LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brievenbus track and trace is wassen neus

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
mellowoman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 18:20

brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door mellowoman »

Sinds begin dit jaar kun je bij PostNL brievenbuspakketjes versturen met een track and trace code.
Je betaald hier 3,84 euro voor maar wat blijkt nu, dit betaal je alleen om het logistieke proces van je zending te volgen.
Ik heb half november een pakketje verstuurd wat volgens PostNL de volgende dag bezorgd is op het huisadres en de ontvanger zegt dat hij niks ontvangen heeft.
Gevolg, je kunt alsnog de zending nasturen want dan had je het maar aangetekend moeten versturen.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Slimme jongens toch zo verdien je geld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door berndv »

mellowoman schreef:Sinds begin dit jaar kun je bij PostNL brievenbuspakketjes versturen met een track and trace code.
Je betaald hier 3,84 euro voor maar wat blijkt nu, dit betaal je alleen om het logistieke proces van je zending te volgen.
Ik heb half november een pakketje verstuurd wat volgens PostNL de volgende dag bezorgd is op het huisadres en de ontvanger zegt dat hij niks ontvangen heeft.
Gevolg, je kunt alsnog de zending nasturen want dan had je het maar aangetekend moeten versturen.
Op zich toch niet heel vreemd toch? Waarom zou deze dienst, die ongeveer de helft kost van een aangetekende zending nou dezelfde opties moeten bieden als zijn dure broer? Deze dienst geeft namelijk geen afleverbevestiging, daar heb je aangetekende post voor.

mellowoman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 18:20

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door mellowoman »

Wat heeft het dan voor meerwaarde?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door Dirkie »

mellowoman schreef:Wat heeft het dan voor meerwaarde?
Voor de klant geen enkele, voor PostNL weer een extra bron van inkomsten, waar zij niets voor hoeven te doen en als er problemen zijn, hoef je ook niet bij PostNL te klagen.

Overigens biedt de track and trace code bij normale pakjes ook geen enkele meerwaarde. Als het aankomt kun je zien wanneer het aangekomen is. Als het niet aankomt, kun je hooguit zien waar het voor het laatst gezien (gescanned) is, meer niet. Als je iets van een vergoeding wil als het fout gaat, moet je ook nog eens verzekerd verzenden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door sjohie »

mellowoman schreef:Sinds begin dit jaar kun je bij PostNL brievenbuspakketjes versturen met een track and trace code.
Je betaald hier 3,84 euro voor maar wat blijkt nu, dit betaal je alleen om het logistieke proces van je zending te volgen.
Ik heb half november een pakketje verstuurd wat volgens PostNL de volgende dag bezorgd is op het huisadres en de ontvanger zegt dat hij niks ontvangen heeft.
Gevolg, je kunt alsnog de zending nasturen want dan had je het maar aangetekend moeten versturen.
Of via een koeriersdienst ala DHL, FedEx, TNT of UPS. Maar goed, dan betaal je al gauw 25 euro aan kosten. Tenminste dat betaal ik als klant, als ik concertkaartjes bestel in het buitenland. What you pay is what you get.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door berndv »

mellowoman schreef:Wat heeft het dan voor meerwaarde?
Niets, je kan je post traceren, dat is waar je voor betaalt en dat is wat je krijgt. Zoals ik al zei. Wil je garantie dat een brief wordt afgeleverd, kan je aangetekend laten versturen. Zoals ik,al eerder vroeg, waarom zou deze dienst exact hetzelfde moeten bieden als zijn duurdere broer? Wat is dan nog het nut van een aangetekende verzending

mellowoman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 18:20

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door mellowoman »

Ik zeg niet dat de dienst exact hoeft te zijn als aangetekend maar ik zie dus het nut niet van extra betalen voor een service die geen toegevoegde waarde heeft.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door Josephien12 »

mellowoman schreef:....maar ik zie dus het nut niet van extra betalen voor een service die geen toegevoegde waarde heeft.
Maar post.nl ziet het nut van extra betalen wel, daarom is er ook deze "dienst" :lol:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door berndv »

mellowoman schreef:Ik zeg niet dat de dienst exact hoeft te zijn als aangetekend maar ik zie dus het nut niet van extra betalen voor een service die geen toegevoegde waarde heeft.
Maar zolang er mensen zijn die hier om vragen zal PostNL dit aanbieden,zo is de markt ingesteld, het is een markt van vraag en aanbod. Het aanbod komt tot stand op basis van de vraag. Mogelijk heeft deze dienst voor u geen toegevoegde waarde, voor een ander wel. Wat ik vermoed is dat u dacht hier goedkoop onder de kosten van een aangetekende zending uit te kunnen komen en had dus andere verwachtingen van deze dienst. Helaas is voor u goedkoop duurkoop geworden, want het is op zich redelijk duidelijk dat deze dienst niet hetzelfde is als aangetekend verzenden.

