LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] philips babyfoon sc475

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
buwer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:43

philips babyfoon sc475

Ongelezen bericht door buwer »

Wij hebben niet de sc477 maar de sc475. Deze babyfoon heeft een bereik van enkele meters. Als we proberen bij de overburen de babyfoon te gebruiken hebben we geen bereik. Hij doet het net beneden in huis, maar dan houd het op. Van Philips kregen we door dat de aan de omgevingsfactoren zou liggen. We hebben het uitgeprobeert met een andere philips babyfoon en die doet het wel. Maar philips blijft toch stug volhouden. Hebben anderen hier ook last van?

Sandra van Schie

Re: philips babyfoon sc475

Ongelezen bericht door Sandra van Schie »

Ook wij hebben de babyfoon sc475, na ander half jaar ging hij kapot, ze konden geen contact meer met elkaar maken. Ik had toen Philips gebeld, ze zeiden dat ik ze opnieuw met elkaar moest verbinden. Dit heb ik toen geprobeerd, ze hebben gezegd hoe. Nou daarna deed hij het helemaal niet meer. Ik heb toen weer gebeld en ze zeiden dat ik hem kon opsturen zodat zij hem konden maken c.q. omruilen.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik een brief van de tussenpersoon met drie opties:
1. Ja, ik ga akkoord met omruiling (dit wordt dan het type sc477) met
bij betaling van 122 euro.
2. Nee, ik ga niet akkoord en wil het defecte apparaat ongerepareerd
retour. Ik betaald 25 euro verzend- en administratiekosten
3. Nee, ik ga niet akkoord. Ik wil het apparaat niet retour en betaal
geen kosten

Na veel te hebben gebeld heb ik hem uiteindelijk zonder betaling en ongerepareerd retour gekregen.

Nu heb ik vandaag Philips gebeld en deze valt dus niet onder deze regeling.

Zijn er nog andere met dezelfde problemen?

Vrolijk
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 nov 2005 09:03

Re: philips babyfoon sc475

Ongelezen bericht door Vrolijk »

Vaak zijn flat bewoners de dupe met die apparaten.Die flats gedragen zich als een soort kooi van faraday.Dat houd in wat binnen komt moet er ook uit komen.Dat is een beetje ontechnische uitleg maar....als u bij de buren bent die freqeuntie en modulatie wordt dan opgehouden door de beton ijzer in uw woning.Ofwel berijkheid is klein,cq te weinig capaciteit.Daar kan je niets aan veranderen.Tenzij je der modificatie aan breng.

Nietje

Re: philips babyfoon sc475

Ongelezen bericht door Nietje »

Wij hebben in april 2002 een SBC SC475 gekocht voor EUR 199.90. Die ging in december kapot (maakte geen verbinding meer, lampje bleef rood knipperen).
Ingeleverd bij de dealer. Babyfoon 3 weken kwijt geweest en hij was niet te maken. We kregen een nieuwe, gratis (viel nog binnen de garantie).
De nieuwe is dus van januari 2003.
Sinds augustus 2005 doet hij het niet meer (zelfde probleem, geen verbinding, lampje knippert even groen en daarna blijft het rood knipperen). Ik heb n.a.v. de uitzending met Philips gebeld, maar ze doen er niets aan, het gaat om een ander type zeggen ze.
Ik zeg: Dit is de voorloper van de SC477, hij is dan wel ruim 2.5 jaar oud, maar ik heb er toch EUR 199.90 voor betaald, dan mag ik toch verwachten dat hij langer dan een paar jaar meegaat?
Ik baal enorm want ik moet nu toch een nieuwe aanschaffen (zeker geen Philips meer!).
[/quote]

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: philips babyfoon sc475

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Ach ja Philips een merk, wat opvallend veel terug komt op de servicewerkplaatsen. Ik heb wat van dat merk gerepareerd.

Gesloten