LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanvullende betalingen ziektekosten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
schoentje

aanvullende betalingen ziektekosten

Ongelezen bericht door schoentje »

Geachte redactie,
Ik ontvang prachtige overzichten van de komende ziektekostenverzekering. Maar .... er wordt nergens gesproken over de extra's die verzekerden bovenop de premie moeten betalen. Wij zijn beiden 65+ en ontvangen beiden AOW (€637,03 p.p. bruto per maand). Mijn vrouw heeft een klein pensioen van PFMT (bruto € 78,72 per maand) en ik 2 pensioenen: PGGM € 1751,08 bruto per maand en ABP
€ 184,24 bruto per maand. Op uw site kan ik wel een berekening maken als ik in het arbeidsproces zou zitten :P :lol: :) :shock: , maar niet als gepensioneerde. Kunt/wilt u voor mij een berekening maken, zodat ik ongeveer weet wat behalve de ziektekostenpremie de extra kosten zullen zijn, die ten koste komen van mijn uitkeringen?
Ik ben u bij voorbasat dankbaar voor uw antwoord!
vriendelijke groeten,
jan van der Steen
Het Voert 72
1613 Kl Grootebroek

meisjeniemand

Re: aanvullende betalingen ziektekosten

Ongelezen bericht door meisjeniemand »

De extra's die bovenop de premie komen:?: Heb ik iets gemist?
Kunt u uitleggen welke kosten u bedoelt?

(Niet om het een of ander; maar ik weet niet of het zo slim is om je volledige inkomensgegevens + naam en adres op een publiek forum te zetten. Maar dat terzijde...)

meisjeniemand

Ongelezen bericht door meisjeniemand »

Ik heb het nog eens gelezen en geloof dat ik begrijp wat u bedoelt. Maar het gaat hier toch om inhoudingen op het pensioen van vaste percentages? 4,4% dacht ik? Hier hoeft dan toch geen speciale berekening aan te pas te komen?

Frank en Annie

Ongelezen bericht door Frank en Annie »

Hoe is het toch mogelijk dat mensen met een normaal inkomen, die nu ziekenfonds verzekerd zijn, zoals in ons geval ( gezin met 3 kinderen waarvan twee boven 18 en studerend ) zo`n €200 per maand extra bij moeten leggen. Terwijl de mensen met een particuliere zorgverzekering er vrijwel allemaal op vooruit gaan. Vraag me af waar we dat extra geld weer vandaan moeten halen. Of heb ik het allemaal verkerd begrepen???

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Particulieren betalen nu meer dan ziekenfonds en dus gaan zij er op vooruit omdat ze minder gaan betalen, terwijl ziekenfonds verzekerden meer gaan betalen. De kosten worden realistischer in verhouding met de zorg die je krijgt.

Dit wordt uiteraard gecompenseerd door een eventuele zorgtoeslag en een hoger nettoloon doordat diverse premies vervallen of verlagen.

zomaar

Ongelezen bericht door zomaar »

Ik hoorde gister een mooie uitspraak van iemand, die op straat geintervieuwd werd mbt. over dit onderwerp.

Hij zei en ik sluit mij er volledig bij aan:

Vroeger stal Robin Hood van de RIJKEN en gaf het aan de armen, maar heden steelt dit kabinet van de ARMEN en geeft het aan de RIJKEN.

zomaarrrr

Ongelezen bericht door zomaarrrr »

Waar zat U de afgelopen 50 jaar, want zo gaat het al jaren in nederland :!:

pelikaan

Ongelezen bericht door pelikaan »

is er een max. aan de inkomsten als bv. pensioen en wao voor de bereking van 6,5% ziektekosten

zomaar

Ongelezen bericht door zomaar »

Tja zomaarrrr, vertel mij wat!

Ja vroegah he. Dat waren nog een tijden.Ik kan me nog herinneren, dat we helemaal niets voor het ziekenfonds betaalden, maarja.

Wakker worden!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Pelikaan, de premie wordt over maximaal 30.000 euro geheven. Als je dus 6,5% betaalt is het maximum dus zo'n 1.950, als je 4,4% betaalt is het maximum zo'n 1.320.

staatssecretarisgluwein

Ongelezen bericht door staatssecretarisgluwein »

Het bedrag waarover geheven wordt is e 30.678.
Bij samenloop van AOW en pensioen wordt de premie als volgt berekend: over AOW 6,25%, plus over pensioen 4,4%. Maximaal 4,4% over 30.678 - AOW.

Gesloten