LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douche voor de Postcode Loterij

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Gruffalo

Douche voor de Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Gruffalo »

Primair gaat het om het goede doel, maar leuk als je eens wat wint. Toch? Vorige maand kregen we bericht dat we met de loterij van maart de ijsprijs hadden gewonnen. Een halve liter heerlijk Ben & Jerry’s ijs. Uiterlijk op 10 mei zouden we bericht krijgen. Nou, vergeet het maar. Op 10 mei maar even een mail gestuurd om te informeren. Antwoord: binnen 5 dagen zouden we worden teruggebeld. Nou, vergeet het maar. Dus na 5 dagen zelf maar even gebeld (a 10 cent per minuut). Krijgen we te horen dat er op 10 mei naar aanleiding van onze mail actie is ondernomen. Zeer onwaarschijnlijk, want onze mail is verstuurd op 10 mei om 22:00 uur, een uur na sluitingstijd. Bovendien vissen we achter het net want de ijsprijs krijgen we niet meer. Als alternatief worden we afgescheept met in totaal 12 stroopwafels in luxe verpakking; 2 blikken met opdruk. Lekker zo’n blik. Bovendien sigaar uit eigen doos, want die hebben we, door zelf te moeten bellen, bijna al zelf betaald. Mooi weer spelen op de TV met (een truck vol) miljoenen die te winnen zijn, bijgestaan door een paar BN-ers die er een dikke boterham aan overhouden, maar een bon voor een halve liter Ben & Jerry's ijs kan er niet meer af. “Winnen doe je bij de postcode loterij” moet je dus nog maar afwachten. Een gewonnen prijs die we niet krijgen, een helpdesk die onwaarheden verkondigt en een “leuke” alternatieve prijs die we zelf hebben betaald. Hoe gul kan de loterij zijn. Zoals gezegd: het gaat natuurlijk om het goede doel maar wat dit betreft krijgt de Postcode Loterij van ons de ijskoude douche. :cry:
Laatst gewijzigd door Gruffalo op 25 mei 2013 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Douche voor de Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Barman »

Gruffalo schreef: Als alternatief worden we afgescheept met in totaal 12 stroopwafels in luxe verpakking; 2 blikken met opdruk. Lekker zo’n blik. Bovendien sigaar uit eigen doos, want die hebben we, door zelf te moeten bellen, bijna al zelf betaald.
Dan zou ik maar even naar de THT datum kijken want die dingen gaven ze meer dan een jaar geleden ook al weg.

Een sigaar uit eigen doos is het niet. Zij hebben jou niet gevraagd om te bellen voor een bakkie ijs. Dat doe je zelf. Je had die van mij mogen hebben. Ik had geen zin om het af te halen. Was niet op loopafstand.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Douche voor de Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Primair gaat het om het goede doel,
Nee hoor. Primair gaat het om geld. Al die BN'ers die meegraaien uit de goed gevulde ruif. De Winstons, Quinties en Gastons die hun bankrekeningen elke maand weer meer riant gevuld zien worden. Zij winnen gegarandeerd elke maand bij de Postcodeloterij.

U doet toch ook mee? Doen hoor!

Gruffalo

Re: Douche voor de Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Gruffalo »

