LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jraaywww

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door jraaywww »

meneer hoekman

mijn echtgenote was ook verzekerd bij ohra, ik wilde een wijziging doorgeven op haar polis........ telefonisch dus... WAT EEN ELLENDE ruim een half uur in de wacht gehangen, toen kreeg ik de telefoniste die vertelde dat ik beter later kon terugbellen.........

geen ohra meer voor ons dus... heb polis direct opgezegd. bij fbto kreeg ik binnen 1 minuut een vriendelijke medewerker aan de lijn die ons direct heeft geholpen.

jan raaymakers

miranda54

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door miranda54 »

Ik kan vanwege m'n ziektes en handicap niet overstappen naar een andere zorgverzekering. Moet 3 x in de week naar fysiotherapie en gebruik ontzettend veel medicijnen vanwege m'n ziektes, dus word nooit door een andere verzekering geaccepteerd, zonder hoge eigen risico.
Vind het wel raar dat mijn zorgtoeslag zeer laag is, € 35,--p.m, terwijl ik een zeer laag inkomen heb. Hoor dat andere met een hoger inkomen het dubbele krijgen, zo'n € 78,-- p.p

:?: :!: :evil:

inge OY

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door inge OY »

Bent u ook zo blij met het nieuwe zorgstelsel??
Ik ook.....maar niet heus!
Vol goede moed heb ik diverse offertes aangevraagd. Na de 4e offerte heb ik de moed opgegeven. :cry:
Ik zit en blijf maar bij AnderZorg.
Nog steeds de goedkoopste en een goede tandartsverzekering.
Waar ik me heel kwaad over maak, dat zijn de absurd hoge premies!
Betaalde ik eerst €40,-.....nu €105,-!!!
Schiet lekker op met €24,- zorgtoeslag!!

Iedereen die in aanmerking komt voor de zorgtoeslag, blijft de komende jaren op een vette nullijn.
Immers.....gaat je inkomen omhoog, dan keldert je zorgtoeslag!
Terwijl alle kosten sterk gaan stijgen. (energie, huren, en ja hoor.....ook de zorgpremies!)

Ik word ook kwaad als ik zie hoe de zorgverzekeraars klauwen met geld over de balk smijten!
De ene reclame na de andere! Het kan niet op!
Anderzorg is zelfs in een compleet nieuwe outfit het nieuwe jaar ingegaan!!

Steeds meer bekruipt me het gevoel, dat dit nieuwe zorgstelsel een verwoede poging van de regering is om van alle zieken, ouderen en zwakkeren af te komen.

Wie z'n rekeningen en boetes niet meer kan betalen, heeft gewoon pech.
Hartaanvalletje hier....zelfmoordpogingkje daar...vogelgriepje op de loer.
Ruimt toch lekker op?

Hallooooo.....Den Haag......zijn julie daar achterlijk, of zo?? :evil:

repelsteeltje

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door repelsteeltje »

Waar ik helemaal niemand over hoor;

Verzekeringsmaatschappijen klagen dat ze voor de genoemde
premie geen polis kunnen aanbieden....

Maar wat schetst onze verbazing ?

ER IS NOG NOOIT ZOVEEL REKLAME GEMAAKT DOOR
DE ZORGVERZEKERAARS ! ! !

Dat komt zeker omdat er niets aan te verdienen is ?
Of;
Let maar eens op, volgend jaar !

:twisted:

chelly

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door chelly »

Mijn man en ik gaan ons verzekeren bij verschillende maatschappijen (FBTO en IZZ) maar als we kinderen krijgen maakt het dat uit bij welke maatschappij we de kinderen gaan inschrijven. ??????? Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven zodat ik niet uren aan een telefoon hoeft te hangen. :wink:

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn man en ik gaan ons verzekeren bij verschillende maatschappijen (FBTO en IZZ) maar als we kinderen krijgen maakt het dat uit bij welke maatschappij we de kinderen gaan inschrijven. ??????? Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven zodat ik niet uren aan een telefoon hoeft te hangen.
Het maakt niet uit.
Misschien wel handig om te kijken naar de av pakketten van beide verzekeraars. Hoe wordt orthodontie (beugel ed) vergoed? En fysiotherapie bijvoorbeeld, of logopedie, of misschien een bril of lenzen als ze iets ouder zijn? Wat is daarin het verschil tussen FBTO en IZZ? Het gaat wel erg ver, de dekking kan evt. veranderen op de lange termijn. Maar het is wel de moeite waard om de voorwaarden te vergelijken.

