LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Test mp3-spelers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin

Test mp3-spelers

Ongelezen bericht door Radar »

Heeft u ook een mp3-speler? Bent u tevreden over de kwaliteit, het gebruiksgemak? Laat het weten in dit forum. TROS Radar webredactie

Ned Schneebly

Re: Test mp3-spelers

Ongelezen bericht door Ned Schneebly »

Ik heb een Packard Bell Audiokey gekocht bij it's. GEWELDIG apparaat. Lekker klein en handzaam. 256 MB ruimte is genoeg. Batterijen gaan 12 uur ruim mee, dus van hier naar vakantie in Spanje op 1 batterijtje. Dit is echt een aanrader als MP3speler en niet erg duur (127 euro!) Ned :P

jeroen-almere

Ongelezen bericht door jeroen-almere »

Ik heb de Creative Rhomba aangeschaft. Een kleine MP3-speler waar ook de radio mee beluisterd kan worden en welke als dictafoon ook geluiden kan opnemen. Ik ben, voor mijn gebruik, zeer tevreden over het apparaat en de extra mogelijkheden. Ook de meegeleverde hoofdtelefoon functioneert naar behoren. Echter, vervelend(er) is dat de accu niet vervangbaar is. Naar mijn eigen ervaring valt de levensduur bij regelmatig gebruik toch bar tegen. Op deze manier ben je dus gebonden aan het gebruik van het apparaat naar de levensduur van de accu! :roll: Ik hoop dat de mensen van creative naast het leveren van een kwalitatief goed product ook gedacht hebben aan de nazorg en voor het accuprobleem een oplossing kunnen bieden? Groet, Jeroen

ane

Ongelezen bericht door ane »

Ik heb sinds vorig jaar december een Creative Zen NX in bezit, dit is een harddisk (30 Gb) speler. Ik ben erg tevreden over dit apparaat, vooral de grote opslagcapaciteit en de goede geluidskwaliteit gelden voor mij als de grote pluspunten. Als enige nadelen vindt ik dat het ietwat pielige selectieknopje wel wat beter uitgevoerd had kunnen worden (het is nu iets als een veel te klein uitgevoerde jog-dial van sony) (ook al zo'n rotding :( ....) Verder vind ik het jammer dat er zo'n hype rond dat downloaden van muziek is ontstaan, dit beschouw ik, ook als een nadeel maar dit is niet aan het verder perfecte toestel te wijten. Verder ben ik van mening dat de bijgeleverde in-ear oortelefoonachtige koptelefoon heel wat beter had gekund, het bijgeleverde exemplaar doet de speler geen recht, en was bij mij na enige dagen al kapot... De grote harde schijf in het apparaat maakt het toestel wel wat lomp en groot- (2 pakjes sigaretten) maar het grote voordeel ten opzichte van geheugen (memory) spelers is dat je om eens wat anders te beluisteren het apparaat niet iedere keer aan een pc hoeft te hangen. Ane Siersma, Zwolle

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

En ze vergeten even het beste merk op mp3 gebdied IRIVER. Weer een goede test :( Ik ben benieuwt wat voor onzin ze nu weer gaan melden.

Jeldau Janssen

Ongelezen bericht door Jeldau Janssen »

Ik heb in december 2002 een MP-Man F50 gekregen. Binnen een jaar was hij stuk. Hij wordt niet meer door de computer gevonden als je er mp3'tjes op wilt zetten. Waarschijnlijk door een fout in de software. Op de site wordt dit probleem zo omschreven: Solution What Err21 of MPMan F50 means When you download abnormal mp3 file into Device, Err21 can be showed, Generally, ID3 Tag that has song title, artist information must be saved in fore part of file, abnormal mp3 file has ID3 Tag in back part of file So, Those kinds of mp3 file can be played in PC, not in Device How to solve this problem When mp3 player shows Err21, Manager Program can't recognize mp3 player.Therefore when mp3 player doesn't show Error21, Delete abnormal mp3 file. De mp3-speler werkt helaas nog steeds niet. Ook niet op een andere computer. En de fabrikant geeft geen reactie als ik deze raadpleeg op hun site. Mijn bericht is zelfs van de site verwijderd! De url waarop mijn bericht stond: http://www.mpman.com/sites/english/s_fa ... del=MP-f50[/i]

FRS [[email protected]]

Ongelezen bericht door FRS [[email protected]] »

