LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
gelukkigmaar

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door gelukkigmaar »

Mooi zo! Komt vast goed! :wink:

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkigmaar :D

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Nou Zilverenkruis was snel met de terugstorting van de premie van de afgelopen twee maanden. OZ polis enOZ pasje is ook binnen. Kortom. Ik ben nu helemaal klaar :D

Bernadine
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2006 15:08

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Bernadine »

Hallo,
leuk dat overstappen naar andere verzekering. Ik heb samen met mijn vriend een overstap gemaakt van DSW naar zilverenkruis Achmea. Nu komt het mijn premie is teruggestoord wat DSW van de maand januari had afgeschreven maar van mijn vriend niet en moest ook februari betalen dus dubbele premie. Gebeld met DSW begin februari werd gezegd bedrag word terug gestoord eind februari. Eind februari gebeld weer belofte eind maart terugboeking premie. Ben je zelf op tijd met aanvragen maken zij er een potje van. Lang leve de nieuwe zorgverzekeing en volgend jaar meer premie betalen. Wat krijgen de mensen ervoor terug? Oma wordt niet vaker gewassen of geholpen met naar het wc gaan. Nog steeds geen geld voor :evil:

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Geplaatst op 06 Mrt 2006 12:19 door Bernadine
Hallo,
leuk dat overstappen naar andere verzekering. Ik heb samen met mijn vriend een overstap gemaakt van DSW naar zilverenkruis Achmea.
Ik begrijp niet helemaal waarom je van de beste naar bijna de slechtste verzekeraar gaat :?:

Je zou de premie van twee maanden terug moeten krijgen omdat je per terugwerkende kracht verzekerd bent bij je nieuwe verzekeraar vanaf 1 jan. 2006 Dat bedrag kun je dan weer storten naar je nieuwe zorgverzekeraar.

Bernadine
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2006 15:08

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Bernadine »

Hoi,
Je hebt denk ik wel gelijk maar kon via mijn werkgever een collectieve verzekering krijgen bij een aantal verzekerraars maar Dsw zat er niet bij jammer want ik was nooit ontevreden maar keek naar kosten en het scheelde gewoon te veel. En klaag niet over hen maar vertel gewoon mijn ervaring ben trouwens lang bezig geweest om de juiste te zoeken werd toen al gek van. avonden op verschillende vergelijk sites zitten kijken hoop maar dat ik geen spijt krijg. En dank je voor je reactie.
Groetjes,
Bernadine

G.L. Souisa
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2006 16:14

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door G.L. Souisa »

Sinds kort ben ik van Trias overgestapt naar Menzis.
De aanvraag had ik in december 2005 gedaan en vanwege de administratieve achterstand kreeg ik de offertepapieren pas in februari.
Die heb ik ingevuld en bijna eind februari kreeg ik de polis van Menzis.
Nu had ik voor mijn dochter per ongeluk iets verkeerd ingevuld en ik belde van de week om dit te wijzigen.
Nu blijkt dat ze geen wijzigingen meer door kunnen voeren na 1 maart en betaal ik dus dubbel voor mijn dochters tandartsverzekering, terwijl ze tot haar 18e goed gedekt is.

Het zelfde geld voor de FNV, waar ik lid van ben geworden.
Die hebben een overeenkomst met Menzis waardoor je via je FNV-lidmaatschap recht hebt op bepaalde kortingen bij deze ziektekostenverzekeraar. Maar nergens staat dat wanneer je na 1 maart bij Menzis aanklopt je geen recht meer hebt op die kortingen, vanwege het feit dat ze geen wijzigingen meer mogen doorvoeren!!!

Dat is wel een slecht begin bij je nieuwe verzekeraar.

Je betaalt al genoeg voor je verzekering en ze helpen je nergens mee, want je bent gewoon te laat met je wijzigingen, want het is volgens de wet vastgesteld dat er na 1 maart niks meer in je polis verandert mag worden.

Het komt er echt een beetje op neer dat het alleen maar gaat om zoveel mogelijk nieuwe leden binnen te halen.

