Satelliet TV: Canal Digitaal wel goedkoop maar niet gratis!

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Mans

Satelliet TV: Canal Digitaal wel goedkoop maar niet gratis!

Ongelezen bericht door Mans »

Als je een schotel neemt en de Nederlandse zenders wilt zien houd dan wel rekening met initiele kosten (ca. 60 euro) en jaarlijkse kosten (ca 15 euro) voor het Canal Digitaal abonnement. Ik vind kosten vanaf 0 euro per jaar misleidend en wel hierom: Canal Digitaal hanteert inderdaad een tariefmogelijkheid van 0 euro voor het basispakket maar stelt daarbij de volgende voorwaarde (die de consument uiteindelijk minstens 15 euro per jaar kost): Als je er voor kiest 0 euro per jaar te betalen dan moet je elk jaar aantonen dat je in Nederland woont. Dan moet je elk jaar naar je gemeente om een bewijs te kopen dat je daar woont, en vervolgens moet je dat aangetekend opsturen naar Canal Digitaal. De reden hiervan is dat het recht op een abonnement alleen is toebedeeld aan inwoners van Nederland (ivm. uitzendrechten)

Satslope

Re: Satelliet TV: Canal Digitaal wel goedkoop maar niet gratis!

Ongelezen bericht door Satslope »

Officieel heb je gelijk ;) Echter voor het basispakket wordt een codering gebruikt die al in 1998 gekraakt is en nu zelfs in modules wordt gezet die vervolgens écht "gratis"werken. Ik ben overigens geen voorstander van "gratis" kijken naar betaal-tv. (dat is gewoon diefstal, je neemt ook geen video mee in de videotheek zonder te betalen). Gelukkig is dit nu technisch onmogelijk gemaakt. Maar in dit geval gaat het om publieke zenders waar al kijkgeld voor is betaald en commercielen die het uit reklame halen. Volstrekt zinloos om dan nog geld te vragen voor de doorgifte. Ze mogen blij zijn in Hilversum als ze het aardse zenderpark kunnen afbouwen, dat scheelt enorm veel geld. De Europese unie zou er goed aan doen een regel in te voeren die het ook mógelijk maakt naar niet-betaaltv (publieke en commerciele) te kijken, ook van andere landen. Coderen daarvan zou verboden moeten worden, en als uitvloeisel moet er dan een europese auteurswetgeving komen. In principe moet iedere inwoner van de EU als er redelijkerwijs de mogelijkheid bestaat de tv zenders uit zijn land kunnen ontvangen. Dát is wat mij betreft de vrijheid die men bedoelt.

Gesloten