LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Test speelgoed 22-11-2004

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Marcel33

Re: Test speelgoed 22-11-2004

Ongelezen bericht door Marcel33 »

Dit was werkelijk een blamage. Triest dat men zelf niet in ziet dat hiermee het hele programma onderuit wordt gehaald. Ik vond het niveau al vaker twijfelachtig. Na het zien van dit item kan ik maar één ding zeggen: (eind)redactie u moet u schamen dat u dit soort pulp maakt. Maar vooral nog triest dat er niemand is geweest die bij het bekijken van de beelden heeft gedacht: als we dit uitzenden krijgen we gedonder!
De presentatrice stond ooit bekend als een kritische mevrouw met een oog voor onrecht, dierenleed etc. Kennelijk heeft ze al haar principes inmiddels verloren en is ze blij dat ze op de buis mag, jammer.

J.J. van Kempen

Ongelezen bericht door J.J. van Kempen »

:twisted:
Wat een onzinnige test. Kinderen kunnen spelen met speelgoed.
Slopen is niet de bedoeling!!!!!!!!!

geurt07

Ongelezen bericht door geurt07 »

Alle crashtesttegenstanders zouden zich eerst eens moeten afvragen of dergelijk speelgoed dat wordt aangeduid als geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar, ook wel werkelijk geschikt is voor peuters.
In die zin zou je door de verpakking heen moeten kijken en moeten vaststellen dat er inhoudelijk wel degelijk een probleem is met speelgoed dat direct sneuvelt omdat het niet geschikt is voor de leeftijdscategorie die op de dood wordt aangegeven.
Opmerkelijk trouwens dat de Kassa-fanclub zich opeens hier meldt.
Ikzelf val in slaap bij Kassa, en Radar komt tenminste met zinnige en nieuwe dingen.
Kassa heeft nix gedaan aan het Legiolease schandaal bijvoorbeeld en heeft vooral veel nietszeggende en weinig representatieve oliebollenpanels.
Ik vind het echt raar dat een onderwerp dat je een keer niet aan zou spreken, en dat kan, meteen zulke felle negatieve reacties moet oproepen.
Volgens mij heeft het veel te maken met de negatieve sfeer die op dit moment in de samenleving te bespeuren valt en zoeken mensen uitlaatkleppen om hun onbehagen af te reageren.
Wie een crashtest voor brandweerauto's destructief vindt, zou eens moeten kijken naar de destructieve toon van veel items in dit topic!

Cr@zyg!rl

Ongelezen bericht door Cr@zyg!rl »

de mensen die kritiek hebben op deze test hebben zeker zelf geen kinderen..... niet dat ik die wel heb, maar ik snap het nut van deze test in ieder geval wèl! Snappen jullie nou echt niet dat Radar er op wil wijzen dat sommig speelgoed in heel veel kleine stukjes uiteen kunnen vallen die kleine kinderen gemakkelijk in hun kleine keeltjes kunnen krijgen?! :roll: En zeg nou niet dat kinderen altijd heel erg voorzichtig met hun spullen omgaan, want dan moet je nou heeeeeel veel leren..... :wink:

Vetzoo

Ongelezen bericht door Vetzoo »

De maker van het onderwerp verdient de koude douche.
Test van niks, zonde van het geld

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nou Crazygirl (hier boven) ik heb wel kids en als die zo met speelgoed omgang is het meteen over.
Dit is niet nodig.

Cr@zyg!rl

Ongelezen bericht door Cr@zyg!rl »

:roll: zucht, waarom snappen jullie t nou niet?. Zo ook degene die hier boven mij staat en die zijn/haar naam niet heeft durven noemen..... Radar wil echt niet dat jullie kinderen zo met speelgoed om gaan, maar er zijn kinderen die dit wel doen (bewust of onbewust) en als ze dan kleine deeltjes inslikken ben je veel verder van huis (of je moet natuurlijk naast het ziekenhuis wonen :wink: ). Stel je voor dat je zelf per ongeluk bovenop een stuk speelgoed gaat staan, je zal het opruimen, maar voor dat je de stofzuiger hebt kunnen pakken zit je kindje al met een onderdeel in z'n mond...... nou ik weet zeker dat je daar niet zo blij mee zal zijn en Radar waarschuwt je hiervoor. Als je t nou nòg niet snapt ben je wel erg dom en kortzichtig :roll:

koko

Ongelezen bericht door koko »

ik vind het niet kloppen dat radar kinderen speelgoed kapot laat maken, ik hoop dat dit goed is uitgelegd aan de kinderen. Asl je zo met speelgoed omgaat gaat het natuurlijk stuk. Dit is geen normaal gebruik. Ik vind deze test niet grappig.
volgende keer beter. Zonde van het prachtige speelgoed.
groet , verder een prima programma!
Jacqueline :cry: :(

geurt07

Ongelezen bericht door geurt07 »

