LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Test mp3-spelers
-
Re: Test mp3-spelers
ik ben in het bezit van de xclef 500(20 gb,dezelfde eigenschappen als de 800)en ik moet zeggen dat er juist een prima geluid in zit.ook op de pc de nrs naar het app wegschrijven gaat moeiteloos,kortom een goed en goedkoop(de 500 kost 289 euro)apparaat.een aanrader
Daar sla je gelijk de spijker op de kop, dat was dan ook en van de hoofdredenen voor mij op mijn iPod de deur uit te doen. De kwaliteit van de audio is op zich goed, maar het is vaak toch wel erg handig als je de bas iets op kan schroeven zonder vervormingen en dat is dus met die peperdure iPod niet eens mogelijk. Je leest hier zelden wat over, maar dat is toch duidelijk een groot gemis. Qua uiterlijk, besturing en afwerking zit het wel goed met de iPod. Qua functies en geluidskwaliteit is de iPod allang gevenaard(misschien zelf voorbij gestreefd, maar met zulke uitspraken maak je geen vrienden met iPod gebruikers) door o.a. merken als iRiver en iAudio. Mijn keuze voor een nieuwe mp3-speler zou dan ook eerder bij merken als iRiver en iAudio liggen. Heb nu een Archos Gmini 220 in bestelling, die ik primair als fotowallet ga gebruiken.Zolang je geen gebruik maakt van de ingebouwde digitale equalizer, komt er uit een iPod topklasse geluid (en dat zal bij ongecomprimeerde muziek nog beter zijn).
Kunnen we het met z'n allen niet verkroppen dat Apple gewoon veruit de beste dingen maakt? (iTunes, iPod, Garageband, Quicktime, en niet te vergeten: een computer met een muis (jawel! komt van Apple!) en dichtgetimmerde patenten zodat je sowieso geen troep krijgt...en dat allemaal zonder virussen... Het verbaast me niks dat Apple als beste uit de bus komt...wel een beetje jammer dat die nieuwe Sony-mp3-speler niet is getest...zo sportief ben ik dan ook weer...
De iPod van Apple is een zeer goede MP3 speler, heb er zelf een (10GB) en ben heel erg tevreden, ook over de batterij, nooit problemen mee. Wat erg bijgedragen heeft aan het succes van de iPod is dat de iPod de 'wil ik hebben' factor heeft wat bijna alle andere MP3 spelers missen. Tegenwoordig gaan mensen ook voor design en daarmee is Apple iedereen al járen in de baas, kijk maar naar hun computers. De iPod is alleen wat aan de prijzige kant, maar ja, als je hem eenmaal hebt maal je daar niet meer om. Hij is het dubbel en dwars waard naar mijn mening.
Mensen, Ik ben Apple-geil, maar dit apparaat is nog lang niet doorontwikkeld en heeft zeker gebreken. Over het algemaan is het een prima ding! Het is alleen jammer dat wij hier een duscussie voeren op basis van een zeer onbenullig en onvolledig "onderzoekje"... Koop gewoon de Speler die je bevalt en geniet daar lekker van!! Zijn we toch klaar??!!
Kijk op de volgende pagina en zie wat de gebruikers er ZELF van vinden: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... p10=Review
Lol , daar wou ik het bij laten...Kunnen we het met z'n allen niet verkroppen dat Apple gewoon veruit de beste dingen maakt? (iTunes, iPod, Garageband, Quicktime, en niet te vergeten: een computer met een muis (jawel! komt van Apple!) en dichtgetimmerde patenten zodat je sowieso geen troep krijgt...en dat allemaal zonder virussen... Het verbaast me niks dat Apple als beste uit de bus komt...wel een beetje jammer dat die nieuwe Sony-mp3-speler niet is getest...zo sportief ben ik dan ook weer... Naar boven
Het is inderdaad opmerkelijk dat i-river in de test ontbreekt, In de meeste tests laat iriver apple ver achter zich, met name op het gebied van de geluidskwaliteit, batterij duur. Bovendien is de iriver zelfs bij Dixons verkrijgbaar! Wat ik ook jammer vind is dat er geen opmerking is gemaakt over opname mogelijkheden en dat de Archos, compact flash kaartjes kan lezen en dat je op die manier je digitale fotos onderweg van je kaartje naar je portable HD/mp-3 speler te schrijven en je je CF kaartje weer vol kan schieten met nieuwe foto's. Deze is overigens al vor 288 euro te krijgen! Voor mij is het lezen van de CF cards een doorslaggevende optie! Marc
hoewel ik de kritiek over het ontbreken van de iriver deel, toch wel terecht verder, want hoewel de andere mp3 spelers best leuk zijn, merk je bij de ipod echt dat hij je leven verandert... op de site lijkt het nu een beetje of hjj uitsluitend met de mac werkt, gevaarlijk
Zoals eerder is gemeldt vind ik het ook jammer dat ze geen product van Iriver uit de H-serie genomen hebben. Ik heb zelf de H120 en ben daar zeer tevreden over. Super geluid, mooie vormgeving. De menustructuur is makkelijk te benaderen met de stick die voorop zit. De grootte van 20 gb is ruim voldoende naar mijn mening. Kortom een echte aanrader.
