LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Autohulp' in komende uitzending?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
megens
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2003 14:19

'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door megens »

Enige tijd geleden schreef ik onderstaand bericht in het Radar forum, waarbij ik mijn verbazing uitsprak over het zogenaamde onafhankelijke autoverzekeringsadvies van Radar. Veel lezers waren het toen met mij eens. Wat schetst mij verbazing? De komende uitzending gaat Radar wederom aandacht besteden aan de zogenaamde 'onafhankelijke' Autohulp. Waar is Radar in hemelsnaam mee bezig? Als RTL5 dit zou doen, oke. Maar ik dacht dat een programma als Radar nog steeds betaald wordt met overheidsgeld. Dan verwacht ik geen met commercie overgoten programma. ============================================= Ik vind het schandalig dat een programma als Radar zich gaat bezighouden met de verkoop van verzekeringen. Ik dacht dat Radar een onafhankelijk programma was? Daarbij komt nog dat een aantal veel goedkopere verzekeringen niet eens in het vergelijkingsprogramma voorkomen. Dat noem ik nou niet echt 'onafhankelijk'. neem bijvoorbeeld: Netpolis - www.netpolis.nl Oriondirect - www.oriondirect.nl ... en zo kan ik nog wel meer verzekeringen noemen die niet worden genoemd en vaak wel degelijk goedkoper zijn. Radar, ga gewoon doen wat je moet doen en ga niet een zgn. 'onafhankelijke' vergelijking opzetten met een commercieel bedrijf als Independer.

blabla [[email protected]]

Re: 'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door blabla [[email protected]] »

Mee eens. Independer is allesbehalve onafhankelijk. Netpolis en Oriondirect zijn overigens geen voorbeelden. Dat zijn tussenpersonen en geen verzekeraars.

Gast

Re: 'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door Gast »

Ahum, Orion is wel degelijk een verzekeringsmaatschappij. Het is een zgn 'Directwriter'. Moedermaastchappij is Church & General.


Wen1983 [[email protected]]

Re: 'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door Wen1983 [[email protected]] »

Orion is een *** verzekeringsmaatschappij!!! Nooit verzekeren daar, zijn een stel oplichters. Mijn broertje heeft daar zijn scooter verzekerd omdat het een van de goedkoopste maatschappijen was. HIj heeft 4 weken geleden een ongeluk gehad en er is nog steeds geen verzekeringsagent langsgeweest. Het enige wat ze doen is je aan de praat houden op dat 0900 nummer en niets voor je regelen!!

Gast

Re: 'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door Gast »

Laten wij daar kort over zijn, hoe is hij verzekerd? Alleen voor Wettelijke Aansprakelijkheid? (WA) Bij alle maatschappijen geldt: Minimaal verzekerd, is ook minimaal gedekt tegen risico's....

Gast

Re: 'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben al 5 jaar bij Orion Direct verzekerd maar heb nog nooit een probleem met ze gehad terwijl ik al een paar keer schade aan mijn auto heb gehad. ZE regelen alles perfect. 2 jaar geleden hebben we in Italie een auto ongeluk gehad, we hebben ons nergens druk over hoeven maken. Alles tot in de puntjes afgehandeld. Binnen 2 weken hadden we het schadebedrag uitgekeerd gekregen.

blabla [[email protected]]

Re: 'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door blabla [[email protected]] »

Jongens, Het gaat niet om reclame voor Orion. Beste lui hoor maar het is er ook maar eentje. Ohra is ook goed, verzekeruzelf.nl is beter, dan hebben we ook nog London, etc. Genoeg reclame voor jezelf. Het gaat erom dat Idepender niet objectief is en kan zijn. Je meot daar betalen om in de objectieve lijst te komen.

hoezo goedkoper [[email protected]]

Re: 'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door hoezo goedkoper [[email protected]] »

Premie vergelijk is leuk, maar de voorwaarden laten ze buiten schot. Zoals pechservice in Nederland en Buitenland. Vervangende auto bij, diefstal, pech of aanruiding etc. En vooral belangrijk bij nieuwe auto's wat is de nieuwwaarde regeling. Er zijn maatschappijen die keren een 2 jaar oude de nieuwwaarde uit bij Total Los schades. En als je dan kijkt wat je meer betaalt voor deze extra dekking in vergelijking met de goedkopste zit er vaak maar een premie verschil tussen van € 5 tot € 8,- Een wegenwacht abbonement met pechservice in binnen en buitenland kost meer. Directwriters zijn niet goedkoper maar hebben uitgeklede voorwaarden.

Hi Ha Harry [[email protected]]

Re: 'Autohulp' in komende uitzending?

Ongelezen bericht door Hi Ha Harry [[email protected]] »

Zelf heb ik goede ervaringen met www.snelverzekerd.nl speciaal voor de auto en de vergelijkingssite van de vakbond FNV www.fnvfa.nl

Gesloten