LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorging pakket door POSTNL

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
oudesok
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2013 22:53

Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door oudesok »

Vandaag heb ik de hele ochtend gewacht op mijn pakket die afgeleverd zou worden door POSTNL. Het pakket zou afgeleverd worden tussen 10:00 en 12:00. Rond 11:15 heb op de track & trace website gekeken of de aflevertijd mis. veranderd was. Tot mijn verbazing lees ik dat de eerste afleverpoging mislukt is. Vervolgens ben ik direct naar de brievenbus gelopen en hier lag ook geen bericht in.

Dit is al de derde keer dat de bezorger van POSTNL zijn werk niet goed uitvoert. Heb hier ook meermaals een klacht over opgestuurd naar POSTNL. De vorige keer heeft de bezorger zelfs een aangetekend & verzekerd pakket afgeleverd op een ander adres zonder ons daar over in te lichten (geen briefje, op de website van track & trace stond dat het pakket op ons adres was afgeleverd). Kortom, waardeloos.

Welke actie kan ik ondernemen zodat POSTNL mijn klachten wel serieus neemt?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door tenormin »

oudesok schreef:Vandaag heb ik de hele ochtend gewacht op mijn pakket die afgeleverd zou worden door POSTNL. Het pakket zou afgeleverd worden tussen 10:00 en 12:00. Rond 11:15 heb op de track & trace website gekeken of de aflevertijd mis. veranderd was. Tot mijn verbazing lees ik dat de eerste afleverpoging mislukt is. Vervolgens ben ik direct naar de brievenbus gelopen en hier lag ook geen bericht in.

Dit is al de derde keer dat de bezorger van POSTNL zijn werk niet goed uitvoert. Heb hier ook meermaals een klacht over opgestuurd naar POSTNL. De vorige keer heeft de bezorger zelfs een aangetekend & verzekerd pakket afgeleverd op een ander adres zonder ons daar over in te lichten (geen briefje, op de website van track & trace stond dat het pakket op ons adres was afgeleverd). Kortom, waardeloos.

Welke actie kan ik ondernemen zodat POSTNL mijn klachten wel serieus neemt?
Of het helpt weet ik niet, er zijn zo heel veel klachten over PostNl in het algemeen, maar proberen kan geen kwaad:
http://www.klacht.nl/niet-ontvangen-pakket/

Dus maar aanmelden bij nieuwe klacht. Succes!

riddert
Berichten: 2148
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door riddert »

Meld het in ieder geval bij PostNL, de bezorger wordt er in ieder geval op aangesproken, en als zaken als aangetekende pakketten op andere adressen afgeleverd worden volgen er sancties tegen deze bezorger. Melden loont in ieder geval, en als het mogelijk is, laat de afzender ook een klacht indienen, meestal worden deze, vooral de zakelijke klanten, wel degelijk serieus genomen door PostNL.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is een misverstand hoor, dat PostNL problemen ook echt oplost. De helft van alle klagers op www.klachtenkompas.nl is ontevreden over de klachtafhandeling van PostNL.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door encore »

Nou..vorige week een aantal pakketjes aangetekend moeten ontvangen, T&T liet telkens de dag opschuiven. Een aantal niet ontvangen, 1 lag er ineens in de verkeerde brievenbus, laat in de avond. Niet voor hoeven tekenen, T&T liet en laat ook niks zien. Het is volgens mij een beste bende daar. We gebruiken zelf SkyNet omdat we niet meer in PostNL vertrouwen..

oudesok
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2013 22:53

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door oudesok »

Ik heb iedere keer mijn klachten doorgegeven. Krijg hier nooit terugkoppeling over. POSTNL is compleet ondoorzichtig in haar klachtenafhandeling.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Waarschijnlijk moet je niet bij PostNL klagen maar bij de afzender.

Zie deze 'brede maatschappelijke discussie' https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 9&t=149378

marineman
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2014 18:19

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door marineman »

Bob Schurkjens schreef:Dat is een misverstand hoor, dat PostNL problemen ook echt oplost. De helft van alle klagers op http://www.klachtenkompas.nl is ontevreden over de klachtafhandeling van PostNL.
En dat is nu precies het probleem, het oplossen van problemen gebeurt gewoonweg niet. Men mag een formulier invullen en deze retour zenden waarna men of helemaal niets te horen krijgt of een nietszeggend briefje dat men 'helaas' niets aan de klacht heeft kunnen doen!
Het is bij de beesten af tegenwoordig bij TNTpost!!

riddert
Berichten: 2148
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door riddert »

marineman schreef:
Bob Schurkjens schreef:Dat is een misverstand hoor, dat PostNL problemen ook echt oplost. De helft van alle klagers op http://www.klachtenkompas.nl is ontevreden over de klachtafhandeling van PostNL.
En dat is nu precies het probleem, het oplossen van problemen gebeurt gewoonweg niet. Men mag een formulier invullen en deze retour zenden waarna men of helemaal niets te horen krijgt of een nietszeggend briefje dat men 'helaas' niets aan de klacht heeft kunnen doen!
Het is bij de beesten af tegenwoordig bij TNTpost!!
Bedoelt u misschien PTTpost?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door tenormin »

riddert schreef:Bedoelt u misschien PTTpost?
Ja, maar u moet toch toegeven: alles veranderd van naam en soms is het niet bij te benen. Heb 't niet alleen over PostNl maar alles: verzekeringen fuseren: andere naam, medicijnen: andere naam, andere verpakking, iedere keer verschillende kleur pilletjes, ik noem maar een paar bomen in het bos. Zo was een van mijn pensioentjes ineens van naam veranderd: geen bericht van gehad, dus even puzzel. Ook autoverzekering: staat ineens een andere naam die mijn centjes automatisch van rekening afhaalt. Lees ik OHRA i.p.v. Nationaal Spaarfonds. Is echt wel erg verwarrend tegenwoordig. Maar topic staat toch onder de noemer POSTNL, dus dat kan geen misverstand geven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bezorging pakket door POSTNL

Ongelezen bericht door sjohie »

marineman schreef:
Bob Schurkjens schreef:Dat is een misverstand hoor, dat PostNL problemen ook echt oplost. De helft van alle klagers op http://www.klachtenkompas.nl is ontevreden over de klachtafhandeling van PostNL.
En dat is nu precies het probleem, het oplossen van problemen gebeurt gewoonweg niet. Men mag een formulier invullen en deze retour zenden waarna men of helemaal niets te horen krijgt of een nietszeggend briefje dat men 'helaas' niets aan de klacht heeft kunnen doen!
Het is bij de beesten af tegenwoordig bij TNTpost!!
TNT is een compleet ander bedrijf als PostNL, die zijn niet (meer) aan elkaar gelieerd. :wink: Klagen over een PostNL pakketje bij TNT of vice versa, is hetzelfde als bij de Jumbo klagen over de AH eigen merk pindakaas.

Gesloten