LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL: onterechte portokaart
PostNL: onterechte portokaart
Op 11.12.2015 heb ik onterecht een portokaart ontvangen; ik zou 8,97euro moeten betalen voor een poststuk met "portincidentnummer: R12. 151204.001450". Ik zou ook mooi een foto kunnen zien van het stuk. Dus ik kijken: zwarte "foto", totaal niets te zien.
Heb in alle domheid de porto betaald, maar zat me niet lekker. Na herhaaldelijk heen en weer getwitterd met PostNL (met in totaal TWAALF medewerkers) heb ik excuses gehad, het was onterecht en ik zou mijn geld terug krijgen.
Nu, 19.01.2016 word ik door de volgende kl-servicemedewerker geadviseerd om "gewoon maar een beetje geduld te hebben, want het is druk", en daarmee was de kous af. Niets meer gehoord, nu alweer twee dagen verder. Ik voel me letterlijk genaaid door PostNL!
Heb in alle domheid de porto betaald, maar zat me niet lekker. Na herhaaldelijk heen en weer getwitterd met PostNL (met in totaal TWAALF medewerkers) heb ik excuses gehad, het was onterecht en ik zou mijn geld terug krijgen.
Nu, 19.01.2016 word ik door de volgende kl-servicemedewerker geadviseerd om "gewoon maar een beetje geduld te hebben, want het is druk", en daarmee was de kous af. Niets meer gehoord, nu alweer twee dagen verder. Ik voel me letterlijk genaaid door PostNL!
Re: PostNL: onterechte portokaart
Je betaalt toch niet zomaar iets ? Nu verwijt je PostNL iets waar je zelf de oorzaak van bent.
Re: PostNL: onterechte portokaart
Michiel, fijn dat je het opneemt voor PostNL, echter, jouw logica is dus: "wanneer het een groot bedrijf betreft, dan mag een dergelijke nalatigheid langer dan twee maanden duren". Mag ik dan aannemen, even verdergaand met jouw logica, dat mensen in Amerika met een soortgelijk issue dan langer dan vijf jaar moeten wachten? Het is immers vele malen groter dan Nederland?
Re: PostNL: onterechte portokaart
Als je van te voren zelf al wist dat het onterecht was, er geen foto te zien was en het om een vrij groot bedrag ging, waarom heb je dan betaald?
Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.
Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.
Re: PostNL: onterechte portokaart
Beste crazyme, ik heb dit betaald, omdat ik de dag erna op vakantie ging, en geen rare toestanden wilde bij terugkomst, zoals aanmaningen. Net zoals bij naheffingsaanslagen; je betaalt, en als het onterecht is, dan krijg je het terug, maar niet bij PostNL.crazyme schreef:Je betaalt toch niet zomaar iets ? Nu verwijt je PostNL iets waar je zelf de oorzaak van bent.
Oorzaak en gevolg zijn iets anders: de oorzaak is de portokaart.
Maar als ik het goed begrijp, @crazyme, vind je dat ik erin getrapt ben, en dus "eigen schuld, dikke bult"?
Laat me raden, jij werkt voor PostNL?
Re: PostNL: onterechte portokaart
Ik heb eerst bij PostNL geinformeerd. Er is mij ook gezegd: "Mocht blijken dat u deze onterecht heeft betaald, dan storten wij het bedrag terug". Wel interessant dat drie "lezers" dit soort PostNL praktijken gewoon goedpraten. Goed om te weten. Worden jullie als bot door PostNL per uur betaald of ...?mh73 schreef:Als je van te voren zelf al wist dat het onterecht was, er geen foto te zien was en het om een vrij groot bedrag ging, waarom heb je dan betaald?
Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.
Re: PostNL: onterechte portokaart
Rekenen is ook een kunst, dit probleempje loopt net één (1) maand.Sles71 schreef:......fijn dat je het opneemt voor PostNL, echter, jouw logica is dus: "wanneer het een groot bedrijf betreft, dan mag een dergelijke nalatigheid langer dan twee maanden duren"......
Verder niet zenuwachtig van worden, niet betalen, komt nooit een vervolg op vanaf Post.nl
En inderdaad wel heel vreemd om voor iets te betalen, als je niet weet waarvoor het is !
Was je bang dat er voor nog geen 9,00 euro een rechtzaak kwam tijdens je vakantie ?
Re: PostNL: onterechte portokaart
Gelukje bij een ongeluk dat het geen phishing-kaartje was.
Re: PostNL: onterechte portokaart
@sles71, omdat u een vraagt stelt, komt er meestal een antwoord. De antwoorden bevallen u kennelijk niet, dus moet men wel bij PostNl werken. Logisch van u gedacht, hoor. Was inderdaad nog logischer geweest als u niet had betaald; ook niet omdat u als excuus aanvoert de volgende dag met vakantie te gaan. U wist niet waar het voor was, die foto, dus was er absoluut ook geen vervolg gekomen (zoals inningskosten van een incasso bedrijf).
Re: PostNL: onterechte portokaart
"dus" was er absoluut....." goh, wat een stellig antwoord. PostNL bot? Raar bedrijf, lijkt bijna een sekte.bertha45 schreef:@sles71, omdat u een vraagt stelt, komt er meestal een antwoord. De antwoorden bevallen u kennelijk niet, dus moet men wel bij PostNl werken. Logisch van u gedacht, hoor. Was inderdaad nog logischer geweest als u niet had betaald; ook niet omdat u als excuus aanvoert de volgende dag met vakantie te gaan. U wist niet waar het voor was, die foto, dus was er absoluut ook geen vervolg gekomen (zoals inningskosten van een incasso bedrijf).
