LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] missende onderwerpen in het AD

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Wally

missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Wally »

N.a.v. het onderwerp over het AD van gister wil ik wel wat kwijt.
Er werd helaas in de uitzending niet verder op in gegaan, maar ik ben het sterk eens met die meneer die niet alleen artikelen mistte, maar ook informatie.
Hij merkte op dat de buitenlands beursberichten niet meer in de krant staan. Het valt mij ook op dat er minder informatie in de rubrieken staat. Ik had voorheen het rotterdams dagblad. De beursberichten waren mij ook al opgevallen.
Maar ook de radio/tv gegevens zijn niet meer zo uitgebreid als in de oude krant. En zo zijn er vast nog meer rubrieken.

Er werd helaas geen emailadres oid gegeven waar we met onze klachten heen kunnen. De klantenservice reageert nauwelijks op email.

Krimpenerwaardse

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Krimpenerwaardse »

(heb de uitzending helaas gemist, maar wil m.b.t. dit onderwerp wel graag even wat kwijt)
Ben zelf een Zaterdagkrantkoopster en zo krijg je nu hele rare dingen als je in de Krimpenerwaard woont. Als ik namelijk naar het ene dorp ga, krijg ik de editie Groene Hart & in het andere dorp de editie Rotterdam Oost.(dorpen liggen zo'n 10 km uit elkaar). Een landelijke editie zoals vroeger is niet eens meer te krijgen. Dan nog een aardige bijkomstigheid: in geen van de 2 edities vind ik dan "degelijk" regionaal nieuws van waar ik woon. Hierover hoor ik in mijn omgeving van abonnees ook al klachten, waar ze vroeger de Goudse Courant lazen met wèl nieuws over de Krimpenerwaard, krijgt men nu de Groene Hart editie met allemaal nieuws van de andere kant zoals Alphen a/d Rijn/Boskoop etc. dit geeft veel klachten & mensen die zwaar overwegen hun abonnement op te zeggen, dit ook omdat er geen andere passende edities zijn. Ik ben echter wel uitermate tevreden over het formaat van de krant, zo'n tabloid is veel praktischer & zelf vind ik het ook prettiger lezen.

Johan1

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Johan1 »

Ik wil graag ook even reageren op het onderwerp AD
Dat er artikelen missen in het geheel of gedeeltelijk ben ik het helemaal mee eens.
Maar wat ik ook even kwijt wil is de bezorging. Na 1 september (de introducitedatum van het nieuwe AD) klopt er niks meer van de bezorging. Ik ontvang of geen krant of veel te laat. Afgelopen zaterdag ontving ik de krant zelfs in 2 delen. het eerste gedeelte, de bijlagen, om 7 uur s morgens en het echte nieuwes kreeg ik om 12 uur in de bus. Ik vind het schandalig. Zorg eerst dat alles goed gereeld is voordat er over wordt gegaan op een nieuwe krant

Gr

Maarten1985

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Ik ben zelf ook bezorger van het Rotterdams Dagblad. Nou eigenlijk was. Wij kregen ineens geen AD Rotterdams Dagblad meer te bezorgen, terwijl het wel was gezegd. Lekkere omgaan met je personeel is dat.. :evil:

Sommige abonnees krijgen ipv het AD Rotterdams Dagblad de AD Haagse Courant, terwijl ze de RD wouden! Echt slordig...
En Hoek van Holland valt toch echt onder Rotterdam!

Wally

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Wally »

De bezorging heb ik gelukkig geen problemen mee.
Die edities ben ik inderdaad ook ontevreden over.
Ik had het Rotterdams Dagblad, editie Drechtsteden (een middagkrant)
De editie drechtsteden van het AD/Rotterdams dagblad bestaat niet.
Dus ik krijg de editie Rotterdam Stad. Maar daarin staat van mijn regio geen nieuws.
Ik _kan_ overstappen op de editie Dordtenaar, maar dat is een ochtendkrant. En aangezien ik de krant toch pas 's middags lees is een middagkrant veel interessanter.
Ik twijfel dan ook nog over opzeggen.
Hoe kunnen we hierover in discusie met het AD?