mellowoman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 18:20

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door mellowoman »

Nee hoor, ik verwacht niet hetzelfde als aangetekend maar je verwacht toch iets extra's als je extra moet betalen en als dat alleen maar is dat je het logistieke proces kan volgen dan is dat in mijn ogen zondegeld en het spekken van de kas van PostNL.
Ik ga dus ook geen gebruik meer maken van deze service, ik verlies al te veel aan PostNL.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door berndv »

mellowoman schreef:Nee hoor, ik verwacht niet hetzelfde als aangetekend maar je verwacht toch iets extra's als je extra moet betalen en als dat alleen maar is dat je het logistieke proces kan volgen dan is dat in mijn ogen zondegeld en het spekken van de kas van PostNL.
Ik ga dus ook geen gebruik meer maken van deze service, ik verlies al te veel aan PostNL.
Wat waren je verwachtingen van deze dienst dan precies?

16again
Berichten: 16127
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door 16again »

mellowoman schreef:Wat heeft het dan voor meerwaarde?
Je kan aantonen dat er iets verstuurd is, en tijdens de verzending bijhouden waar pakket zich bevindt

mellowoman
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 18:20

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door mellowoman »

Het kunnen aantonen dat er iets verstuurd is heeft ook geen enkele waarde. Uiteindelijk ben je nog verantwoordelijk als het pakketje niet is aangekomen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door berndv »

mellowoman schreef:Het kunnen aantonen dat er iets verstuurd is heeft ook geen enkele waarde. Uiteindelijk ben je nog verantwoordelijk als het pakketje niet is aangekomen.
Dan vraag ik het nogmaals, wat waren je verwachtingen van deze dienst?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door Dirkie »

berndv schreef:
mellowoman schreef:Wat heeft het dan voor meerwaarde?
Niets, je kan je post traceren, dat is waar je voor betaalt en dat is wat je krijgt. Zoals ik al zei. Wil je garantie dat een brief wordt afgeleverd, kan je aangetekend laten versturen. Zoals ik,al eerder vroeg, waarom zou deze dienst exact hetzelfde moeten bieden als zijn duurdere broer? Wat is dan nog het nut van een aangetekende verzending
Is ook niet helemaal waar. Bij aangetekend verzenden (waarbij de beoogde ontvanger moet tekenen voor ontvangst) is de bezorger echt niet te beroerd om zelf te tekenen als het door de brievenbus past. En soms wordt er getekend en zit er geen pakje in de brievenbus. Had ik ook en de verzender kon aan de handtekening zien dat ik in ieder geval niet getekend had. En het onderzoek van PostNL bestond uit het langs sturen van de bezorger die vroeg of ik wilde verklaren dat wij het pakje wel gehad hadden, anders zou hij zijn baan verliezen. Ik heb niet getekend en de bezorger bezorgt nog steeds de pakjes.
Conclusie. Als je toch gebruik maakt van de diensten van PostNL betaal dan zo weinig mogelijk, want meer betalen is geld weggooien.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wees blij dat post.nl tenminste nieuwe diensten uitprobeerd. De postvolumes dalen dus moet je nieuwe dingen proberen. Dat heet ondernemen. En dan blijkt vanzelf voor welke diensten belangstelling bestaat en voor welke niet.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door Dirkie »

GJvdZ schreef:Wees blij dat post.nl tenminste nieuwe diensten uitprobeerd. De postvolumes dalen dus moet je nieuwe dingen proberen. Dat heet ondernemen. En dan blijkt vanzelf voor welke diensten belangstelling bestaat en voor welke niet.
Toch lijkt dit produkt een beetje op de produkten van deze onderneming :mrgreen:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door berndv »

Dirkie schreef:
GJvdZ schreef:Wees blij dat post.nl tenminste nieuwe diensten uitprobeerd. De postvolumes dalen dus moet je nieuwe dingen proberen. Dat heet ondernemen. En dan blijkt vanzelf voor welke diensten belangstelling bestaat en voor welke niet.
Toch lijkt dit produkt een beetje op de produkten van deze onderneming :mrgreen:
Nee hoor, je krijgt waar je voor betaalt. Een traceerbare zending via de brievenbus zonder bewijs van aflevering.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: brievenbus track and trace is wassen neus

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Het is wel zo dat deze dienst voor misverstanden zorgt. Veel mensen denken dat dit buspakje net zoals gewone pakketten wel gescand kan worden op het moment van afleveren, maar dat is niet zo. De gewone postbode/bezorger heeft geen scanapparaat ;)
Daarom komt er op de dag van verwachte aflevering aan het eind vd middag of begin avond automatisch in de status te staan dat het afgeleverd is. Ongeacht of dat ook daadwerkelijk gebeurd is dus. Laatste scan is volgens mij in het sorteercentrum, dus dat zegt nog vrij weinig.

Gesloten