LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Chocomelk

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef: Dat is inderdaad niet zo moeilijk. Maar dan moet je wel een uitspraak hebben. Die heeft hij niet.
Die uitspraak zal hij toch wel hier neerzetten neem ik aan.

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Eerder had ik vermeld dat piepkastje 140 decibel aan geluid doet maken. Elke 3dB harder is een verdubbeling van de geluidswaarde.

Puma73 vind het niet erg dat er mogelijke gehoorbeschadiging doet veroorzaken omdat hangjongeren kennelijk een erger probleem zijn?

Dus ik mag dit dan gaan inzetten om mensen weg te jagen?

http://www.hln.be/hln/nl/3204/Piraten/a ... aten.dhtml

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@gezondheid, we wachten nog steeds op een link naar de uitspraak.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Knap hoor, al tijdenlang overal een probleem aankaarten zonder een oplossing te hebben, of initiatief te nemen om tot een oplossing te komen. Naja, ongelimiteerd klagen valt ook onder de vrijheid van meningsuiting.

Chocomelk

@ Gezondheid plaats je de uitspraak nog waar jij het zo druk over had ?

gezondheid

Hierbij een advertentie waarin staat dat het apparaat 140 decibel afgeeft. Zoals je kunt begrijpen overschrijdt dat alle geluidsnormen. Jullie verwachten van mij allerlei inspanningen, ik zou zeggen zoek maar eens op decibels! > Acute gehoorbeschadiging. Wanneer ik fabrikanten hierop wijs dan verwijderen ze snel het volume uitgedrukt in decibels! De Nederlandse Voedsel- en Waren Autoriteit meet vanaf één meter dat terwijl die piepende kastjes voor in de tuin kunnen staan en kleine kinderen veel dichter bij de geluidsbron kunnen bevinden.

http://www.tvbuiten.nl/Webwinkel-Product-41322911/.html

Bovenstaande advertentie: Hierin staat dat het apparaat begint vanaf 16KHz. Een mens kan horen tot circa 20 kilohertz. Iemand gaf aan dat het mijn probleem is dat ik het geluid irritant vind. Mag ik je er op wijzen dat het geluid juist voor bedoeld is om mensen weg te jagen? Of je het nu een kattenverjager noemt of een Mosquito, de geluiden zijn vrijwel identiek aan elkaar. Eerder heb ik een overzichtje geplaatst wanneer bepaalde volumes schadelijk zijn. Dan word mij verweten door Kuklos (die zegt dat hij meerdere titels heeft) dat ik dan algemene informatie plaats. In jullie optiek doe ik het niet goed en verkoop ik allemaal onzin. Als ik deze uitspreek hier neer plaats verwacht ik ook dat jullie het belachelijk gaan maken. Er zijn steeds dezelfde mensen die menen te moeten reageren op mijn bijdrage's.

Dit piepkastje heeft een absurde bereik:
Bereik van 200m².
- 16-23kHz - 140dB.
- Afmeting 135x70mm.
- Spatwaterdicht.
- Werkt ook tegen herten en knaagdieren.
- Dier- en milieuvriendelijk.
In 2006 heeft Radar al eens aandacht besteed aan te hoge volume waardes zie:

http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... speelgoed/

Ik heb eerder eens in dit forum proef op de som genomen door een stelling van de presentatrice over te nemen. Ook dat werd belachelijk gemaakt totdat ik aangaf dat zij het was. Helaas heeft deze uitzending er n iet toe bijgedragen dat er iets veranderd is in de producten.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 22 dec 2013 20:44, 4 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Uiteraard nog steeds geen link naar de uitspraak. Of laat ik zeggen de vermeende uitspraak van de rechter.

gezondheid

Kuklos je hebt kennelijk niet door de manier waarop men hier reageert dat ik daar ook geen behoefte aan heb? Maar kennelijk dringt dat niet tot je door. Want er werd hier gesteld dat ik het gelogen heb. Dus ik zou zeggen geloof dat dan lekker! Je begrijpt kennelijk dan niet dat ik daar dan weinig zin in heb om jullie te overtuigen van mijn gelijk. Ik zou zeggen ga maar verder met het bagatelliseren van dit probleem. Kennelijk ben je van mening dat zolang niets niet bewezen is dat iets schadelijk is gewoon door moet laten gaan ondanks de klachten. Totdat je zelf iets overkomt? Puma73 gaf zelfs aan ik gebruik gewoon dat piepkastje, ook al heeft een ander daar last van heeft. Maar als je de situatie eens andersom zou gaan stellen? Dat Puma73 er last van heeft en de ander daar geen rekening mee houdt? Een oppervlakte van 200m2... Hij wil dat een andermans kat niet op het terrein komt. Dan stel ik: Ik wil niet dat jouw geluid op mijn terrein komt!

