LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL: Pakket Slowakije niet bezorgd; geen klantenservice

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
johandenhaag

PostNL: Pakket Slowakije niet bezorgd; geen klantenservice

Ongelezen bericht door johandenhaag »

Voor de 60e verjaardag van mijn schoonvader naar Slowakije een cadeaupakket verzonden. Een paar weken laten komt het pakket retour met de mededeling "foutief adres" (Ja, heus, naar een adres waarop mijn partner 25 jaar gewoond heeft…)

Eigen navraag (bij DPD in Slowakije) leert dat het pakket niet is bezorgd omdat er geen telefoonnummer op stond en dat DPD altijd vooraf belt (?). Dus niks fout adres; en als een telefoonnummer noodzakelijk is dan hadden ze dat hier op het postkantoor moeten weten; zeker als je 31 euro voor de dienst vraagt!

Enfin, klacht ingediend bij PostNL. Tot twee keer toe komen ze de afspraak niet na om binnen 2 werkdagen terug te bellen en/of schrijven. Op het postkantoor de klantenservice laten bellen; een heel formulier invullen, foto's makken van het adreslabel etc.etc. (veel werk)

Een heel schappelijke tegenprestatie gevraagd van PostNL:

1. porto-kosten retourneren
2. pakket ophalen en alsnog maar dan correct bezorgen.

Maar ze weigeren hier volledig op in te gaan. Wat een enorm treurig bedrijf.
Ik hoor graag of anderen soortgelijke ervaringen hebben.

==========================

Geachte mevrouw/heer [...],

Bedankt voor uw email.

Aan de hand van de door u opgestuurde gegevens zal PostNL overgaan tot het vergoeden van de verzendkosten ter grootte van €31,00. Dit bedrag wordt in week 51 overgemaakt op rekeningnummer [...] ten name van De heer [...]

Voor wat betreft uw verzoek tot afhalen van het pakket kan ik helaas niet ingaan. Omdat uw zending onterecht retour is gekomen heeft u recht op de verzendkosten zodat u indien gewenst de zending opnieuw kan verzenden.

Voor het door u ondervonden ongemak bied ik u mijn verontschuldigingen aan.

Met vriendelijke groet,

Stephanie [...]
PostNL Internationale Navragen

===========================================

Het spijt me vreselijk maar als PostNl een fout maakt en al het werk bij de consument legt is dat te belachelijk voor woorden.
Laatst gewijzigd door johandenhaag op 28 nov 2013 10:47, 3 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Re: PostNL: Pakket Slowakije niet bezorgd; geen klantenservice

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Af en toe word je zo moedeloos van die Post.nl ! :twisted:
En in week 51 krijg je pas je geld terug waar slaat dat nu weer op ?

Bob Schurkjens

Re: PostNL: Pakket Slowakije niet bezorgd; geen klantenservice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met Frankrijk heb ik dit ook meerdere malen meegemaakt. Pakket komt gewoon retour terwijl het adres klopt. Het telefoonnummer er op zetten is inderdaad een goede tip. In overleg heb ik destijds wel voor elkaar gekregen dat ik het pakket "gratis" opnieuw kon versturen.

Gesloten