LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bel- en SMS-spelletjes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
seosamh
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2005 21:06

Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door seosamh »

Dat ik 15 cent per minuut moet betalen om jullie te kunnen bellen snap ik, en daar heb ik ook geen problemen mee. Maar als ik jullie een SMSje stuur, waarom sturen jullie dan een SMS terug die me 40 cent kost? Niet dat dat nou zo veel is, maar ik vraag me af waar dat nou voor nodig is! Op deze manier zijn jullie toch zelf (bijna) net zo fout bezig als die commerciele zenders met hun bel- en sms-spelletjes...

Gast

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad, jullie moeten die belspellen niet naar beneden halen. Ik ben een groot fan van de spelpramma's zoals Puzzeltijd, Dagstrijd vab RTL enz. En als je Goed kijkt, dus ook die mogolische gozer van de 2e kamer Jan de Wit, zie je dat ze bijvoorbeeld tijdens een uitzending Puzzeltijd een spel spelen waar een woord gezocht word en je de juiste code moet invoeren op de lijn, als je die hebt ingevoerd bellen ze je terug. Helemaal geen onzin dus, en geen kansspelen. Hetzelfde geld nu voor het programma Telegames, en wat jullie lieten zien van lijn 4 met Gisela, die vraag dat is zoon vraag die 13 trekkingen mag hebben, en dat doen ze heus niet iedere dag!. Check voortaan eerst even RAdar wanner je iets uitzend want ik kan hier echt pisneidig om worden, zelf sturen jullie ook smses rond die 40 cent kosten dus wie belazerd nou wie hier eigelijk?

Gast

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door Gast »

ik had zonet even rtl 4 gezien, daar komt nu om paar minuten een nieuw belspelletje en ik zag dat het 90 eurocent per gesprek kostte. ik dacht dat het nog maar 60 eurocent mocht kosten. indien interesse, ik heb er een schermfoto van gemaakt
jan

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door Predicador »

heb je eraan gedacht dat de prijs van dat sms-bericht zo hoog ligt, omdat vanaf mobiel bellen naar dat 090x nummer van Radar waarschijnlijk duurder is dan enkel die 15 ct per minuut? Vaak wordt er ook nog een mobiele toeslag van 30 ct per minuut berekend, waarbij vaak de eerste minuut ook nog volledig betaald wordt. Ga je bellen, dan kost je dat vanaf mobiel al gauw 45 ct voor dat belletje, ben je wel mooi 5 ct goedkoper uit als je gaat sms-en.

Stiertje42
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 11:58

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door Stiertje42 »

Wat en hoeveel het kost, daar ben ik niet van op de hoogte, want ik ben niet van de sms-mobiele-bel-generatie. Ja ik heb wel een mobieltje, maar gebruik het alleen voor noodgevallen. Maar toch heb ik wel een mening over die spelletjes.
Ik vind het "domme" gehalte zo ontzettend hoog. Ik vind het ergerlijk dat ze de gemiddelde kijker zo dom afspiegelen. Ik begrijp ook wel dat het is om zoveel mogelijk bellers of sms-ers te krijgen, maar moet dat nu zo?
En dat ze spelletjes uitzenden in de "break" van een favoriet programma; vreselijk. Die reclames waren soms al ergerlijk in die pauzes, maar nu zenden ze sinds afgelopen week, (b.v. tijdens de "break" van het programma Dr. Phil,) ook zo'n vreselijk spelletje uit. En die dame "schreeuwt" het zo je huiskamer in dat het nog geen eens nut heeft om even de keuken in te lopen om te kijken of de piepers al gaar zijn; of een plaspauze in te lassen, want ze komt overal bovenuit. Dus toch maar weer even zappen of het geluid uitschakelen...

seosamh
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2005 21:06

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door seosamh »

Predicador: Het gaat mij erom dat ze de SMS-er onnodig een SMSje terugsturen, wat dan weer 40 ct extra kost, terwijl niemand er wat aan heeft.

