LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
topery

Re: wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling

Ongelezen bericht door topery »

Er zijn ook situaties waarin van deze regeling geen gebruik kan worden gemaakt, terwijl men er wel recht op heeft.

Ik werk 4 dagen per week, van zaterdag t/m dinsdag. De weekeinden vangen de opa's en oma's de kinderen op, maar voor de maandag en disnsdag is er na schooltijd geen opvang.....oh ja die is er wel, maar dan moet ik mijn kinderen om 15.15 uur wegbrengen naar de naschoolse opvang....6 km verderop. Da's lastig als je op je werk zit.
Sindsdien sponsor ik mijn buurmeisje bij haar huiswerk.......

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

terwijl men er wel recht op heeft
Kinderen dumpen is geen recht, wel een zwaktebod!

topery

Kinderen dumpen is geen recht, wel een zwaktebod!
Oh dus u heeft liever dat ik 7 dagen per week thuis ben met een bijstandsuitkering op UW kosten.

En ik dump mijn kinderen niet.
Uw reactie getuigt van kortzichtigheid

Gast

Maar we willen nog steeds niet uw opvangkosten gaan betalen!

Gast

ook u profiteert van de samenleving door een hele dag op uw luie reet thuis in de bank te hangen en aleen maar de hele dag te zeuren, waar u blijkbaar veel tijd voor heeft, over het feit dat u mee zou betalen aan de kinderopvang.

Ik werk niet voor mijn lol, maar omdat het moet. En het spijtige is dat ik belasting moet betalen voor diegene die een hele dag op hun luie reet liggen te zeuren over de kinderopvang enz enz. Omdat u niet werkt, kunt u toch nog een beetje van de staat trekken, om vervolgen op uw oude dag weer te profiteren van andere potjes van de staat die gevuld zijn door werkende ouders.

Ik weet niet of u het door heeft, maar de hele samenleving profiteert op wat voor manier dan ook van elkaar. Mischien dat u daar maar eens uw energie in moet steken: in het vergaren van juiste informatie, dan meelopen met die andere gefrustreerde huismoeders hier op de site die zich blijkbaar nogal achtergesteld voelen. Stelletje zielepieten.

KOTSMISSELIJK WORDT JE VAN AL DIE ZEIKERS HIER OP DEZE SITE DIE BANG ZIJN DAT ZE HUN GELD KWIJT RAKEN AAN WERKENDE MOEDERS DIE HUN KINDEREN NAAR DE KINDEROPVANG BRENGEN!!!

Straks gaat mijn dochtertje lekker naar de Buitenschoolse Opvang. Hoe ik dat ga betalen? Gewoon, via jullie cenjes. Hoe meer ik van jullie zeikers kan profiteren, hoe liever. Mij kost het toch lekker niks...

Gast

Gast van 13:14 ik vind je vrij a-sociaal.Je houding spreekt boekdelen..
Ik zou zeggen,werk je te pletter maar blijf van mijn centjes af! :evil:
ik heb altijd voor mijn kinderen gezorgd en gewerkt.Ze zijn nooit op gevange en ook niet na schooltijdse opvang geweest,omdat ik flexibele werktijden had.Zodoende heb ik nooit gebruik hoeven te maken van opvang.Maar die houding van je gedrag maak mij razend!!!!!!Van mij Krijg je geen cent!!!!!!

topery

Maar we willen nog steeds niet uw opvangkosten gaan betalen!
U heeft slecht gelezen, eerst dump ik mijn kinderen en dat is een zwaktedbod dan wilt u er niet voor te betalen.

1)U hoeft er ook niet voor te betalen want ik betaal het zelf van mijn zuurverdiende centjes.
2)Ik dump mijn kinderen niet
3) Alhoewel de vorige spreekster het iets anders verwoord dan ik, ben ik het wel met haar eens

GASTEN

Ongelezen bericht door GASTEN »

Waffel
Wat zei je ,gun je kind een kijkje in de wereld
en moeders kindjes
Verschrikkelijk is het als de baby 6 weken oud is om bij een stel vreemden te dumpen en dat noemt zich moeder
En dan nog ijskoud zeggen ,stellen die geen kinderen hebben moeten meer belasting betalen
Jij bent echt niet normaal

yes

Ongelezen bericht door yes »

waffel hou maar je waffel
ik word misselijk zoals ik jou hoor praten
jong jonge
jij brengt je kinderen naar en ander voor de poen die je verdiend
en niet dat het kind zelfztandig word of met een gkimlach weer naar huis komt

