LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
omahan

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door omahan »

ik was bij de tandarts en mondhygieniste en het kwam daar ter sprake. geen kontrakt bij menzis en zilveren kruis. zijn er wel mee bezig. maar als je dat dus niet weet kan het je aardig wat geld gaan kosten, zeker als je een naturapolis neemt. ik zou gewoon gewoon ff vragen hoe dat bij jouw tandarts zit. bij de menzis schijn je ook weer erg op de kleine lettertjes te moeten letten. misschien kan je ook nog op hun site wat info vinden. bij de ohra wil ik in ieder geval weg, daar loop je op leeg.

max12

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door max12 »

Achmea sluit contracten met alle Nederlandse ziekenhuizen

Als eerste zorgverzekeraar heeft Achmea een contract gesloten met alle ziekenhuizen in Nederland. "Geweldig nieuws voor onze klanten", zegt directeur Zorg Guus van Montfort. "Vorig jaar – bij de introductie van de DBC's – konden we over 10 procent van de behandelingen in gesprek met ziekenhuizen. Met een klein aantal ziekenhuizen lukte dat in 2005 niet. Omdat we het niet eens konden worden over het wegwerken van de wachtlijsten of de prijs. We zijn blij nu met alle Nederlandse ziekenhuizen een zorgcontract te hebben voor alle behandelingen. Al onze klanten kunnen nu zonder bijbetaling voor alle behandelingen in alle Nederlandse ziekenhuizen terecht."
[/u]

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik heb inmiddels brochures van DSW, OZ en Diavitaal aangevraagd. Die laatste valt af want dat is Ohra. Ik denk dat ik ga voor OZ basis en 50+ aanvullend. Lijkt mij een goede keuze op dit moment. En ik bespaar ook nog, ongeveer 73 euro per jaar. Iemand dervaring met deze combo?

Maar ik ga nog ff lobbyen bij:

Nationale Nederlanden
FBTO
ONVZ

Klik hier eens

Ik lees alleen weinig tot niets over diabetes hulmiddelen in al die brochures.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Vandaag ontving ik een grote envelop met een speciale aanbieding van Agis: de basispolis voor 89,90 (dus geen gezeur over 5% korting) en de AV de eerste 3 maanden gratis!

Ik had gelezen dat Agis het moeilijk heeft temidden van de concurrentiestrijd!. Ze doen er nu nog even een schepje bovenop. Dit is de eerste verzekeraar die zich richt op niet-collectieven met een speciale aanbieding.

hoezo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hoezo »

Die heb ik ook vandaag ontvangen.

Maar hoezo met een speciale aanbieding? Omdat de eerste 3 maanden de AV gratis is? Ik vond alles nog wel aardig duur bij hen! Ja, ze moeten waarschijnlijk dan wel, maar ik twijfel toch nog met de aanbieding via FNV van Menzis. Moeilijk hoor!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Die "speciale aanbieding" van Agis wilde ik ook niet aanprijzen hoor!. Ik wilde het alleen maar melden om te laten zien dat de verzekeraars nog steeds proberen extra klanten te werven en dat er voordeeltjes bij (kunnen) zitten: je bent nu dus voordeliger uit dan iemand die het sneller geregeld had!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik denk nog over een tandartsverzekering bij deFriesland. Ik heb nooit eerder een tandartsverzekering gehad. Wat ik het nadeel vind, is dat de verzekeraar met mijn tandarts contact gaat opnemen om een contract te sluiten. Misschien wil mijn tandarts dat helemaal niet, en heeft mijn tandarts mij liever als particuliere klant. Ik zou liever een restitutie-tandarts-verzekering hebben: dan kan ik de rekeningen zelf opsturen en hoeft mijn tandarts niet te weten dat ik (toch) verzekerd ben!

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

en heeft mijn tandarts mij liever als particuliere klant.
Dat kan toch niet meer een particuliere klant zijn :?:

Drikus
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:09

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Drikus »

Tuurlijk wel. Geen verzekering voor tandartskosten en gewoon zelf steeds de volle mep uit eigen zak betalen.

Zou het voor de tandarts lucratiever zijn? Ik bedoel, bedingen ziektekostenverzekeraars kortingen bij artsen en levert een onverzekerde patient (die de rekening gewoon zelf betaald) netto meer op? Ik denk het wél...

shaar
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2006 20:21

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door shaar »

Ik vind de Agis ook vrij (heel erg) duur. Heb lang zitten surfen en zoeken op het net, maar ben uiteindelijk overgestapt op Zilveren Kruis Achmea.

Via Agis goed voor tandheelkunde verzekerd zijn betekent iets van 120euro betalen(waarbij je maar 75% vergoed krijgt), want de compact polis stelt niks voor en ze hebben geen aparte tand-verzekering.

Bij Zilveren Kruis kan je naast de basisverzekering een tandverzekering afsluiten (100% vergoeding!) en ook de aanvullende verzekering vind ik aantrekkelijk.

Betaal nu maar ong 96euro per maand! Vooral studenten goed opletten, we hebben een collectieve overeenkomst!! ;)

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Om even te reageren op de vragen over Menzis:

via het PMA Zorgcollectief http://www.kiesbasisverzekering.nl/index.php
zijn wij verzekerd bij Menzis per 1-1-2006. :D
Flinke kortingen en het aanbod van de FNV kan hier wat mij betreft niet tegen op omdat je via de PMA ook kunt kiezen voor de restitutiepolis :!: van Menzis, waardoor er nooit een probleem kan zijn over de hulpverlener waar je naartoe wilt. Alles gaat verder via Menzis en de premie wordt ook door Menzis geïnd. Wij (man, vrouw, twee kinderen onder 18 jaar) zijn maximaal verzekerd bij Menzis (Zorg Zo, Extra Verzorgd 3 en Tandverzorgd 3) op een restitutiepolis voor 237,10 per maand. :mrgreen:

Kijk zelf maar op:
http://www.kiesbasisverzekering.nl/basi ... premie.php

't Is maar een tip, die ik graag aan anderen doorgeef ;-)

hoezo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hoezo »

Ziet er allemaal goed uit beste gast. Maar helaas kan ik geen gebruik maken van PMA, omdat ik niet in die sector werkzaam ben. Kan nog wel de zelfde verzekering afsluiten bij Menzis via FNV. Misschien doe ik dat nog, maar dan met verzorgd 2!

