LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dixons acer computer

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

heb op 13.09.2006 een acer desktop pc gekocht die bij thuiskomst niet bleek op te starten, en de recovery op de hd werkte ook niet.
heb de pc direct terug gebracht naar dixons waar men de recovery cd,s zou bestellen.
na twee weken had dixons de recovery geinstalleerd en kon ik de pc weer ophalen.
de geinstalleerde xphome zat vol foutmeldingen, dus wilde ik mijn xpprosp2 er op zetten, maar tot mijn verbazing kon deze geen harde schijf lezen, alleen de 4.8 recovery, dus in feite is alleen met de recovery te werken thats all, geen dm backup niets van dit alles,ben bij een crash dus alles kwijt.
toen ik dixons om een andere pc of geld terug vroeg, zij men doodleuk dat de 8 dagen niet goed geld terug garantie was verlopen,ondanks het feit dat ie twee weken bij hun op de recovery cd,s heeft gewacht.
men moet toch met de schijf kunnen werken en een backup kunnen maken of een ander windows versie kunnen installeren, of de schijf formateren en dan de backup terug, de normale gang van zaken maar niet bij dixons.
wie weet hoe ik dit moet aanpakken
wesselink [email protected]

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Je had het misschien beter even in het comptertopic gezet. Maar goed, Dit is te gek voor woorden. Je hebt de computer helemaal niet kunnen gebruiken en je kan dit voor 100% winnen bij de geschillencommisie
----------------------------------------------------------------------------

Nadere informatie over de keurmerkwinkels staat op de website keurmerkcomputerwinkels.nl. Het adres van de Geschillencommissie Computerwinkels is Utrechtseweg 103, 3702 AB, Zeist, tel. 030-6915951.
----------------------------------------------------------------------
Hierboven heb ik voor je neergezet waar je terecht kan, Want dit mag echt niet gebeuren. www.computerconsument.nl is een site waarop je er meer over kunt lezen. Ook staan er uitspraken op waar je kan zien dat als het bij jou gegaan is zoals je meld dixons het zeker moet oplossen.

succes Joopataa

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

heb die allemaal gebeld en/of gemaild, dixons is niet aangesloten bij de noodzakelijke bond.
heb zelf tros radar gemaild en hcc vara consumente bond en dies zij meer, maar dit is het eerste antwoord wat ik krijg.
heb nu via mijn abnamro rechtsbijstand verzekering hulp ingeschakeld, daar had ik niet aangedacht dat het mogelijk was maar die juffrouw van de consumente bond maakte mij er zonet via de telefoon attend op.
nog bedankt voor uw reactie, en nou maar afwachten
wesselink

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Als de zaken precies zo zijn gegaan als je stelt is succes verzekerd! Je hebt in eerste instantie geen gebruik kunnen maken van een nieuwe computer en dat door dixons de computer daarna word vastgehouden zodat die 8 dagen voorbij zijn .Ik zag net op hun site dat dixons wel aangesloten is bij Thuiswinkelwaarborg en deze hebbebn toch ook een commissie? Kijk eens op www.thuiswinkel.org . Sterkte ermee.

Joopataa

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

beste joopaata

het was eenvoudiger geweest als de kast ivbm verzekering niet verzegeld was nu mag ik er van dixons niet in de kast, want de hd is volgens mijn bevindingen een sata drive, en of mijn ide hd er op past is een vraag, dus niet uit te proberen, zelfde probleem als ik een 2.0 hub aansluit start ie meteen niet op, dus problemen genoeg denk ik zo,
dus het zal wel enige tijd duren maar mijn zelf gebouwd oudje doet het nog goed, (de nieuwe staat in de kast) dat geluk heb ik nog.
via deze site laat ik de verdere ontwikkelingen van de zaak weten.heb nu wel professionele hulp via dit advocaten bureua.
wesselink

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat is gewoon onzin van hun. Het is jou computer en dat zegel is zogenaamd voor de garantie nodig. Echter er zijn al uitspraken geweest wwarbij de verkoper in het ongelijk werd gesteld ivb met deze zegel. Natuurlijk past een IDE schijf niet op een SATA aansluiting maar op de meeste moederborden zijn beide aanwezig. Ze zijn makkelijk uit elkaar te houden omdat IDE met de brede platte stekker en platte brede kabel werkt en de SATAschijf met een smalle meestal rode kabel werkt, De sata kabel is ongeveer 2 centimeter en de ide wel 6 centimeter dus het kan niet missen met aansluiten op het moederbord. In jou geval zou ik hier in eerste instantie vanaf blijven en proberen ( als je dat wil ) de koop te ontbinden of te zorgen voor een perfect werkende computer.

