De rente bij Obvion met NHG voor 5 jaar vast is 4%. https://www.obvion.nl/nl/html/algemeen/ ... ctueel.asp Bij DBV is het 3.85% volgens het voorbeeld. Als de hypotheek 178.000 is dan is de bruto "besparing" dus per jaar 0,15% van 178.000 = 267 euro per jaar. En niet de genoemde 1.252 euro per jaar. Hoe men bij dat bedrag komt is mij een raadsel. Voor die besparing moet je dan wel je huis laten taxeren en opnieuw naar de notaris. Daar komt nog bij dat de voorwaarden bij Obvion beter zijn dan die van DBV. Obvion heeft bijvoorbeeld gratis rentebedenktijd en de mogelijkheid voor rentemiddeling. Dat laatste is in het genoemde voorbeeld waarschijnlijk een betere optie dan oversluiten van de hypotheek. groet, MaartenHet overstappen naar een andere geldverstrekker We nemen een gezin met twee kinderen met een eengezinswoning die 5 jaar geleden werd gekocht voor 160 duizend euro. Nu is het huis 220 duizend euro waard. Ze hebben toen een beleggingshypotheek afgesloten ter waarde van 178 duizend euro met een rente van 6,8% voor 10 jaar vast via OBVION. Ze hadden toen geen recht op een nationale Hypotheekgarantie. Als ze nu de hypotheek oversluiten, dan zijn ze het voordeligst uit bij DBV. Ze kiezen voor 5 jaar rentevast percentage van 3,85%. Verder houden ze vergelijkbare voorwaarden. Zo blijven ze bij dezelfde beleggingsvorm. Omdat ze de hypotheek nu openbreken moeten ze boeterente betalen. Dat zal inclusief notariskosten rond de 21 duizend euro zijn. Maar ondanks de boeterente besparen ze 1252 euro per jaar. U stapt hier over naar een andere bank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheektest Obvion versus DBV
-
Hypotheektest Obvion versus DBV
In de uitzending werd een voorbeeld aangehaald met een voor mij raadselachtige uitkomst:
Re: Hypotheektest Obvion versus DBV
ik heb namelijk ook een hypoteek bij dbv lopen.
maar die staat vast voor 30 jaar met hoge rente van 6.3
Er word gezegt een boete van 21 duizend ooo
Een brief van hun adminiestratie kantoor STATER was de boete bij mij 33 duizend
is dit een mis rekening na mij ide van 12 DUIZEND EURO
Voor die zelfde 30 jaar,
ja ik heb daar nu erg spijt dat ik dat begedaan.
na mij idee zit ik vast met mij hypoteek.
en dan maar te zwijgen over hun adminiestratie kantoor STATER
dat is een verhaal apart.
wie heeft voor mij een goede tip om toch in deze tijd de hypoteek om te zetten naar een lagere maand laaste
groete marco
maar die staat vast voor 30 jaar met hoge rente van 6.3
Er word gezegt een boete van 21 duizend ooo
Een brief van hun adminiestratie kantoor STATER was de boete bij mij 33 duizend
is dit een mis rekening na mij ide van 12 DUIZEND EURO
Voor die zelfde 30 jaar,
ja ik heb daar nu erg spijt dat ik dat begedaan.
na mij idee zit ik vast met mij hypoteek.
en dan maar te zwijgen over hun adminiestratie kantoor STATER
dat is een verhaal apart.
wie heeft voor mij een goede tip om toch in deze tijd de hypoteek om te zetten naar een lagere maand laaste
groete marco