In ieder geval, bedankt voor de tip. Misschien hebben anderen er wat aan.

Eigen naam mag niet...

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Eigen naam mag niet... »

Kijk rechts onderin, daar zijn de verschillende onderdelen genoemd:

werk je in de zorg, zie zorgstad.
onderwijs, 50+ , bedrijven, patient, sport, student, zelfs "overige". Kan allemaal! Iedereen kan zich aanmelden...., zie het aanmeldingsformulier! ;-)


"PMA voordelen is de grootste aanbieder van collectieve kortingsregelingen in Nederland. Ook u kunt profiteren van onze inkoopkracht. Inmiddels maken al meer dan 180.000 tevreden klanten gebruik van onze kortingen."

Echt jammer om te laten lopen en het "lidmaatschap" kost niets, nu niet en ooit niet ;-)

Ik werk niet bij PMA trouwens, noch bij Menzis.

hoezo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hoezo »

Nu, ik heb even alles bekeken. Het enige wat voordeliger is bij PMA (€ 2), is de basispremie dan via FNV. De rest is hetzelfde, maar nog wel steeds voordeliger dan andere verzekeraars.

Ik denk wel, dat ik me ga aanmelden. Dus in mijn geval van Ohra naar Menzis.

Mijn eigen naam mag niet

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mijn eigen naam mag niet »

Het sprak mij aan omdat ik geen lid ben van de FNV en dus geen gebruik kon maken van een collectief contract (dus een goedkoper contract) bij Menzis.
En een voordeel vind ik dat ik bij PMA een restitutieverzekering kon afsluiten, dus niet verplicht natura hoefde te nemen.

Bij PMA zijn er nog meer voordeeltjes te behalen, zoals goedkope benzine, goedkopere verzekeringen voor woonhuis, auto enz. en allerlei leuke aanbiedingen zo af en toe, waarvan ik geen gebruik hoef te maken maar misschien wel doe. De andere verzekeringen uitzoeken doe ik nu nog niet, heb genoeg tijd gestoken in het uitzoeken van de ziektekostenverzekering en heb het nu even gehad met uitpluizen :? . Maar als ik weer zin krijg in uitzoeken :lol: zal ik niet nalaten te zien of die verzekeringen net zo goed zijn als de mijne en wel goedkoper. Tegenwoordig is tenslotte elke euro er eentje! :shock:

Eigen naam mag niet

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Eigen naam mag niet »

Dus de aanvullende verzekeringen zijn niet ook nog iets goedkoper dan via FNV? Ik weet het niet, heb de FVN-aanbieding nooit gezien, weet alleen dat de basis <u>natura</u> 83,00 kost via FNV.

hoezo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hoezo »

Nee, het aanvullende gedeelte is even duur als bij PMA.

Ik heb/neem dus wel de naturapolis, omdat ik vanmiddag in een tv uitzending ene meneer van Zilveren Kruis nog hoorde vertellen, dat het bijna niets uitmaakt. Ook met de naturapolis hou je je eigen dokter en kies je je eigen ziekenhuis en dergelijke.

Die andere voordeeltjes die je opnoemd, heb ik al, daar ik zelf ook bij een onderdeel van Achmea werk en ze daar ook krijg. Voordeliger verzekeren, tankpasje enz.

Maar misschien hebben anderen en jijzelf wel wat aan PMA. Zo horen we nog eens wat toch?

Mijn eigen naam mag niet

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mijn eigen naam mag niet »

Ik heb zéker wat aan PMA, zoals gezegd heb ik daar onze ziektekostenverzekeringen afgesloten met de korting die ik anders absoluut niet had gekregen. Scheelt me zo´n 200 euro per jaar :lol:

svennie

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door svennie »

[/quote]Tilburg 10 februari 2006 - Interpolis heeft een succesvolle entree gemaakt in het nieuwe zorgstelsel. Eind januari hadden reeds 75.000 mensen zich bij Interpolis aangemeld voor de basisverzekering ZorgActief. Interpolis is daarmee een van de snelste groeiers onder de zorgverzekeraars.

Ledencollectiviteit Rabobank
De meeste verzekerden maken gebruik van de collectiviteit voor Rabobank-leden. Leden van de bank krijgen bij Interpolis 7,5% korting op de premie van hun basisverzekering. Op de aanvullende verzekeringen en tandartsverzekeringen bedraagt de korting tien procent. De collectiviteit voor Rabobank-leden behoort tot de grootste collectieve verzekeringscontracten in Nederland. De bank telt ruim anderhalf miljoen leden.[quote][/quote]

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Op dit moment heb ik besloten terug te gaan (ik was er al eens verzekerd tussen 1983-2002) naar OZ verzekering voor een basis a 87.50 en een 50+ aanvulling a 9.95. Ben ik net 100 euro kwijt tegen nu 106,20 (Zilverenkruis)
Ik wil nl. niet betalen voor "rommel" die ik niet gebruik.

Ik heb het eens goed bekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk aan een basisverzekering genoeg hebt. De meer luxere zaken zitten in die aanvullingen. Zeker als je geen nature hebt kun je flink besparen op die aanvullingen als je er toch eentje neemt.

Gesloten