Joopataa

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

beste joopataa

ik weet het maar verbreek de verzegeling maar eens binnen het jaar van garantie, zo is er maar een cddvd writer maar mijn benque lightscribe schrijver mag ik niet van de verkoper inbouwen, dit is in 15 jaar de eerste gekochte computer,voorheen bouwde ik ze zelf, maar voor die prijs met 19 inch flat scherm, 3,7 gb p4 processor en 1 gb geheugen met 250 gbharde schijf en een pentium moederbord al aangepast, zeg het zelf?
alleen bestaat bij mij het vermoeden dat ik het showmodel heb gekregen, omdat er zo veel gebreken zijn.
ik weet dat er in het bios of moederbord een en ander aan het opstarten te doen is, maar een nieuwe pc!
werd je als klant maar voor vol genomen, de verkoper had telefonisch met acer contact, en zijden dat ik een sata driver moest downloaden, de grootste kolder ooit gehoord, omdat de opstart volgorde is
>opstarten v/a harde schijf(recovery)
>opstarten v/a eigen backup.( deze is nu juist niet geactiveerd.
>opstarten recovery dvd/cd (die heb ik niet)
>afsluiten.
daar zit het probleem waarom de schijf niet gelezen word, want een eigen backup terug zetten houd in dat de schijf leesbaar moet zijn, en dat dan ook andere software te installeren is, maar deze werkt dus niet.
of dat fabrieksmatig zo is of dixons er aan heeft geklooid weet ik juist niet.
het rechtbijstands kantoor waar ik mee belde zij, dat er een expert ingeschakeld werd, dus maar afwachten.
wesselink

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Een SATA Harddisk heeft inderdaad een aparte driver nodig die meestal op diskkete staat. Deze driver is niet voor de harddisk maar voor I/O controller. Ook ik heb verschillende harddidks twee SATAschijven en 1 IDE schijf. De IDE schijf werd gelijk herkent in Windows en voor de SATAschijven had ik ook die drivers nodig. Maar in jou geval waarbij je een werkende computer aanschaft zou je daar helemaal niets aan hoeven doen. Je mag toch verwachten dat het allemaal prima werkt.Nogmaals , Mocht je uiteindelijk toch deze computer in gebruik nemen is het plaatsen van je eigen DVD-speler gewoon toegestaan en de regel dat de garantie dan voorbij zou zijn hebben hun wel maar deze is in de praktijk voor de rechter al niet houdbaar gebleken. Anders word het natuurlijk als iemand de kast opend en daar gekke dingen mee gaat doen. Maar een drive toevoegen is echt een heel normale zaak en de garantie blijft gewoon bestaan. Ik begrijp je best wel over de prijs maar ik zou het de volgende keer wel weten. Dan maar een paar centen meer kwijt. Zelf mijd ik de grote merken en winkels omdat mijn ervaring met een goed bekend staande kleine verkoper mijn computers op maat bouwt.

Groet joopataa

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

beste joopataa
dat heb ik de verkoper proberen uit te leggen dat het drivers voor i/o controllers zijn, maar dat snapt ie niet, volgens hem is er zelf geen dos meer, mijn antwoord was, dos is er wel degelijk, maar je ziet hem niet meer met opstarten,en anders loopt er geen computer, verklaarde hij mij voor gek.
ik zij hem dan ook dat ik de huidige pc 5 jaar geleden zelf heb gebouwd en dus veel drivers heb moeten downloaden en installeren, maar bij een nieuwe pc dat allemaal in orde moet zijn, krijg ik altijd als antwoord, breng hem maar terug en voor 250 euro software kosten stuurd ie hem ter reparatie, op mijn antwoord dat ik dan beter een nieuwe schijf kon kopen en inbouwen was ik goedkoper uit, weer dat dom antwoord, dan vervalt de hele garantie.
moet afwachten hoe het afloopt, anders zet ik er een tweede schijf bij als primaire met fd, zet daar windows xpprosp2 erop, en start vervolgens op die schijf op en hun schijf als opslag, er gaan veel wegen naar romen.
inderdaad de pc,s die ik bouwde haalde ik het materiaal ook bij een klijne handelaar, die leerde mij ook hoe je een processor moest plaatsen en het moederbord, maar tussen een commandoor of een pc met p 1 processor 850 mb hd,en de computers van nu zit een wereld van verschil,( en je moet het dagelijks blijven doen) maar hij is helaas overleden, en een ander vind je niet zo vlug, dus een kant en klare gekocht.
wacht maar eerst af, de hulp die ik middels deze reactie vroeg ging meer om het juridisch aspect daar ben ik niet in thuis, vandaar.
dirk

