LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL levert product niet

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
JvandeW

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door JvandeW »

secuur1987 schreef:je gaat mij niet wijsmaken dat als het jou overkomt dat je dan stil gaat zitten als de webshop zegt we gaan niet nog een iphone sturen, dan start je maar een rechtzaak.
Ben je naar de webwinkel toe gegaan en heb je ook gezegd dat zij jouw bestelde Apple iPhone nog niet hebben geleverd?

Zij moeten bewijzen dat zij dit wel hebben gedaan. Zolang zij dit niet kunnen, zullen zij alsnog moeten leveren. Dat PostNL een pakket op "afgeleverd" heeft staan, is nog geen bewijs van aflevering. Immers kan een pakketbezorger het pakket aanmelden als afgeleverd, maar nooit bij jou bezorgd hebben.

Ik zou ook niet weten wat waarom je al die moeite neemt bij PostNL te klagen. Het blijft zo dat zij geen verantwoordelijkheid hebben naar jou, slechts naar de verkoper van de Apple iPhone. Al die moeite bij PostNL is voor jou verspilde moeite, terwijl je die moeite beter had kunnen besteden bij het dwingen tot levering bij de verkoper.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Over welke webshop gaat het hier overigens? Het is allemaal zo mysterieus, de bal wordt volop op postnl gespeeld maar de webshop blijft aardig buiten schot.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

secuur1987 schreef:
NeoDutchio schreef:
secuur1987 schreef:krijgen jullie betaalt van PostNL voor die goede woordjes? ik kan me niet voorstellen omdat ik geen partij ben, dat ze daarom alles kunnen flikken. ze hebben niet voor niets hun excuses aangeboden aan die mensen in het progamma. en die tegoed bon aan die vrouw. ik heb met jullie ook nix te maken dat betekent toch niet dat ik zomaar dingen kan eisen? je gaat mij niet wijsmaken dat als het jou overkomt dat je dan stil gaat zitten als de webshop zegt we gaan niet nog een iphone sturen, dan start je maar een rechtzaak.
Over welke goede woordjes heeft u het eigenlijk? U kunt u niet voorstellen dat u geen partij bent en dat ze alles kunnen flikken. Wat heeft het een met het ander te maken? Ze flikken niks omdat u het bent en ze flikken ook niks omdat u de ontvangende partij bent. U heeft met ons inderdaad niets te maken, dus kunt u ook niks eisen. En dat is precies hetzelfde als bij PostNL. U heeft PostNL niet de opdracht gegeven om iets op te sturen en u heeft PostNL ook niet betaald.
De webshop moet bewijs op gaan vragen bij PostNL dat het pakket afgeleverd is. Dit kunnen ze niet, dus zullen zij een klacht moeten indienen. De webshop hoeft niet direct een nieuwe telefoon op te sturen, maar ze moeten wel laten onderzoeken waar die van u is. Als deze echt kwijt is zal de webwinkel u schadeloos moeten stellen.
Als de webshop moeilijk blijft doen kunt u inderdaad een jurist inschakelen of de betaling betwisten, mist dit mogelijk is.
als je salaris op maandbasis meer dan 2000 is, kom je niet in aanmerking voor raad voor rechtsbijstand, en in NL zegt de wet dat je nooit 100% de advocaat en juridische kosten vergoed krijgt. in de meeste gevallen wordt je wel in het gelijk gesteld, alleen ben je achteraf nog meer geld kwijt dan de kosten voor een iphone 7. en dat is wel *****. als de webshop zegt dat ze een onderzoek starten, is dit vaak intern, je hoort hier nooit meer wat van terug. daarom zoals ik eerder al zei, moet dit juridisch voor de geen partij veel duidelijker en simpeler moeten. want ik leid nu gewoon aan het feit dat een webshop niet naar behoren werkt. ik wordf er wel op afgekeken. wanneer voor hun sluitingstijd is, zitten ze aan een borrel, maar ik zit dan gewoon nog met de **** stres.
Het is voor de ontvangende partij (jij als koper) juist heel simpel gemaakt door de wetgever. Juist om te voorkomen dat de koper in een kastje / muur situatie terecht komt tussen de verkoper en bijv. PostNL (of een andere bezorger) heeft de wetgever bepaald dat de verkoper verantwoordelijk is voor een zending tot correct bij jou is afgeleverd en jij als koper hebt met PostNL (of een andere bezorger) niets te maken (met als enige uitzondering wanneer jij zelf de verzending regelt).

