Ze waren omgerekend 18 euro, ik heb verschillende besteld in aparte pakketjes want dan blijf je onder de 'invoerkosten' (als het onder de 22 euro blijft), de verzendkosten waren toch gratis.
Heel mooi waren de eerste 2 pakketjes op tijd aangekomen op 22 oktober, echter 1 pakketje miste dus nog vreemd genoeg. Ik kreeg de vrijdag er na een brief waarin stond dat PostNL de waarde niet kon bepalen of inschatten (ook al stond het gewoon aan de buitenkant van het pakket net zoals bij de andere) en of ik een bewijs van betaling/prijs kon leveren. Erg vreemd, maar ik heb een betalingsbewijs bijgevoegd en gelijk diezelfde dag teruggestuurd omdat ik de schoenen z.s.m. wilde hebben. Je zou verwachten dat je vervolgens wel iets terughoort hiervan. Ik heb een week gewacht..want ik kan me voorstellen dat administratie ongeveer een week zou kosten maar nog steeds niks gehoord.
Toen heb ik naar de online klantenservice van PostNL een bericht gestuurd met de vraag waar het pakket blijft en wat de huidige Track&Trace code is (die wordt meestal gelijk omgezet bij binnenkomst in NL) zodat ik het kon volgen in hun 'mijnpakket' app. Ze konden helaas niets zeggen over waar het pakket was. Ik heb nog nagekenen, voor het geval ze iets bij de douane moesten informeren maar PostNL is uiteindelijk altijd diegene die de pakketten vasthoudt en de douane weet daar verder ook niks over. Natuurlijk was het sowieso niet een douane-kwestie omdat het onder de 22 euro ligt en dus invoerkosten-vrij is.
Vervolgens weer een tijdje gewacht maar ik vraag me nog steeds af waar mijn pakket nu blijft...schijnbaar in een zwart gat ofzo waar niemand weet waar het is?
Ik heb ze een vervolg-vraag gestuurd of ze al meer wisten over de status en waarom het zo lang duurde maar ik kreeg een standaard antwoord wat ik ook al op internet had gevonden van 'wij weten het niet, het kan even duren'.
Ik werd ongeduldig en heb PostNL maar opgebeld. Overigens hebben ze 2 telefoonnummers, één voor pakketten en één voor klantenservice. De ene verwees me naar de andere en andersom, toen heb ik uiteindelijk in het keuze menu maar geklikt op 'overige vragen'..men verwacht immers wel gewoon iemand aan de telefoon te krijgen en niet weer een standaard riedeltje te horen wat je ook op internet kan lezen. Uiteindelijk iemand aan de telefoon gekregen die gelukkig wel iets meer kon vertellen over de status. Het pakket was schijnbaar al wel weer vrijgegeven maar stond nog te wachten op verzending.
Het kon officieel 30 dagen duren voordat het weer verstuurd werd.
Fijn dat de telefoniste wel iets meer wist te zeggen en raar dat ik via e-mail geen specifiekere informatie krijg terwijl het op dezelfde dag en met dezelfde vraag was.
Nou is mijn vraag eigenlijk: waarom worden die pakketjes zo enorm lang vastgehouden door PostNL.
Of waarom wordt een dergelijk pakketje uberhaupt vastgehouden? Ik snap dat als ze twijfelen over de waarde ze er onderzoek naar kunnen/willen doen, maar als je dan vervolgens snel meewerkt duurt het alsnog enorm lang voordat het pakket bij je thuis ligt ook al is het vrijgegeven. Ik snap daar dus helemaal niks van.