NTI
NTI
Ik wilde langs deze weg even laten weten dat ik tot nu toe wel goede ervaringen heb met het nti. Ik doe sinds sept. 2003 de opleiding HBO psychologie. Ik heb alle boeken ontvangen. Inschrijven voor examens gaat heel gemakkelijk via internet en zelfs (als uitzondering) via de telefoon omdat ik op dat moment geen toegang had tot internet. Je kunt mailen met leraren en leerlingen. Er is overal informatie over de stof en de examens te vinden. En ik heb tot nu toe altijd direct antwoord gekregen op vragen. Tuurlijk gaat er wel eens iets mis! zeker bij een nieuwe opleiding. En even over de beroepen die het nti aangeeft. Het is voor mij een logische redenatie dat als een advertentie zegt een Psycholoog te zoeken dat een HBO-psycholoog NIET in aanmerking komt en zo ook bij andere beroepen. We moeten niet vergeten dat een studie psychologie normaalgesproken een universitaire opleiding is die 5 jaar duurt. En dan kun je natuurlijk niet verwachten dat je dezelfde dingen kan en mag doen als je een 3 jarige HBO opleiding volgt. De beroepen die het nti aangeeft kun je waarschijnlijk in theorie krijgen maar natuurlijk gaat een bedrijf voor haar beste keuze. Dat moet je accepteren als HBO-psychologie student. en anders kun je na het behalen van je HBO diploma verder gaan studeren om de universitaire opleiding af te ronden. Er zijn immers genoeg doorstroom mogelijkheden. Waar nti wel wat aan mag doen zijn de incasso praktijken. Als je een rekening ook maar een week telaat betaald heb je meteen 5 euro administratie kosten aan je broek hangen (niet eerst een aanmaning) Om dan nog maar niet te spreken over de andere incasso verhalen die op het forum staan. Nou het verhaal is nog langer geworden dan ik dacht. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Groetjes Imke!