Jammer dat IRiver (met name de H140, H100-series) niet aan bod komt. Als je de forums er op natrekt komt die vaak als beste uit de bus. Zeker qua geluidskwaliteit staat IRiver bovenaan. Line-in/out en digitaal optisch !! in/out. Voor hetzelfde bedrag als een IPod speelt deze naast MP3 ook WMA, OGG. Veel meer value for money. Bovendien kun je hem zonder extra software zo op een pc aansluiten en vullen met muziek. Misschien een tip voor de volgende keer? :wink:

Lucas

Ongelezen bericht door Lucas »

Oneerlijke strijd natuurlijk. Er is geen betere dan de iPod van Apple.

scab

Ongelezen bericht door scab »

<quote> Oneerlijke strijd natuurlijk. Er is geen betere dan de iPod van Apple. <unquote> sluit ik me bij aan!

Gast

ipod is echt niet zo goed als Apple jouw wilt laten denken. Munt alleen uit in bedieningsgemak,uiterlijk, compactheid. Technisch gezien is creative, iriver echt 2 stappen voor.

Gast

nou nou wat een **** test. Hoe kan het dat creative echt overal wordt aangeprezen met het beste geluid? Kijken we niet meer naar de batterij?Dan komt de ipod echt erg slecht uit de test. De xclef slecht geluid?Ik hoor echt andere geluiden van mensen die deze spullen testen. Apple was de eerste met een harddisk, laat me niet lachen niet waar. Het is weer triest gesteld, kijk op tweakers.net voor betrouwbare informatie.

Gast

Nou idd zeker ook de bijgeleverde oordaopjes gebruikt bij alle spelers. T zijn natuurlijk -punten voor de XClef maar met wat betere oordopjes is de geluidskwaliteit stukken beter. Ook de menu's worden sneller met een firmware upgrade.. En de andere gast heeft gelijk batterij etc. telt dat niet meer mee. Mogelijkheid om als portable harddisk te gebruiken en file transfer zonder software telt dat niet mee ???

Gast

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ges/773509 kijk is voor een goede vergelijking

Pammies

Ongelezen bericht door Pammies »

Raar om te horen dat de IPod de eeste player was in 2001 met harddisk. Ik heb begin 2000 een mp3 speler van creative gekocht met 6gig harddisk. het apparaat was behoorlijk groot tegen over de huidige mp3spelers, maar werkt (nog steeds) erg goed! Met usb 1.0 verbinding is het niet meer te vergelijken met de huidige generatie, maar menu-structuur, gebruiksgemak en geluidskwaliteit zijn gewoon meer dan goed. Jammer om in de uitzending te horen that aple ipod de eer krijgt de eerste te zijn geweest omdat dit gewoon niet waar is :wink: Verder weinig anders dan te zeggen dat de meeste spelers van nu erg mooi en goed zijn. Als ik eindelijk ga vervangen zal ik waarschijnlijk toch voor de Zen van Creative gaan :lol:

mendoza [[email protected]]

Ongelezen bericht door mendoza [[email protected]] »

tja, wat een bar en bar slechte test: ik heb al jarenlang mp3 spelers gebruikt dus ik weet waar ik het over heb. Vanaf de eerste 128 MB mp3 speler van Jazpiper, cd/mp3 spelers van Soul, de xclef hd 500, de muro 256mb en nu dan de xclef hd-800. Ik weet niet hoe het geluid getest is maar dat de hd500 / hd-800 slecht klinkt is absoluut niet waar. Sterker nog: ze klinken vet, met genoeg power ook met een 'zwaardere koptelefoon bv een sennheiser hd202, eigen equalizing en zelfs voor een mp3-digibeet nog te bevatten. Verder heeft de speler een lekker groot display, niet te missen knoppen + usb 2.0. Ik wil wel eens weten hoe deze test is uitgevoerd. Klopt zeker geen hout van!

jomavi [[email protected]]

Ongelezen bericht door jomavi [[email protected]] »

Ben sinds oktober 2002 in het bezit van een 20GB iPod. :D Ik wilde een betrouwbare en degelijke MP3 speler met een grote opslagcapaciteit. Ze zijn prijzig maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Schitterend design, erg gebruiksvriendelijk en een goed geluid. Ik heb hem met 20GB volgegooid met muziek en we zijn 7 weken naar Australië geweest met onze eigen muziek bij ons. Heerlijk. :P De accu doet het ruim 10 uur, mits je niet te veel gaat zoeken naar nummers. Ik heb persoonlijk geen vergelijkingsmateriaal maar als ze me zien lopen met m'n iPod krijg ik alleen maar complimenten. Schitterend apparaat en volgens mij de juiste winnaar.

