LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vergelijking independer
vergelijking independer
ik heb een vergelijking gemaakt met independer.
mijn huidige verzekeraar vgz heeft me een aanbieding gedaan voor 99 euro per maand basisverzekering met uitgebreide aanvulling.
Ik krijg van independer het advies om te kiezen tussen 11 verzekeraars waarvan de goedkoopste 105,38 en de duurste 122 euro per maand vraagt, maar vgz zit daar niet bij.
VGz is een van de grootste in Nederland en het is op zijn minst verwonderlijk dat deze niet in de vergelijking zit, omdat ze mij de laagste premie geven en dit hun standaard tarieven zijn.
Op deze wijze kan ik ook de verzekerde voorwaarden niet vergelijken.
IK kan niet anders concluderen dat ofwel er een fout in de programmatuur zit of de objectiviteit geweld is aangedaan.
Dit past niet bij RADAR.
mijn huidige verzekeraar vgz heeft me een aanbieding gedaan voor 99 euro per maand basisverzekering met uitgebreide aanvulling.
Ik krijg van independer het advies om te kiezen tussen 11 verzekeraars waarvan de goedkoopste 105,38 en de duurste 122 euro per maand vraagt, maar vgz zit daar niet bij.
VGz is een van de grootste in Nederland en het is op zijn minst verwonderlijk dat deze niet in de vergelijking zit, omdat ze mij de laagste premie geven en dit hun standaard tarieven zijn.
Op deze wijze kan ik ook de verzekerde voorwaarden niet vergelijken.
IK kan niet anders concluderen dat ofwel er een fout in de programmatuur zit of de objectiviteit geweld is aangedaan.
Dit past niet bij RADAR.
Re: vergelijking independer
Ik heb inderdaad precies hetzelfde, zit zelf op dit moment bij VGZ met een Jongeren Xtra aanvullende verzekering maar deze vind ik totaal niet terug in de vergelijking van independer.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat voor aanbod ik in de mail krijg van de second opinion!
Verder zie ik niet direct iets terug van de collectiviteitskortingen, alleen maar eenmalige kortingen.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat voor aanbod ik in de mail krijg van de second opinion!
Verder zie ik niet direct iets terug van de collectiviteitskortingen, alleen maar eenmalige kortingen.
Independer is geen hulporganisatie van Radar, maar een commercieel operend bedrijf, de polissen met 10 Euro korting zijn via Independer af te sluiten.
Ook ik wacht de second opinion af van Independer.
Inmiddels ga ik zelf ook shoppen bij een 5 tal aanbieders, met name Ohra is concurrend, vlg de super boer Veerman shoppen de Nederlanders niet en zijn het kuddedieren in zijn weien.
Ook ik wacht de second opinion af van Independer.
Inmiddels ga ik zelf ook shoppen bij een 5 tal aanbieders, met name Ohra is concurrend, vlg de super boer Veerman shoppen de Nederlanders niet en zijn het kuddedieren in zijn weien.
Ook ik heb zojuist de test gedaan via de independer. Doordat we 1 kind hebben wat extra zorg nodig heeft koos ik voor sommige punten voor een zeer uitgebreide dekking. Ik kwam met mijn gezin, 4 personen, uit op een bedrag van 363,50 terwijl wanneer ik de meest uitgebreide polis neem van mijn eigen zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid "slechts" 244euro moet betalen! Ik vraag me af hoe onafhankelijk deze berekening is, want mijn zorgverzekeraar stond ook niet bij de potentieel geschikte zorgverzekeraars voor ons.
Independer is een commercieel bedrijf en wordt gesteund door Radar met gratis reklame mogelijkheden.
De Hr Hilhorst vertelt niet dat zij bemiddelingskosten berekenen.
Ik vog via Fiskalert de zorg ontwikkeling
De Hr Hilhorst vertelt niet dat zij bemiddelingskosten berekenen.
Ik vog via Fiskalert de zorg ontwikkeling
BOven op mijn basisverzekering wil ik me bijverzekeren
100% dekking ziekenhuis , 100% dekking tandarts , 100% dekking buitenland , geen eigen risico , 100% huisarts .
Maar hier is geen verzekering voor . Waarom keuzes geven als je zelf de keuze niet kunt bepalen?
100% dekking ziekenhuis , 100% dekking tandarts , 100% dekking buitenland , geen eigen risico , 100% huisarts .
