LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flashback Magazine

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
het hof

Flashback Magazine

Ongelezen bericht door het hof »

Ik hoef alleen maar te verwijzen naar mijn eerdere bijdragen in dit forum, die ik startte in april 2004. Ook ik heb het privé-adres van Eddy Beuker (zo heet die dus) in Hilversum via de KvK achterhaald. Ik heb hem twee brieven geschreven, waarop ik geen antwoord kreeg. Emails werden nooit beantwoord, de telefoon werd niet opgenomen, het antwoordapparaat liet slechts een fluittoon horen en ook faxen werden niet beantwoord. En toen de oude Veronica-crew in de laatste week van augustus een week uitzond op AM828 werd er vrolijk reclame gemaakt voor dit blad. Toen Eddy Beuker in de uitzending was, heb ik nog een email naar de studio gestuurd. Ik wachtte met het drukken op Verzenden toen de deejays aan het praten waren en hoorde de email dus binnenkomen. Uiteraard geen reactie. Het feit, dat hij eind augustus nog radioreclame liep te maken terwijl het blad al failliet was, is voor mij een indicatie, dat hij niet te goeder trouw heeft gehandeld. Het tekent de man, dat nu Radar in beeld komt, hij toch maar overstag gaat, fot what it's worth. Ik heb inderdaad nog een excuusbrief liggen van april 2004, waarin als genoegdoening twee gratis nummers worden aangeboden. Er is er niet één meer verschenen. Ik ben blij, dat ik geen roepende meer ben in de woestijn, want niet aalleen in dit forum heb iik mij geroerd, ook in het gastenboek van het ook ter ziele gegane Radio 192. Jammer, dat zo'n man op deze wijze z'n carrière meent te moeten beëindigen. Of ik m'n geld terug krijg: ik zie het wel, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

hans Knot

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door hans Knot »

MA 31 JAN: De maand wordt afgesloten door maar eens naar een aflevering van de consumentenrubriek van de TROS te kijken. Radar met daarin aandacht op het niet meer verschijnen van het blad ‘Flashback’. Zelf heb ik alle afleveringen van de afgelopen drie jaargangen netjes in huis. Mijn plaatselijke bladenleverancier wist de laatste maanden al op zaterdag wat steevast mijn vraag zou zijn en de laatste vijf weken was het antwoord dan ook in de geest van ‘ik denk dat we het wel helemaal kunnen vergeten’. Zeer recent een duidelijke uitleg in de Telegraaf waarin hoofdredacteur Becker verklaarde waarom het – door de schuld van derden – allemaal fout is gegaan. Tja en dan Radar: niet nakomen van verplichtingen naar abonnees toe. Vorig jaar slechts twee nummers uitgebracht in plaats van de zes die als twee maandelijks blad verplicht zouden zijn. Reden om de eindredacteur van het blad Flashback, dat inmiddels niet meer officieel bestaat eens aan te pakken, dacht de redactie van Radar. Uiterst eenzijdige informatie volgde. De redactie liet twee mensen, die (nog) geen geld hebben teruggekregen aan het woord. Internetonderzoek via nieuwsgroepen had de redactie ook mensen kunnen doen vinden die wel netjes geld hebben terug gekregen. Verder zag ik een verknipt interview met Becker waarbij niet dieper werd ingegaan waarom het met de uitgave van Flashback fout liep. Een extra steek in de rug voor hem. En dan de vertoonde beelden op het beeldscherm in de huiskamer van één van de teleurgestelde abonnees van Flashback, een documentaire over de zeezender Veronica en in zijn handen nog eens een artikel over Veronica. Wat was de bedoeling? Was Veronica in het spel? Naast de dolksteek richting Becker leek het me dat twee teleurgestelde abonnees ook nog eens misbruikt werden voor het neerzetten van een suggestieve behandeling van dit onderwerp. Jammer.

Hans Verwey

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door Hans Verwey »

Quote hr/mevr het Hof "reclame voor Flashback in augustus". Toen zag het er inderdaad nog naar uit dat het blad gewoon zou blyven voortbestaan.
Iedereen die zich ook maar enigszins de moeite had getroost wist al voor de publicatie in de Telegraaf hoe de vork in de steel zat.
Ook Eddy Becker zal in deze wel fouten hebben gemaakt maar de manier waarop Radar dit zgn 'item' behandeld heeft vond ik nog 'fouter'. Ik heb me echt zitten ergeren.

ed de block

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door ed de block »

