LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] consumentenbond

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Stiertje42
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 11:58

consumentenbond

Ongelezen bericht door Stiertje42 »

Hallo

Ik weet niet of dit onderwerp al aangesneden is maar wil het zelf toch even melden. Ik wilde een tijdje terug proberen om via de site van de consumentenbond een vergelijkend onderzoekje te doen naar de juiste/goedkoopste/beste bij mij passende zorgverzekering. :)

Ze maakte daar reclame voor op de radio en ik dacht, hee, das een fijn onafhankelijk en betrouwbaar bedrijf, laat ik dat eens proberen. :?
Maar wat me heel erg tegenviel, wilde je daar op die betreffende site iets doen dan moest je eerst lid worden van de consumentenbond, voor 29 euro per jaar. :!: :!: :!:
Dat viel me erg tegen. Ik wil geen lid worden want kan het geld er nu niet voor missen. Dit vond ik wel heel erg een lokkertje.

Ik dacht dat de consumentenbond erg voor de consument was, maar dit viel me wel wat tegen. :cry:

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: consumentenbond

Ongelezen bericht door vladja »

Alle onderzoeken e.d. die de Consumentenbond doet kosten geld. Dat moet ergens vandaan komen, omdat ze geen geld van het bedrijfsleven aannemen. Ook het samenstellen van deze vergelijking heeft natuurlijk geld gekost (manuren). Dat geld wordt opgebracht door de leden, die dan ook tegen een kleinere vergoeding gebruik van deze vergelijking konden maken.

U kunt toch niet verwachten, dat u er zonder lid te zijn er gratis gebruik van kunt maken. Dat alle leden van de Consumentenbond gaan betalen voor mensen, die geen lid zijn, maar er wel gebruik van willen maken. Zo zit de wereld niet in elkaar.

Vladja

Offere

Re: consumentenbond

Ongelezen bericht door Offere »

Ik ben het met Vladja eens dat alle onderzoeken geld kosten en dat men daarom graag heeft dat men lid wordt.
Maar wat ik wel jammer vind is dat ik als lid van de consumentenbond nu ook nog lid moet worden van Bondonline voordat ik bij de site over de zorgverzekeringen kan komen terwijl ik al een abonnement heb op de consumentengids en de consumentengeldgids.
:( Hierdoor wordt alles ook bij de consumentenbond toch wel erg duur.
Leo

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: consumentenbond

Ongelezen bericht door maybe »

k weet niet of dit onderwerp al aangesneden is
Ja dit onderwerp bestaat al in het subforum Acties/Reclame.

Arald

Re: consumentenbond

Ongelezen bericht door Arald »

Ik vond het ook een beetje raar dat het raadplegen van de ziektekosten vergelijker op de site van de consumentenbond zo duur was. op de radio (commercial) hoorde ik iets van Euro 10 en dat vind ik toch wel erg veel voor een eenmalige online dienst. Dat onderzoek geld kost snap ik maar het was toch wel heel erg een lokertje... een duur lokkertje

Stiertje42
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 11:58

Re: consumentenbond

Ongelezen bericht door Stiertje42 »

Daar ben ik nog even,

Helaas had ik dus wel verwacht dat ik gratis gebruik kon maken van de mogelijkheid om een en ander omtrent de zorgverzekeringen te vergelijken. En ik ben van mening dat ze bij het spotje wel even hadden kunnen vermelden dat je dan lid moest worden of dat het alleen gratis was voor leden, want 29 euro vind ik toch een heel bedrag hoor.
Ik weet wel, ik heb alsnog de keuze om het niet te doen, maar het viel me gewoon erg tegen, omdat het voor mijn gevoel geen winstgevende instantie is.
Inderdaad, onderzoeken kosten geld. En ik ben er NIET van uit gegaan om te profiteren van de wel betalende leden, dat was mijn opzet echt niet.
Maar ik vind het op deze manier gewoon een ledenwerving.
Slim uiteraard van hun kant gezien, maar inderdaad ook voor mijn gevoel een duur lokkertje.....

Gesloten