Zonde van die prachtige auto's die TNO met crashtests tegen de muur laat rijden. De bedoeling is natuurlijk om erger te voorkomen. Als de Radar test ertoe bijdraagt dat er meer degelijk speelgoed gekocht wordt en minder kwestbare weggooizooi, is het helemaal niet zonde maar juist heel goed gedaan. Als jij een brandweerwagen gaat kopen voor je kinderen of zo'n koetsje, kijk je dan wel of niet even naar het Radar lijstje van wat degelijk is en wat niet. Ikke wel!

Gast

ze hadden beter dat speelgoed bij kinderinstellingen (creche, kleuterscholen) of families kunnen achterlaten en na een poos weer kijken hoe het er uit zou zien.
Vind t zelfs rot om naar de filmpjes te kijken, pas gewoon niet bij kleine kinderen.

LZvV

Ongelezen bericht door LZvV »

Ook ik heb me mateloos geërgerd aan jullie zogenaamde speelgoedtest. Ben van mening dat geen enkele ouder het zou tolereren dat zijn/haar kind op deze destructieve manier met het speelgoed aan de slag gaat. Deze geldverspillende en moraalloze werkwijze ben ik niet gewend van Radar. Wat mij betreft krijgen jullie dit keer de koude douche als opfrisser!!!!

domin8r

Ongelezen bericht door domin8r »

Wat je nu in een paar minuten ziet gebeuren dat gebeurt normaal over een langere tijd.. bewust of onbewust. Kinderen zijn wel eens boos/lomp/onvoorzichtig/etc. en ik moet zeggen dat ik als kind ook genoeg speelgoed stuk heb gekregen door het te laten vallen, er op te staan of ander lomp gedrag.

Was het een betere test geweest als het bij TNO door "grote mensen" stukgemaakt was? Ik vind van niet..

rovala

Ongelezen bericht door rovala »

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Op deze manier krijg je alles wel kapot, en ja grazygirl kleine deeltjes inslikken dan ben je inderdaad verder van huis, maar als je kind zo om zou gaan met speelgoed zijn ze het speelgoed niet waard.
Ik heb zelf 2 kleine kinderen en spelen best intensief maar zo toch echt niet.
Dit valt me echt tegen van Tros Radar, gewoon een belachelijke test en een grote flop, ben beter van ze gewent.
Maar goed dit is mijn mening.
Ron

Roland

Ongelezen bericht door Roland »

Inderdaad een waardeloze test.
Geef kinderen de opdracht om een tank te slopen en ze krijgen het ook voor mekaar...

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

De crashtests die TNO en anderen met auto's doen is het nabootsen van de realiteit om zodoende de veiligheid van auto's te testen. Dat zijn reële omstandigheden. Ook al wordt daarbij een muur in plaats van een andere auto gebruikt. Doch kinderen van 4 tot 6 jaar die zo met hun speelgoed omgaan zullen er niet veel zijn. En als ze in hun woede wel zo te keer zullen gaan is er altijd wel een vader of moeder die ingrijpt. De test is dus waardeloze sensatiezoekerij.

Gast

Berend en Jan het gaat om het principe.

kik lurvink

Ongelezen bericht door kik lurvink »

Met verbazing en ergenis heb ik zitten kijken nAAR DE TEST MET POP EN BRANDWEERAUTO.
zEGT HET WOORD SPEELGOED NIET IETS VAN SPEEL GOED?
tIJDENS DE OPVOEDING DIE IK GEHAD HEB EN ZELF HEB DOORGEGEVEN HEB IK GELEERD DAT JE ER MET ZORG MEE OMGAAT. ALS EEN KIND DAN WIL STUKMAKEN, GEEF HET DAARVOOR BEDOELDE SPEELGOED. SPEEL GOED MOET DUIDELIJK GENOEG ZIJN.BOVENDIEN IS MIJN ERVARING DAT DE MEESTE KINDEREN TROTS ZIJN OP HUN SPEELGOED EN ER UIT ZICHZELF GOED MEE SPELEN.
JAMMER DEZE TEST(VOOR MIJ EEN MISSER).

Gesloten