Re: PostNL: onterechte portokaart
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: PostNL: onterechte portokaart
Ik zou zeggen; maak je niet zo druk. Die paar euro komen vast wel terug. Inmiddels kost het je meer stress en frustratie dan die paar euro rechtvaardigen.
Je neiging om bij ieder antwoord wat je niet bevalt op de man te gaan spelen maakt mijn sympathie voor jou en je casus (voor zover überhaupt aanwezig) niet sterker. Argumenten ad hominem zijn vrijwel altijd een teken van gebrek aan echte argumenten.
En nee, ik ben wel een soort postbode, maar ik werk niet bij PostNL
Je neiging om bij ieder antwoord wat je niet bevalt op de man te gaan spelen maakt mijn sympathie voor jou en je casus (voor zover überhaupt aanwezig) niet sterker. Argumenten ad hominem zijn vrijwel altijd een teken van gebrek aan echte argumenten.
En nee, ik ben wel een soort postbode, maar ik werk niet bij PostNL
Re: PostNL: onterechte portokaart
Ja, mijn collega van de afdeling terugbetaling is net een maandje met vakantie, hij betaalt echter niet zomaar alles wat op zijn bureau komt, en checkt eerst zaken.Sles71 schreef:Beste crazyme, ik heb dit betaald, omdat ik de dag erna op vakantie ging, en geen rare toestanden wilde bij terugkomst, zoals aanmaningen. Net zoals bij naheffingsaanslagen; je betaalt, en als het onterecht is, dan krijg je het terug, maar niet bij PostNL.crazyme schreef:Je betaalt toch niet zomaar iets ? Nu verwijt je PostNL iets waar je zelf de oorzaak van bent.
Oorzaak en gevolg zijn iets anders: de oorzaak is de portokaart.
Maar als ik het goed begrijp, @crazyme, vind je dat ik erin getrapt ben, en dus "eigen schuld, dikke bult"?
Laat me raden, jij werkt voor PostNL?
U moet dus even wachten tot hij terug is van wintersport.
Re: PostNL: onterechte portokaart
Een hele maand met wintersport vakantie, ik ga ook werken bij Post.nl
Is hij niet toevallig ontslagen ?
En dit allemaal om nog geen 9,00 euro. Ik krijg nog ruim 1400,00 terug van een bedrijf, nog geen topic over geopend alhier
Is hij niet toevallig ontslagen ?
En dit allemaal om nog geen 9,00 euro. Ik krijg nog ruim 1400,00 terug van een bedrijf, nog geen topic over geopend alhier
Re: PostNL: onterechte portokaart
Nee hoor, ik hoop alleen dat hij het geld van Sles71 niet aan de Après-ski verbrast.Brahms schreef:Een hele maand met wintersport vakantie, ik ga ook werken bij Post.nl
Is hij niet toevallig ontslagen ?
Ik zal hem de groeten doen !
Re: PostNL: onterechte portokaart
Als ik het goed begrijp, is het vooral de aloude 'principekwestie'. Man, heb toch gewoon een beetje geduld. De wereld gaat kapot aan 'principes'.
Re: PostNL: onterechte portokaart
Het gaat wel om bijna 9 euro hoor ! Dat is voor sommige mensen een week boodschappen doen.thehague schreef:Als ik het goed begrijp, is het vooral de aloude 'principekwestie'. Man, heb toch gewoon een beetje geduld. De wereld gaat kapot aan 'principes'.
Re: PostNL: onterechte portokaart
Volgens mij heb ik op geen enkele manier iets goed gepraat van PostNL. Ik zeg alleen dat je eigen handelen in deze niet zo slim was. Dat was blijkbaar niet het gewenste antwoord.Sles71 schreef:Ik heb eerst bij PostNL geinformeerd. Er is mij ook gezegd: "Mocht blijken dat u deze onterecht heeft betaald, dan storten wij het bedrag terug". Wel interessant dat drie "lezers" dit soort PostNL praktijken gewoon goedpraten. Goed om te weten. Worden jullie als bot door PostNL per uur betaald of ...?mh73 schreef:Als je van te voren zelf al wist dat het onterecht was, er geen foto te zien was en het om een vrij groot bedrag ging, waarom heb je dan betaald?
Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.
Re: PostNL: onterechte portokaart
Volgens mij heb ik op geen enkele manier iets goed gepraat van PostNL. Ik zeg alleen dat je eigen handelen in deze niet zo slim was. Dat was blijkbaar niet het gewenste antwoord.Sles71 schreef:Ik heb eerst bij PostNL geinformeerd. Er is mij ook gezegd: "Mocht blijken dat u deze onterecht heeft betaald, dan storten wij het bedrag terug". Wel interessant dat drie "lezers" dit soort PostNL praktijken gewoon goedpraten. Goed om te weten. Worden jullie als bot door PostNL per uur betaald of ...?mh73 schreef:Als je van te voren zelf al wist dat het onterecht was, er geen foto te zien was en het om een vrij groot bedrag ging, waarom heb je dan betaald?
Als je niet betaald had, en eventueel eerst bij PostNL had geïnformeerd, dan hoefde je nu niet op je geld te wachten.
Re: PostNL: onterechte portokaart
Hoi collega !mh73 schreef: Volgens mij heb ik op geen enkele manier iets goed gepraat van PostNL. Ik zeg alleen dat je eigen handelen in deze niet zo slim was. Dat was blijkbaar niet het gewenste antwoord.