Voor jou is dus enkel de verkoper partij en zij dienen gewoon de overeenkomst na te komen. Ongeacht of zij een conflict hebben met PostNL over een verloren gegaan pakket. Jij bent geen partij in deze voor PostNL dus contact zoeken met PostNL heeft in de regel geen enkele zin.

Als de verkoper onder zijn verantwoordelijkheid richting jou uit probeert te komen door de te gaan schermen met wat PostNL aangeeft of gewoonweg de overeenkomt niet wil nakomen zul jij dan ook daar moeten klagen en eventueel mocht het zover komen juridische actie ondernemen.

Speedy123

Het is zelfs nog mysterieuzer geworden, klik ik op het linkje naar de track&trace afbeelding, dan staat er dat de afzender onbekend is?

Wie is toch de mysterieuze webshop die zelfs niet terug te vinden is op de track&trace?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze tracktrace heeft geen enkele betekenis. Het poststuk is volgens tracktrace door de brievenbus gegooid zonder dat er voor is getekend. Een brievenbuspakje dus. Staat juridisch gelijk aan niet geleverd.

Speedy123

Bob Schurkjens schreef:Deze tracktrace heeft geen enkele betekenis. Het poststuk is volgens tracktrace door de brievenbus gegooid zonder dat er voor is getekend. Een brievenbuspakje dus. Staat juridisch gelijk aan niet geleverd.
Dat ben ik met je eens, maar er staat helemaal geen afzender op de track&trace, dat vind ik toch wel merkwaardig. We hebben hier een hele lange discussie met zijn allen maar we weten geeneens om welke webshop het gaat en of die webshop wel te vertrouwen is.

Bob Schurkjens

Dat ben ik ook met jou eens. En dan: een Iphone door de brievenbus. Kan het nog gekker. Afzender onbekend.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

secuur1987 schreef:krijgen jullie betaalt van PostNL voor die goede woordjes? ik kan me niet voorstellen omdat ik geen partij ben, dat ze daarom alles kunnen flikken. ze hebben niet voor niets hun excuses aangeboden aan die mensen in het progamma. en die tegoed bon aan die vrouw. ik heb met jullie ook nix te maken dat betekent toch niet dat ik zomaar dingen kan eisen? je gaat mij niet wijsmaken dat als het jou overkomt dat je dan stil gaat zitten als de webshop zegt we gaan niet nog een iphone sturen, dan start je maar een rechtzaak.
PostNL kan ook niet alles "flikken" immers hebben ze te maken met hun opdrachtgevers. Een partij als Bol.com / Coolblue e.d. gaan niet werken met een partij die enkel klachten veroorzaakt. PostNL heeft dus een groot belang om hun opdrachtgevers tevreden te houden en als ze dit kunnen bereiken door een bosje bloemen dan doen ze dit.

Voor consumenten is het simpel gehouden, jouw aanspreekpunt is de webshop/winkel en niet de vervoerder. Immers heb jij geen afspraken gemaakt met de vervoerder.

De opdrachtgever (webshop) kan verschillende wijze van vervoer aanbieden. Hierbij kunnen ze kiezen om het pakket te verzekeren en/of een handtekening met ID te vragen bij afleveren. De kosten hiervan zijn wel hoger en dit kan zorgen dat consumenten hun aankoop liever doen bij een webshop die hetzelfde product aanbiedt maar dan zonder verzendkosten. Het risico dat een pakket verdwijnt verdien je dan terug met een grotere vraag en besparing in de verzendkosten.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS zoals al meerdere keren is gevraagd om welke webshop gaat het?
En hoe heeft u betaald?
U kunt ook naar het juridisch loket voor advies

vlietjvan

Ongelezen bericht door vlietjvan »

sylvesterb schreef:
PostNL kan ook niet alles "flikken" immers hebben ze te maken met hun opdrachtgevers. Een partij als Bol.com / Coolblue e.d. gaan niet werken met een partij die enkel klachten veroorzaakt. PostNL heeft dus een groot belang om hun opdrachtgevers tevreden te houden en als ze dit kunnen bereiken door een bosje bloemen dan doen ze dit.
Ooit gezocht op "pakket geleverd maar niet ontvangen", het webwinkelforum bekeken?
Ik snap wel dat je als postNL, met een verzending van tig poststukken/pakketten per dag, niet wakker ligt van het kwijtraken van "maar" 100 pakketten.
Voor veel webshops ligt dat anders. Je hebt immers bewijs van verzenden, voor je gevoel heb je aan je verplichtingen voldaan.
Als postNL zegt het is afgeleverd, en geloof mij hun "onderzoek" bestaat uitsluitend uit het bekijken van de track&trace gegevens, en de klant zegt ik heb het niet ontvangen, dan weet je als webshop dat één van beiden liegt. Alleen weet je niet wie, en dat is ook niet te achterhalen. Het enige wat je zeker weet is dat jij de spullen daadwerkelijk hebt verzonden. Dan is het zuur dat jij ook degene bent die dan zijn verlies moet nemen.

