LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Criticus

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Criticus »

Bij deze diensten en vele anderen kun je heel makkelijk zien dat er maar 1 of 2 mensen achter zitten. Als je bijvoorbeeld de reclames op TV ziet, merk je dat er een heel aantal advertenties zijn met vrijwel hetzelfde woordgebruik en woordkeus en met name die zaken die volgens de eigenaar van de dienst 'scoren'. Door niet goedgelovig te zijn en kritisch een flink aantal advertenties te bekijken en te vergelijken kun in heel veel gevallen wel voorspellen dat je belazerd wordt.

Het is vervelend voor de slachtoffers, maar door wat kritischer te zijn kun je veel gevallen van oplichting voorkomen.

Gast

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Gast »

oh iemand vroeg welke nummer er van mondivox waren?
Alle nummers die je 's nachts bij mobile nights en dreams ziet, de bouncing babes, 0909-5005, en daarnaast hebben ze nu ook wat nieuwe programma's gekregen op veronica maar dat is het laatste emailtje wat ik kreeg voordat ik er mee kapte dus ik heb er niet meer op gelet.

Groetjes
Ano

Bramble
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2004 21:09

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Bramble »

Hallo Ano,

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Aan de smoesen die je gebruikt zie ik dat we voor hetzelfde bedrijf hebben gewerkt :?

Sommige mannen gaan zo op in hun droomvrouw dat ze alles doen om maar te kunnen blijven SMSen.

Ik kon er ook niet meer tegen. Ik vond het pure belazerij en inderdaad voor het geld hoef je het helemaal niet te doen. Mijn record was 80 berichtjes per uur.

Op het moment dat ik me aanmeldde wist ik ook nog niet wat er van mij verwacht werd, ik dacht dat het gewone leuke erotische en gezellige berichtjes zouden worden, had er geen weet van dat het zo´n belazerij was.

Gast

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad Bramble toen ik het intro mailtje kreeg en de uitleg op msn dacht ik alleen van damn...
Toen ik bij het kopje daten aankwam, toen had ik (in mijn naiviteit) zoiets van oh wie gaat dat doen dan? Ik niet haha... maar nee inderdaad afzeggen en nog maals afzeggen...

Heb jij nog nooit de neiging gehad om iemand persoonlijk te mailen als hij/zij jou het email adres gaf? ("nee ik mijn pc is al heel lang stuk, snap er echt niks van!! maar ja ik ben ook blond he hihi xxxx")

Groetjes
ano

Bramble
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2004 21:09

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Bramble »

Hallo Ano,

Nadat ik kritiek had geuit op hun werkwijze werd hun houding naar mij al heel anders, ik wist toen al dat ze me in de gaten zouden houden. Daarna kon ik niets meer goed doen, en nadat ik nogmaals kritiek had geuit werd ik geblokkeerd en kon ik niet meer op de site.

Ik had toen wel spijt van mijn kritiek, als ik mijn mond dicht had gehouden had ik nog wat e-mail adressen en mobiele nummers van die mannen van de site af kunnen halen om ze te waarschuwen.

Groet,
Bramble

June
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2004 23:03

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door June »

Hey Bramble,

Ik was de ano, heb toch maar even geregistreerd, als je er nog over door wil praten dan staat mijn mail adres (tevens msn) in mijn profiel... ik heb nog nooit met een ex collega gesproken haha.

Ik heb het ook nog nooit gedaan, durfde het gewoon weg niet om zo iemand rechtstreeks te benaderen en ze de waarheid te vertellen, iets wat ik in mijn omgeving wel gedaan heb zodat niemand ook maar eraan denkte om te gaan smsen.

Nou ja...

Groetjes
J

hate fake

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door hate fake »

http://www.domain-registry.nl
klik hierop om alle gegevens over de fake sms bedrijven te
weten te komen.
Dit is de site van de organisatie die de domeinnamen toekent.
hun data base is vrij toegankelijk.
1) typ de naam in van de te zoeken site 2) je krijgt te zien dat het domein actief is 3) vink uitgebreid aan en klik weer op zoek.
Je zult versteld staan van de gegevens die er uitgespuugd worden.

suc6.

raradar

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door raradar »

Heej June...

En hoe zit het dan met die smsjes op de box en sbs6? Daar krijg je na 1 sms, al een 06 nummer of msn adres, dan heb je dat dure sms nummer niet meer nodig. Lijkt me een beetje dom van die werknemers hè, als ze privé gaan smsen terwijl ze er ook geld voor hadden kunnen krijgen...?

Ok, er zitten echt veel neppers tussen. Dus je moet niet steeds smsjes blijven sturen naar die dure nummers. Na 2 berichtjes nog steeds geen 06 = fake!! Maar ik kan je vertellen dat er soms, toch echt wel leuke en spannende dingen kunnen gebeuren. Echte dingen, met echte mensen!!

Maar ja, zelfs dan kan je jezelf soms afvragen; fakete ze t nou, of niet?

hihi... groetjes

Gast

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Gast »

leuk zeg die adressen en tel nrs. mag ik ook de tel nrs van degene die hier die nrs opzetten voor het geval ik minder ga verdienen met smsen kunnen wij jullie ook even bellen

dribbel

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door dribbel »

Ik was even aan het surfen na aanleiding van het programma.
Wat nergens op slaat aangezien die "sukkels" er gewoon zielig zitten te zijn.Heb ik ook even mij opmerking.

Ik vind het best wel sneu mensen hun prive gegevens neer gaan zetten.
Zeker allemaal de dupe? zieleg figuren.Wees zelf niet fake en zet je naam en telefoon nummer cq adres hier neer.maar nee dat durven ze vast niet.
Losers.