Hoe bedoel je alles gaat om het geld??!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Bailey »

Je moet ergens een grens trekken en die grens was 1 maart. Sommige gaan er nog coulant mee om, maar aan de andere kant 1 maart is 1 maart. En die datum was ruim van te voren bekend.

Bernadine
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2006 15:08

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Bernadine »

Hoi,
Ze zijn wel stug zeg zat net op hun site te kijken je kan nog tot 1 mei overstappen :?: daar zijn ze wel soepel in. Maar als ze je binnen hebben gehaald geven ze je geen kans om je fouten te herstellen.

G.L. Souisa
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2006 16:14

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door G.L. Souisa »

@ Bailey


Misschien heb je wel gelijk, maar als zij door hun onderschatting van de administratieve rompslomp de deadline overschrijden krijgen ze uitstel.

Zij zorgen er zelf voor dat wij geen kans krijgen om onze fouten te herstellen

Dus diegene die daardoor veel te laat zijn spullen binnen krijgt is daar dan de dupe van??

Wij zouden ook uitstel moeten krijgen!!

Dat is met 2 maten meten.

yoyo112
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2006 07:45

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door yoyo112 »

Half januari heb ik voor mijn zoon (18+) en mijzelf een verzekering bij De Friesland genomen, alles naar tevredenheid geregeld.(dacht ik)
Ook een opzegformulier meegestuurd voor mijn oude verzekering bij zilveren Kruis Achmea.(ZK)

Begin februari werd door ZK gewoon de premie afgeschreven, ik heb via de bank het bedrag terug laten schrijven en heb zelf een aangetekende brief gestuurd met het verzoek te stoppen met de automatische afschrijving en stopzetten verzekering, als dat nog niet gedaan zou zijn. Deze brief was met ontvangstbevestiging. Deze heb ik tot heden nog niet ontvangen en in maart werd er dubbele premie afgeschreven. Dit ook weer laten terugstorten en van de bank vernomen dat ik evt. een permanente blokkering kan aanvragen voor de automatische betalingen van ZK.
Ik heb bedin maart via e-mail het hele verhaal naar ZK gestuurd en nog geen bevestiging of reactie.

Bij zowel ZK als de Friesland zijn de standaard wachtijden te lang om aan de telefoon te blijven, ik heb geen goedkopere verzekering genomen om dat weer aan telefoonkosten op te maken.

Ik heb geen oordeel over de nieuwe zorgvezekering maar vindt wel dat er een coulance moet zijn voor de verzekeraars en de verzekerden om de administratie te regelen.

Antwoord van ZK op mijn e-mail:
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor de e-mail die wij van u hebben ontvangen.
Wij kunnen helaas op dit moment uw e-mail niet beantwoorden met de snelheid die u van ons gewend bent.
Wij doen onze uiterste best u zo snel mogelijk van dienst te zijn, per
e-mail of telefonisch.
Met vriendelijke groet,
Zilveren Kruis Achmea
PS. Ook onze internetsite geeft antwoord op veel vragen. Hier kunt u ook gemakkelijk uw premie berekenen of polis aanvragen.

Tja vooral aan de PS heb ik veel !

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik vind het ook raar dat iemand die zich voor 1 maart heeft afgemeld bij zijn verzekeraar tot 1 mei de tijd heeft om alles voor een nieuwe verzekering te regelen, maar dat een bestaande ( of pas afgesloten) verzekering niet meer gewijzigd zou kunnen worden. Fouten die bij de aanmelding gemaakt zijn moeten toch hersteld kunnen worden? Misschien kan je gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd?

suusb
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2006 19:34

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door suusb »