colourboy

Ongelezen bericht door colourboy »

Ik heb een Ipod al sinds een jaar en de kwaliteit is perfect. Ik gebruik hem zelfs als harde schijf en als backup op mijn laptop. Met de nieuwe ITunes software (gratis) kan je CD's "rippen" op een nieuwe AAC-standaard. Als je dan je speler op je muziek installatie aansluit dan heb je je CD-speler niet eens meer nodig. De prijs lijkt fors maar voor een backup systeem, harde fire wire harde schijf en een muziek installatie die er ook nog verschrikkelijk mooi uit ziet is de keus snel gemaakt. Jeroen :D

Mark S

Ongelezen bericht door Mark S »

Ik ben sinds oktober de gelukkige eigenaar van een 40 Gig iPod. Ik ben een redelijke audio-fanaat en heb uitgebreid de verschillen tussen AAC en MP3 op verschillende bit-rates getest door de iPod-dock aan te sluiten op mijn topklasse stereoinstallatie. De kwaliteit van 128kbit AAC is duidelijk beter dan 128kbit MP3, maar stelt desondanks teleur op een topklasseinstallatie (je mist transparantie). Ik hoorde in blinde tests bij 224 kbit AAC compressie echter geen verschil meer tussen origineel (spelend op een dure Yamaha CD speler) en de iPod (aangesloten op Tape2 en blind omschakelend via de "tape monitor" toggle op de afstandsbediening). Zolang je geen gebruik maakt van de ingebouwde digitale equalizer, komt er uit een iPod topklasse geluid (en dat zal bij ongecomprimeerde muziek nog beter zijn). De iTunes software is geniaal gemakkelijk (het managen van de inmiddels ruim 3000 tracks van mijn eigen CDs met veelal klassieke muziek is een fluitje van een cent). In mijn auto heb ik nu de adapter van Belkin aangesloten op de eindversterker. Mijn Pioneer CD-wisselaar wordt net als mijn dure Yamaha CD-speler thuis niet meer gebruikt. ALS JE EEN HD-GEBASEERDE SPELER OVERWEEGT, DENK DAN VOORAL OOK AAN HET GEBRUIKSGEMAK. KIJK EERST NAAR DE SOFTWARE (DOWNLOAD OP ZIJN MINST EVEN ITUNES), EN BESLUIT DAN OF HET DE MEERPRIJS WAARD IS. IK BEN ERVAN OVERTUIGD VAN WEL. HET GAAT IMMERS OM DE MUZIEK.

Davidovic [[email protected]]

Ongelezen bericht door Davidovic [[email protected]] »

Een tegenvaller, deze test. Waarom is de opnamefunctie niet in het oordeel meegenomen?! De Ipod en de Zen kunnen bijvoorbeeld níet opnemen, daarentegen de Philips en de Archos wél. Dat is voor mij persoonlijk nogal een belangrijk criterium. Bovendien ligt de prijs van de Philips op internet tot 100 euro onder de winkelprijs, terwijl ik de Ipod nog nergens veel goedkoper heb kunnen vinden. Nog een ander puntje, de Ipod kan, als ik het goed heb, niet werken met Windows 98, de andere apparaten wel. Ik vind de test veel te beperkt om een goed beeld te geven. Op deze manier worden veel mensen op het verkeerde been gezet. Ik heb nog nergens anders een test gezien waarbij de Ipod er als beste uit kwam. Vreemd. Ik ben zelf nog druk aan het uitzoeken welk apparaat ik zal aanschaffen, maar de zogenaamde winnaar van deze test wordt het zeker niet.

Gast

Ik heb mijn ipod weggedaan toen ik voor de zoveelste keer onderweg geen stroom meer had. Het is een prima apparaat maar heeft echt een paar ernstige gebreken waar je rekening mee moet houden. Heb nu een iriver en daar komt veel beter geluid uit en de batterij gaat ook 2 keer zolang mee. Wat ik nogal grappig/ernstig vond was die vent van het computerblad. Deze heeft dus geen enkel benul van zaken, niet kopen dit blad. Hij had minstens moeten eisen dat iriver werd meegenomen in de test.

Gesloten