Wij, een klein gezinnetje, moesten noodgedwongen geloven aan kinderopvang. Daarnet hoorde ik het schrijnende verhaal op t.v., dat als een van de twee partners in de WAO zit, er geen recht bestaat op vergoeding. Dit zal ik tegenspreken, ookal is het even zoeken.
Ook mijn partner zit in de WAO en is voorlopig niet meer in staat te werken door psychische gerelateerde problemen. Volgens de nieuwe wet, zou mijn partner dus op moeten passen. Echter een onmogelijke zaak! Er bestaat in de wet vergoeding op medisch/sociale gronden, mits dit aantoonbaar is. Hiervoor is een verklaring van de huisarts nodig en een verklaring van het consultatiebureau, dat de bedoelde partner niet in staat is op te passen op zijn of haar kind. Als deze verklaringen binnen zijn, dan kan en mag de gemeente 1/6 deel van de kosten vergoeden. De gemeentes hebben zelfs een apart budget van de overheid hiervoor gekregen. (Navraag gedaan bij Ministerie van Sociale Zaken)
Wat voor gezonde mensen al een rondslomp is, is voor gezinnen met psychische of lichamelijke problemen een doolhof en een eindeloze speurtocht. Zelfs de gemeentes weten niet van de hoed en de rand. Toch gaat mijn dank vooral uit naar onze Gemeente, daar zij dit keurig hebben behandeld, ookal was dit voor hun ook een onbekend terrein.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wet Kinderopvangen en WAO van een van de partners
Re: Wet Kinderopvangen en WAO van een van de partners
Uw uitzending m.b.t. kinderopvang heeft mij zeer verwonderd u geeft een zeer eenzijdig beeld van de zaken.
Zelf als gebruiker zitten mijn beide werkgevers bij Kintent. Na enige startproblemen januari kan ik nu alleen zeggen dat de bijdrage ruim voordat ik het kinderdagverblijf moet betalen op mijn rekening staat. Pluim voor Kintent om binnen zo'n korte tijd orde op zaken te stellen.
Daarnaast moeten zaken goed gescheiden worden. Namelijk het lijkt wel of u alle problemen rondom de wet afwentelt op de intermediair terwijl die ook niet heeft zitten wachten op hoe de wet er nu uit ziet.
In het vervolg als u een onderwerp behandeld doe het dan serieus en betrek alle partijen en luister goed wat iedereen te vertellen heeft.
Zelf als gebruiker zitten mijn beide werkgevers bij Kintent. Na enige startproblemen januari kan ik nu alleen zeggen dat de bijdrage ruim voordat ik het kinderdagverblijf moet betalen op mijn rekening staat. Pluim voor Kintent om binnen zo'n korte tijd orde op zaken te stellen.
Daarnaast moeten zaken goed gescheiden worden. Namelijk het lijkt wel of u alle problemen rondom de wet afwentelt op de intermediair terwijl die ook niet heeft zitten wachten op hoe de wet er nu uit ziet.
In het vervolg als u een onderwerp behandeld doe het dan serieus en betrek alle partijen en luister goed wat iedereen te vertellen heeft.
Re: Wet Kinderopvangen en WAO van een van de partners
Dit onderwerp bestaat al. U kunt uw reactie daar kwijt.
Redactie Radar
Redactie Radar