Een wel erg eenzijdige reportage van het programma Radar over Eddy Becker en Flashback magazine. Eenzijdig omdat slechts een tweetal "benadeelden" aan het woord kwamen die een retoriek hanteerden alsof het hier de fraudezaak van de eeuw betreft. Dit werd nog eens aangedikt door dubieuze commentaartjes van mevrouw Hertsenberg, en van een echt weerwoord van de kant van de heer Becker was geen sprake. Ik zeg dit laatste omdat er slechts een paar korte quotes te zien waren van hem, die pasten in het tendentieuze verhaal van Radar en niets met een werkelijk weerwoord van doen hadden. Veel ondernemers laten het er bij zitten als hun bedrijf "op de fles"gaat. Eddy Becker doet in ieder geval moeite om mensen (lees abonnees) schadeloos te stellen. Dat de TROS het doet voorkomen dat dat een gevolg is van het stoere en onverschrokken optreden van het Radar-team lijkt me nogal overdreven. Ook de reactie van "het hof " (???) staat bol van de vreemde aannames en opmerkingen. Jammer. Radar mag zichzelf deze keer een koude douche uitreiken, en minimaal een functionerings-gesprek met de redaktie houden, want die heeft hier toch wel een paar steekjes laten vallen. Ed de Block

het hof

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door het hof »

Vreemde aannames? Dus als ik al bijna een jaar lang tevergeefs probeer contact te krijgen met de redactie en ook nog eens twee zeer correct opgestelde brieven verzonden naar het privé-adres van de heer Beuker onbeantwoord zie, dan moet ik maar aannemen, dat het allemaal te goeder trouw is? Ik vind dat geen vreemde aanname. En wat betreft die reclame eind augustus: toen stond al maanden op de website van Flashbacjk, dat het volgende nummer op 27 juli zou verschijnen. Gek hè, mijn reactie, De Block (????).

Gert Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2005 06:03

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door Gert Jan »

Ik vraag me werkelijk af wat jullie redactie bezield heeft om Eddy Becker aan te pakken in jullie programma. Na een beetje doorspitten was het,volgens mij, al gauw duidelijk geworden dat Becker niet de grote boosdoener is, maar slimme zakenmannen die niets ontziend te werk gaan. Accoord, je kan Becker ontwetendheid en goedgelovigheid verwijten, maar de uiteindelijke schuld ligt toch echt niet bij hem. Ik vond het een zeer slecht item, mede omdat ik ondertussen van verschillende mensen vernomen heb dat zij ondertussen het teveel betaalde geld netjes teruggestort hebben gekregen!! De goede wil is dus wel degelijk aanwezig!! Daarnaast vraag ik me af wat het idee was achter de oude Veronica beelden die vertoond werden.

. Olthof

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door . Olthof »

[De heer Eddie Beuker en/of Flashback magazine zijn helemaal niet fialliet. Op zijn website staat duidelijk dat men bezig is om alle abonnees terug te betalen. Dat lijkt me duidelijk genoeg.b][/b]

het hof

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door het hof »

Die mededeling staat pas heel kort op de website. Tot in ieder geval een paar weken geleden stond het "komende" nummer van 27 juli 2004 aangekondigd. Of slimme zakenmensen Eddy Beuker hebben bedonderd kan ik niet beoordelen. Het enige, dat ik weet is, dat de bezorging stokte toen Eddy Beuker het blad zelf uit ging geven (EBID).

Bert M.

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door Bert M. »

Ik zou zakelijke post op mijn privé adres ook niet beantwoorden, mijn privé adres gaat u namelijk niets aan. Ook mijn "echte" naam doet in deze kwestie niets ter zake. U kunt Eddy wel consequent bij z'n echte naam noemen, maar dat helpt u echt niet! Eddy zal best fouten gemaakt hebben, maar 't is duidelijk dat hij net zo belazerd is als u zich voelt! Dat Radar zich hiervoor geleend heeft, is mij een raadsel...

Arno v Son

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door Arno v Son »

om allerlei speculaties voor te blijven hier de feiten over mijn bijdrage aan de uitzending.

december 2004.
- mail gestuurd naar tros "opgelicht" met de vraag of zij kunnen achterhalen waar FLASHBACKMAGAZINE is gebleven.
- redactie opgelicht vraagt en krijgt toestemming om mail door te sturen naar tros radar, zij waren inmiddels bezig met onderzoek van het item.

januari 2005.
- redactie tros radar vraagt of ik inmiddels abonneegeld retour heb gekregen. neen! wilt u uw ervaring met flashbackmagazine vertellen? ja!
- opnames gemaakt. regisseur vond zwart/wit beelden uit de jaren 70 wel leuk op de achtergrond, de beelden van veronica komen voor op een DVD Uw geboortejaar in beeld die ik toevallig in bezit heb. Op deze dvd staan korte fragmenten van het Polygoonjournaal van een bepaald jaar. Van het interview met mij zijn slechts enkele dialogen uitgezonden en toevallig was op dat moment het gestrande Veronicaschip in beeld ... puur toeval. that's it!