sta zelf een beetje versteld van het gemak hoe een oordeel word geveld over de 5 gekozen mp3/harddisks. Is er trouwens bij deze test een en dezelfde hoofdtelefoon gebruikt, of steeds de meegeleverde, wanneer dat het geval is mist de test zijn opjectiviteit. het is een zeer klein deel van het huidige aanbod spelers, en zoals eerder gezegd zit topmerk Iriver niet eens tussen de gekozen spelers. Ook word niet vermeld dat om de Philips goed werkend te krijgen men inmiddels 2 firmware updates beschikbaar heeft gesteld. Ik ben zelf gretig gebruiker van de Philips hdd100, ken de beperkingen in functionaliteit van de Ipod en weet ook dat die bij bv de Creative, Iriver en Archos producten stukken beter is.
Ik heb natuurlijk de beste van de 5 de IPod van Apple. Gekocht in 2001. De foto, die radar hanteerd is een oude. De Ipod is nog mooier geworden. Er staat ook dat hij uitsluitend voor Apple is, dat is natuurlijk ook niet waar. Want hij werkt ook op Windows. De software is gratis te downloaden bij http://www.apple.com. Bovendien kun je de IPod ook nog gebruiken als externe harde schijf. Voor backup of om data mee tenemen. Als je een Apple hebt, zit er ook nog een agenda op, een paar spelletjes, een klok, je adressenbestand en nog een heleboel meer. Dus mensen van de TROS in de toekomst alles opschrijven van de IPod. Ondanks de vergeetachtiheid van de TROS toch de beste. http://www.applezuid.nl
Zonet de aflevering gezien waarop de verschillende mp3 spelers worden getest. Ik stel me hier toch serieuze vragen betreft trosradar en de mensen die het testen. Er is zoveel dat ontbreek aan de testen die ze hebben gedaan: - supportverlening - batterij levensduur - batterij volledig geladen, duur afspeeltijd - meegeleverde accessoires - functies en features - ondersteuning bestanden: mp3, wav, ogg, wma, ... - ondersteunde bitrate kwaliteit bestanden - software/firmware updates - garantie Ik zie geen enkel van deze in de test. De Ipod komt het beste uit de test. Hebben jullie wel eens rond gekeken op het net welke gebreken deze allemaal heeft en ook wat andere gebruikers ervan vinden. Batterij probleem van de Ipod, heb je de mensen van apple al aan de lijn gehad, nee ze geven je geen nieuw je moet deze kopen tegen 249,- euro. En dan nog de vriendelijkheid aan de lijn die helemaal nergens op trekt. De Ipod biedt ondersteuning voor het minst aantal afspeelbare formaten en toch wordt hij gezien als de beste in de test. Terwijl de xclef en archos een zeer goed werkend en compleet gadget zijn. Voor de xclef heb je zelfs geen software nodig inpluggen op de pc en het wordt gedetecteerd als extra harde schijf je kunt je bestanden organiseren als gewone mappen etc. Als jullie eerste eens reviews hadden doorgenomen op het net van de desbetreffende spelers dan hadden jullie gezien dat de archos en xclef extreem goed presteren en dat de meerderheid van de mensen die deze hebben er ook zo over denken. En geloof me ik weet waarover ik het heb, en ook 4 van de 5 geteste spelers heb ik zelf in mijn bezit dus daar twijfel ik geen seconde aan. Hieruit kan ik toch concluderen dat ik trosradar toch niet au serieux kan nemen ook betreft andere items die ze testen. Zeer zwakjes. Blijkbaar is het uiterlijk belangrijker dan het interne van het apparaat.
Laatst gewijzigd door jmark op 18 mei 2004 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrij belachelijk, deze mp3-speler-test van Radar. Hier moet je als consument dus geen enkele waarde aan hechten. Hoe kun je, zoals anderen op dit forum al gezegd hebben, een dergelijke test doen zonder de hp120 van iRiver? Deze wordt absoluut als de beste hd-mp3-speler gezien. Zelf heb ik overigens de Xclef hd500, de voorganger van de Xclef hd800 die getest is (de foto bij de Xclef in de test is van de hd-500). Deze heeft absoluut een zeer goede geluidskwaliteit, minstens even goed of zelfs beter dan de iPod. Dat was ook een reden voor mij om de Xclef te kopen en niet de iPod. Het is algemeen bekend dat de geluidskwaliteit van de iPod juist te wensen over laat. Daarom vraag ik me ook af hoe de geluidskwaliteit getest is. Verder is ook algemeen bekend (daar kom je achter als je zelf een beetje research doet) dat de Philips mp3-speler de slechtste is van allemaal. Hij ziet er mooi uit, maar de gebruikersvriendelijkheid is zeer slecht. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Xclef zijn er bijvoorbeeld geen firmware-updates. Dat één deskundige in deze test de ene speler mooier vindt dan de andere is puur subjectief en dat dit oordeel zo zwaar meetelt is echt belachelijk. Bovendien klopt er echt niets van dat bijvoorbeeld de Xclef niet gebruikersvriendelijk zou zijn. Ik kan me persoonlijk nauwelijks voorstellen dat een apparaat eenvoudiger te bedienen kan zijn. Echt mensen, laat je keuze voor een mp3-speler niet van deze test afhangen, want een slechtere test dan deze is vrijwel onmogelijk.
