LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Beste allemaal,
Ik heb inmiddels bijna 2 weken geleden bij coolblue een laptop en een aantal andere dingen besteld. Echter, toen ik het pakket uitpakte constateerde ik dat de laptop er niet in zat. Hierbij heb ik direct contact opgenomen met coolblue en zij hebben een onderzoek gestart.
Vandaag kreeg ik de volgende mail van ze:
————————-
Beste,
Naar aanleiding van het lopende pakketonderzoek voor de levering van order XXX stuur ik dit bericht.
Het is natuurlijk erg vervelend dat je product niet in de doos zat bij de levering. Dit willen ik uiteraard zo snel mogelijk voor je oplossen, maar hiervoor is wel eerst onderzoek nodig naar wat er precies is gebeurd.
Pakketonderzoek
Wij hebben een onderzoek gestart bij PostNL. Zij geven aan dat het gewicht van de doos niet is veranderd bij het plaatsen van de doos in de bus waarmee je bestelling bij je is bezorgd.
Proces-verbaal
Het lijkt er dan ook op dat het missende product tijdens het vervoer van je pakket is ontvreemd. Dit is diefstal en daarom heb ik een proces-verbaal nodig om het onderzoek verder op te kunnen pakken. Ik wil je dan ook vriendelijk om op het politiebureau aangifte te doen van diefstal. Ik wil je ook vragen deze e-mail uit te printen en mee te nemen naar het politiebureau, zodat je deze tijdens het doen van aangifte kan overhandigen aan de politie en zij het aan het proces-verbaal kunnen toevoegen.
Ik ontvang graag een scan/kopie van het proces-verbaal per e-mail. Na ontvangst van het proces-verbaal zullen wij het onderzoek verder oppakken en berichten wij je nader. Ik benadruk dat wij het onderzoek enkel verder voor je kunnen oppakken na ontvangst van het proces-verbaal.
Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart.
Met vriendelijke groet,
——————-
Weet iemand of dit de normale gang van zaken is? Moet ik aangifte doen van diefstal? Naar mijn weten is de verzender verantwoordelijk voor het pakket en is er vermoedelijk van hun gestolen en niet van mij (oftewel zij moeten aangifte doen en niet ik)?
Graag adviezen hoe ik dit het beste moet aanpakken.
Alvast bedankt
Ik heb inmiddels bijna 2 weken geleden bij coolblue een laptop en een aantal andere dingen besteld. Echter, toen ik het pakket uitpakte constateerde ik dat de laptop er niet in zat. Hierbij heb ik direct contact opgenomen met coolblue en zij hebben een onderzoek gestart.
Vandaag kreeg ik de volgende mail van ze:
————————-
Beste,
Naar aanleiding van het lopende pakketonderzoek voor de levering van order XXX stuur ik dit bericht.
Het is natuurlijk erg vervelend dat je product niet in de doos zat bij de levering. Dit willen ik uiteraard zo snel mogelijk voor je oplossen, maar hiervoor is wel eerst onderzoek nodig naar wat er precies is gebeurd.
Pakketonderzoek
Wij hebben een onderzoek gestart bij PostNL. Zij geven aan dat het gewicht van de doos niet is veranderd bij het plaatsen van de doos in de bus waarmee je bestelling bij je is bezorgd.
Proces-verbaal
Het lijkt er dan ook op dat het missende product tijdens het vervoer van je pakket is ontvreemd. Dit is diefstal en daarom heb ik een proces-verbaal nodig om het onderzoek verder op te kunnen pakken. Ik wil je dan ook vriendelijk om op het politiebureau aangifte te doen van diefstal. Ik wil je ook vragen deze e-mail uit te printen en mee te nemen naar het politiebureau, zodat je deze tijdens het doen van aangifte kan overhandigen aan de politie en zij het aan het proces-verbaal kunnen toevoegen.
Ik ontvang graag een scan/kopie van het proces-verbaal per e-mail. Na ontvangst van het proces-verbaal zullen wij het onderzoek verder oppakken en berichten wij je nader. Ik benadruk dat wij het onderzoek enkel verder voor je kunnen oppakken na ontvangst van het proces-verbaal.
Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart.
Met vriendelijke groet,
——————-
Weet iemand of dit de normale gang van zaken is? Moet ik aangifte doen van diefstal? Naar mijn weten is de verzender verantwoordelijk voor het pakket en is er vermoedelijk van hun gestolen en niet van mij (oftewel zij moeten aangifte doen en niet ik)?
Graag adviezen hoe ik dit het beste moet aanpakken.
Alvast bedankt
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Wat is het probleem om aangifte te doen?
U vertelt de politie netjes wat er gebeurd is
Mocht later blijken dat u toch de laptop heeft gehad, dan heeft u valse aangifte gedaan met alle gevolgen van dien.