LEERDAMSE

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door LEERDAMSE »

met veel belangstelling heb ik gisterenavond naar jullie onderwerp over het ad gekeken. ikzelf lees al jaren het AD en ik kan niet zeggen dat het nieuwe AD me bevalt. zoals ook in het programma gezegd werk, ontbreken er bepaalde rubrieken en ook mis ik bv "goedemorgen"
aangezien ik in Leerdam woon, ontvangen we hier AD Rivierenland.
ikzelf vind het prettig, het regionale nieuws, maar dan moet het ook wel over de regio gaan! want wat blijkt? Onderwerpen die aangekondigd worden op de voorpagina staan er niet in! en het is ook al diverse malen voorgekomen dat er 1 pagina over Rivierenland instaat en dan gaat het verder met de regio Drechtsteden!
wat heeft een inwoonster van Leerdam nou aan kleine nieuwtjes uit Heinenoord, Numansdorp en Zwijndrecht bv. volgens mij wordt er iets fout ingesteld bij het drukken van het AD
van de cassieres van een grote supermarkt in Leerdam, waar dus ook het AD gekocht kan worden, heb ik gehoord dat veel mensen klachten hebben, het is hun krant niet meer, het is niet meer het AD en ook niet meer het Utrechts Nieuwsblad, want dat is ook opgegaan in het nieuwe AD. ik hoop dat het beter wordt, want ik denk er sterk over om over te stappen naar een andere krant.

Wally

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Wally »

Dat is ook wel interessant, want:
Wat is het alternatief.
Ik vind een krant met regionaal nieuws wel interesant,
maar vele edities zijn nu opgegaan in deze 'nieuwe' krant.
Zijn er nog goede alternatieven?

Dali

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Dali »

Wat kwam die hoofdredacteur arrogant over zeg.. Al jaren lezen wij het AD en heb nooit 1 klacht gehad, maar ben nu echt zwaar teleurgesteld..
Er staat erg weinig nieuws in de nieuwe krant en ik ben ook een paar rubrieken 'kwijt'. Ik weet niet waar die meneer die lezersonderzoeken heeft uitgevoerd, maar niet in mijn omgeving. Als ik zonodig 'nieuws' uit de regio had willen ontvangen, had ik voorheen ook wel een abbonnement genomen op het Rotterdams Dagblad!! Ik hoop dat ze bij het AD toch wat met deze klachten gaan doen, anders zijn ook wij echt van plan om over te stappen naar een krant die ons echt nieuws brengt.. Wij willen waar voor ons geld en zit echt niet op deze onzin te wachten....

Gert van Hasselt

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Gert van Hasselt »

Ook ik ben teleurgesteld in het nieuwe AD. Ik overweeg mijn abonnement dan ook op te zeggen!

Ik woon in Mijdrecht en ontving voor de fusie het Utrechts Nieuwsblad (UN). Met name over het regio nieuws was ik daar zeer content mee, dit betrof met name de regio Mijdrecht/Utrecht/Woerden.

De krant die ik nu ontvang, AD Groene Hart, heeft het accent echter veel meer op Gouda/Rotterdam. Daar ben ik niet in geinteresseerd. Het alternatief is echter voorhanden, dit is het AD Utrecht. Waarom kan deze editie niet in Mijdrecht verspreid worden? Dit sluit ook het beste aan bij het UN!

Ik heb dit aangekaart bij de lezersservice, maar om voor mij onduidelijke redenen wil men hier niet aan (de respons van de lezerservice was overigens snel en duidelijk).

Ik weet overigens dat er vele bij ons in de omgeving dezelfde mening hebben toegedaan. Het zal het AD, indien er binnenkort niets wijzigt, vele abonnees gaan kosten.

Geeedeee

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Geeedeee »

Je wordt als abonnee totaal niet serieus genomen. Want de hoofdredacteur van het AD zat keurig zijn lesje voor te lezen voor de TV en wilde daarna weleens in discussie met de studiogasten.

Nou als er 1 met de noorderzon was vertrokken was, was het Jan Bonjer zelf.... ik kan het weten want ik was zelf in de studio...

Zeer Zwak

Gast

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Gast »

Zeer teleurgesteld in het AD. Ook ik woon in Mijdrecht en ik las al jaren de Rijn en Gouwe. Nu ontvang ik dus het AD Groene Hart. Naja, ontvang :?: Dit was in het begin toch echt niet het geval. Vaak werd de krant niet of te laat bezorgd. Een half uur aan de telefoon gehangen, en eindelijk, om 7 uur 's avonds viel de krant op de mat. Het regionieuws is ver te zoeken; ik herken mijn eigen krant niet meer. Ik wil mijn abonnement ook beeindigen, maar ik krijg geen reacties op e-mail, als ik bel krijg ik te horen dat ik mijn abonnement schriftelijk moet opzeggen, maar nu krijg ik alsnog geen respons. Ik ben echt heel teleurgesteld in de gang van zaken bij deze nieuwe krant. Nu even een tijdje geen krant; we zien wel wat het hierna wordt, iig geen AD...

