LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaarskosten omlaag

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door Radar »

Heeft u ook ervaring met hoge makelaarskosten? Wilt u dat deze ook omlaag gaan? Geef uw mening. Met vriendelijke groeten, TROS Radar webredactie

henriettedewit [[email protected]]

Re: Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door henriettedewit [[email protected]] »

wij hebben net vorige week ons huis verkocht en onze makelaar heeft niks voor ons gedaan we hebben in 9 maanden tijd 2 kijkers gehad(kan gebeuren). maar elke kontakt en antwoorden gebeurde nadat wij een vraag hadden over de vorderingen enz. omdat mijn man weer een jaarcontrakt kreeg hebben wij de verkoop teruggetrokken wat ons bijna 1500 euro heeft gekost,(wij wouden ons huis niet nog eens een jaar te koop hebben staan a ? hoeveel euro's)en twee niet serieuze kopers. wat schets onze verbazing via via komen wij zelf aan een koper. ik snap niet waarom die koper niet is gevonden toen wij een makelaar hadden. en toch kost het 1500,- euro en dat vinden wij wel heel makkelijk verdiend. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :( :( :( :(

vrijehuizenmarkt [[email protected]]

Re: Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door vrijehuizenmarkt [[email protected]] »

VEH rekent geld wat notaris voor niks doet! Wat schets mij verbazing in de Telegraaf van (7-5) VEH stapt zelf in makelaardij! Ik dacht dat VEH een belangenvereniging was, niet dus!, ze zijn puur commerciele ondernemers. Nu is daar niks mis mee, maar dan moet je zelf niet positioneren als belangenorganisatie voor huis eigenaren en dan maar roepen dat de bestaande makelaars niet de zgn. deeldiensten aanbieden. Als iemand zijn woning via VEH gaat verkopen wordt het ook wel erg kostbaar als je 10 keer naar een woning gaat kijken (10x 325,-=3250). Terwijl een bouwkundig rapport gemaakt wordt voor 241,-(woonscan.nl) daar heb je dan echt wat aan als consument. Tevens 100,- euro rekenen voor afhandeling ! van een koopakte gaat ook heel erg ver, terwijl de notaris dit kosteloos doet! En dan als klap op de vuurpijl nogeens 0,5 tot 0,7% in rekening brengen om een bieding uit te brengen. VEH heeft gewoon een commerciele gedachte hierbij gehad en ziet bestaande organisaties als Vrijehuizenmarkt.nl (totale pakket voor 0,5%*)zeer snel groeien en wil daar een graantje van mee pikken. Ook niks mis mee, maar zeg dat dan gewoon en verschuil je niet achter een onschuldig verhaal! VEH heeft gewoon behoefte aan winst, zoals elk ander commercieel bedrijf zeker als VEH in 2002 een verlies draait van 1 miljoen op een omzet van 20 miljoen, volgens mij moet de directie bij VEH vervangen worden! Hoogachtend, Egbert H. Hennen Vrijehuizenmarkt franchise bv www.vrijehuizenmarkt.nl 020-5160713 0655870223

Gast

Re: Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door Gast »

bovenstaande is niet geheel juist 1 x kijken 325 euri, daarna 100 euri U betaalt nooit meer dan € 2.975,- (incl. BTW). Voor woningen met een waarde lager dan € 150.000,- hanteren wij een vast tarief van € 1.250,- (incl. BTW). Wanneer de onderhandelingen niet tot een aankoop leiden, betaalt u € 195,- (incl. BTW). Wanneer u een Eigen Huis Aankoopmakelaar inschakelt voor het Bezichtigen én Onderhandelen van een tweede woning omdat de onderhandelingen voor een eerste woning niet zijn geslaagd, krijgt u de helft van deze € 195,- retour. rekenvoorbeelden

makelaar [[email protected]]

Re: Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door makelaar [[email protected]] »

Ik ben het helemaal met Egbert eens!

makelaar

Re: Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door makelaar »

1% van € 200.000 = minder dan 2900!

Gast

Re: Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door Gast »

Onze makelaar rekende voor provisie € 800,00 all-in ons huis was 6 maanden te koop.

db [[email protected]]

Re: Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door db [[email protected]] »

:cry: :evil: Wij hebben voor de verkoop van onze woning een makelaar ingeschakeld. Je tekent dan voor een courtage van 2% van de verkoopprijs. Achteraf ontzettend stom!!!! Nog op dezelfde dag verkoop ik zelf ons huis. Stuur mijn kopers door naar de makelaar en vervolgens is de service zeer slecht. Moet ook zelf overal achteraan gaan, afspraken worden niet nagekomen. Moet zelfs achter het getekende koopcontract aangaan. Ben dit uiteindelijk zelf nog op het kantoor gaan halen. Uiteindelijk heeft dit me qua telefoonkosten en vrije tijd nog heel veel extra kosten met zich meegebracht. Vrije tijd is niet betaalbaar. En dit buiten de ruim 4000 euro die wij nog moeten gaan betalen, het is te gek voor woorden.maar goed....het verhaal is zeker nog niet ten einde.

Euqene [[email protected]]

Re: Makelaarskosten omlaag

Ongelezen bericht door Euqene [[email protected]] »

Schakel de makelaar in z'n geheel uit, door zelf de belangrijke punten op papier te zetten en ga dan naar de Notaris! Een makelaar is niet nodig !!! Zo spaart U veel geld uit! :D Dit heeft mij, op een huis van € 500.000.= behoorlijk wat opgeleverd! Louis

Gesloten