LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL: onterechte portokaart

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Sles71 »

Op 11.12.2015 heb ik onterecht een portokaart ontvangen; ik zou 8,97euro moeten betalen voor een poststuk met "portincidentnummer: R12. 151204.001450". Ik zou ook mooi een foto kunnen zien van het stuk. Dus ik kijken: zwarte "foto", totaal niets te zien.
Heb in alle domheid de porto betaald, maar zat me niet lekker. Na herhaaldelijk heen en weer getwitterd met PostNL (met in totaal TWAALF medewerkers) heb ik excuses gehad, het was onterecht en ik zou mijn geld terug krijgen.
Nu, 19.01.2016 word ik door de volgende kl-servicemedewerker geadviseerd om "gewoon maar een beetje geduld te hebben, want het is druk", en daarmee was de kous af. Niets meer gehoord, nu alweer twee dagen verder. Ik voel me letterlijk genaaid door PostNL!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door crazyme »

Je betaalt toch niet zomaar iets ? Nu verwijt je PostNL iets waar je zelf de oorzaak van bent.

Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Sles71 »

Michiel, fijn dat je het opneemt voor PostNL, echter, jouw logica is dus: "wanneer het een groot bedrijf betreft, dan mag een dergelijke nalatigheid langer dan twee maanden duren". Mag ik dan aannemen, even verdergaand met jouw logica, dat mensen in Amerika met een soortgelijk issue dan langer dan vijf jaar moeten wachten? Het is immers vele malen groter dan Nederland?

mh73

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door mh73 »

Als je van te voren zelf al wist dat het onterecht was, er geen foto te zien was en het om een vrij groot bedrag ging, waarom heb je dan betaald?

Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.

Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Sles71 »

crazyme schreef:Je betaalt toch niet zomaar iets ? Nu verwijt je PostNL iets waar je zelf de oorzaak van bent.
Beste crazyme, ik heb dit betaald, omdat ik de dag erna op vakantie ging, en geen rare toestanden wilde bij terugkomst, zoals aanmaningen. Net zoals bij naheffingsaanslagen; je betaalt, en als het onterecht is, dan krijg je het terug, maar niet bij PostNL.
Oorzaak en gevolg zijn iets anders: de oorzaak is de portokaart.
Maar als ik het goed begrijp, @crazyme, vind je dat ik erin getrapt ben, en dus "eigen schuld, dikke bult"?
Laat me raden, jij werkt voor PostNL?

Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Sles71 »

mh73 schreef:Als je van te voren zelf al wist dat het onterecht was, er geen foto te zien was en het om een vrij groot bedrag ging, waarom heb je dan betaald?

Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.
Ik heb eerst bij PostNL geinformeerd. Er is mij ook gezegd: "Mocht blijken dat u deze onterecht heeft betaald, dan storten wij het bedrag terug". Wel interessant dat drie "lezers" dit soort PostNL praktijken gewoon goedpraten. Goed om te weten. Worden jullie als bot door PostNL per uur betaald of ...?

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Brahms »

Sles71 schreef:......fijn dat je het opneemt voor PostNL, echter, jouw logica is dus: "wanneer het een groot bedrijf betreft, dan mag een dergelijke nalatigheid langer dan twee maanden duren"......
Rekenen is ook een kunst, dit probleempje loopt net één (1) maand.

Verder niet zenuwachtig van worden, niet betalen, komt nooit een vervolg op vanaf Post.nl
En inderdaad wel heel vreemd om voor iets te betalen, als je niet weet waarvoor het is !
Was je bang dat er voor nog geen 9,00 euro een rechtzaak kwam tijdens je vakantie ?

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door zombo »

Gelukje bij een ongeluk dat het geen phishing-kaartje was. :wink:

bertha45

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door bertha45 »

@sles71, omdat u een vraagt stelt, komt er meestal een antwoord. De antwoorden bevallen u kennelijk niet, dus moet men wel bij PostNl werken. Logisch van u gedacht, hoor. Was inderdaad nog logischer geweest als u niet had betaald; ook niet omdat u als excuus aanvoert de volgende dag met vakantie te gaan. U wist niet waar het voor was, die foto, dus was er absoluut ook geen vervolg gekomen (zoals inningskosten van een incasso bedrijf).

Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Sles71 »

bertha45 schreef:@sles71, omdat u een vraagt stelt, komt er meestal een antwoord. De antwoorden bevallen u kennelijk niet, dus moet men wel bij PostNl werken. Logisch van u gedacht, hoor. Was inderdaad nog logischer geweest als u niet had betaald; ook niet omdat u als excuus aanvoert de volgende dag met vakantie te gaan. U wist niet waar het voor was, die foto, dus was er absoluut ook geen vervolg gekomen (zoals inningskosten van een incasso bedrijf).
"dus" was er absoluut....." goh, wat een stellig antwoord. PostNL bot? :) Raar bedrijf, lijkt bijna een sekte.