Interessant al die reacties. Kan je natuurlijk ook verwachten als je zoiets op een forum zet. Bij ons gaat het inderdaad om het goede doel, want als het om het geld ging had ik beter geen loten kunnen kopen. De kans dat je de hoofdprijs krijgt is uitermate klein en met het geld dat ik al jaaaaren had kunnen besparen door geen loten te kopen had ik al heel wat bakkies ijs kunnen kopen. Wij hebben het goed en dat gun ik mensen in o.a. ontwikkelingslanden ook. Dat kan ondermeer worden gesteund middels de Postcode Loterij. Maar als ik dan een prijsje win, dan wil ik ook graag de prijs die me toekomt en geen surrogaat, zonder dat ik daar ook nog eens zelf achteraan moet. Voor maandelijkse incasso hoeven ze me ook niet te bellen. Handjeklap flikken ze ook niet met die BN-ers die elke maand weer “de loterij winnen”, zoals Bob Schurkjens het juist verwoord. Over die idioot hoge prijzenpot valt overigens ook nog wel wat te zeggen: waarom steunt de Postcode Loterij allerlei milieu organisaties om vervolgens met auto’s te strooien. Goed voor het milieu? Kan dat geld niet beter worden aangewend voor goede doelen in o.a. ontwikkelingslanden. Kan je nog meer mensen die het minder goed hebben gelukkig maken door ondermeer voor goede levensomstandigheden te zorgen. En wat blijft er nog meer aan de strijkstok hangen dat beter besteed had kunnen worden. Van mij mag die prijzenpot best wat minder. Kan de prijs van de loten ook omlaag, waardoor meer mensen loten kunnen kopen.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Douche voor de Postcode Loterij

Ongelezen bericht door ruud_a »

Gruffalo schreef:Interessant al die reacties. Kan je natuurlijk ook verwachten als je zoiets op een forum zet. Bij ons gaat het inderdaad om het goede doel, want als het om het geld ging had ik beter geen loten kunnen kopen. De kans dat je de hoofdprijs krijgt is uitermate klein en met het geld dat ik al jaaaaren had kunnen besparen door geen loten te kopen had ik al heel wat bakkies ijs kunnen kopen. Wij hebben het goed en dat gun ik mensen in o.a. ontwikkelingslanden ook. Dat kan ondermeer worden gesteund middels de Postcode Loterij. Maar als ik dan een prijsje win, dan wil ik ook graag de prijs die me toekomt en geen surrogaat, zonder dat ik daar ook nog eens zelf achteraan moet. Voor maandelijkse incasso hoeven ze me ook niet te bellen. Handjeklap flikken ze ook niet met die BN-ers die elke maand weer “de loterij winnen”, zoals Bob Schurkjens het juist verwoord. Over die idioot hoge prijzenpot valt overigens ook nog wel wat te zeggen: waarom steunt de Postcode Loterij allerlei milieu organisaties om vervolgens met auto’s te strooien. Goed voor het milieu? Kan dat geld niet beter worden aangewend voor goede doelen in o.a. ontwikkelingslanden. Kan je nog meer mensen die het minder goed hebben gelukkig maken door ondermeer voor goede levensomstandigheden te zorgen. En wat blijft er nog meer aan de strijkstok hangen dat beter besteed had kunnen worden. Van mij mag die prijzenpot best wat minder. Kan de prijs van de loten ook omlaag, waardoor meer mensen loten kunnen kopen.
als u uw geld direct aan een goed doel overmaakt hebben die goede doelen aanmerkelijk meer te besteden

ik heb het akelige vermoeden dat er maar een heel klein percentage van het geld van de loten bij goede doelen terecht komt
die loterijen zijn over gestapt van het uitkeren van geld naar het uitkeren van goederen
daarmee zijn ze in staat de opbrengsten voor de loterij te minimaliseren door de goederen duur in te kopen bij een andere eigen BV
nadat de kosten van de loterij zijn afgetrokken en de belasting is betaald blijft er nog maar weinig over voor de goede doelen
5%, 10% misschien 15% van de prijs van een lot?
waarschijnlijk nog geen 15%

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Douche voor de Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij ons gaat het inderdaad om het goede doel,
Ha ha. Natuurlijk. En stilletjes toch op een prijs blijven hopen. Stel je voor dat de buren in de straat wél winnen en jij niet omdat je niet mee doet.

Kom op zeg.

Lees deze bladzijde maar eens goed door. Vooral het kopje "kritiek":
http://nl.wikipedia.org/wiki/Postcodeloterij

Gesloten