Maar hier is geen verzekering voor . Waarom keuzes geven als je zelf de keuze niet kunt bepalen?
Ook ik heb een vergelijking gedaan.
Vreemd genoeg kwam er toen ik gekozen had voor 100% tandarts dekking niet eens een voorstel naar voren. Nadat ik dit balkje weer had verschoven naar 75% (zonder dat het zichtbaar werd wat er dan wel/niet vergoed zou gaan worden) kreeg ik 4 voorstellen te zien. Alle 4 konden ze me geen garantie geven of ze me kunnen accepteren. Heel erg onduidelijk dus.
Op de site van Menzis zijn ze een stuk duidelijker.
Je kunt er een berekening maken en alle polisvoorwaarden goed met elkaar vergelijken. www.menzis.nl
Groetjes Kim
Vreemd genoeg kwam er toen ik gekozen had voor 100% tandarts dekking niet eens een voorstel naar voren. Nadat ik dit balkje weer had verschoven naar 75% (zonder dat het zichtbaar werd wat er dan wel/niet vergoed zou gaan worden) kreeg ik 4 voorstellen te zien. Alle 4 konden ze me geen garantie geven of ze me kunnen accepteren. Heel erg onduidelijk dus.
Op de site van Menzis zijn ze een stuk duidelijker.
Je kunt er een berekening maken en alle polisvoorwaarden goed met elkaar vergelijken. www.menzis.nl
Groetjes Kim
Net de vergelijking gedaan. Ook een offerte van VGZ ontvangen voor basis + uitgebreid aanvullend + tandarts van 109,00 euro. (Alleen basis was geloof ik 86,00 euro.) Deze kom ik nergens meer tegen en goedkoopste via de site begint bij ongeveer 115,00 euro.
Waar hebben ze VGZ gelaten?!
ingrid
Waar hebben ze VGZ gelaten?!
ingrid
Ik heb ook de vergelijking gedaan op Independer. En ik vind inderdaad dat je maar weining aanbod krijgt.
Als ik aangeef 100% tandarts vergoeding te willen hebben krijg ik maar 4 aanbieders (die nog bij elkaar horen ook gezien de voorwaarden) en geen 100 % dekking. Als ik eerst kiest 100% therapien. Krijg ik 4 andere aanbieders die als ik in de details kijk ook 98% tandarts vergoeden net als de eerste 4.
Waarom worden die niet direct aangeboden?
Ook zou ik graag een verzekering kunnen kiezen zonder acceptatieplicht, maar die keuze mogelijkheid bestaat niet.
Jammer hoor normaal is Independer toch wel vrij nauwkeurig. Nu helaas niet.
Als ik aangeef 100% tandarts vergoeding te willen hebben krijg ik maar 4 aanbieders (die nog bij elkaar horen ook gezien de voorwaarden) en geen 100 % dekking. Als ik eerst kiest 100% therapien. Krijg ik 4 andere aanbieders die als ik in de details kijk ook 98% tandarts vergoeden net als de eerste 4.
Waarom worden die niet direct aangeboden?
Ook zou ik graag een verzekering kunnen kiezen zonder acceptatieplicht, maar die keuze mogelijkheid bestaat niet.
Jammer hoor normaal is Independer toch wel vrij nauwkeurig. Nu helaas niet.
Ja, ik heb dezelfde ervaring met die Independer-zorghulp als de mensen hierboven.
Ik heb een aanbod van VGZ Basis+ tand+ zeer uitgebreid aanvullend voor 118,- euro. Maar volgens Independer is de beste keuze voor mij een pakket dat tussen de 125 en 140 euro kost, en volgens mij is dat dan ook nog wat minder uitgebreid, want ik heb de 'vragenlijst' vrij zuinig ingevuld. En Vgz komt niet eens voor in hun lijstje!
Raar hoor!
Ik heb een aanbod van VGZ Basis+ tand+ zeer uitgebreid aanvullend voor 118,- euro. Maar volgens Independer is de beste keuze voor mij een pakket dat tussen de 125 en 140 euro kost, en volgens mij is dat dan ook nog wat minder uitgebreid, want ik heb de 'vragenlijst' vrij zuinig ingevuld. En Vgz komt niet eens voor in hun lijstje!
Raar hoor!
