LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag aan TROS Radar?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten

Mag een Poll / Topic door TROS Radar vroegtijdig gesloten worden?

Ja
12
67%
Nee
6
33%

Totaal aantal stemmen: 18

Xpert

Vraag aan TROS Radar?

Ongelezen bericht door Xpert »

Dat de TROS niets betaald aan Independer dat kan een kind begrijpen. Dat zal er nog bij moeten komen.

Ik wil weten of Independer aan de TROS betaald voor haar "z.g. gratis relame" om Independer in nagenoeg elke uitzending op te laten treden???

Die discussie wil ik oproepen!!!

Verder moet u een Forum niet direkt afsluiten als er een negatieve reactie/verwijt aan uw adres/Independer en VEH wordt gezonden.

Wanneer u mijn Forum afsluit is er namelijk ook geen Poll-mogelijkheid meer. Laat de lezers van het Forum maar hun reactie geven. Dat lijkt mij het meest eerlijke. Een Forumdiscussie gelijk weer sluiten lijkt mij uw onafhankelijkheid ernstig in gevaar brengen!!!

Een ieder mag een Forum starten zegt u. Maar als er weer iemand komt die kritiek uit sluit u de boel weer gelijk af.

Al staan er 100 verschillende topics op. Een ieder moet een Forum kunnen starten. En wanneer u deze elke weer afsluit dan is er geen open en eerlijke discussie meer mogelijk.

U moet een ieder de ruimte geven om over elke topic te kunnen discussieren. Zowel voor- als tegenstanders van elk onderwerp die in uw uitzendingen naar voren wordt gebracht. Maar een topic direct afsluiten onder het argument dat deze vraag ergens al eens eerder ter sprake is gekomen, wat ik echter betwijfel, is wel erg goedkoop. Na een uitzending
komen natuurlijk veel reactie binnen en sommige daarvan zijn ook misschien wel voor een gedeelte dubbel maar nooit helemaal.

Mijn volgende Poll zal ik verder niet zelf beantwoorden. Ik zou de reacties van de lezers van uw Forum wel eens willen peilen. Zal mijn benieuwen hoelang mijn Forum open blijft staan. Ik heb geen tijdslimiet meegegeven!

Denk hier maar eens goed over na.

Dilbert29

Re: Vraag aan TROS Radar?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Iedereen mag een forum openen, dat ben ik geheel met je eens. Maar als er over hetzelfde onderwerp 20 topics geopend worden en het merendeel uitmond in scheldpartijen en welles-nietes, dan denk ik zeker dat het terecht is om zaken te sluiten of te verwijderen.

We zitten hier allemaal voor een open en eerlijke discussie en die moet wel mogelijk zijn.

Xpert

Ik begrijp dat je over en weer open moet staan voor elkaars argumenten. Scheldparten en verwensingen horen hier niet thuis.

Maar naar mijn mening worden er ook Forums gesloten waar deze opmerkingen geheel niet voorkomen. TROS Radar tast daarmee mijn onafhankelijkheid aan en dat lijkt mij niet juist.

Ben ook blij dat mijn Forum weer opengesteld is. TRos Radar krijgt daarvoor ook mijn waardering.

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

In de Algemene voorwaarden staat:
De TROS behoudt zich het recht voor om berichten zonder waarschuwing van dit forum te verwijderen, topics te sluiten of op slot te doen. Over het modereerbeleid en de Algemene Gebruikersvoorwaarden kan niet met de TROS worden gecorrespondeerd.
Dus de moderator mag, net als in de meeste forums, een bericht verwijderen, en terecht anders wordt het een puinhoop (kijk maar eens op een ongemodereerd forum).

En als je wilt weten of Independer aan Tros betaald, ik zou zeggen vraag het aan de Tros want er zijn denk ik niet veel forumbezoekers die inzage hebben in die gegevens.
Maar dat antwoord had je eigenlijk al gehad in een andere posting

groeten

Xpert

Willem,

De TROS berichtte dat ZIJ Independer niet betalen.

Maar voor de derde keer: WAT BETAALT INDEPENDER AAN DE TROS???

