Hallo,
Fantastisch geregeld met dat defecte ruit mechanisme. Nu lees ik op het forum alleen over auto's die al gekocht zijn in de periode van pakweg 2000 tot en met 2004, maar hoe zit het nu met nog te leveren auto's ? Als alles goed gaat zal ik rond half november eigenaar zijn van een nieuwe Skoda Fabia Combi Equip Plus, zit hier de fabrikage fout ook nog in ? Zo ja, kan ik dan van de dealer verlangen dat deze 'defecte' kunststoffen ruit mechanismen eerst vervangen worden door aluminium mechanismen voordat de auto aan mij gelevert wordt ? Uiteraard zonder extra kosten.
Alvast bedankt voor de reactie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapot ruit mech.: hoe zit het nu met nog te leveren auto's
Re: Kapot ruit mech.: hoe zit het nu met nog te leveren auto's
Ik bezit een Skoda Octavia Combi 1.6 SLX uit augustus 2000. Bij mij zijn inmiddels alle vier de ruiten naar beneden komen storten. Hiermee ben ik met de 1e ruit naar de dealer geweest en kreeg indertijd geen garantie en heb een prijsopgaaf laten doen van de reparatie. Deze was toen zo duur dat ik uit kostenoverwegingen de ruiten heb laten repareren bij een bovag garage. Tot mijn schrik constateer ik dat de regeling alleen diegene betreft die de reparaties heeft uit laten voeren door een dealer. Houdt dit in dat ik naast de regeling grijp? Ik zou dat vreemd vinden, omdat inmiddels in de autobranche het zo geregeld is dat garanties ook overgenomen kunnen worden door niet dealers. Het zou Pon beter sieren als een ieder die deze problemen heeft gehad tegemoet te komen. Tevens hapert nu af en toe dee ruit van de rechter portier, valt dit ook onder de regeling. Wat is hier nog aan te doen?
Huib
Huib
hallo
leuke actie??
mijn golf is van 02-1999 en 60.000 km op de teller
eerste raam viel in 05-2002 links voor, tweede in 04-2005 weer links voor en derde raam rechts in 08-2005
nu lees ik dat het alleen is voor vanaf bouwjaar 2000
waarom niet voor een golf van 02-1999??
leuke actie??
mijn golf is van 02-1999 en 60.000 km op de teller
eerste raam viel in 05-2002 links voor, tweede in 04-2005 weer links voor en derde raam rechts in 08-2005
nu lees ik dat het alleen is voor vanaf bouwjaar 2000
waarom niet voor een golf van 02-1999??
Even een reactie n.a.v. uw uitzending van radar, waarvoor hulde, en mijn dank, kan ik u het vlogende berichten dat bij mijn bora, van ruim 3,5 jaar, ook plotseling mijn raam, zonder dat er een reden toe was, helemaal in de deur verdween. De VW garage hielp me wel heel vlot, maar ik moest toch nog ruim 110 euro betalen (dat was 50% van de kosten). De firma Pon gebeld maar die gaf mij te verstaan dat ik me bij de dealer moest vervoegen, het tijdstip van mijn bellen naar Pon en de garage waren op maandag 2 oktober j.l. ( dus op de dag waarop s‘avond uw uitzending plaats vond), s’morgens om c.a. 11.00uur. Dit geeft toch wel te denken. Maar goed dat uw programma er is en ga vooral hiermee door.
G.Geurs.
Arnhemse Bovenweg 12/87
3708SH Zeist
tel 0306931355
G.Geurs.
Arnhemse Bovenweg 12/87
3708SH Zeist
tel 0306931355
Mooie uitzending gisteravond.
Ik schaar mij ook onder de gedeputeerden. Ik heb een Skoda uit 1998.
Er is bij mij een ruit gesneuveld (2002) samen met het mechanisme en bij twee (2004) alleen het mechanisme. In totaal drie ruiten dus. De laatste toont nog een mankement en ga er mee terug naar de dealer.
Mijn auto is net de 150.000 km gepaseerd en is de 5 jaar gepasseerd. Daar komt nog bij dat de eerste ruit gerepareerd is bij Carglass. Dit was een eis van de verzekering. De andere twee zijn wel gerepareerd door de autodealer, maar valllen dus buiten de regeling, omdat de eerste 5 jaar gehaald zijn.
Ik hoop dus op de "coulance" regeling van de importeur.
Deze laats heb ik dus al opgebeld. Het is echter zo druk dat ze je niet te woord kunnen staan. Ze hebben mijn naam en telefoonnummer genoteerd dus ik wacht maar af.
Nu ben ik nog benieuwd wat ik kan doen wat ik kan doen als de 4-e ruit zich begeeft of dat deze nog preventief vervangen kan worden?
Ik schaar mij ook onder de gedeputeerden. Ik heb een Skoda uit 1998.
