me af dat het zo eenvoudig is. Ik denk dat iemand dan toch handmatig alle postcodes moet checken, dus niet eenvoudig en goedkoop. Ik snap dus best dat ze niet met zo'n lijst kunnen of willen komen
Berteman schreef:En wat als de 'postcodekanjer' op het adres van het kantoor van de postcodeloterij valt?