Stiertje42: Het "domme" gehalte is natuurlijk hoog omdat alleen domme mensen meedoen aan bel/sms-spelletjes. Als de vragen te ingewikkeld zijn doet er helemaal niemand mee, de domme mensen snappen het dan nl. niet meer, en de slimme mensen die het wel snappen zijn niet dom genoeg om er aan mee te doen... :)

Stiertje42
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 11:58

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door Stiertje42 »

ahaaaaaaaaa is dat de rede waarom..... :!: :lol:

dat ik daar zelf niet op gekomen ben, ben ik dan toch niet slim genoeg? :lol: :lol: :lol:

seosamh
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2005 21:06

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door seosamh »

misschien, maar je bent in ieder geval (ook) niet dom genoeg... :)

valentino

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door valentino »

bij veel mensen is dit onderstaande niet bekend, waar ze kunnen klagen over die bel/sms spelletjes
vind u dat u opgelicht wordt of ze er niet aanhouden aan die nieuwe regels
dan kunt u hier een klacht indienen

Projectbureau Kansspelen.
E-mail adres: [email protected] Telefoon: 070 - 370 4620.

Gast

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door Gast »

Ze moeten het gewoon lekker laten gaan, de presentatoren doen gewoon hun werk, vaak is een belspel nog heel moeilijk om te presenteren omdat ze het allemaal uit hun hoofd moeten doen. Vaak vergeten de mensen dat de programma,s bij RTL bijvoorbeeld zoals Puzzeltijd Lijn 4 enzo.. ook gewoon programma,s zijn die opzichzelf heel boeiend zijn. Dat het belspel er nou tussendoor zit, boeiend. Als die belspellen er niet waren bestonden series als GTST en ONM ook niet meer, want de opbrengsten zorgen ervoor dat die series al 10 a 15 jaar op de buis zijn. Maar daar hoor je nooit iemand over. Laten ze bij het OM maar eens naar zichzelf kijken, wat komt er bij hun allemaal al niet binnen aan inkomsten belasting..? En natuurlijk nemen ze van het gewonnen bedrag van de belspellen ook nog eens 25 procent in(kansspelbelasting), dus wat zeuren ze nou eigelijk?

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door JaFO »

pfff ... Kijk dan eens voor de grap naar de BBC.
Geen belspelletjes
Geen ellenlange reclames.
En toch top-series waar je U tegen zegt.
Voor de vlaamse tv geld zo'n beetje hetzelfde.

Dus sinds wanneer zouden series als GTST zo 'duur' zijn dat ze reclame en bel-spelletjes nodig hebben ?

Nee, bel-spelletjes bestaan omdat 'ze' daar lekker goedkoop een paar uurtjes zendtijd mee kunnen vullen. Gewoon een klein kamertje met een enkele camera is genoeg aan materiaal.
Stel je voor ze zouden eens een echte serie moeten financieren, maar daar zijn het dan ook commercieelen voor. Zakken vullen is het enige waar die zenders goed voor zijn en het straalt er van af.

Het boeit niet eens of de spelletjes wel of niet eerlijk gespeeld worden (zoals toen Sport7 bewees dat mensen pas prijzen kregen als de uitzending ook werd uitgezonden ... ). Ik vind het erger dat men zich niet eens de moeite doet om eens tussen de reclameblokken door wat fatsoenlijks uit te zenden.

frank_van_der_burg
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2006 21:07

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door frank_van_der_burg »

de dicusie over hoeveel een comerciele omroep voor een belspelletje mag vragen, daar hebben de comerciele omroep[en alleen maar baad bij, want op ie manier wordt er eifgenlijk ongemerkt reklame gemaakt. voor deze spelletjes. terwijl als de niet comerciele een artikel in beeld brengen dan moet zonodig de merknaam afgeplakt worden,.

wat mij ook zo ergerd is dat er tijdens zo belspel een presentratice druk staat tew doen, en dan zegd: probeer het 1 opf 2 keer, als je dan belt krijg je een bandje met de mededeling: u bent 7e beller probeer het nog eens, dan krijg je vervolgens weer een bandje met: u bent 5e beller. en je maakt pas kans alsd je 10e beller bent. lekker geld verdiennen zo. ik vind dat dan iedereen een kans moet krijgen, en niet pas als je 10e beller bent.

Mister eXtra

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door Mister eXtra »

Er is vast een reden waarom die spelletjes voornamelijk op werkdagen, tijdens werktijd, uitgezonden worden.

Proleet

Re: Bel- en SMS-spelletjes

Ongelezen bericht door Proleet »

Suggereer je hiermee dat alle mensen die overdag thuis zitten dom zo? Beetje kortzichtig hoor

Gesloten