En verder vind ik het gewoon heel erg jammer dat FLASHBACKMAGAZINE verdwenen is.

Ed de Block

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door Ed de Block »

Wil nog even terugkomen op een eerder hier geplaatste bijdrage van "het hof" (?????). In mijn reaktie op dat eerste stukje had ik het over vreemde aannames en opmerkingen. Daarmee doel ik bijvoorbeeld op het "horen binnenkomen van e-mail", "dat hij eind augustus nog radioreclame liep te maken terwijl het blad al failliet was < > dat hij niet te goeder trouw heeft gehandeld" en "dat zo'n man op deze wijze z'n carrière meent te moeten beëindigen". Dat vind ik vreemde aannames dus, "het hof". Het feit dat u hier doet alsof het (tijdelijk ?) verdwijnen van Flashback magazine de fraude-zaak van de eeuw betreft, stoort mij ook nogal. Misschien dat u uw kwaliteiten als freelance Sherlock Holmes zou kunnen aanwenden voor zaken die werkelijk van landsbelang zijn ! Ed de Block (da's gewoon mijn naam, dus zonder ???)

het hof

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door het hof »

Nou De Block (zonder ????), het Hof is mijn naam (ook zonder ????).

"Fraudezaak van de eeuw", dat noem ik nu eens een aanname, dat zijn niet mijn woorden. Wat mij stoort is de mededeling op de website van Flashback, dat alle abonnees schadeloos zijn gesteld en voor degenen, die over het hoofd zijn gezien, geldt een aanbod om zich te melden vóór 10 februari. Dus het ís, dat het een item in Radar is geweest, want anders weet niemand dat. Je gaat niet 8 maanden lang naar een website surfen, die er steeds hetzelfde uitziet. De abonnees, die ik ken, hebben het aanbod niet gekregen en dat aanbod had ook gewoon per brief moeten worden gedaan.

Geheim

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door Geheim »

Hierbij wil ik een lans breken voor Eddy Becker en zijn geweldig leuke initiatief het blad Flashback Magazine, ik vind het zeer lovenswaardig dat hij toch zo'n grote stap durft te maken om zelf een eigen blad op
te zetten!
Misschien dat hij een klein beetje naief is geweest in zijn contacten
met derden, waardoor hij uiteindelijk problemen heeft gekregen met
het laten voortbestaan van dit ontzettend leuke tijdschrift.
Wat ik in de uitzending van Tros Radar heb gezien was niet een Eddy Becker zoals we hem allemaal kennen, hij was duidelijk zichtbaar erg aangedaan door het hele gebeuren, en dat gun ik mijn ergste vijand nog niet.
Dus beste Eddy Becker als je dit leest, ik zou je willen zeggen kop op man en laat je niet kisten, blijf vooral doorgaan met die initiatieven
en maak er het beste van.
Aan al diegenen die zich momenteel gedupeerd voelen zou ik willen zeggen, geef die aardige Eddy Becker toch een kans om het allemaal weer op orde te krijgen, maar gun hem ook de tijd die daarvoor nodig
is.
De tijd zal het leren en als je dan nog niet tevreden bent kun je altijd
nog op een normale fatsoenlijke manier je mening geven, laten we alsjeblieft niet vergeten dat we allemaal maar mensen zijn.
Laten we alsjeblieft mensen die met dergelijke interessante en leuke
goede initiatieven komen zoals Eddy Becker in ere houden, fouten maken we allemaal natuurlijk, ook daar zijn we gewoon mens voor.
Chapeau Eddy Becker, jou kennende kom je hier ook wel weer uit en zeker met die positieve instelling die je altijd hebt gehad, ik weet dat
je iedereen zal terugbetalen, hoe moeilijk het misschien ook zal zijn
om dat in korte termijn ook voor elkaar te krijgen.

hette
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2005 10:10

Re: Flashback Magazine

Ongelezen bericht door hette »

Ik wist helemaal niet dat flashbacker niet meer was,
Tot dat 4 weken geleden mijn geld was terug gestort,n.l.18,50
:D Dus snap niet wat er bij jullie fout is gegaan :P

Gesloten