Ik kan je wel vertellen ik heb ook een aantal keer een sms gestuurd..
en ben nu al 4 maanden heel gelukkig samen.

nu jullie weer.


adios

Gast

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Gast »

vind het heel erg voor die mannen, maar als ze een beetje nadenken hebben ze door dat het nep is. Het spijt me, maar blijkbaar mag het dus wel he, anders hadden ze toch wel gezegd dat dit verboden was of zo, maar dit is het dus blijkbaar niet. Kortom mensen denk na en geef niet die bedrijven de schuld, ze spelen nu eenmaal in op de behoefte die er schijnbaar is

June_nig

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door June_nig »

Eh Raradar ik heb het niet over the box gehad, dat zijn echte sms chats waarbij je allemaal naar een chatbox smset en uitgezonden wordt op tv. Tuurlijk kan je dan je nummers en email uitwisselen want tja je wil llebei een goedkopere manier inderdaad.
Maar die heidi van de mobile dreams bestaat niet en die heeft er ook helemaal geen baat bij als jij goedkoper wil, want zei verdient alleen maar aan jou.

En oh dribbel, welk nummer heb je naar toe gesmst? Vast niet diegene waar wij het over hebben.

En voor de mensen die roepen "oh ze zetten prive gegevens op het internet!" die zijn gewoon op te vragen via het internet dus er is niets illegaals aan. Dat is het risico van het vak als je een webdomein registreerd.

Groetjes,
J

Man33

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Man33 »

Het hele verhaal van TROS Radar heb ik maanden geleden al in de Nieuwe Revu gelezen. Dat ging over hetzelfde bedrijf. TROS Radar kan wel doen alsof ze een primeur heeft, maar het is herkauwen wat toen al geschreven werd. Het was een undercoververhaal.

Gast

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Gast »

Het is bezoekers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, privé-adressen) van anderen in de bijdragen op te nemen

Slechte modjes werken er bij Radar.
Wij moeten ons aan de regels houden, maar doet Radar dat zelf ook?
Nope.

waarom nou?

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door waarom nou? »

Ik begrijp trouwens ook niet dat mensen met smsen beginnen terwijl er genoeg (echte) dating sites zijn op internet. Misschien zijn de vrouwen daar wel niet zo super knap als op de sms maar wel echt en bereikbaarder. En het kost niks kijk maar eens op www.meetic

*Vanessa*

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door *Vanessa* »

Hoi allemaal,

Ook ik heb voor zo'n sms-dienst gewerkt en ik werk op een 0906-lijn (ben dus echt een vrouw en geen man!!!), maar ik werd vrijwel geheel vrijgelaten in wat ik in mijn sms-jes schreef. Klanten proberen te lijmen met een date heb ik nooit gedaan en dat werd ook niet van me verwacht; het grootste deel van mijn klanten was eigenlijk vooral uit op sms-sex en dat kregen ze ook. Als ze dachten daar een date uit te halen lijkt me dat nogal naief. Dat niet iedereen met z'n foto op TV wil lijkt me logisch, maar de foto's die gebruikt worden worden echt niet zomaar van internet geplukt! Je kunt dus echt niet alle bedrijven die deze diensten verzorgen over een kam scheren!!!
Verder is iedereen zelf verantwoordelijk voor het geld dat hij of zij uitgeeft. Denk gewoon even goed na of je budget het wel aankan voordat je het zoveelste smsje stuurt en als het dan toch uit de hand loopt, ga dan niet zeuren!
Ik vrees dat van deze wel erg eenzijdige uitzending van Radar veel van mijn (ex)-collegaatjes die, in tegenstelling tot die meneer uit de uitzending, wel eerlijk zijn tegen hun klanten de dupe worden....

Bramble
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2004 21:09

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Bramble »

De genoemde bedrijven maken advertenties waarin de vrouwen zogenaamd zeggen dat ze op zoek zijn naar een spannende date. Logisch dus dat mannen die er op reageren een date verwachten. Het bedrijf waar ik voor gewerkt hebt (Mondivox/moderating.nl) speelt juist hier op in. Er wordt van je verwacht dat je een afspraak maakt omdat mannen dan blijven SMSen. Een dag van te voren zeg je die date dan weer af en maak je een nieuwe afspraak voor een date.

Daar komt bij dat het vaak mannen zijn die erg eenzaam zijn en die op deze manier een beetje aandacht krijgen.

Groet,
Bramble

Gast

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb voor moderating.nl gewerkt er daar wordt wel degelijk aangestuurd op een date na een week of 2/3 (niet gelijk, eerst de sms-er wat beter leren kennen bla bla), waarna die date vervolgens nooit doorgaat.

Als het puur sex-sms is, dan had ik er zelf niet zoveel problemen mee gehad, mensen weten dan waar het om gaat, maar in het geval van moderating.nl is het wel duidelijk dat het bedrog en leugens zijn.

lachmerot

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door lachmerot »

allemaal bla bla bla hier maar zet zelf eens je naam enzo neer dan?
nee durfen jullie niet he?!

mega losers

June
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2004 23:03

Re: Mannen die zich voordoen als vrouw via SMS

Ongelezen bericht door June »

allemaal bla bla bla hier maar zet zelf eens je naam enzo neer dan?
nee durfen jullie niet he?!

mega losers
Hallo meneer/mevrouw lachmerot, tenminste ik neem aan dat dit Uw echte naam is? Of heb je zoveel zelfkennis dat je jezelf een megalooser noemt?

Gesloten