Willem 4

Expert

Voor de tweede keer dan maar:
En als je wilt weten of Independer aan Tros betaald, ik zou zeggen vraag het aan de Tros want er zijn denk ik niet veel forumbezoekers die inzage hebben in die gegevens
Je kan het ook aan Independer vragen, je mag wat mij betreft ook de plaatselijke politie bellen :wink:
Het antwoord van Independer zal waarschijnlijk evenredig omgekeerd zijn aan dat van de Tros.
Forumbezoekers kunnen alleen maar gissen, we hebben geen inzicht in de gegevens.

Programma's als Radar en Kassa moeten scoren en ze scoren alleen met succes.
Daarvoor zal best wel eens iemand onder druk gezet worden, hier en daar een beetje gemanipuleerd en wat weggelaten worden.
Op zich geen probleem, het gaat om een win/win situatie, allemaal wat water bij de wijn en de consument heeft er voordeel bij.
Maar voor de derde keer: WAT BETAALT INDEPENDER AAN DE TROS???
Om echter zo stellig te beweren dat hier sprake is van op zijn minst belangenverstrengeling maar misschien wel een soort omkoperij cq. corruptie terwijl je er geen enkel bewijs van hebt, dat gaat toch wel ver.

1) probeer bewijs te vinden voor je bewering maar dat vindt je niet op dit forum
2) publiceer het bewijs, je mag wat mij betreft elk programma aan de schandpaal nagelen als men het niet te nauw neemt met de ethiek.

Als je dat lukt, dan maak ik een diepe digitale buiging voor je en zal er vol lof op reageren :)

groeten

Xpert

Wat win-win situatie.

Tros Radar kan in mijn optiek niet partijdig zijn om te "scoren" zoals jij dit noemt. Tros Radar kan zich niet veroorloven iemand onder druk te zetten, te manipuleren en wat weglaten.

Als dat zou gebeuren dan heeft Tros Radar voor mij afgedaan als onafhankelijk medium op consumenten gebied, want bij vereniging Eigen Huis ben ik dat allang verloren sinds VEH zelf hypotheken is gaan verkopen. VEH mag best kritiek hebben op de verdiensten van makelaars , notarissen en hypotheekadviseurs maar dan moet zij geen boter op hun hoofd hebben door zelf commercieel aan de slag te gaan met hypotheken om daar "grof geld" zoals VEH dit zelf noemt aan te verdienen. Een gemiddeld advies heeft toch geen kostprijs van € 1950,--. Waar moeten alle adviezen dan van betaald worden die niet leiden tot afname van producten?

Willem 4

Tros Radar kan in mijn optiek niet partijdig zijn om te "scoren" zoals jij dit noemt. Tros Radar kan zich niet veroorloven iemand onder druk te zetten, te manipuleren en wat weglaten.
Ten eerste, Tros Radar is een consumentenprogramma en daardoor van nature partijdig (voor de consument)
Ten tweede het doel heiligt soms de middelen en een beetje journalist heeft van alles nodig om zijn doel te bereiken, ook de door mij genoemde, dus dat kan men zich best veroorloven (de andere partij zal het zeker niet nalaten).
Ten derde, ik neem aan dat er binnen de redactie van Radar spelregels zijn over wat wel en niet toelaatbaar is, gezien het succes van het programma kunnen we er op vertrouwen dat dat wel goed zit

Dan zal bij deze Tros Radar, Kassa, de Consumentenbond en overige consumentenorganisaties wel voor je afgedaan hebben want ik kan je garanderen dat ze allemaal ongeveer gelijk werken.
Rest me dus om je het allerbeste toe te wensen

groeten

snapdrniksvan

Ongelezen bericht door snapdrniksvan »

Tros radar is zeker partijdig, men doet "onderzoek" maar vergeet voor- en na onderzoek, men houdt bepaalde nationale bedrijven ui de spotlights maar "schiet" gericht op niet Nederlandse ondernemingen ( chartermaatschappijen byvoorbeeld, nooit een negatieve letter over martinair of KLM maar over Onur Air en anderen....als het echt allemaal zo zou zijn als de tros ons voorschotelt dan had 90% van de forum schrijvers nu een tuintje op de buik )

Het gaat er bij Antoinette de laatste tijd meer om de kijkcijffers voreger bleef ik thuis voor dit programma, nu doe ik op de maandagavond andere, meer onderhoudende dingen.

Indien de starter van deze threat zijn poll inderdaad door de tros vroegtijdig is stopgezet dan is het tijd voor een andere poll met als titel:
Moet Tros radar blijven bestaan of heeft het programma haar beste tijd gehad? :D

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Kan iemand mij vertellen wat Independer is en waarover deze discussie (dus) gaat.