Mag ik jullie scharen onder het anti gezondheid comité?

Chocomelk

gezondheid schreef: Helaas heeft deze uitzending er n iet toe bijgedragen dat er iets veranderd is in de producten.
Dat zal ook NIET gaan gebeuren.

gezondheid

Bij vuurwerk weet je dat je er ver vandaan moet blijven om zodoende geen gehoorbeschadiging op te lopen. Echter deze geluiden worden ook in openbare gedeeltes ten gehoor gebracht. Eerder werd er gepleit voor een waarschuwingsbord. Dan kun je er voor kiezen niet in die ruimte te bevinden. Echter dit soort volumes zijn ronduit schadelijk. 140 decibel zijn absurde waardes. Er was ooit een campagne "Zet hem maar HARD genoeg" dan word het vanzelf wel stil. Maar ook dat heeft geen nut gehad. Van de VNG heb ik gelezen dat er wel degelijk een rechtszaak kan worden gevoerd tegen Mosquito. Dit moet ik dan ook rectificeren. Je gooit het dan niet op geluidshinder zoals ik bij jurist heb gevraagd maar dan moet je het gooien op "onrechtmatige daad". Echter het merk "Mosquito" kent een volume van 90 decibel. Dus dan moet jij bewijzen dat het schadelijk is. En dat is op dit moment niet mogelijk. Helaas worden alle uitspraken niet openbaar gemaakt op rechtspraak.nl ik overweeg wel om eventueel een rechtszaak te gaan starten omdat ik vind dat het algemene belang belangrijk is. Maar het kan jaren duren voordat het eens bij het Hof komt. Dan komt er een algemeen bindende uitspraak. Want een individuele uitspraak kun je helaas geen rechten aan ontlenen. Dus ik vraag me dan ook af of dit ten positieve ook een bijdrage inlever gezien de hoge advocaat kosten.

Chocomelk

Ga naar de rechter en kom over een aantal jaren weer terug hier in dit
topic want dit geklaag en gezeur heb je niets aan terwijl je er momenteel
helemaal niets tegen doet.

Waar blijft de uitspraak, nee die heb je nog niet geplaatst !

kuklos

gezondheid schreef:Kuklos je hebt kennelijk niet door de manier waarop men hier reageert dat ik daar ook geen behoefte aan heb?
En in een later bericht:
gezondheid schreef:De uitspraak heb ik hier al eens eerder geplaatst.
Wat is het nu?

Doch, ik kan je dit zeggen, we hebben nog steeds geen link naar de uitspraak gezien.

Als jij wil praten over iets niet doorhebben, wanneer heb jij door dat jouw wijze van handelen hier juist de reacties zoals die er zijn uitlokt?
gezondheid schreef:Maar kennelijk dringt dat niet tot je door.
Dit is dus ook op jou van toepassing.
gezondheid schreef:Kennelijk ben je van mening dat zolang niets niet bewezen is dat iets schadelijk is gewoon door moet laten gaan ondanks de klachten. Totdat je zelf iets overkomt?
En nou ga je ook nog iets invullen voor mij.

Weet je wat ik van mening ben? Dat als het werkelijk zo vreselijk dat jij eens de daad bij het woord moet voegen en naar de rechter moet stappen. Voorlopig ben je een blaaskaak die hier heel stoer doet, maar keer op keer ongelijk krijgt. De politiek heeft geen noodzaak gezien een verbod in te stellen. Elke andere groepering heeft ook niks verboden of gevraagd om te laten verbieden. En jouw bewijs voor de klachten zijn steeds wat stukjes in een krant. Hoeveel klachten heb je nu al in totaal? Hoeveel procent van de bevolking is dat eigenlijk?