Wijnand Heyer

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Wijnand Heyer »

Merkwaardige zaken:
Mijn echtgenote was ziekenfonds verzekerd en moet in 2006 voor hetzelfde pakket bijna 50% meer afdragen aan premie.Hoe kan dat ?
Zelf was ik particulier verzekerd en ik krijg een offerte van 20 Euro minder voor het zelfde pakket. Op zich lijkt dit wel aardig, maar daarboven moet ik nog 4,5% extra betalen aan inkomensafhankelijke bijdrage. Dat was voorheen niet het geval!
Het komt er dus op neer dat ik gewoon bruto 4,5% extra moet betalen over mijn uitkering.
Hoe de totale verrekering er uit zal zien kan het UWV mij niet vertellen.
De media roept dat iedereen erop vooruit gaat. Ik geloof daar niets van.
Wanneer men 2% extra krijgt vanwege de inexering, zullen ook de kosten van levensonderhoud minimaal met 2% stijgen.
Wanneer velen netto een hogere premie moeten betalen, wordt niemand hier beter van.
Dus winnen aan koopkracht is een mooie slogan, maar de realiteit is anders.

just Ray

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door just Ray »

op zich vind ik het nieuwe stelsel niet verwarrend.wel wat het je nou PRECIES extra kost of zelfs bespaart.ik blijf bij dezelfde verzekeraar,omdat ik daar al sinds 1988 zit en tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee heb.het WAS de RZR,toen werd het Amicon en nu weer Menzis-Amicon.ik zie af en toe wel leuke prijzen bij andere verzekeraars,maar ik vind de hulp/service/vergoeding veel belangrijker dan de prijs.de andere verzekeraars ken ik niet en over Amicon ben ik zeer tevreden en de prijs valt mee: basis 87,50 euro,aanvullen Extra Verzorgd 2 12,50 euro en Tand Verzorgd 2 10,50 per maand.totaal dus 110,50 euro.mijn zorgtoeslag stelt weinig voor : 11 euro... maar we moeten niet vergeten dat we nu ook "meer" loon krijgen,omdat het werkGEVERSdeel vervalt ! veel van mijn collega's vergeten dat.maar wat ik nu dan precies meer ga betalen weet ik nog niet.ik vond de berekening voor de zorgtoeslag erg ingewikkeld en je moet je bruto jaarloon gokken.ik werk sinds een klein jaar parttime en heb dus nog geen oude jaaropgave waar ik het van over kan nemen.ik heb maar wat gegokt via mijn loonstroken.dus mischien krijg ik na een jaar nog geld van de belasting... :) ik denk wel dat dit alles in het begin voor veel problemen zal zorgen,maar het lost zich ook vanzelf wel op.maar ik zie nog steeds de voordelen niet van dit nieuwe zorgstelsel en vind het gewoon zielig voor de minder bedeelden onder ons.daarnaast haat ik dat no-claim gebeuren.ik krijg NOOIT aan het eind van het jaar wat terug omdat ik diabetes heb.ik ben helemaal niet ziek!heb alleen maar diabetes!en door de medicijnen leid ik een normaal leven.maar daardoor krijg ik nu geen geld terug... het is weer net als vroeger met die knaak per recept,toen was ik ook altijd de ***...
via mijn werk kan ik nu met 10% korting mij collectief verzekeren.heel toevallig OOK bij Amicon! maar ik weet niet of ik dat doe...want wat als ik ander werk vind?ik ben wel op zoek!dan ben ik niet meer collectief verzekerd.kan ik dan wel weer terug als individu bij Amicon voor de prijs die ik nu betaal? of weigeren ze me dan vanwege mijn ziektes?

Gefjan

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gefjan »

Wij hebben als ouder echtpaar 72 & 74 jr gekozen na enig onderzoek en de offertes vergelijkend om te switchen van de OHRA naar Menzis met aanvullende verzekeringen voor vrijwel alles ook de tandarts en zonder enig eigen risico Wij zullen daarnaast een vrij hoge inkomensafhankeijke bijdrage moeten betalen zowel over AOW als aanvullend pensioen Onze inschatting is dat we aanmerkelijk meer zullen moeten betalen dan nu (340 euro per mnd) het geval is
Mijn vraag is: of het niet compenseren voor ouderen feitelijk wel te rechtvaardigen is ook op basis van de nationale verdragen (gelijke behandeling) en europese of internationale verdragen Een proefproces samen met een groep en juridisch begeleid en ondersteund door bv FNV en/of Ouderenbonden lijkt mij hierbij een interssante optie
:roll: Ik ben benieuwd welke invloed de gevolgen voor alle mensen van alle maatregelen die in 2006 ingevoerd zijn zullen hebben op de uitslag van de lokale verkiezingen in maart 2006 en de landelijke verkiezingen in 2007