Willem 4

Moet Tros radar blijven bestaan
Ik vind van wel, consumentenprogramma's zijn schaars maar de programma's die er zijn ben ik best tevvreden over.
Als ik een medewerker op tv een oplichter zie achtervolgen of bij een louche garage zie binnenstappen denk ik vaak, die heeft lef zat.
En dat er wel eens fouten gemaakt worden of dat niet alles te winnen valt, dat neem ik dan maar op de koop toe.

We hebben consumentenprogramma's hard nodig al was het maar om een groot publiek te waarschuwen voor oplichters, charlatans en gevaarlijke producten.

En over de vliegmaatschappijen KLM, Martinair, Air France, Lufthansa, BA, Virgin en ga zo maar door hebben nu eenmaal minder moeite om de onderdelen aan de vliegtuigen te houden dan maatschappijen als Onur, dat komt niet van Radar, in heel europa werd Onur niet als meest betrouwbare gezien.
Succes in het verleden is geen garantie voor de toekomst, dat geldt zeker voor luchtvaartmaatschappijen die het niet te nauw nemen met onderhoud :wink:

groeten

Xpert

Hai Pervert,

Independer is een commerciële organisatie op het gebied van financiële dienstverlening.

Zij zijn tussenpersoon net als ieder andere tussenpersoon. Zij verdienen aan het verkopen van financiële producten.

Independer wordt door TROS Radar veelvuldig in haar programma opgevoerd als er een item behandeld wordt aangaande financiële producten.

In een Forum op de Tros Radar-site zijn er wel eens reacties geplaatst door lezers met de opmerking dat zij dachten dat Independer een onafhankelijke organisatie is. DUS NIET!. Independer is net zo onafhankelijk als iedere andere financiële dienstverlener.

In diverse topics in dit Forum wordt het commerciële karakter van Independer naar voren gebracht als zijnde een verwijt naar TROS Radar.
Independer heeft zich op een slimme manier aan het programma verbonden. Of Tros Radar daar een vergoeding voor ontvangt via Independer of één van haar BV's is nog steeds niet duidelijk.

Independer is ooit ontstaan als min meer een marktonderzoeker die verschillende aanbieders en producten met elkaar vergelijkt. Later bleek Independer zelf producten te verkopen. Dus eerst jezelf min of meer als onafhankelijk organisatie aankondigen waarna later bleek dat zij gewoon een commerciële organisatie zijn die geld verdienen met het verkopen van financiële producten en/of leads welke zij doorverkopen aan o.a. Huis & Hypotheek en Optima.

De uitzending van afgelopen dinsdag wordt door een heleboel mensen eenzijdig genoemd. De hypotheekadviseurs werden in het algemeen afgeschilderd als personen die veel geld verdienen aan het verkopen van financiële producten.

Nu is het inderdaad zo dat er veel verdiend wordt aan het verkopen van hypotheken en andere fiananciële producten. Maar daar staat tegenover dat de verdere dienstverlening gratis is. Wanneer een consument advies inwint bij een adviseur en toch geen producten bij deze adviseur afneemt dan heeft deze adviseur wel geld en tijd geïnvesteerd voor niets. De gemiddelde adviseur zal die verloren tijd/geld niet verhalen op de klant. De verdiensten aan de producten die de adviseur wél sluit kunnen dan het verlies van de verloren tijd/adviezen compenseren. Als je bij elk advies producten kan verkopen dan zijn de verdiensten veel te hoog. Die mening kan ik wel nog wel volgen en moet ik een aantal mensen daarin gelijk geven. Maar nu is het nog zo dat de adviezen gratis/vrijblijvend zijn. Wordt er in de toekomst veel minder aan de producten verdiend dan zullen in de toekomst de adviezen niet meer gratis kunnen voor de consument.

Ik voorzie een toekomst dat een klant gaat betalen voor een advies en dat de kosten van dit advies weer verekend zullen/kunnen worden wanneer de klant producten gaat afnemen. En of een consument daarmee geholpen is denk ik van niet. Een consument gaat dan niet verschillende adviseurs raadplegen als daar elke keer voor betaald moet worden.