Er is bij mij een ruit gesneuveld (2002) samen met het mechanisme en bij twee (2004) alleen het mechanisme. In totaal drie ruiten dus. De laatste toont nog een mankement en ga er mee terug naar de dealer.
Mijn auto is net de 150.000 km gepaseerd en is de 5 jaar gepasseerd. Daar komt nog bij dat de eerste ruit gerepareerd is bij Carglass. Dit was een eis van de verzekering. De andere twee zijn wel gerepareerd door de autodealer, maar valllen dus buiten de regeling, omdat de eerste 5 jaar gehaald zijn.
Ik hoop dus op de "coulance" regeling van de importeur.
Deze laats heb ik dus al opgebeld. Het is echter zo druk dat ze je niet te woord kunnen staan. Ze hebben mijn naam en telefoonnummer genoteerd dus ik wacht maar af.
Nu ben ik nog benieuwd wat ik kan doen wat ik kan doen als de 4-e ruit zich begeeft of dat deze nog preventief vervangen kan worden?
3 maanden geleden heb ik het zelfde probleem gehad met mijn Seat Toledo ,bjr 2000. Rep. kosten ruim 200 euro.
Mijn dealer GABO Alphen aan den Rijn stelde dat men alleen nog problemen gemeld kreeg van de Seat Ibiza. Maar men wacht de berichten nog af van VAG Pon.
JHebben me daarom nog niets concreets toegezegd.
In uw schema spreekt u toch over 'een Seat m. electr. ruiten ' b]
Ik ga er van uit dat VAG dit probleem wat breder zal onderkennen dan alleen voor de IBiza
Ik zal ook aan PON dit bericht nog toesturen
G. Versluis
Quadriviumlaan 70
2408 DP Alphen aan den Rijn[/b]
Mijn dealer GABO Alphen aan den Rijn stelde dat men alleen nog problemen gemeld kreeg van de Seat Ibiza. Maar men wacht de berichten nog af van VAG Pon.
JHebben me daarom nog niets concreets toegezegd.
In uw schema spreekt u toch over 'een Seat m. electr. ruiten ' b]
Ik ga er van uit dat VAG dit probleem wat breder zal onderkennen dan alleen voor de IBiza
Ik zal ook aan PON dit bericht nog toesturen
G. Versluis
Quadriviumlaan 70
2408 DP Alphen aan den Rijn[/b]
Hallo'
Van de week eindelijk reactie gehad op mijn coulance van de ruit,maar niet alles terug gekregen.Ik had toen het gebeurde een rekening gehad van 237,89 euro na veel gepraat van Pon 109,35 euro coulance gehad.Mijn seat cordoba was van juni 2000 dus 1 jaar fabrieksgarantie toen die tijd.Het voorval gebeurde op 05-06-2002 met een km stand van 38502 km, raammechaniek was vervangen.Maar uiteindelijk heb ik hieraan toch zelf 128,54 euro betaald.Dus naar aanleiding van Tros Radar heb ik ook 128,54 euro geclaimd.Maar tot mijn grote verbazing krijg ik maar 67,38 euro terug.Naar mijn mening heb ik dus nog 61,16 euro tegoed.Ik ben hiervoor naar de seat dealer geweest maar die zeiden je krijgt alleen terug wat wij ook van Pon terug krijgen.Ik zou een briefje naar Pon aanwagen zei men daar, wie weet.Dat ga ik ook doen want ik wil het mijne hierover weten.Zijn hier nog meer mensen met deze problemen dat Pon niet met de beloofde 100% over de brug komt. Groetjes Wim
Van de week eindelijk reactie gehad op mijn coulance van de ruit,maar niet alles terug gekregen.Ik had toen het gebeurde een rekening gehad van 237,89 euro na veel gepraat van Pon 109,35 euro coulance gehad.Mijn seat cordoba was van juni 2000 dus 1 jaar fabrieksgarantie toen die tijd.Het voorval gebeurde op 05-06-2002 met een km stand van 38502 km, raammechaniek was vervangen.Maar uiteindelijk heb ik hieraan toch zelf 128,54 euro betaald.Dus naar aanleiding van Tros Radar heb ik ook 128,54 euro geclaimd.Maar tot mijn grote verbazing krijg ik maar 67,38 euro terug.Naar mijn mening heb ik dus nog 61,16 euro tegoed.Ik ben hiervoor naar de seat dealer geweest maar die zeiden je krijgt alleen terug wat wij ook van Pon terug krijgen.Ik zou een briefje naar Pon aanwagen zei men daar, wie weet.Dat ga ik ook doen want ik wil het mijne hierover weten.Zijn hier nog meer mensen met deze problemen dat Pon niet met de beloofde 100% over de brug komt. Groetjes Wim