LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Dana30
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:17

Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Dana30 »

Nou, eens even getest hoe dit werkt, maar wat een onoverzichtelijkheid zeg.

Ik werk zelf in de branche, maar moest zelf even 3 keer kijken voordat ik nu eens zag hoe het zit. Daarbij werken de polisvoorwaarden niet, dus je hebt geen idee over welke maatschappij Independer praat.
Waarschijnlijk moet je dan weer een offerte aan gaan zitten vragen.

Kortom, mijn conclusie....leuk bedacht weer....maar je hebt er geen moer aan!

Ik zou zeggen, wacht nog even een weekje, dan komen er veel meer van dit soort vergelijkingssites en kun je misschien een veel duidelijker beeld krijgen, waarbij je meteen ziet met welke maatschappij je te maken hebt.

Vereen

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Vereen »

Erg onduidelijk. Met een balkje schuiven geeft voor mij niet een exacte indicatie van wat ik vergeleken wil hebben op zowel prijs- als kwaliteitsnivo niet. Ik vind de vergelijkingshulp niet serieus overkomen en ga daarom maar weer door met zelf vergelijken en offertes opvragen. Opmerking: ik vind het tegenvallen dat dit het telleurstellende resultaat is, terwijl er gisteren in de uitzending zo'n ophef over was. Er werd duidelijk gezegd dat dit de enige echte test was die u veel beter kon helpen. niet dus...

Hasse

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Hasse »

Hier kan ik niets mee. Veel te vaag.

ger79

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door ger79 »

ik mis friesland verzekering die was t.n.t de goedkoopste basis verzekering

Athena
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:10

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Athena »

Volgens mij klopt hier helemaal niets van!
De offerte van mijn eigen verzekering, Zilveren Kruis is goedkoper dan alle 17 (!!!) meldingen die ik via de site krijg. En mijn eigen maatschappij staat niet vermeld? Ik heb niet de moeite gedaan om het na te gaan, maar De Friesland en Unive zijn voor het basispakket veruit de goedkoopste; door aanvullingen behoorden ze ineens tot de duurste of kwamen niet voor. Tros Radar: doe hier iets aan!!!
en stuur eens een :oops: :oops: :oops: bericht naar je eigen forum of plaats een bericht op de homepage!

Dana30
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:17

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Dana30 »

De enige echte test????
Laat me niet lachen zeg :lol: :lol: :lol:

http://www.verzekeringssite.nl/
http://www.kiesbeter.nl/

Ga hier straks ook maar eens kijken, dan komt het helemaal goed!

karine

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door karine »

Jammer dat zo veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is of hun frustratie als mislukte tussenpersoon botvieren op de site.

:twisted:
Iedereen die niet helemaal digibeet is kan toch zien dat ALLE verzekeraars in de vergelijking zitten, :shock: Ja ook VGZ, Kijk maar eens in de vergelijk zonder enige aanvulling en pak steeds de volgende 5 aanbieders. Omdat VGZ zo duur is komen ze pas na vele pagina;s doorclicken.

Het lijkt inderdaad opmerkelijk dat er bij de meest uitgebreide aanvullingen geen resultaten komen. Ik zie ze namelijk gewoon staan. Bermoedelijk heeft deze bezoeker eerst aangegeven dat hij of zij alleen paketten te zien krijgt die direct, zonder acceptatie, afgesloten kunnen worden, en die bestaan inderdaad niet. Als je uitgebreide dekking wilt heb je dus te accepteren dat je niet automatisch geaccepteerd wordt.

Jammer dat altijd alleen de negantievelingen reageren. Ik las in de Radar nieuwsbrief dat er meer dan 100,000 zeer tevreden bezoekers zijn.

RADAR ga zo door en blijf met dit soort hulpen komen!!
:D :D :D

Gast

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Gast »

:evil: :twisted:

Jammer dat altijd alleen de negantievelingen reageren. Ik las in de Radar nieuwsbrief dat er meer dan 100,000 zeer tevreden bezoekers zijn.

En jij gelooft alles???, vraag het eens aan jouw partner :twisted:

mezelluf

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door mezelluf »

Ook ik zit in het verzekeringswezen en kan alleen bovenstaande maar bevestigen. Hoe kunnen ze vergelijkingen maken als niet alle premies er nog zijn en/of de voorwaarden van de aanvullingen niet bekend zijn. Op deze manier gaan mensen zich blind staren op puur en alleen premie en krijgen ze geen moer als ze wat hebben. Je lichaam is iets waar je zuinig op moet zijn maar je moet niet bezuinigen op je ziektekostenverzekering

Stefke345

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Stefke345 »

Ook ik heb de vergelijking gemaakt. Ben geen assurantie man zoals de meesten hier, maar als consument zeg ik TOP! Radar heeft zich uit de naad gewerkt een heel mooi overzicht te maken. Het is niet voor niets dat andere sites moeite met deze materie hebben. Het werkt snel, is volledig en best duidelijk. Volgens mij zitten alle verzekeraars er in. Ze zouden het toch niet zeggen als het anders was, Radar is VOOR ons niet TEGEN ons!