harryann

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door harryann »

de nieuwe zorgverzekering, een grotere chaos als dit is er op het moment niet in nederland, iedereen heeft het erover, het meeste wat mij ergert dat het een stuk duurder is geworden, maar ja onze minister Hogervorst heeft dat natuurlijk van te voren allemaal gezien, alleen niet in zijn eigen portomonee, wat ik niet van ons nederlanders begrijp is dat we er niet massaal tegenaan gaan om te protesteren. zoals vakbonden e.d.

seadogrene

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door seadogrene »

Beste mensen, hoe en waar ik ook zit te speuren op internet en offertes die ik binnen heb gekregen. Om tot een vergelijk te komen valt niet of helemaal niet mee. Wie kan mij helpen of weet ergens eern goede site op internet.

jaapjok

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door jaapjok »

Ik ben overgestapt van FBTO naar DSW en niet, omdat ik slechte ervaringen heb met de FBTO, in tegendeel.
Het motief om over te stappen ligt in het feit dat de DSW-top zonder eigen risico een geringer bedrag liet zien dan het vergelijkbare equivalent van de FBTO met een eigen risico van € 100,00.
Overigens, ik had in het verleden al zeer gunstige ervaringen opgedaan met de DSW. Mijn vrouw en oudste dochter waren er ziekenfonds verzekerd. Ikzelf was particulier verzekerd bij de FBTO.

Dat er in het basispakket KRAAMHULP zit, is voor mij onbegrijpelijk. Mijn vrouw en ik zijn de 60 reeds ruim gepasseeerd en wij zijn niet de enigen. Wij zullen geen gebruik meer maken van het kraamhulppakket. Dat verzekeraars meedelen dat het hier om een vorm van solidariteit gaat, is wel een erg doorzichtige smoes... Ik heb wel een vermoeden, waarom de kraamhulp in het basispakket is opgenomen. Als ik dat zou uiten, zou ik waarschijnlijk worden beticht van rassendiscriminatie.

Voor degenen die nog steeds "op zoek" zijn raad ik aan om naar het vergelijkbaar onderzoek van TROSradar te gaan.

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo, Hier mijn relaas. Ik heb op 14 december gevraagd aan VGZ of ik ook in aanmerking kwam met een restitutie polis omdat ik collectief verzekerd ben via de gemeente Tilburg bij VGZ. Graag een offerte s.v.p. onder dezelfde voorwaarde als ik alle jaren bij u verzekerd ben. Tot op heden 7 januari 2006 niets gehoord,wel een mailtje gekrgegen,binnen 7 werkdagen krijgt u antwoord.!! HOPELIJK HEBBEN ER TUSSEN AANVRAAG DATUM EN NU, TOCH WEL 7 WERKDAGEN GEZETEN<ANDERS HEB IK VROEGER OP EEN VERKEERDE PLAATS GEWERKT>!!! Onze premie was in december 2005 108,60 voor 2 personen per maand , en gaat nu naar het bedrag van 226,00 euro.!!! voor alles het zelfde pakket,niets meer en niets minder. Hoezo minister Hoogervorst,NIET DUURDER>!!! Wij komen ook niet in aanmerking voor zorgtoeslag. Dus meer betalling van 114,00 euro per maand. Ik ben geen waarzegger maar voorspel een ieder VOOR1 januari 2008 zijn de premies VERDUBBELD>!!!!! Dat wou ik maar even kwijt. WAAR GAAN WE HEEN> Berry van de Zande Udenhout.

jderegt

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door jderegt »

ik ben bij m'n oude verzekeraar vgz gebleven, kon daar collectief via werk van m'n vrouw (schilt best). het is voor m'n gevoel alleen een beetje te snel gegaan. eind december kon je pas een goede afweging maken waar je te verzekeren,maar onder tussen was de nieuwe premie van het voorstel van m'n oude verzekeraar al af geschreven en de zorgtoeslag komt komende week(hebben ze belooft) het gaat allemaal een beetje langs elkaar heen en het verschil in euro's mag je zelf even opvangen. het zal allemaal wel goed komen maar we mogen er rustig op wachten. ik heb destijds m'n toeslag eind sept. gelijk aangevraagd zodat ik als belooft na 8 weken bericht zou krijgen. 17 nov was het zover en nu is het 7 januari en nog niets ( maar ja ik kan de belastingdienst moeilijk een herinnering sturen)