Chocomelk

kuklos schreef: Weet je wat ik van mening ben? Dat als het werkelijk zo vreselijk dat jij eens de daad bij het woord moet voegen en naar de rechter moet stappen. Voorlopig ben je een blaaskaak die hier heel stoer doet, maar keer op keer ongelijk krijgt. De politiek heeft geen noodzaak gezien een verbod in te stellen. Elke andere groepering heeft ook niks verboden of gevraagd om te laten verbieden. En jouw bewijs voor de klachten zijn steeds wat stukjes in een krant.
+1
kuklos schreef: Hoeveel klachten heb je nu al in totaal? Hoeveel procent van de bevolking is dat eigenlijk?
Ben heel benieuwd naar het antwoord wat we waarschijnlijk weer niet zullen krijgen.

gezondheid

@ Kuklos: Hoeveel percentage van de mensen moeten klachten hebben volgens jouw maatstaven? Wederom geef je aan dat ik in het ongelijk gesteld worden zonder daarbij enige argumentatie. Je schrijft dat je aantal titels op je naam hebt staan. Dat heb je niet vermeld op het forum, ga je dat dan ook doen? Weet je wat het betekent 140 decibel? Als je een stoere man bent had je daar ook op ingegaan. Vind dit een kromme redenatie!

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7178,d.d2k

Een behorende document, iemand die de regels eens heeft uitgezocht. Ik kon helaas de verkorte link hier niet in krijgen.

Je bent van oordeel dat ik dus een blaaskaak ben. Om die reden ga ik niet meer verder met je in discussie. Ik heb wel degelijk overwogen om een rechtszaak te starten. Maar ik ga niet over één nacht ijs. Ga jij mij geld geven hiervoor?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 22 dec 2013 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Die link word door beveiligingsredenen bij me geblokkeerd.

Je zal naar de rechter moeten om daar je gelijk te halen, tot op heden heb je nog steeds ongelijk
tot jij je gelijk hebt gehaald.
Is net zoiets als je bent onschuldig tot dat je schuldig word verklaard.

Chocomelk

gezondheid schreef:Je bent van oordeel dat ik dus een blaaskaak ben. Om die reden ga ik niet meer verder met je in discussie. Ik heb wel degelijk overwogen om een rechtszaak te starten. Maar ik ga niet over één nacht ijs. Ga jij mij geld geven hiervoor?
Volgens jou zelf ga je 100% gelijk krijgen dus krijg je kosten terug van rechtzaak.

gezondheid

Chocomelk: Heb ik dat gezegd dat ik 100% gelijk ga krijgen? Je duwt mij woorden in mond.

Chocomelk

gezondheid schreef:Chocomelk: Heb ik dat gezegd dat ik 100% gelijk ga krijgen? Je duwt mij woorden in mond.
Je zegt tegen andere leden die argwaan hebben dat ze jou een blaaskaak noemen.

Alle leden die hier wat in jou ogen negatief klinkt daar antwoord je niet op of ontwijkt
de vragen, net zoals dat je nog steeds GEEN uitspraak geplaatst hebt maar daar wel over
zat te schrijven.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:Die link word door beveiligingsredenen bij me geblokkeerd.

Simpel met PDF te openen! :lol:

De mosquito, hoe kom je er vanaf?
Masterscriptie Rechtsgeleerdheid
Carrie Jansen
S0501115
11 juli 2009
Scriptiebegeleider: J.P. Loof

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Die link is een pdf-file, bevattende een afstudeerscriptie

Na vlug doorbladeren kwam ik dit tegen:
Maar dat is niet de enige weg die ik in de strijd tegen de mosquito bewandel. Vanuit mijn
stage bij het Advokatenkollektief Rotterdam houd ik mij bezig met een eventueel proefproces
van de SP-jongeren uit Rotterdam. Wij onderzoeken de mogelijkheid van een spontane
vernietiging door de Kroon van de beslissing die tot het gebruik van de mosquito heeft geleid.
Wij proberen samen met de kritische geesten in de gemeentelijke politiek de stellingname van
het Rotterdamse gemeentebestuur te beïnvloeden. Deze scriptie zal behalve een juridisch
betoog, een verslag van de gebeurtenissen in de actualiteit en een overzicht van de juridische
procedure(s) rondom de mosquito bevatten.
En daarna hield ik het wel weer voor gezien. Die scriptie is slechts een mening, maar ook hier weer vinden we geen toetsing bij de rechter of de wetgever.

Gesloten