Gast

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Gast »

Deze week kreeg ik telefoon van AD betreft de nieuwe AD.Ik kan mij helaas niet vinden in deze tebloid omdat ik toch het gebeuren in Alphen a/d Rijn mist.(regio)Daarom had ik deze krant . Anders had ik mij wel op de telegraaf geaboneerd.Ik liet het weten aan de telefoniste dat ik het AD op wil zeggen.Zonder iets te vragen werd de hoorn op de haak gegooid.
Als ze dit met alle opzeggers doen en niet vragen waarom je het op wil zeggen dan hou je denk ik nog weinig mensen over .

met vriendelijke groet.

alblasserwaard

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door alblasserwaard »

ls,

Wij lezen al jaren het Algemeen Dagblad-landelijke editie. Het rivierblsad en de Dortenaar hebben wij ook weleens gezien, maar die wilden we niet. Op 1 september kregen wij toch eenregio-editie!! In het begin afwisselend Utrechts dagblad, rievierenland en de dortenaar. Nu alleen maar de Dortenaar. Het regionieuws daar zit ik niet op te wachten, dat staat nl. al in de plaatselijke krant. Ik wil een landelijke krant met het landelijke en het wereldnieuws. Denivo's van de artikelen zijn gedaald. Het lijkt wel alsof ze scholieren toespreken in hapklare brokjes. Kortom het AD is verworden tot een flutkrant.

Hartelijke groeten
E. Zwaan :(

LuckyG

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door LuckyG »

Ik had een lucky zeg, bij de AH in mijn woonplaats had ik zomaar een landelijke editie te pakken i.p.v. de 2 mogelijke regionale(indien je een abonnement hebt).....Snapt er nog iemand iets van? En bij het tankstation krijg je weer een regio krant?????????????Onderhand weet ik wel waar ik wat kan krijgen als ik daar zin in heb :P

hethof
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 apr 2004 10:41

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door hethof »

Ik heb nog nauwelijks gelegenheid gehad om mij te verdiepen in de inhoud van het nieuwe AD, want deze wordt steeds bezorgd op tijdstippen, dat ik daar geen tijd meer voor heb. De eerste twee weken was ik op vakantie, maar daarna is de krant twee maal om 17.30 uur bezorgd, waar ik al jaren 15.30 uur gewend was, de andere keren na 18.30 uur en op zaterdag om 12.00 uur. De Klantenservice schoof al direct de schuld richting krantenbezorger, maar dat is onzin; de man bezorgt hier al enkele jaren, heb hem ook met dat verwijt geconfronteerd, maar deze zegt dat hij sinds 1 september de kranten pas na 17.00 uur krijgt. Ik heb nu telefonisch, per email én per brief geklaagd: geen reactie. Uiteindelijk zeg ik de krant beargumenteerd op, weer gebruik makend van telefoon, mail en brief. Op 30 september (de laatste dag waar ik voor betaald had) bel ik om 18.45 uur nog maar eens en ik krijgt domweg te horen: "U hebt toch opgezegd". Welnu, de krant kwam een tiental minuten later toch nog en zaterdag 1 oktober dus niet meer. Mijn verzoek om teruggebeld te worden door een inspecteur is tot op heden niet gehonoreerd. En dan kan Jan Bonjer wel zeggen in de uitzending, dat er naar abonnees geluisterd wordt, maar dat is gewoon niet zo. Ik ben heel wat jaren abonnee geweest van de Haagsche Courant, maar je kan klachten indienen, opzeggen, het maakt niets uit, men vindt het wel best als je ontevreden bent of zelfs opzegt.
Zowel in mijn laatste telefonische contact als in mijn laatste brief heb ik zeer nadrukkelijk gevraagd om contact met mij op te nemen, maar ik heb niet de fiducie, dat men dat doet. Tja, en ik ga niet betalen voor een krant, die op tijdstippen wordt bezorgd, die mij het lezen onmogelijk maken.

marcel1967
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 okt 2005 00:09

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door marcel1967 »

Ook ik ben niet tevreden over het nieuwe AD. Ik heb bewust destijds gekozen voor een abonnement op AD en niet op de Amersfoortse Courant. Sinds 1 september krijg ik een mix van landelijk en regionaal nieuws waar ik totaal niet in geinteresseerd ben. Verder lijkt de krant ook wat betreft nieuwsinhoud uitgedund, iets wat wordt bevestigd door anderen.

Ik deel niet de ervaring van anderen dat het AD niet bereikbaar is. Ik heb een email gestuurd aan Jan Bonjer (hoofdredacteur AD) en daarin mijn klacht voorgelegd. Ik kreeg vrij snel daarna per email een reactie. Na de uitzending van Tros Radar van vanavond heb ik wederom een email gestuurd en binnen een uur een reactie van Jan Bonjer terug. Dat de lezersservice een stuk minder snel communiceert is jammer maar begrijpelijk gezien het aantal klachten/problemen en vragen.