U vertelt de politie netjes wat er gebeurd is
Mocht later blijken dat u toch de laptop heeft gehad, dan heeft u valse aangifte gedaan met alle gevolgen van dien.
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Voor zover ik weet is de verzender verantwoordelijk voor vermissing van het pakket, maar hier is het pakket wel afgeleverd. Dus of dan weer andere regels gelden?
Maar, het is natuurlijk niet zo'n probleem om aangifte te doen. Het lijkt me ook in je eigen belang.
Maar, het is natuurlijk niet zo'n probleem om aangifte te doen. Het lijkt me ook in je eigen belang.
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Kon je ook zien dat de doos opengemaakt was en weer dichtgeplakt?
Heeft die laptop er wel echt ingezeten, als je alles weer in die doos stopt, klopt het gewicht dan met wat er bij T&T is vermeld of is het i.d.d. een paar kilo minder?
Heeft die laptop er wel echt ingezeten, als je alles weer in die doos stopt, klopt het gewicht dan met wat er bij T&T is vermeld of is het i.d.d. een paar kilo minder?
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
De laptop is nog niet geleverd, jij bent dus nog geen eigenaar en kunt dus geen aangifte doen.
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Ga alles terug in doos doen en controleer gewicht met opdruk.
Als het opdruk gewicht gelijk is was laptop niet mogelijk en sta je sterk...
Echter, als je een gewicht miste is het vermoedelijk bij inpakken achterover gedrukt en na wegen pas dicht geplakt.
Dan word het een ramp.
Als de doos echter te klein voor laptop erbij is sta je ook sterk en is wegen niet eens nodig...
Dus een oude laptop erbij lukt vaak wel maar die doos nog... en past het meestal niet meer en een foto van doos met alle ontvangen goederen?????
Als het opdruk gewicht gelijk is was laptop niet mogelijk en sta je sterk...
Echter, als je een gewicht miste is het vermoedelijk bij inpakken achterover gedrukt en na wegen pas dicht geplakt.
Dan word het een ramp.
Als de doos echter te klein voor laptop erbij is sta je ook sterk en is wegen niet eens nodig...
Dus een oude laptop erbij lukt vaak wel maar die doos nog... en past het meestal niet meer en een foto van doos met alle ontvangen goederen?????
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Hoe is er betaald?
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Als je nu alles in de doos doet, klopt het gewicht dan met opdruk of niet?
Laten we dat antwoord eerst afwachten.
Laten we dat antwoord eerst afwachten.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Door aangifte te doen erken je dat het artikel van jou is gestolen en niet van de verzender. Volgens mij is dat niet slim inzake je rechtspositie. Laat Coolblue maar aangifte doen. Zij zijn een overeenkomst met de vervoerder aangegaan om het artikel bij jou te bezorgen en moeten dit dus zelf met die vervoerder oplossen.
Verder word je onder druk gezet door Coolblue om aangifte te doen. Als je dit niet doet, dan doen zij verder ook niets. Dat is onacceptabel.
Je kan een klacht indienen bij
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Verder word je onder druk gezet door Coolblue om aangifte te doen. Als je dit niet doet, dan doen zij verder ook niets. Dat is onacceptabel.
Je kan een klacht indienen bij
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Natuurlijk erken je niet dat het artikel van jou is. Dat doe je alleen maar als je zegt "mijn laptop is uit de doos gestolen". Je moet bij de aangifte gewoon een relaas van de feiten doen.Bob Schurkjens schreef:Door aangifte te doen erken je dat het artikel van jou is gestolen en niet van de verzender. Volgens mij is dat niet slim inzake je rechtspositie.
Tevens lijkt het mij dat een groot bedrijf als Coolblue (dat toch al een jaar of 20 succesvol bezig is) echt wel weet hoe het moet. Wij zijn slechts amateurs op dit gebied.
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
CoolBlue moet jou nu gewoon je geld terug geven en zelf maar een onderzoek starten met PostNL.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Je kan dus aangifte doen van diefstal van een goed dat niet van jou is?
Ik zou zeggen: bel de politie even om dat na te vragen.
Ik zou zeggen: bel de politie even om dat na te vragen.
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
CoolBlue moet dat helemaal niet, en het onderzoek loopt al. Er is alleen een proces verbaal nodig om het onderzoek te kunnen afronden. Coolblue heeft een heldere mail gestuurd met instructies, het lijkt mij het beste om dat op te volgen.HansieZant schreef:CoolBlue moet jou nu gewoon je geld terug geven en zelf maar een onderzoek starten met PostNL.