:wink:

Dana30
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:17

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Dana30 »

Zeg Karina, je punt is wel duidelijk hoor. Je hoeft niet in 3 forum rubrieken hetzelfde te zeggen.

Ja tuurlijk schrijven ze dat er zoveel tevreden bezoekers zijn, het zou stom zijn anders te schrijven. Gelukkig zijn het er maar 100000, blijven er nog miljoenen mensen over, die hopelijk wel verder kijken dan hun neus lang is.

Ik weet niet wat het is met die Independer, wel weer ik dat ze er financieel niet al te best voorstaan. Misschien daarom deze mooie reclame via Radar....

Jasper-j
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2005 18:13

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Jasper-j »

uhm, hebben meer mensen die FireFox en een ander OS (linux hier) dan Windows gebruiken, ook problemen met de vergelijkingssite? Niet technisch van aard maar ik kan de labels van de schuifbalken niet lezen. Of ze zitten onder de schuifbalken.

Gast

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp niet dat jullie geen duidelijke offerte voor mij en mijn vrouw kunnen maken.na alle reclame hiervoor in jullie uitzending.
Wat heb ik er aan als jullie concluderen dat wij te oud zijn.
Men moet toch iedereen accepteren.

Teleurgestelde ouwe (83)

katelin

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door katelin »

Karine heeft het ergens hierboven over dat VGZ zo duur zou zijn met de premies voor de nieuwe zorgverzekering, maar dat is volgens mij niet waar. Ik ben nu bij VGZ verzekerd en het aanbod wat zij mij hebben gedaan is gunstiger dan de voorstellen die de 'Independer' zorghulp mij geeft.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

aan allen,

heb net brief gekregen van anderzorg.

deze schrijft dat ze de goedkoopste zorg verzekering worden in nederland.


ik ben er zelf al 3 jaar bij verzekerd.

praktisch alles gaat via internet ,vandaar de slechte info kwaliteit.

ik heb het er voor over.

alleen mis ik in de meeste zorgverzekeringen de tandarts incl bruggen kronen e.d voor een reele prijs.

bij independer kun je bijvoorbeeld het gedeelte bevallingen e.d niet naar 0 schuiven ! dit is blijkbaar overal bij in gebakken.

Leeoo

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door Leeoo »

hallo allemaal,

Ook ik vind de vergelijking zoals die via Independer te maken is bijzonder waardeloos. Ik vind hem onoverzichtelijk en onduidelijk. Waarom hebben ze de zorgverzekerings-adviesmodule niet net zo gemaakt als bijvoorbeeld hun hypotheekadviesmodule. Die is veel handiger vind ik.
Bovendien komen de uitkomsten van Independer niet overeen met hetgeen ik zelf heb berekend op internetsites van verschillende verzekeraars. Over het algemeen kom ik dan lager uit qua premie.

Op http://vergelijk.pagina.nl staan trouwens meerdere vergelijkingssites voor o.a. de zorgverzekering.
Nadeel is wel dat je pas kunt zien van welke aanbieder de gegevens zijn als je een offerte hebt aangevraagd. Hoewel dat waarschijnlijk toch de beste methode is, want dan kun je de voorwaarden ook beter vergelijken.

Trouwens als je je goed in de materie verdiept hebt, verandert er volgens mij afgezien van de premie niet zo gek veel.

groet,
Leo

#kees

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door #kees »

Analiste Mieke van Independer reageerde op de andere Independersite blogo op een opmerking van mij. Ze haalt er meer bij dan voor een reactie strikt nodig is. Vanaf dat moment is directe plaatsing onmogelijk gemaakt. Mijn antwoord wordt niet geplaatst.

meisjeniemand

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door meisjeniemand »

Ha, wat goed om dit op het forum tegen te komen! Ik vond het zelf ook al vreemd dat ik zelf een heel goed aanbod van mijn zorgverzekeraar heb gehad en die vervolgens helemaal niet terugvind bij mijn resultaten op independer? Zie dat meer mensen dat hebben. Misschien is het toch wel niet helemaal INdepender?

nicky13

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door nicky13 »

Tip: kiesbeter.nl

beste site voor goed persoonlijk advies en vergelijking van verzekeringen.

AngelLove
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 18:00

Re: Vergelijkingsprogramma Ziektekosten Independer

Ongelezen bericht door AngelLove »

Nu hier kunnen ze geen passende verzekering vinden voor hetgeen ik verzekerd wens te hebben.....snik snik

Gesloten