Mijn ervaring tot nu toe is dat de enige vervoerder die daadwerkelijk een onderzoek instelt, en uiteindelijk ook overgaat tot het uitbetalen van een (gedeeltelijke) vergoeding, is DHL.
Laatst gewijzigd door vlietjvan op 27 sep 2017 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.

reineke

Ongelezen bericht door reineke »

Beste mensen van Tros/Radar,
Maandag j.l. zag ik de klachten van Post.nl in jullie programma, daar wil ik mijn klacht aan toevoegen.
Op 12-04-2017 heb ik bij het Post.nl punt in mijn woonplaats een pakket afgeleverd met T&T nummer 3SOPKA5124158, met als inhoud een nieuwe golftas, dus nogal een pakket.
Bij opvragen van de code lijkt het alsof de tas het afgiftepunt nooit heeft verlaten.
De golftas was bestemd voor iemand in Breda maar is nooit aangekomen.
Ik heb contact opgenomen met Post.nl waarop het toneelstuk in gang werd gezet, zo zie ik het althans.
Foto en een zo volledige omschrijving van de tas gemaild, verontschuldigingen etc., ze gaan zich inzetten om de tas alsnog boven water te krijgen en blabla.
Echter na ongeveer een maand krijg je dan de mededeling dat de tas als vermist moet worden beschouwd. Zaak afgedaan!
Een dag later krijg je als klap op de vuurpijl een enquête toegestuurd “Hoe goed heeft Post.nl je geholpen?”
Ik ben zeer ontevreden over de gang van zaken en gezien de vele klachten over verdwenen post moeten ze wel een gigantisch pakhuis hebben met vermiste eigendommen, het kan toch niet zo zijn dat al deze zoekgeraakte pakketten niet meer te vinden zijn.
Post.nl komt er gewoon mee weg, tegen deze logge en ondoorzichtige organisatie voelt men zich machteloos.

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

secuur1987 schreef:webshops zouden eigenlijk allemaal verplicht verzekerd moeten versturen met handtekening want nu kan ik niet aantonen d.m.v. een handtekening dat die ook daadwerkelijk afgeleverd is.
En zelfs dat is onvoldoende bewijs voor de verkoper om aan te tonen dat de levering heeft plaatsgevonden. Een bezorger zou immers ook een handtekening kunnen plaatsen en stellen dat er afgeleverd is, terwijl die aflevering dus niet is gedaan. Gelukkig is de wet dan zo gemaakt dat het alsnog aan de verkoper is om te bewijzen dat jij ook daadwerkelijk die handtekening hebt gezet, en dat is natuurlijk vrijwel onmogelijk.

In geval van een verzekerde verzending, ben jij het overigens ook niet die de uitkering van het geld krijgt bij verlies maar de verkoper. Het is dus aan de verkoper te bepalen of zij de verzending willen verzekeren en daar meer voor willen betalen of liever geld besparen en een risico lopen. Maar uiteindelijk moet de verkoper ervoor zorgen dat hetgeen jij hebt besteld, ook daadwerkelijk in jouw handen terecht komt.
daarom moet het juridische beleid echt drastisch aangepast worden
Nee, dat moet het niet. Juridisch gezien is het momenteel zeer logisch in elkaar gezet. Het is alleen jammer dat veel verkopers hun verplichtingen niet willen nakomen en het probleem en de verantwoordelijkheid altijd bij de leverancier weten te leggen.

En het werkt, want jij gelooft ook dat de leverancier - in dit geval PostNL - enige verantwoordelijkheid heeft tegenover jou. Dus het is die verkoper weer gelukt geen verantwoordelijkheid te nemen.