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
CoolBlue is verantwoordelijk voor de verzending tot het moment dat het product bij de klant is aangekomen. Dat is niet gebeurd. De klant heeft hier verder geen enkele verantwoordelijkheid in. Aangifte doen van diefstal betekent dat je erkent dat de laptop in jouw bezit is en vervolgens is gestolen. Dat is niet het geval. De laptop is nog steeds van CoolBlue, niet van TS. CoolBlue heeft dus een probleem, TS niet.riddert schreef:CoolBlue moet dat helemaal niet, en het onderzoek loopt al. Er is alleen een proces verbaal nodig om het onderzoek te kunnen afronden. Coolblue heeft een heldere mail gestuurd met instructies, het lijkt mij het beste om dat op te volgen.HansieZant schreef:CoolBlue moet jou nu gewoon je geld terug geven en zelf maar een onderzoek starten met PostNL.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Coolblue probeert hier mijns insziens onder vergoeding van de schade uit te komen.
"Pakketonderzoek
Wij hebben een onderzoek gestart bij PostNL. Zij geven aan dat het gewicht van de doos niet is veranderd bij het plaatsen van de doos in de bus waarmee je bestelling bij je is bezorgd."
Wat Coolblue hier mee probeert te zeggen is giswerk. Ze lijken er mee aan te willen geven dat PostNL de schade niet aan Coolblue gaat vergoeden. Maar dat is verder helemaal niet het probleem van topicstarter. Ze proberen je probleemeigenaar te maken van iets dat jouw probleem niet is.
Heb je met creditcard betaald, dan kun je je creditcardmaatschappij ook nog om advies vragen. Maar ik zou eerst een klacht indienen bij Thuiswinkel.org
"Pakketonderzoek
Wij hebben een onderzoek gestart bij PostNL. Zij geven aan dat het gewicht van de doos niet is veranderd bij het plaatsen van de doos in de bus waarmee je bestelling bij je is bezorgd."
Wat Coolblue hier mee probeert te zeggen is giswerk. Ze lijken er mee aan te willen geven dat PostNL de schade niet aan Coolblue gaat vergoeden. Maar dat is verder helemaal niet het probleem van topicstarter. Ze proberen je probleemeigenaar te maken van iets dat jouw probleem niet is.
Heb je met creditcard betaald, dan kun je je creditcardmaatschappij ook nog om advies vragen. Maar ik zou eerst een klacht indienen bij Thuiswinkel.org
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
De doos is verzonden met laptop, hij ging de bus in met laptop en toen de doos onbeschadigd bij u aankwam was hij weg. Dat is erg vreemd en daarom moet u aangifte doen, de chauffeur van PostNL zal dan gehoord worden en jij ook bij je aangifte en ze zullen dus een uitgebreider onderzoek doen. Coolblue kan u na deze aangifte ook crediteren.taxikemperman schreef:Wat is het probleem om aangifte te doen?
U vertelt de politie netjes wat er gebeurd is
Mocht later blijken dat u toch de laptop heeft gehad, dan heeft u valse aangifte gedaan met alle gevolgen van dien.
Wenst u geen aangifte te doen dan zal Coolblue vermoedelijk uw claim afwijzen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Coolblue eist van topicstarter aangifte te doen van diefstal. Maar topicstarter kan dat niet want er is niets van hem gestolen.
Doet topicstarter tóch aangifte van diefstal, dan is de laptop van hem gestolen en zal Coolblue geen schade vergoeden.
Doet topicstarter tóch aangifte van diefstal, dan is de laptop van hem gestolen en zal Coolblue geen schade vergoeden.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Dat laatste is niet waar en een simpele conclusie, heb je enig bewijs dat Coolblue op deze wijze werkt? PostNL/Coolblue willen gewoon een bewijs dat TS niet zelf de laptop uit de doos heeft gehaald en een aangifte is dit bewijs, doe je dit niet dan zullen ze 100% niet uitkeren.Bob Schurkjens schreef:Coolblue eist van topicstarter aangifte te doen van diefstal. Maar topicstarter kan dat niet want er is niets van hem gestolen.
Doet topicstarter tóch aangifte van diefstal, dan is de laptop van hem gestolen en zal Coolblue geen schade vergoeden.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
Als dat zo is, waar moet hij dan aangifte van doen? Diefstal?
Re: Laptop ontbreekt in pakket, moet ik nu aangifte doen?
TS moet eerst naar de Reclamecode commissie.
Daarna direct door naar de rechter. Vervolgens heeft TS ook recht op 27,5 jaar garantie vermits de laptop de juiste kleur had. En onkostenvergoeding.
[offtopic passage verwijderd door moderatie]
Daarna direct door naar de rechter. Vervolgens heeft TS ook recht op 27,5 jaar garantie vermits de laptop de juiste kleur had. En onkostenvergoeding.
[offtopic passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2018 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd
Reden: Offtopic passage verwijderd