Mucha

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 31655
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou zeggen; maak je niet zo druk. Die paar euro komen vast wel terug. Inmiddels kost het je meer stress en frustratie dan die paar euro rechtvaardigen.

Je neiging om bij ieder antwoord wat je niet bevalt op de man te gaan spelen maakt mijn sympathie voor jou en je casus (voor zover überhaupt aanwezig) niet sterker. Argumenten ad hominem zijn vrijwel altijd een teken van gebrek aan echte argumenten.

En nee, ik ben wel een soort postbode, maar ik werk niet bij PostNL :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door crazyme »

Sles71 schreef:
crazyme schreef:Je betaalt toch niet zomaar iets ? Nu verwijt je PostNL iets waar je zelf de oorzaak van bent.
Beste crazyme, ik heb dit betaald, omdat ik de dag erna op vakantie ging, en geen rare toestanden wilde bij terugkomst, zoals aanmaningen. Net zoals bij naheffingsaanslagen; je betaalt, en als het onterecht is, dan krijg je het terug, maar niet bij PostNL.
Oorzaak en gevolg zijn iets anders: de oorzaak is de portokaart.
Maar als ik het goed begrijp, @crazyme, vind je dat ik erin getrapt ben, en dus "eigen schuld, dikke bult"?
Laat me raden, jij werkt voor PostNL?
Ja, mijn collega van de afdeling terugbetaling is net een maandje met vakantie, hij betaalt echter niet zomaar alles wat op zijn bureau komt, en checkt eerst zaken.

U moet dus even wachten tot hij terug is van wintersport.

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door Brahms »

Een hele maand met wintersport vakantie, ik ga ook werken bij Post.nl
Is hij niet toevallig ontslagen ?
En dit allemaal om nog geen 9,00 euro. Ik krijg nog ruim 1400,00 terug van een bedrijf, nog geen topic over geopend alhier :shock:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door crazyme »

Brahms schreef:Een hele maand met wintersport vakantie, ik ga ook werken bij Post.nl
Is hij niet toevallig ontslagen ?
Nee hoor, ik hoop alleen dat hij het geld van Sles71 niet aan de Après-ski verbrast.

Ik zal hem de groeten doen !

thehague
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 22:16

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door thehague »

Als ik het goed begrijp, is het vooral de aloude 'principekwestie'. Man, heb toch gewoon een beetje geduld. De wereld gaat kapot aan 'principes'.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door crazyme »

thehague schreef:Als ik het goed begrijp, is het vooral de aloude 'principekwestie'. Man, heb toch gewoon een beetje geduld. De wereld gaat kapot aan 'principes'.
Het gaat wel om bijna 9 euro hoor ! Dat is voor sommige mensen een week boodschappen doen.

mh73

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door mh73 »

Sles71 schreef:
mh73 schreef:Als je van te voren zelf al wist dat het onterecht was, er geen foto te zien was en het om een vrij groot bedrag ging, waarom heb je dan betaald?

Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.
Ik heb eerst bij PostNL geinformeerd. Er is mij ook gezegd: "Mocht blijken dat u deze onterecht heeft betaald, dan storten wij het bedrag terug". Wel interessant dat drie "lezers" dit soort PostNL praktijken gewoon goedpraten. Goed om te weten. Worden jullie als bot door PostNL per uur betaald of ...?
Volgens mij heb ik op geen enkele manier iets goed gepraat van PostNL. Ik zeg alleen dat je eigen handelen in deze niet zo slim was. Dat was blijkbaar niet het gewenste antwoord.

mh73

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door mh73 »

Sles71 schreef:
mh73 schreef:Als je van te voren zelf al wist dat het onterecht was, er geen foto te zien was en het om een vrij groot bedrag ging, waarom heb je dan betaald?

Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.
Ik heb eerst bij PostNL geinformeerd. Er is mij ook gezegd: "Mocht blijken dat u deze onterecht heeft betaald, dan storten wij het bedrag terug". Wel interessant dat drie "lezers" dit soort PostNL praktijken gewoon goedpraten. Goed om te weten. Worden jullie als bot door PostNL per uur betaald of ...?
Volgens mij heb ik op geen enkele manier iets goed gepraat van PostNL. Ik zeg alleen dat je eigen handelen in deze niet zo slim was. Dat was blijkbaar niet het gewenste antwoord.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PostNL: onterechte portokaart

Ongelezen bericht door crazyme »

mh73 schreef: Volgens mij heb ik op geen enkele manier iets goed gepraat van PostNL. Ik zeg alleen dat je eigen handelen in deze niet zo slim was. Dat was blijkbaar niet het gewenste antwoord.
Hoi collega ! :mrgreen:

Gesloten