Ik kreeg al helemaal geen verzekeringen meer aangeboden. Die zijn er niet voor wat ik wil volgens de independer. Lijkt mij sterk dat er helemaal geen zorgverzekeringen zijn voor een gezin met 1 kind dat een uitgebreide aanvullende verzekering wil en een optimale tandverzekering. (Basis aanvulling, uitgebreide aanvulling, optimale aanvulling). Knap hoor!!!! Zelfs als ik voor de gein invul dat ik alles optimaal wil is er geen zorgverzekeraar die zo'n verzekering aanbiedt. Vreemd hoor, willen ze mijn geld dan helemaal niet....?
Jammer dat zo veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is of hun frustratie als mislukte tussenpersoon botvieren op de site.
Iedereen die niet helemaal digibeet is kan toch zien dat ALLE verzekeraars in de vergelijking zitten, Ja ook VGZ, Kijk maar eens in de vergelijk zonder enige aanvulling en pak steeds de volgende 5 aanbieders. Omdat VGZ zo duur is komen ze pas na vele pagina;s doorclicken.
Het lijkt inderdaad opmerkelijk dat er bij de meest uitgebreide aanvullingen geen resultaten komen. Ik zie ze namelijk gewoon staan. Bermoedelijk heeft deze bezoeker eerst aangegeven dat hij of zij alleen paketten te zien krijgt die direct, zonder acceptatie, afgesloten kunnen worden, en die bestaan inderdaad niet. Als je uitgebreide dekking wilt heb je dus te accepteren dat je niet automatisch geaccepteerd wordt.
Jammer dat altijd alleen de negantievelingen reageren. Ik las in de Radar nieuwsbrief dat er meer dan 100,000 zeer tevreden bezoekers zijn.
RADAR ga zo door en blijf met dit soort hulpen komen!!
Iedereen die niet helemaal digibeet is kan toch zien dat ALLE verzekeraars in de vergelijking zitten, Ja ook VGZ, Kijk maar eens in de vergelijk zonder enige aanvulling en pak steeds de volgende 5 aanbieders. Omdat VGZ zo duur is komen ze pas na vele pagina;s doorclicken.
Het lijkt inderdaad opmerkelijk dat er bij de meest uitgebreide aanvullingen geen resultaten komen. Ik zie ze namelijk gewoon staan. Bermoedelijk heeft deze bezoeker eerst aangegeven dat hij of zij alleen paketten te zien krijgt die direct, zonder acceptatie, afgesloten kunnen worden, en die bestaan inderdaad niet. Als je uitgebreide dekking wilt heb je dus te accepteren dat je niet automatisch geaccepteerd wordt.
Jammer dat altijd alleen de negantievelingen reageren. Ik las in de Radar nieuwsbrief dat er meer dan 100,000 zeer tevreden bezoekers zijn.
RADAR ga zo door en blijf met dit soort hulpen komen!!
100.000 bezoekers misschien wel...........maar of dat allemaal tevreden bezoekers zijn geweest dat betwijfel ik. Als ik het forum zo bekijk zijn heel wat mensen die Tros Radar een veeg uit de pan geven. Zeker in haar afhankelijkheid (oh ja sorry, zij noemt het onafhankelijkheid) met Independer.
kunnen al die voorwaarden niet gewoon op zijn hollands.
Ben via independer op zoek naar een verzekering, ik lees dan de voorwaarden maar help.. al die termen!!!!!!
Ben via independer op zoek naar een verzekering, ik lees dan de voorwaarden maar help.. al die termen!!!!!!
-
Vorig jaar heb ik ook gemerkt dat Independer niet klopt. Ik had zelf een goedkope verzekering bij Ohra, maar die kwam kon ik bij Independer niet terugvinden. Ik heb al eens ergens gelezen, dat als je bij Independer invult dat je alle AV's wil, dat ze je dan niet willen hebben, omdat dat een aanwijzing zou zijn voor een slechte gezondheid. Met andere woorden: independer doet alleen aanbiedingen aan potentiele klanten, waarvan ze op basis van het ingevulde, verwachten dat deze een goede gezondheid hebben. Iemand gaf het volgende voorbeeld: als je eerst invult dat je verzekering X wil met alle top-AV's en daarna diezelfde verzekering zonder AV's, dan ben je de tweede keer voor dezelfde basisverzekering goedkoper uit. Ook ik vind het onacceptabel dat Radar die Independer als een onafhankelijke consumenten-instelling presenteert, terwijl het geoon een uiterst commercieel bedrijf is.