Henk Rutgrink

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Henk Rutgrink »



Ja wij zijn overgestapt van SR Zorg naar Unive.
Dit is door Independer voor ons berekend en daarvoor dank.
Ook Radar,voor die mogelijkheid !!
Het scheelt ons op maand basis 23.- euro.
Dat is voor ons erg veel van een AOW tje.
Er is al vaker gereageerd op het basispakket met de zwangerschap etc.
Er zijn heel veel mensen die dit absoluut niet nodig hebben maar betalen nu voor andere.

Ik wens Radar een heel goed jaar toe en dat ze nog maar veel overhoop mogen halen in Nederland wat fout gaat. Succes !!!!!

gr. Henk Rutgrink


Arjan, Enschede

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Arjan, Enschede »

Ik vind het maar een erge zooi, dat hele nieuwe zorgstelsel.
Vooral voor de mensen die nu een uitkering hebben of in de bijstand zitten, of natuurlijk helemaal geen uitkering meer krijgen en ook geen werk hebben. Zoals ik, mijn periode van de uitkering zat er op (Heb een jaar in de ww gezeten en voor de bijstand kom ik niet in aanmerking, omdat ik 99% bij mijn gehandicapte vriendin ben. Dat zien ze als samenwonen! :? ) en ik zit ook nog steeds zonder werk. Ik heb nu een bijbaantje van 1 dag in de week = ongeveer €200 per maand en daar moet ik van rondkomen. Ondertussen solliciteer ik me te pletter, maar het is zo slecht gesteld met de banenmarkt hier, het is niet normaal meer.
Dus wat mij betreft mogen ze snel dat oude zorgstelsel er weer ingooien, want dit word alleen maar erger.
Ik zit nu nog bij Menzis, maar heb wel meteen na de eerste afschrijving alles over laten zetten naar de laagste pakketten (van €110,50 naar net onder de €100,- per maand). Alle kleine beetjes zijn meegenomen in deze tijd...

Arjan, Enschede

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Arjan, Enschede »

En dan wil ik nog even kwijt dat wij hier als maximaal maar €34,- aan zorgtoeslag terug krijgen. Is dit overal gelijk of verschilt dat met waar je woont?

svendraa

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door svendraa »

Na lang zoeken en vergelijken heb ik gekozen voor Interpolis.

Premie en voorwaarden lijken mij het best aansluiten op mijn situatie.

Zijn er mensen die hier ook voor gekozen hebben of die al via de Rabobank bij Interpolis verzekerd zijn? Wat zijn jullie ervaringen?



Sven

rtlkijker

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door rtlkijker »

Onderzoek RTL Nieuws:

Hoewel geen van de gevonden verschillen groot is, lijkt het erop dat de verzekeraars Zilveren Kruis Achmea, Menzis, Univé en Interpolis garen hebben gesponnen bij de invoering van het nieuwe zorgstelsel.

W.B. Tjallinks

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door W.B. Tjallinks »

Het nieuwe zorgstelsel is door de overheid verplicht gesteld per 1 januari 2006. Tot 1 maart hebben we de tijd voor een nieuwe verzekeraar. Je ziet echt door de bomen 't bos niet meer! Oh ja, bij het basispakket zit overal de kraamzorg ook verzekerd. Wat hebben ouderen daaraan??? Of mannen??? 50% van de bevolking krijgt geen kinderen. Als je dat geld nou eens gebruikt voor bv ouderen, zodat die niet zo'n duur extra pakket hoeven te nemen?? Neen, iedereen heeft verplicht recht op kraamhulp. Ook de pastoor, kardinaal Simonis en de paters uit 't klooster. Kan 't nog gekker in dit land? Verzekeren op maat? Vergeet 't maar. De extra paketten zijn voorgekookt en panklaar te nemen. Of je wilt of niet. Neen meneer Hogervorst. Dit is geen goed alternatief. Allemaal gelijke basispremie is zeer oneerlijk. De miljonair (die lacht zich de penis uit de pantalon) betaalt nu net zoveel basispremie als de bijstandstrekker. Beter kon een minister dit kabinetsbeleid niet verwoorden!Als echte politicus draait hij om de antwoorden heen, op hem onwelwillende vragen tijdens intervieuws op radio en tv.

Gesloten