LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kapotte ruit mechanisme

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
frank van der Veen

kapotte ruit mechanisme

Ongelezen bericht door frank van der Veen »

Ik heb de defecte raam mechanismen laten vervangen bij een bedrijf welk gespecialiceerd is in VW en Audi aangezien ik geen vertrouwen meer had in de deskundigheid als ook klantvriendelijkheid van de SEAT
dealer.De vergoeding geld alleen voor reparaties bij de SEAT dealer
dat is niet helemaal correct aangezien.De service van de dealer beneden de maat was.
Hoe kan ik alsnog mijn geld ca: 380 euro terug krijgen.
m.vr.gr.
Frank van der Veen

herdrik

Re: kapotte ruit mechanisme

Ongelezen bericht door herdrik »

zelfde verhaal, golf uit '99 2x een raam in de deur gegleden, laten repareren bij een bovag garage omdat er geen vertrouwen was in de vw-dealer. Krijg ik mijn 2 x €180,-- nu niet terug?

Ron van D.

Ongelezen bericht door Ron van D. »

Wel bij Seat dealer ruitmechanisme laten vervallen. Ondanks dat men bij de dealer op de hoogte is van je gegevens moet je wel zelf de schade via de dealer bij Pon claimen. Zo profiteren alleen kijkers van Radar van de regeling. Ook via de website van Pon en Seat wordt nergens melding van gemaakt. Meer proactieve houding zou Pon sieren!

e.v.d. Horst

Ongelezen bericht door e.v.d. Horst »

Vorige maand met mijn seat ibiza (2002) lekker een dagje naar de sauna. onderweg een grote knal....en weg was mijn linkerruit.
De middag doorgebracht op het parkeerterrein van de sauna.....het duurde 3 uur??? voordat er via seat hulpdienst hulp kwam. Weg afgesproken lunch en afgesproken massage. Als toetje nog een fikse rekening van mijn dealer 200 euri. op mijn vraag of dit geen garantie was kreeg ik als antwoord: Kan gebeuren, uw auto is 3 jaar en 3 maanden, dus kunnen wij niets doen. Weg vertrouwen als nu blijkt dat de dealers hiervan allang op de hoogte waren. Zowel mijn man als ik rijden Seat, de vraag is nu of wij dit blijven doen...........weg klanten en dat voor 200 euri. Dom, dom, dom.

Jos de Rooij

Ongelezen bericht door Jos de Rooij »

Bij mijn Seat Alhambra zijn beide zijruiten al een keer gerepareerd kosten € 380,=. Volgens Seat Nederland (importeur Pon heeft me daar naar verwezen) geldt de coulance regeling niet voor de Seat Alhambra.
Wat een onzin!!!
Juist van een dure auto mag je toch verwachten dat alles 100% in orde is.

Ik daag Pon, Seat en iedereen die er belang bij heeft uit, mij dat eens uit te leggen!!!

Groet van een zéér teleurgestelde Seat rijder :cry: :cry:

S@ndr@

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik sluit me bij het rijtje aan. Omdat wij ook geen band met de Seat dealer hebben, zijn we met onze kapotte ruit (Seat Ibiza) naar een VW-dealer gegaan (immers ook VAG!). Maar nee daar krijg je je geld niet terug. Wij hebben inmiddels een brief naar Pon afdeling Seat gestuurd, even afwachten wat daar uit komt. Ik vind het ook nergens op slaan dat je met je Seat persé met je reparaties naar een Seat-dealer moet gaan. Ik hoop echt dat Pon hier iets mee doet!

Maartenvk

Ongelezen bericht door Maartenvk »

Volgens mij pakken we het verkeerd aan. Wie geeft de garantie: de importeur, dus als we er met dealer niet uitkomen (zij zijn aan regels gebonden, dat begrijp ik ook nog wel), moeten we gewoon de importeur gaan stalken!!
Zij moeten de problemen financieel goed regelen!
Mijn Ibiza loopt bijna uit de garantie dus, wat staat me te wachten.
Succes, we moeten denk ik echt bij de importeur zijn.