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Bedankt voor de uitleg. Laat het maar weten hier hoe het afloopt als je wil. Het is jammer dat jij hem niet zelf hebt gebouwd omdat dit tegenwoordig nog veel makkelijker is dan vroeger en het je op zeker goed was afgegaan.Bij zaken als dixons zijn soms wel wat mensen die er iets vanaf weten maar meestal is hun kennis veel te klein om bij wat serieuse problemen nog iemand te helpen. Sterkte ermee en we horen wel van je hoop ik als het zover is.

Groeten Joopataa

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

beste joopataa

voor 678 euro met p4 3.8 gb pro en 1 gb geheugen 250 gb schijf en het modernste aangepast moederbord + 19 flat scherm is het niet meer zelf te bouwen, kom op veel jaarbeurzen en o/a beverwijk, daar kost de zelfde lege kast al 125 euro en voor 3.8 pentium 4 processor betaal je al gouw +/- 700 euro en voor de koeler 85 euro, de man wat overleden is, was aangesloten en kreeg alles aan de goedkoopste prijs, vandaar.
de computer zal wel in orde zijn maar er is bij dixons te veel mee gekloot op de hd.
het conflikt wat ik met dixons heb gaat louter alleen dat de schijf niet in orde is en ik op de hd wil zetten wat ik wil en niet wat hun beslissen, en dat je door niemand meer serieus genomen word als het geld betaald is.
de bureaucratische weg volgend zal het zeker enige weken duren voor er iets concreets uit de bus komt, zal het laten weten, zeker omdat jij mij op het idee en adres bracht van de consumenten bond waardoor ik rechtsbijstand geniet.
als je mij een mailtje stuurt dan laat ik het via dat e-mail weten.
dirk
[email protected]

nikkytha
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2006 21:39

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door nikkytha »

je hebt toch garantie op de computer ,breng hem gewoon terug omdat het niet goed werkt en zeg gewoon dat ze moeten zorgen dat het word gerepareerd ,garantie minimaal 1 jaar toch anders niet goed geld terug toch (bel eens met een dixons in een andere stad en vraag hun eens hier over)

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

beste nikkytha

wat dacht je wat ik allemaal naar dixons en acer gebeld en geemaild heb en de computer wel twee keer terug heb gebracht, en steeds het antwoord krijg 250 euro software kosten, dan hoef voor mij de winkel niet meer.
het draait niet alleen om de computer die niet goed functioneerd, maar ook dat op de harde schijf geen ander windows of backup of parttitie program te installeren is dan alleen de recovery van acer.
ik ben de mening toegedaan dat ik op de computer ten alle tijden moet kunnen installeren en formateren en een backup moet kunnen maken zonder recovery die ook nog niet eens perfect is.
vandaar dat ik nu aan het procederen ben, via mijn rechtsbijstands verzekering, want het is nog altijd mijn computer.
dirk
















































.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Dirk, Wees een beetje voorzichtig met je telefoonnummer op het internet. Of je moet geen problemen hebben om door mafkezen uit je bed te worden gebeld ( mij gebeurd ) Tel 04**7**012 Oppassen dus. :D

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

bedank vooer de raad maar tot nu toe geen last gehad.
apropo hoe is het met de nieuwe pc, hopelijk goed
dirk

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Helemaal te gek. Ik moet er nog veel progamma's opzetten. Nu is dat alleen nog maar XP-Home en Office 2003pro. En natuurlijk internet-security van Symantec. Het is toch voor jou ook te hopen dat je vlug fijn met de computer kan geen werken zonder die vervelende zaken .
Sterkte ermee. Joop.

