bart1983 schreef:
Dat is niet mijn instelling maar die van post.nl. Geloof het of niet, maar dit is de grootste ballentent die nederland ooit heeft voortgebracht.
Toch knap dat zo'n "ballentent" dagelijks zoveel poststukken op de juiste bestemming kan krijgen. Met slechts 1 dag tussen op de post doen en bezorging. Menig geweldig bedrijf is niet in staat zo'n efficiënte logistiek in te regelen zoals post.nl dat doet. Nee, ik werk niet voor post.nl, maar ik heb een beetje moeite van die rommelende onderbuiken van veel Nederlanders.
Hoho, GJvdZ... UPS krijgt het zelfs voor elkaar om mijn Spongebob-wandlampen ( uitsluitend te verkrijgen in de VerenigdeStaten-van-de-UnitedStates-of-America , waarom..geen idee) een dag later al te bezorgen bij mij in de Achterhoek. Electrotroep-uit-HongKong heb ik ook binnen 24-uur hier, met DHL-express...Het hondenvoer, dat met PostNL wordt bezorgd, zou afgelopen zaterdag tussen 08:30 en 20:30 worden bezorgd. Om 15:00 een mail dat het pas maandag wordt en om 17:00 gaat de deurbel. PostNL, met een ander pakketje. Op mijn vraag waar de grote doos voor mij is krijg ik als repliek twee grote ogen.
"Het is een zooitje daar op het sorteerkantoor", zei hij nadat ik em de mails liet lezen.
Logistiek gezien is een pakje binnen Nederland een dag later bezorgen niet zo knap hoor.
Handzame pakketten, geen inklaring nodig, kleine afstanden in een land met een hoog ontwikkelde infrastructuur.
De door cijfercijfer genoemde koeriersbedrijven leveren heel wat knappere prestaties.
Maar, daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan.
Je kunt zoeken in Google op BAG VIEWER (van het Kadaster) hierop kun je het adres invoeren. Het programma geeft aan waar het adres zich bevind en of het wel of niet bestaat. Soms bestaat een adres wel maar ontbreekt een huisnummer op het pand waardoor het al dan niet onvindbaar is voor de postbode.
Soms bestaat een adres wel maar ontbreekt een huisnummer op het pand waardoor het al dan niet onvindbaar is voor de postbode.
Is nog steeds geen garantie. Kreeg deze week een pakketje retour met de opmerking "Pand is leeg" terwijl dat het pand van de BUREN van de afzender is en de huisnummers prima leesbaar.
Misschien moet PostNL een samenwerkingsverband aangaan met Hans Anders.
Verkoper is verantwoordelijk voor verzending totdat het voorbij de voordeur van de koper is, tenzij anders overeengekomen. Dus bart1983 is inderdaad niet verantwoordelijk als de koper zelf voor een andere verzendwijze koos. Wel moet de verzender een claim neerleggen bij PostNL, maar dat is over het algemeen vrij zinloos.
Het zou toch te gek zijn als iemand zelf beslist om het onverzekerd te laten verzenden, om, als er dan wat gebeurd, toch geld terug te claimen. Ik vind 72,50 euro ook wel een bedrag om iets verzekerd te laten verzenden.
Voorheen was het een reden dat ik als postbode: dat wanneer huis of pand leeg staat dat je het retour moet gaan sturen. Echter deze regel geldt niet meer. Wanneer poststuk bezorgd kan worden dan moet dat gewoon door de brievenbus worden gedeponeerd. Dat is geldt neem ik aan ook voor de pakketbezorger. Aanbellen en als niemand open doet een kennisgeving door de brievenbus indien het pakketje bezorgd is bij de buren. Of dat het naar de afhaallocatie is gegaan.
Voorheen was het een reden dat ik als postbode: dat wanneer huis of pand leeg staat dat je het retour moet gaan sturen.
Maar ik neem aan dat je dan controleerde of huisnummer van het lege pand overeenkwam met de adressering van het pakket en dat niet vanaf 100 meter afstand vanuit je bus in probeerde te schatten. Het lege pand was bij de buren :-S
Zaterdag een "Ex-postbezorger" op de radio die een andere baan gevonden had want PostNL was "maar niks". Toen de DJ doorvroeg , was de reden van vertrek "dat hij zo vaak zn bus uit moest".
Ben bang dat deze generatie niet meer te redden is