Leuke test en goed om te zien dat de Apple iPod er als beste uitkomt. Dit is de waarheid als een koe. Jammer wel dat Radar, een plaatje gebruikt van het oude type iPod (ik weet niet welke ze hebben getest) Daarnaas is het ook niet waar dat de iPod alleen op Apple werkt. Deze is ook uitermate compatible met Windows. Daarnaast even iTunes downloaden voor Windows of voor Mac, en je bent helemaal klaar..
Zeer slechte test. Het meeste is boven al genoemd. Belangrijke zaken als batterijduur en accessoires zijn niet meegenomen in de test en er worden verschrikkelijk veel MP3 spelers niet behandeld, Waar zijn de MP3CD en Flashmemory spelers?? Ook zeer vreemd dat de populairste en goedkoopste spelers (Iriver en Creative) niet behandeld worden. Zoek eerst eens rond naar goed informatie voordat je zo'n test doet!! www.tweakers.net www.kieskeurig.net www.mp3man.nl www.mmport.nl ect... Zeer slechte kennis van zaken Radar en zeer slechte test
Ik schreef hierboven al lovende woorden over mijn iPod, maar ben het wel eens dat deze test zeer beperkt lijkt. Ook het ontbreken van de iRiver in deze vergelijking spreekt boekdelen. Voor veel mensen is ook het onderbreken van Ogg Vorbis support een minpunt. Ik heb zelf echter niet zo'n probleem met het feit dat Apple Digital Rights Management afdwingt, omdat ik geloof dat het de enige manier is waarop de muziekindustrie over de balk zal komen. Ik ben verder erg happy met de kwaliteit van AAC op 224 kbit. De kwaliteit van de iPod als muziekbron aangesloten aan een goede versterker of een professionele koptelefoon is echter uitstekend, in ieder geval zeer dicht bij de beste. De ingebouwde equalizer kan de zuiverheid wel behoorlijk verpesten, dus die gebruik ik niet. De meegeleverde oordopjes zijn OK voor "casual" gebruik, maar voor het stilzittend luisteren naar serieuze muziek zou ik de aanschaf van een andere koptelefoon overwegen. De iTunes-software heeft bij mijn positieve oordeel zeer zwaar meegewogen. Ik luister graag naar muziek en heb geen zin om uren te besteden aan het importeren etc. Apple heeft hier zowel op Windows als Mac de spijker op de kop geslagen. Voor veel Radar-kijkers (die a-technisch zijn...?) zal de iPod daardoor alleen al de beste keuze zijn. Geen gerommel met knopjes, maar een verbazingwekkend eenvoudige bediening die iedereen zo door heeft. Nog even een punt over de batterij: Bij mij houdt hij het inderdaad zo'n 8 uur uit (tijdens een lange vlucht), maar verder staat 'ie thuis in de dock of is 'ie aangesloten op de Belkin-adapter in de auto. Dus ik heb nog nooit onverwacht zonder muziek gestaan. Inmiddels is hopelijk bekend dat de batterij wel degelijk kan worden vervangen door de iPod naar Apple te sturen. Voor ca. 99 Euro nog steeds duur, maar ik ken nog geen iPod-eigenaar die tot nu toe problemen met de batterij heeft gekregen. Hopelijk blijft de mijne het dus ook gewoon doen. Wel jammer dat er in dit soort discussies altijd "kampen" ontstaan van "pro-Apple" en "contra-Apple". De iPod is gewoon een prima apparaat, of je nu Windows- of Macgebruiker bent. Ik zeg dit trouwens wel een beetje bevooroordeeld: Ik hoop dat veel mensen een iPod kopen, want dat maakt de kans op succes voor de iTunes-muziekwinkel in Europa groter. Ik hoop dat iTunes die strijd gaat winnen, want de andere muziekwinkels zijn een stuk minder vriendelijk. En nu maar hopen dat iTunes binnenkort ook ongecomprimeerde muziek gaat verkopen (evt. als duurdere optie).
L.S., Helaas ik mis in de test de goedkopere spelers met een bedrag vanaf €88 t/m €199. Vr.groetend Bert Hanning
Beste Bert, Het betreft hier dan ook MP3-spelers op basis van een Harddisk, geen Flash-geheugen...