Wat ik hoop is dat het AD inziet dat men een fout heeft gemaakt met de keuze voor 1 editie. Ik wil in Amersfoort de landelijke editie in mijn bus maar dat kan niet. Volgens Jan Bonjer heeft dat voornamelijk een logistieke reden: twee edities lijdt tot meer klachten in de bezorging, het ene huisnummer de landelijke editie, het andere huissnummer de regionale editie. Verder kan een keuze in editie het AD voor adverteerders minder aantrekkelijk maken.

Verder heeft Jan Bonjer volgens eigen zeggen de dag na de uitzending de afdeling Lezersservice ingelicht over het verschil tussen de landelijke editie en de regionale editie. Dat desondanks een telefoniste een week later iets anders beweerde is jammer.

lia drechtsteden

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door lia drechtsteden »

Ook wij hadden bewust voor de Landelijke editie van het AD gekozen, in plaats van de Dordtenaar. Toen de brief met keuzemogelijkheden in de bus viel heb ik meteen het AD gebeld. Daar werd me inderdaad verteld dat er geen verschil zou zijn en dat het regionale nieuws alleen als extra katern toegevoegd zou worden. Ook m'n moeder, zus, haar schoonmoeder en anderen wilden het Landelijke AD blijven ontvangen. Als ik dan lees dat het volgens Jan Bonjer niet kan omdat er te veel klachten zouden komen over de bezorging, gaan m'n haren rechtopstaan. Het lijkt mij raar dat er voorheen in deze regio drie verschillende kranten bezorgd konden worden en dat dat nu opeens niet meer kan. Ik neem aan dat de 'vroegere bezorgers' van bijvoorbeeld de Dordtenaar nog steeds hun krantenwijk willen lopen. Op welke planeet zit die man trouwens, dat er volgens onderzoek meer behoefte is aan regionaal nieuws :!:
Het is inmiddels zover dat mijn man over wil stappen op een andere krant, terwijl ik denk: Het AD is de krant die mij het meest aanspreekt, bovendien vind ik het Taboid formaat erg prettig. Ik ben ook nog op de aanbieding van de encyclopedie ingegaan, daar heb ik geen spijt van want het leek me een prima aanbod, alleen staat er in de kleine lettertjes dat je gedurende de looptijd lid moet zijn van het AD :?
Nu sta ook ik dus in tweestrijd.... Ik vond het trouwens ook wel erg flauw van het AD dat er in de editie van 27 september wel een berichtje over de uitzending van Tros Radar stond (over een ander onderwerp), maar dat er met geen woord gerept werd over het feit dat de eigen krant in datzelfde programma zat. Ik hoop dat ik binnenkort weer de landelijke editie kan gaan lezen!!
gr lia

marcel1967
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 okt 2005 00:09

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door marcel1967 »

Ik vind het ook merkwaardig dat er geen keuze is in twee edities. Bezorgklachten kunnen optreden als 1 bezorger twee edities van het AD moet bezorgen. Maar ik neem aan dat er vroeger 1 bezorger was voor het AD en 1 voor de regioeditie die is opgegaan in het AD.

Wellicht speelt het kostenaspect een grote rol, door geen keuze aan te bieden voor een editie is er 1 bezorger minder nodig per wijk.

Ik ben dan ook benieuwd of er krantenbezorgers zijn die sinds 1 september geen kranten meer bezorgen vanwege het nieuwe AD.

Carolien 1

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Carolien 1 »

Ik vind het Ad niet meer fijn ,want ik woon in Hoogvliet en kan alleen bij de boekhandel de landelijke editie krijgen en bij de supermarkt alleen het Rotterdams dagblad.Nu die krant vond ik vroeger al niets en nu wil ik hem ook niet.Ook nam ik wel eens een proefabonnement maar dat doe ik nu ook niet meer,want dan krijg ik de regionale Ad en die wil ik perse niet.
Ik wil perse de landelijke editie.
Pech voor het AD maar nu koop ik vaker de Telegraaf, want wie is de hoofdredacteur van het Ad wel dat hij uitmaakt dat ik alleen de regionale AD kan krijgen als ik een abonnement zou nemen.
En als je de ene dag het regionale blad hebt en de volgende dag de landelijke staat er vaak oud nieuws van gisteren in.
Het enigste wat prettig is aan het nieuwe AD is het formaat.

Gast

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had altijd de landelijke AD en nu ineens de Rotterdamse editie die ik helemaal niet wil.
Ik heb een oplossing bedacht en een mail gestuurd aan het AD om bonnen tot 01-01-2006 te sturen zodat ik zelf de landelijke editie kan halen.Als dat niet zou kunnen dan wilde ik mijn abonnement per omgaande opzeggen.Nu sturen ze deze week bonnen tot 1 januari en daarna kijken we wel weer verder

Gesloten