LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spyware in Radar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien is het handig om bij het stappenplan wat Radar heeft opgesteld een extra stap te zetten over het verder voorkomen van spyware. Er wordt nu alleen aandacht besteed aan het verwijderen ervan. Alleen een virusscanner en een firewall zijn echt bij lange na niet genoeg om spyware van je pc af te houden. En als je zoals in het item te zien was al na een uur 'besmet' bent zou je elke dag moeten scannen op spyware. Erg tijdrovend en bovendien niet nodig. Zelf gebruik ik al meer dan een jaar SpywareBlaster van JavaCoolSoftware (http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html). Ik heb het al meerdere mensen hier zien noemen en dit programma wordt ook op spyware.pagina.nl gelinkt onder het kopje "Spyware prevention, freeware". Maar er zijn er meerdere natuurlijk. Het is altijd beter om dit soort dingen te voorkomen dan ze te 'genezen' en bovendien kan een onervaren gebruiker met programma's als 'Spybot -Search & Destroy', 'Ad-Aware' en 'HiJackThis' zelf ook schade toebrengen aan zijn computer. Daarnaast moet iedereen ook de hand in eigen boezem steken en kijken wat hij of zij kan/moet veranderen in het gebruik van de computer. Houdt je virusscanner, firewall, spyware scanner(s) en dergelijke altijd up-to-date. En net zoals je tegen je kind zegt dat het geen lollies van vreemde mensen aan moet nemen, open niks zodra het ook maar een beetje verdacht is. En geloof me, 'alles' kan verdacht zijn OOK van mensen die je kent! Die kunnen onwetend ook vanalles verspreiden...

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »


Spyware problems

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Spyware problems »

Hallo ik heb gehoord dat hier problemen zijn met spyware? Nou ik ben de maker van een spyware programma! :D :D :D :D Dus ik kan jullie helpen typ bij google in: spybot search en destroy! :wink: Veel succes allemaal! schrik niet als je het voor de eerste keer doet! Want meestal heb je voor de eerste keer 1000000 Pyware programma's thomas :idea: ( maker of spybot search en destroy )

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Ja bent de maker van dat programma .Laat me niet lachen . De echte maker is een duitser en die zet een directe link van zijn site hier nee.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Er schijnen problemen te zijn met een bepaalde versie van spybot: Zie topic : http://www2.trosradar.nl/?url=forum/vie ... hp?t=21181

Inter(1)

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Ik denk dat je deze link bedoelt. [/url]

resp0014931 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door resp0014931 [[email protected]] »

Ik heb al een poosje geleden spybot seach en destroy 1.3 gedownload en heb er 5 spyware's uitgehaald met behulp van diverse forums voor de laatsten die moeilijk te verwijderen waren en ben al 2 maand spyware vrij. Maar nu het volgende: als ik b.v. naar mijn hotmail wil gaan om naar post te kijken krijg ik een venster van spybot-s&d Resident en die geeft volgende aan: spybot reports that you want to download ''avenue A, inc of you want to download ''double click'' Wie kan mij vertellen wat dit inhoud? Krijg scherm alleen als ik surf naar eigen hotmail en naar site van wanadoo o.a. Ik druk maar op nee, want ik weet niet wat dit inhoud. Bvd

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door plop »

Avenue A - Independent Advertising Agency een reklame bureau, 99.999% kans dat ze spyware maken/versprijden.. plop

resp0014931 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door resp0014931 [[email protected]] »

Als het advertentie/spam is hoe kan dan SPYbot s&d dat dan weergeven?En wat moet ik er tegen doen? Is heel irritant dat schermpje steeds komt en je eerst dat moet wegdrukken. Wie weet de oplossing of heeft er ook problemen mee?

ippie

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door ippie »

:oops: :roll: :wink: :cry: :lol: 8) :( :o :) :? :D :x :twisted: :evil: :!: :?: :idea: :arrow:

thomas1212121212 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door thomas1212121212 [[email protected]] »

Gast jij van spy ware stop het nu is nep!!!!!!!!!!!!!! Gebruik spybot search en destroy! Ik ben de maker van een spybot :o :wink: :idea: Typ bij google: Spybot search en destroy en je ziet vanzelf de link!