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

er zit toch een virus scanner op of niet? ben niet kapot van home, heb nu met de oude pc nog xpprosp2 met het uiterlijk en bureaublad van vista, daar is zo,n programmatje voor, windows sppro is nog stabieler en meer professioneler, en als virus scanner gebruik ik nog voor dat xp er was al avg 7, er is geen betere doet zijn werk bemoeit zich verder nergens mee en is gratisch, wat wil je nog meer.
maar ieder zijn eigen mening, had je geen xpprosp2 erop kunnen krijgen voor dat geld wat die pc koste.
die windows vista duurt nog wel even, en gaat zo,n 500 euro kosten.
ik kijk eerst de kat uit de boom vandaar dat ik de schijf van de nieuwe acer pc voor alles wil gebruiken, format en winxppro er op, als alles geinstalleerd is een backup met true image 10 op d hd en een op een dvdrw dan kan mij niets gebeuren bij een crash formateren dan backup terug 10minuten later ben ik met de zelfde instellingen weer aan het computeren.
dit alles is mijn mening daar hoef jij je niets van aan te trekken, en computer rustig verder zoals jij dat altijd doet.
met dixon en acer word het een katon rechtzaak want zowel dixon als acer beantwoorden niet mijn telefoons of e-mails, maar ook niet van mijn advokaat en dus is het ultimatum is afgelopen.
je hoort nog wel hoe het verder gaat
dirk

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik heb norton internet security 2005 nl, Hier zit dus Norton antivrirus in. Ik heb nu dus die coupon waar ik wwarschijnlijk in jan2007 voor een bedrag onder de €200.- Windows Vista kan kopen. Dus dat valt nog wel mee. Ik heb van XP-Home een full-versie dus die kan ik steeds meenemen naar de nieuwe computer.Het verschil tussen pro en home is voor mij van weinig belang. Uiteraard heb ik wel SP2.

wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door wesselink »

er zit wel een groot verschil tussen home en xppro, de xppro versie heb ik in 2001 toen ie pas uit was gekocht en al op verschillende pc,s gezet, het voordeel van pro is zin grote stabiliteit, norton is een energie vreter en de avg heb je voor altijd.
de xp home en pro heb ik nog zelf sp2 gemaakt met ingebouwde key en serie nummer, geen activatie meer nodig.
die home versies van de computer zaken zijn grootverbruikers lycenses, 1 serie nummer voor 100000 verkochte computers, controlle hierop is bijna onmogelijk geworden voor microsoft.
en de vista, voor ik daar mijn geld aan uitgeef? daar zit nog meer ingebouwde controlle op weten zij nog meer wat je aan het doen bent, dat hoeft voor mij niet, baas op mijn computer is o zo belangrijk voor mij, en voor de andere oudgediende bij mij in de buurt die ook jaren computeren.
het mooiste is toch om 3 verschillende windows versies tegelijk op een schijf te laten lopen, dat is computeren, niet de hele dag chatten.
en voor de mensen die zeggen dat er geen dos meer bestaat, hoe maak je dan een bach file aan?
als je deze e-mail leest heb je al alles geinstalleerd dus veel succes toegewenst door
dirk

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: dixons acer computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik weet natuurlijk wel dat Norton veel kracht gebruikt, Maar de computers die ik nu gebruik zoals je weet uit mijn mail hebben geen moeite met wat kracht omdat het allemaal sterk genoeg is. Als het abbo van Norton afloopt in aug 2007 zoek ik het misschien in een andere richting, NOD32 of McAfee internet security 2007. Ik weet precies welke zaken er verschillen in Pro en Home, Echer daar heb ik als particulier niet veel aan. De stabiliteit van beide is volkoen gelijk omdat de basis volkomen gelijk is en alleen de meerwaarde zit in netwerk fucntie's enz. Omdat het op dezelfde wijze is opgebouwd zit er dus geen stabiliteits-verschil in.Dit heb ik niet van mijzelf maar word op meerdere forum's en website's bevestigd. OA op www.tweakers.net
staat daar een stuk over de verschillen.

Gesloten