vergelijking kabel TV en canal digitaal (uitzending 12-4-04)
vergelijking kabel TV en canal digitaal (uitzending 12-4-04)
L.S. Met belangstelling heb ik gekeken naar voornoemd programma. Canal Digitaal won het op alle fronten van de kabel. Ik ben bij de ontvangst per sateliet echter tegen een zeer vervelend en kostbaar probleem opgelopen dat door u niet werd gemeld, en dat ik graag onder uw aandacht wil brengen. Wat is namelijk het geval. De aansluiting via Canal Digitaal[(Canal+) vindt plaats op basis van een abonnement, dat periodiek wordt verlengd (waarschijnlijk per 2 maanden). Tijdens die verlenging, op 1 september 2003, vielen bij ons alle Nederlands-talige zenders uit. De leverancier van de schotel (De Haarense Smid) gaf ons het telefoonnummer van Canal+. Tijdens het telefoontje naar Canal+ plus werd ons beloofd dat de zenders binnen een uur weer te ontvangen zouden zijn. Helaas bleek dat niet het geval te zijn. Wij hebben gedurende een periode van anderhalve wweek nog meerdere keren met Canal+ gebeld (kosten circa 20 Euro), echter telkens zonder resultaat. Daarom heb ik opnieuw contact gezocht met de Haarense Smid, dhr Wout van Brakel, die een technicus langsstuurde, die het probleem voor ons oploste. Bij kennissen deed zich in die periode hetzelfde probleem voor. Op 1 april j.l. werd opnieuw de verbinding met de Nederlands-talige zenders verbroken. Daarom maar weer Canal+ gebeld. Opnieuw werd de toezegging gedaan dat de zenders binnen een uur weer ontvangen zouden kunnen worden. U voelt hem al aankomen, na een uur en ook na een dag nog geen ontvangst. Daarom maar meteen de heer Wout van Brakel van de Haarense Smid gebeld. Hij kwam dezelfde dag nog langs en loste het probleem op (HULDE!) Hij vertelde dat circa 5% van de up-dates van het abonnement niet wordt ontvangen! Dat moet dus in zeer veel huishoudens in Nederland de zelfde (dure) ellende opleveren als bij ons. Ik verzoek u deze ervaring bij uw beoordeling te betrekken. Met vriendelijke groet, Albert Zwols.[/b]