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door plop »

resp0014931 welke bedoel je precies. spybot heeft namelijk 2 van zulke opties met irri popups. 1) geeft een melding dat hij toegang tot een site heeft geblockeerd, deze kan je op stil zetten. dan merkt je er niets meer van dat hij de site blocked behalve dat je bijvoorbeeld een leeg scherm ziet in je browser. 2) teatimer, deze geeft meldingen dat er iets veranderde in het register van windows. in het geval dat je een programma instaleerd is dit een logisch gevolg. maar als dit gebeurd terwijl je rustig een beetje zit te surfen dan is het even opletten geblazen. klik hier dus nooit zonder te kijken op "allow change/verandering toestaan". het "kan" spyware (of een virus of andere rotzooit) zijn die zich op dat moment in jouw computer nestelt. plop

resp0014931 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door resp0014931 [[email protected]] »

Hallo Plop, ik heb ff de proef op de som genomen en ben naar wanadoo gesurft. Daar kreeg ik blanco scherm en het spybot schermpje die vroeg om avenueA te downloaden. Heb op NEE gedrukt en vervolgens nog maals ga naar...wanadoo. Toen kreeg ik wel de pagina van wanadoo te zien. Dus denk ik dat het de eerste optie is die jij beschrijft. Maar hoe raak ik dat vervelende schermpje kwijt? Ben al poos spyware vrij via Spybot S&D 1.3 versie. Bvd Hilly

jozefvansweeden [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door jozefvansweeden [[email protected]] »

ook ik schrok van het programma over spybots dat bedrijven zomaar andere computergebruikers mogen bespioneren zonder dat dit voor hun gevolgen heeft ik zou graag de gegevens van die bedrijven aan de velen lolbroeken die de wereld inmiddels bevolken doorspelen zodat de makers van spybots ook problemen zouden krijgen zijzelf vinden toch ook niets aan de vele hackers. dat was hetgene wat ik kwijt wilde. jozef

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door plop »

resp0014931 in de system tray vind he een icoontje van teatimer. dit is een onderdeel van spybot. als je hier met de rechter muis op klikt zie je een icoontje van IE. hierin vind je 3 opties en een aan/uit knoppie. hij moet op "pagina's still blokeren/block pages silently" staan. heel erg veel mensen klagen over hackers alsof het heel erg slechte mensen zijn, dit is absoluut niet waar. een hacker wil alleen maar weten of er lekken zijn in software en hoe je die kan misbruiken om zo de boel te kunnen repareren. iets deleten of slopen komt niet eens in ze op. een cracker daarentegen is doel bewust uit op het slopen van dingen. verder is er nog de groep die script kiddy's word genoemt, deze groep noemt zich hacker. maar dat zijn ze absoluut niet, meer dan een scriptje draaien kunnen ze niet. hoe of wat een scriptje doet weten ze al helemaal niet, ze weten alleen dat ze mogelijk toegang krijgen tot een systeem. ik heb zelf vroeger ook een btje gehacked maar meer dan een standaard instalatie van windows gebruikte ik niet. de command prompt is alles wat je nodig hebt om op de meeste systemen binnen te komen. als ik binnen was zocht ik altijd 1st naar van die script tooljes, en als ik die vond plaatste ik een waarschuwing dat ze er mee moesten stoppen. mocht het door een virus komen dat de boel open stond dan melde ik welk virus het was en hoe ze die konden verwijderen. mocht geen van beide het geval zijn dan liet ik een handleiding achter hoe ze de boel dicht konden timmeren. conclusie hackers zijn nodig. tegenwoordig schrijf ik scripts om ptokax direct connect hub's te beveiligen tegen exploits (beveilegings lekken). plop

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

foei hacken is verboden.

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door plop »

foei hacken is verboden.
als jij je auto met draaiende motor laten staan en zelf wegloopt zal een cracker er mee vandoor gaan, en de verzekering wijst jou als schuldige aan. een hacker stopt de motor, sluit de auto af en brengt de sleutels naar je toe. degene die hier de fout maakt ben jij de eigenaar, jij laat je sleutels in je auto zitten (je beveiligt je computer niet). plop

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

eplaatst op 06 Nov 2004 17:47 door thomas1212121212 Ik ben de maker van een spybot Typ bij google: Spybot search en destroy en je ziet vanzelf de link!
Ja hoor .Dat moet ik geloven .

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

als jij je auto met draaiende motor laten staan en zelf wegloopt zal een cracker er mee vandoor gaan, en de verzekering wijst jou als schuldige aan. een hacker stopt de motor, sluit de auto af en brengt de sleutels naar je toe. degene die hier de fout maakt ben jij de eigenaar, jij laat je sleutels in je auto zitten (je beveiligt je computer niet). plop
Volkomen mee eens maar wat doen ze weer .I.P.V. dat ze eens keer gaan verplichten dat bedrijven de boel beter beveiligen wordt er alleen maar gekeken of je ergens bent binnen geweest.

[[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

L.S., leuke site en je denkt geholpen te worden, maar helaas. Alle wat aangeklikt wordt geeft als resultaat"Kan pagina niet vinden". Jammer, jammer Met vriendelijke groet, Fred Consten

Gesloten