Alle energie die je van plan was in PostNL te stoppen, kun je beter steken in energie tot verplichting van het nakomen van de koopovereenkomst bij de verkoper. En de naam van de verkoper mag je hier ondertussen best benoemen. Dan weten wij ook bij welke verkoper - die geen koopovereenkomsten nakomt - beter weg kunnen blijven. Bij een verkoper die zo makkelijk afdoet, hoef ik geen iPhone te bestellen.

Bob Schurkjens

Het was waarschijnljk een Marktplaats aankoop van een particulier. Iphone in brievenbuspakje. Afzender onbekend. Geen naam webwinkel.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Speedy123 schreef:Maar juridisch heb je alleen een overeenkomst met de verkopende partij en niet met postnl. Je bent geen contractpartij van hun en ze hebben naar jou toe geen enkele juridische verplichting.
PostNL zou op basis van de onrechtmstige daad aan gepakt kunnen worden, maar dat wil je niet want dat is een lastiger juridische positie. Het is veel eenvoudiger om de verkoper aan te spreken.

webshopeigenaar14

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

alfatrion schreef:
Speedy123 schreef:Maar juridisch heb je alleen een overeenkomst met de verkopende partij en niet met postnl. Je bent geen contractpartij van hun en ze hebben naar jou toe geen enkele juridische verplichting.
PostNL zou op basis van de onrechtmstige daad aan gepakt kunnen worden, maar dat wil je niet want dat is een lastiger juridische positie. Het is veel eenvoudiger om de verkoper aan te spreken.

Ze zijn prima ingedekt dus dit gaat je niet lukken:
http://www.wvtadvocaten.nl/post-niet-aangekomen/

alfatrion

Dat hangt allemaal af van wat de omstandigheden zijn en wat daarvan bewezen kan worden. Als PostNL zich schuldig maakt aan grove opzet / bewuste roekeloosheid, dan kan PostNL daarop wel dergelijk in rechte op worden aangesproken. Zoals ik schreef deze positie is (een stuk) lastiger, dan de verkoper aanspreken, maar niet onmogelijk.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Mark1992 schreef:
NeoDutchio schreef:Als u de andere klachten gelezen hebt over PostNL, dan heeft u vast ook de antwoorden gelezen op die klachten. U bent geen partij voor PostNL, u kunt dus ook geen klacht indienen. De afzender moet dit doen. Daar moet u klagen dat u niets ontvangen heeft en zij moeten PostNL de opdracht geven om een onderzoek te starten.
Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Toch vind ik dat dit moet veranderen. Wanneer PostNL de track & trace op ''Afgeleverd'' hebben gezet, vind ik dat de bewoner ook een klacht kan indienen van PostNL wanneer dit toch niet het geval is. Tevens moeten er voor dit soort pakketjes vaak ook getekend worden voor ontvangst. Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is, heeft TS niet aangegeven namelijk.

Maar toch, ik vind dat je een betrokken partij bent wanneer PostNL informatie verschaft die niet blijkt te kloppen. Vaak komt de webshop ook geen steek verder met hun klachten bij PostNL.
Nee, je bent nog steeds geen partij voor PostNL. Je hebt als geadresseerde immers geen opdracht aan PostNL gegeven. De track&trace code krijg je ook van de verzender, niet van PostNL. Als PostNL onbetrouwbaar is moet een webwinkel een andere bezorger kiezen.

webshopeigenaar14

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

alfatrion schreef:Dat hangt allemaal af van wat de omstandigheden zijn en wat daarvan bewezen kan worden. Als PostNL zich schuldig maakt aan grove opzet / bewuste roekeloosheid, dan kan PostNL daarop wel dergelijk in rechte op worden aangesproken. Zoals ik schreef deze positie is (een stuk) lastiger, dan de verkoper aanspreken, maar niet onmogelijk.
Dan moeten ze toch onderhand met de bus opzettelijk over het pakket heenrijden, er vervolgens hun behoefte op doen en het daarna aan een vogel binden om het te laten verdwijnen. Want zoals in het voorbeeld van de link ging een ondernemer failliet omdat postnl aantoonbaar niet bezorgt had volgens afspraak en een handtekening vervalst had. Dit gaven zij zelfs toe. Zelfs in dat geval kreeg postnl gelijk en indien zij in het ongelijk waren geweest was de boete maximaal 50 euro.

alfatrion

Heb je een link naar het vonnis?

john18

Ongelezen bericht door john18 »

alfatrion schreef:Heb je een link naar het vonnis?
In het linkje stond ECLI:NL:RBMNE:20145:6645

Ik kan het alleen niet vinden.

Gesloten