De hypotheekmarkt is de afgelopen 30 jaar, mede door het geven van de gratis adviezen door het intermediair, meer open en transparanter geworden. Ik denk dat het vrije Intermediair haar bestaansrecht heeft bewezen. Ongeveer 55% van de hypotheekmarkt wordt afgesloten via het vrije intermediair.

Wanneer er beknibbeld wordt op de verdiensten van een hypotheek zal de markt weer grotendeels terug gaan naar de situatie van 30 jaar geleden. Wanneer de consument wel bereid is te betalen voor elk advies dan zal de transparantheid van de markt blijven bestaan, maar de consument is domweg niet bereid voor een echt onafhankelijk advies te betalen. De consument wil alleen maar weten hoeveel korting hij krijgt en wardeerd daarmee niet de deskundigheid van de adviseur. Ik vind dat de adviseur die het beste advies geeft dan ook de hypotheek mag sluiten. Maar het beste advies weghalen bij een intermediair en de hypotheek daarna sluiten bij VEH of Independer vanwege de provisie die deze instellingen retour willen geven vind ik onjuist. De adviseur die het beste advies geeft mag van mij dan ook de verdiensten toucheren. Dat is wel het meest eerlijke. En wat daaraan door de adviseur verdiend wordt moet van ondergeschikt karakter zijn. De klant is tevreden of niet. Wanneer mensen moeite hebben met de hoge verdiensten die aan het verkopen van financiële producten koppeld zijn moeten dan maar rechtstreeks naar de bank gaan en het intermediair daar dan ook niet om advies gaan vragen. Dit is verloren tijd voor de adviseur waar hij niets aan verdiend maar deze adviseur dan wel geld heeft gekost. Als de klant dan rechtstreeks naar de bank gaat hoeft er misschien helemaal geen afsluitprovisie betaald te worden. Maar dan moet de consument ook niet zeuren dat het bij een andere instelling misschien goedkoper had gekunt. De bank verkoopt alleen haar eigen producten en zal de klant nooit zeggen dat het bij een andere bank goedkoper kan.

Vrolijk

Ongelezen bericht door Vrolijk »

Natuurlijk heeft de Tros recht van het sluiten.
Het is geen chat lijn en sommige mensen kunnen heel lang draadig zijn.
Dus we hebben in dit geval onze menig geuit en daar gaat het toch om.!!!Veel praten wat??,,,,zeg iets dat lijk me verstandig.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Radar komt op het nivo van Kassa uit en dat is bijzonder jammer, ik heb Radar altijd voor een goed conumenten programma gehouden, na de uitzending over de bij elkaar gesleepte Kia rijders denk ik er anders over, geen SENSATIE aub.

Vrolijk

Het forum of Radar,is een form van uiting.
Een ieder heeft zo zijn eigen referentie Kader.

Gast

De grote Tros familie met Frans Bauer bedoel je dat ??.

Nee hoor de tros wordt populistisch ten koste van de zorgvuldigheid bij het uitzenden van programma,s.

Vrolijk

Nee geen vraag aan Tros Radar.
Misschien verkeerd overgekomen,was een reactie op een gast.

Gast

Hè Har, zeg dan even dat jij het bent, die hier over Turkije zit te l*llen.

:lol: :lol: Prettig weekend. :wink:

Xpert

Lees allemaal nu eerst het begin verhaal en doe dan een pollstemming.

Natuurlijk mag een Poll altijd dorr de redactie (vroegtijdig) gesloten worden. Staat ook in de voorwaarden.

Maar mij gaat het erom dat Tros Radar een Forum snel sluit wanneer zij een verwijt krijgt??

Is het dan reëel dat de redactie van Tros Radar een poll / forum afkapt zonder dat er enige discussie heeft kunnen plaatsvinden om zo negatieve sentimenten de kop in te drukken..

Wanneer de TROS een Forum weer snel sluit dat is er geen discussie mogelijk wanneer de TROS een verwijt wordt gemaakt.

Ook allemaal prettig weekend.
Xpert

Vrolijk

Xpert sorry maar kan je er niet bij helpen,ergens geef je zelf het Antw:
Maar ik blijf het vinden dat,welke recht Tros Radar handteerd, dat is hun
kijk op de zaak.Voor jouw misschien, de kritiek heb ik niet gelezen.
Welke form jouw kritiek ook is,waar je recht op heb.
Maar zulke discussie's zijn soms welles of nietes
begrijp je.

Gesloten