Beste forumleden,
Geen klacht ditmaal van mijn zijde maar wel een puntje van ergernis bij PostNL. Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar het personeel lijkt niet goed opgeleid.
Zo heb je bij PostNL, wat de topictitel al doet vermoeden, de mogelijkheid om belangrijke post aangetekend te versturen. Daarmee weet je zeker dat de juiste persoon de brief ontvangt en je in feite als verstuurder zeker bent dat de post aankomt.
Of er analfabeten bij zitten of gewoon luie mensen weet ik niet. Het kan ook het beleid van het bedrijf zijn, maar ik vind dit dus niet netjes.
Aangetekende brieven, is mijn meermaalse ervaring, worden meestal gewoon in de brievenbus gedaan zonder aan te bellen dat je een aangetekende brief heb. Het is op zijn minst wel zo netjes dat als je een aangetekende brief heb, je deze middels aanbellen aan de ontvanger afgeeft.
Wat is jullie mening of ervaring? Mag PostNL gewoon de brieven in de brievenbus doen of moet de ontvanger daar per sé voor tekenen?
Mijn mening mag bekend zijn, de post moet op de juiste wijze bezorgd worden en daarbij hoort het aanbellen van de deur om de brief aangetekend af te geven.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [Discussie] Aangetekende briefellende
-
Re: [Discussie] Aangetekende briefellende
Uhmm , ze zullen wel moeten aanbellen. want bij een aangetekende brief hoort ene handtekening,
En die krijg je niet als je hem door de brievenbus schuift. Dus je betaalt voor iets wat niet gelevet word.
En die krijg je niet als je hem door de brievenbus schuift. Dus je betaalt voor iets wat niet gelevet word.
Ach je mag tegenwoordig al geluk hebben dat een aangetekende brief
uberhaupt aankomt !
Is dat niet het geval mag je naar een duur nummer bellen van post.nl en
dan krijg je een brief thuis gestuurd waarop je het track en trace nummer etc moet
invullen en dan word er een onderzoek ingesteld...........en dat kan tot 3 maanden
duren
uberhaupt aankomt !
Is dat niet het geval mag je naar een duur nummer bellen van post.nl en
dan krijg je een brief thuis gestuurd waarop je het track en trace nummer etc moet
invullen en dan word er een onderzoek ingesteld...........en dat kan tot 3 maanden
duren
Absoluut mag dat niet, een aangetekende brief moet getekend worden daar betaal je uiteindelijk die belachelijk hoge kosten voor.
Schandalig dat dit gebeurt.
Schandalig dat dit gebeurt.
Neen,dat mag absoluut niet.
Voor een aangetekende moet getekend worden,anders kan de ontvanger zeggen dat hij het niet ontvangen heeft.
maar hetzelfde geld voor mij een aangetekende verzonden met een duitse code,wat op mijn huidige adres staat.Komt hier in nederland aan,plakken ze een nederlandse code op en wat blijkt is hij naar het oude adres gestuurd waar ik 7 jaar niet woon.
maar goed de post mag het niet in de bus doen.Overigens met ik vermelden dat aangetekende stukken niet meer met een postbode of postbesteller gaat,maar via de pakketdienst.
Voor een aangetekende moet getekend worden,anders kan de ontvanger zeggen dat hij het niet ontvangen heeft.
maar hetzelfde geld voor mij een aangetekende verzonden met een duitse code,wat op mijn huidige adres staat.Komt hier in nederland aan,plakken ze een nederlandse code op en wat blijkt is hij naar het oude adres gestuurd waar ik 7 jaar niet woon.
maar goed de post mag het niet in de bus doen.Overigens met ik vermelden dat aangetekende stukken niet meer met een postbode of postbesteller gaat,maar via de pakketdienst.