Unive heeft ook een leuke manier van klanten binding ontdekt! Gewoon ontkennen dat ze je opzegging hebben ontvangen. Ik had gebeld met Unive op 29 januari om te vragen hoe ik het beste kon opzeggen bij hen. Een mevrouw van Unive vertelde mij dat ik dit per brief moest doen (vermelde hierbij niets over aangetekend versturen). Ze vertelde erbij dat ik nog wel enkele nota’s kon ontvangen van hun maar die moest ik dan maar verscheuren omdat zij een administratieve achterstand hadden met opzeggingen doorvoeren. Diezelfde dag heb ik mijn opzeggingsbrief verstuurd. Nota van februari verscheurd, want dat mocht. De nota van maart van unive baarde mij wat zorgen dus 1 maart gebeld naar Unive met de vraag waarom ik nog steeds nota’s ontvang. Unive kwam met de mededeling dat ik nog gewoon bij hen verzekerd ben en zij hadden (volgens hun) nooit een opzeggingsbrief ontvangen. En dat houdt in, vertelde een mevrouw van Unive, dat ik aan hen vast zit dit jaar. Ik mocht van hen wel een bezwaar indienen en dit heb ik ook gedaan, inclusief bewijsmateriaal van opzegging op 29 januari.
Deze had ik wel aangetekend verstuurd. Binnen een paar dagen kreeg ik al bericht (opeens kan Unive wel weer brieven ontvangen) met de mededeling dat ze mijn bezwaar niet kunnen inwilligen omdat zij geen uitzonderingen maken! (mijn aangetekende brief hebben zij op 6 maart ontvangen). Als dergelijke maatschappijen hiermee denken te winnen hebben ze het mis. Op de site van de consumentenbond staan nog ontelbaar meer van dit soort voorbeelden van ontkenning. Dus voor 1 november wordt het vast weer een chaos in verzekeringsland omdat dan velen alsnog hun zorgverzekeraar kunnen dumpen.
Lang leve de vrije markt van de zorgverzekeraars!

Jelly
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mar 2006 13:55

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Jelly »

Wij zijn niet overgestapt van verzekeraar. Wij blijven bij de Friesland.
Nooit geen problemen mee gehad.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Ik ben overgestapt van GroeneLand naar de IZZ...
dat gaat dus mis...

9 januari spullen ingeleverd bij de werkgever van mijn vriendin om te aan te melden bij de IZZ.
In februari en maart werd rustig door Groeneland de premie afgeboekt, deze heb ik dus bij de bank terug laten boeken.

Tot op heden nog geen bevestiging van de opzegging bij Groeneland gekregen dus deze week weer in de telefoon geklommen om erachter te kunnen komen wanneer ik nu mijn premie van januari terug zou krijgen. Die kon ik niet terug boeken, daarvoor was ik te laat.
Na lang, heel lang wachten bij GL werd mij verteld dat men nooit de opzegging binnen had gekregen. En aangezien het 1 maart is geweest, kan men mijn verzekering niet opzeggen en blijf ik gewoon verzekerd bij GL Met het veroek contact op te nemen met de IZZ....Weer lang wachten aan de telefoon, blijkt dat op 11 januari mijn opzegging aangetekend verstuurd is naar GL en in ontvangst genomen. Krijg ik van de IZZ een mailadres van de klachtenafdeling van de IZZ waarheen ik een mailtje moet sturen waarin ik mijn verhaal weer uit moet leggen. Ik heb hierin nog verzocht dringend actie te ondernemen, ik wil niet dat in April weer de GL de premie afboekt.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen....

Arnaud

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Net foon gehad van de IZZ...

Ze hebben nu telefonisch contact gehad met Groeneland en ik ben uitgeschreven bij de Groeneland.....eindelijk...geen zorgen meer...

Dikke pluim voor IZZ!!! :lol: :lol: :lol:

ThaLex
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2006 21:09

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door ThaLex »

Jaja het is allemaal wat hé!
Ik wou ff bij groeneland informeren wat er voor mij ging veranderen als ik van baan verwissel, ik zit namelijk in onderhandeling bij waarschijnlijk mijn nieuwe werkgever.
Ik dus ff informeren wat voor mij de nieuwe premie gaat worden dan hé.
Ik kreeg een mailtje terug, dat per direct mijn collectieve verzekering was opgezegt.
Zij concluderen dus dat ik al bij mijn nieuwe werkgever aan het werk was.
Naar mijn mening dus weer pure geld klopperij.
Maar goed wat wil je ook, moeten toch iets doen om die reclames weer te financieren.

Gesloten