LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
hom
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:38

Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door hom »

Vanavond werd er bij Tros Radar de Overlijdensrisicoverzekering onder de loep genomen. Wij hebben net een nieuwe hypotheek geregeld en daarbij hebben we ook een spaarpolis en overlijdensrisicoverzekering afgesloten voor €275 per maand. Het betreft hier een combinatie van overlijdensrisico en spaarpolis van €200.000. Als ik dit vergelijk met de premies die gevraagd worden per maand voor een OVR verzekering van €200.000 valt dit naar mijn idee wel mee. Voor zo'n €60 - €70 ben je verzekerd voor 30 jaar. En voor €200 per maand en 4,9% rente spaar je geen 200.000 bijeen in 30 jaar.
Of zien we het verkeerd?

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door Harderwijk »

en wat is dan nu exact de vraag?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door Henri42 »

Hetzelfde vraagstuk , weliswaar met andere cijfers, heb ik voorgelegd aan een hypotheek verstrekker Rabo bank,ik informeer jullie over de nog te ontvangen reactie

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door Harderwijk »

nogmaals, wat is dan exact de vraag?

Vaak heb je bij spaarpolis de overlijdensrisico verzekering gecombineerd met het opbouwen van vermogen.

Vaak is die spaarpolis i.c.m. beleggen.

hom
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2006 21:38

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door hom »

Mijn vraag is als volgt. Radar geeft aan dat vaak een losse OVR verzekering goedkoper is dan een gecombineerde met een spaarpolis voor de hypotheek. Wanneer ik dus naar de aangeboden premie kijk (toevallig ook Allianz, ook genoemd tijdens het programma) lijkt naar mijn inziens deze premie voordeliger. Klopt mijn stelling? Of zien we iest over het hoofd?

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door Harderwijk »

ik denk dat je iets over het hoofd ziet. Want in een spaarpolis bouw je vermogen op. Daarnaast zit er dus een verzekeringsvariant in verwerkt die er voor zorgt dat er een bedrag wordt uitgekeerd bij overlijden.

Wat vaak het geval is is dat wanneer de vermogensopbouw in de polis lekker loopt,het verzekeringsgedeelte naar beneden kan. Omdat bij overlijden vaak het vermogen wordt gebruikt bij uitkering. Wanneer het vermogen dat reeds is opgebouwd in de polis onvoldoende is om het verzekerde bedrag uit te keren komt de ORV om de hoek.

Simpel gezegt, door de vermogensopbouw in de polis daalt de premie voor overlijdensrisico. In het voorbeeld van RADAR werd gesproken over alleen de ORV zonder vermogensopbouw waarvan de dekking gedurende de looptijd gelijk blijft.

M.A.W. het zijn appels en peren.

kuijpers
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2006 22:08

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door kuijpers »

Ik ben bij de R.V.S verzekerd, het betreft een spaarhypotheek past precies verzekering ik ben alleen de verzekerde ,de verzekering komt tot uitbetaling in maart 2018 of eerder na mijn overlijden.
Kan ik zonder verdere kosten overstappen naar een goedkopere verzekeraar.
Gaarne reactie en of advies.

ernst

Tennie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2006 20:02

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door Tennie »

Wij hebben recentelijk onze eerste (nieuwbouw)woning gekocht. We hebben voor 200.000 euro een overlijdensrisico afgesloten (100.000 euro per persoon). Wij betalen bij Interpolis 185 euro per maand. Volgens onze informatie is dit een spaarzeker verzekering. Na de check bij independer zouden we 110 euro te veel betalen per maand. Hoe is dit mogelijk? Betalen we gewoon veel te veel of is een spaarzeker verzekering weer iets anders dan de overlijdensrisicoverzekering waar over gesproken wordt?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door Byob »

@ Tennie

Misschien dat er na de uitzending van gisterenavond al meer duidelijk is geworden, maar je schrijft het zelf eigenlijk al;
We hebben voor 200.000 euro een overlijdensrisico afgesloten
Volgens onze informatie is dit een spaarzeker verzekering
Een spaarzeker is dus geen risicoverzekering, maar waarschijnlijk een gecombineerd produkt, of uitkeren bij overlijden, of uitkeren op de einddatum. Een risicoverzekering keert alleen maar uit bij overlijden voor de in de polis genoemde einddatum.

@ Ernst

Vraag eens een gesprek aan bij een ONAFHANKELIJK adviseur!

Je zult niet maarzo kunnen overstappen, aangezien het een hypotheek betreft. Misschien kan een adviseur je wel voorrekenen of het ook anders kan, en of wel jou wensen zijn afgesloten!!??

buuren56
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2006 17:21

Re: Overlijdensrisicoverzekering (OVR)

Ongelezen bericht door buuren56 »

Naar aanleiding van de uitzending ben ik ook eens gaan bellen met mijn verzekeringsadviseur.
Wat blijkt? Als je, zolas ik, een hypotheek afgesloten hebt bij AMEV, nu FortisASR, is het niet mogelijk te wijzigen. Om de eenvoudige reden dat Fortis eist dat de risicoverzekering samen met de hypotheek bij hen wordt afgesloten.
De oplossing zou nu zijn: nieuwe hypotheek afsluiten en apart een risicoverzekering erbij nemen. Alleen wel eerst een berekening laten maken van de kosten die erbij gaan komen en oppassen bij de verzekering, je bent ouder geworden sinds de laatste verzekering, dus de premie zal anders uitvallen.
Let dus op en laat door je hypotheekadviseur eerst alles eens goed doorrekenen.

Gesloten