Maarten

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook bij mij is kort geleden een raam naar beneden geklapt van mijn Seat Ibiza uit 2002. Dit is toen door de dealer vervangen onder "beperkte coulance" van 50/50 omdat dit toch een veelvoorkomend probleem was. (onderdelen hebben ruim een week in backorder gestaan ivm grote hoeveelheid defecte mechanismes!)
Al met al toch nog zo'n 100 euro armer.
Uiteraard ben ik blij dat er nu wat mee gedaan wordt alleen heb ik nog een vraag: Mijn rechter raam is nu al eens naar beneden gekomen. Aan de linker kant zit nog steeds het "ondeugdelijke exemplaar". Dit zou ik graag preventief laten vervangen want ik zit er niet op te wachten om op een regenachtige avond in het buitenland overvallen te worden door wederom een naar beneden zeilend raam. Het is inmiddels onderkend dat dit een ondeugdelijk onderdeel is dus hoe gaat Pon hiermee om?

Luc

Bogerman

Ongelezen bericht door Bogerman »

Onze Seat Cordoba was ook dit voorjaar aan de beurt. Ruitmechanisme kapot en dus een flinke schadepost. Direct naar de dealer gegaan welke ons vertelde dat we de derde waren die dag. Het was die dag een hele warme dag. De auto is van 1999 echter ik ga nu zeker ook een brief schrijven naar PON. Hopelijk kunnen we met de hulp van Tros Radar toch nog reclameren.

Overigens heb ik in de winter ook heeeeeeel veel problemen met het deurmechanisme al bij een klein beetje vorst. Heb deze problemen ook al van diverse andere Seat en Volkswagen rijders gehoord. Kom je bij de dealer en dan staan ze je een beetje uit te lachen als je verteld dat je nadat je gewoon bent ingestapt en de deur hebt dichtgetrokken eerst een half uur de auto moet warm rijden alvorens je deur weer open gaat. Dat is natuurlijk gewoon levensgevaarlijk. Ook daar zit iets behoorlijk scheef.

Deepmoor

Ongelezen bericht door Deepmoor »

Tijdens onze wintersportvakantie afgelopen dec2004/jan2005 viel mijn linkerruit van de Bora bouwjaar 1999 naar beneden. In de vrieskou (!) ben ik naar de garage gereden (weg vakantiedag) en aldaar probeerde de garagehouder van Audi/VW de andere voorruit...... die prompt ook naar beneden viel.
Kosten van het totaal €298,-. terug in Nederland liet ik mijn garagehouder (VW dealer) uitzoeken of een en ander nog binnen de garantie of coulanceregeling viel. Nee dus. Zaak laten rusten, tot de uitzending van Radar.
Nu heb ik ook een brief naar Pon gestuurd. Ben erg benieuwd naar de reactie.
Laat van me (je) horen als ik (je)iets meer weet.

nicoenalice

Ongelezen bericht door nicoenalice »

Ook bij mij is gisteren de zijruit naar beneden geklapt,auto is van 1999,dus ook ik val buiten de regeling.Pon gebeld en ik moet de rekening naar hun toesturen,ik ben benieuwd wie het geintje gaat betalen?Ik vind inderdaad ook dat ze die regeling moeten veranderen,omdat ik zie dat ook veel oudere auto's ermee te maken krijgen.Lang leve de electronica,laat mij maar draaien!

jsteenis

Ongelezen bericht door jsteenis »

Hallo'

Van de week eindelijk reactie gehad op mijn coulance van de ruit,maar niet alles terug gekregen.Ik had toen het gebeurde een rekening gehad van 237,89 euro na veel gepraat van Pon 109,35 euro coulance gehad.Mijn seat cordoba was van juni 2000 dus 1 jaar fabrieksgarantie toen die tijd.Het voorval gebeurde op 05-06-2002 met een km stand van 38502 km, raammechaniek was vervangen.Maar uiteindelijk heb ik hieraan toch zelf 128,54 euro betaald.Dus naar aanleiding van Tros Radar heb ik ook 128,54 euro geclaimd.Maar tot mijn grote verbazing krijg ik maar 67,38 euro terug.Naar mijn mening heb ik dus nog 61,16 euro tegoed.Ik ben hiervoor naar de seat dealer geweest maar die zeiden je krijgt alleen terug wat wij ook van Pon terug krijgen.Ik zou een briefje naar Pon aanwagen zei men daar, wie weet.Dat ga ik ook doen want ik wil het mijne hierover weten.Zijn hier nog meer mensen met deze problemen dat Pon niet met de beloofde 100% over de brug komt. Groetjes Wim :roll:
Laatst gewijzigd door jsteenis op 21 jan 2006 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

kyrababy

Ongelezen bericht door kyrababy »

We hebben gisteren na 2 maanden het volledige bedrag teruggehad van de zijruit!!hiep hiep hoera.Onze oud was van 1999 en 108.000 gelopen.

Gesloten