Gast

Het gaat om t feit dat er mensen zijn die een dikke boterham verdienen voor legio extra vakanties en extra dure merkkleding etcetc en die hun kinderen, op kosten van de gemeenschap, op een creche zouden mogen dumpen.
Als je alleenstaand bent en een klein inkomen hebt is het inderdaad heel vervelend om die opvang te moeten betalen van je karige salaris.
De goed moet onder de kwade lijden, helaas... maar wij, de moeders die thuis zitten omdat ze hun kinderen niet kunnen (te duur) of willen dumpen en daardoor toch op de kleintje (en en) moeten gaan letten ook niet nog zin hebben om voor de kleintjes van die dikke boterham te gaan betalen.
Of het wel niet goed is om je kinderen naar de creche te brengen moet iedereen zelf bedenken alhoewel het mij wel eens opgevallen is dat er vrouwen hun kind daar brengen en echt niet weten hoe snel ze er van door moeten. Bah, en het zijn dan ook geen echte moedermoeders maar meer van de carriere troela's die nog net even een kind er bij namen omdat dat wel leuk is voor hun imago. Die kinderen vind ik dan ook meer dan zielig en dan zou ik tegen zo'n muts willen zeggen dat ze beter voor haar kind zou moeten zorgen, neem m mee naar huis.
Denk niet eens dat ze dat zou kunnen en zeker niet willen. Getsie wat zou ze daar nou de hele dag mee moeten?! Dat zeggen ze ook na de vakantie; zo van... ben zoooooooooooo blij dat ie weer naar school gaat kwam niet aan mezelf meer toe, moest ook 4 dagen vrij nemen, nee getsie, nou daaaaaaaaaaaaaaaag moet er vandoor.

Mennoman

Ongelezen bericht door Mennoman »

Iets zoals kinder opvang of chreche zou eignlijk niet mogen bestaan.
Ik vind dat iedereen verantwoordelijkheid moet nemen voor je kind, je hebt er immers zelf voor gekozen :o Dan moet je je eigen kind niet aan een ander afstaan om er in jouw plaats voor te zorgen. Dat deden ze in de oudheid toch ook niet, en ik denk niet dat ze dachten "He , wat word ik depressief van die kinderen , ik denk dat ik maar eens aan iemand ga vragen: 'zeg wil jij een dagje mijn kind opvoeden?'" Belachelijk :!: :!:

Mennoman :)

Mennoman

Iets zoals kinder opvang of chreche zou eignlijk niet mogen bestaan.
Ik vind dat iedereen verantwoordelijkheid moet nemen voor je kind, je hebt er immers zelf voor gekozen :o Dan moet je je eigen kind niet aan een ander afstaan om er in jouw plaats voor te zorgen. Dat deden ze in de oudheid toch ook niet, en ik denk niet dat ze dachten "He , wat word ik depressief van die kinderen , ik denk dat ik maar eens aan iemand ga vragen: 'zeg wil jij een dagje mijn kind opvoeden?'" Belachelijk :!: :!:

Mennoman :)

topery

Een reactie?

Nou die kan je krijgen hoor!
In de oudheid, ach mens krijg een baard...met je oudheid, in de oudheid stierven de kinderen van de honger omdat pa was gespiest door een mammoet en vervolgens het hele gezin werd uitgestoten door de stam. Of erger ma werd aan haar haren door de grot gesleept en door de eerste de beste randdebiel verkracht.

Het gaat (voor de zoveelste keer) niet om het feit of je hebt gekozen voor kinderen en werken. WANT heleboel vrouwen hebben dat niet, maar ze moeten wel werken om niet in de bijstand te raken, maar ja in de oertijd was er geen bijstand, toen ging je gewoon dood of werd je verkracht als 2e 3e 4e of 5e vrouw.

Ik ben van huis uit niet aggressief, maar u brengt een heleboel lelijks in bij boven. Wens u bijna een mammoet

En dan bent u ook nog zo onbeholpen dat u het 2 x moet plaatsen voordat u snapt hoe het werkt...... :lol: ik wens u geen mammoet ik wens u 5 vrouwen :lol:

Mennoman

Beste topery,

Bedankt voor uw reactie. Ikzelf vond deze aggressiever dan die van mijzelf. En uitschelden omdat ik per ongeluk 2x hep neergezet vind ik nogal aso. Ik snap heel goed wat u zegt en u heeft moet ik zeggen tot op bepaalde hoogte gelijk. Toch zijn er vrouwen die bewúst voor hun kind en carriere kiezenen dan hun carriere voor laten gaan

Mennoman

graag reactie:P

mondje

Ongelezen bericht door mondje »

topery
voor jou kinderen is het beter dat ze ergens anders onder worden gebracht
want met dat grof mondje van jou leren ze ook niet veel
daaaaaaaaaaaaag

Gast

Hallo hier die aso weer.
Gast van 13:14 ik vind je vrij a-sociaal.Je houding spreekt boekdelen..
Ik zou zeggen,werk je te pletter maar blijf van mijn centjes af!
ik heb altijd voor mijn kinderen gezorgd en gewerkt.Ze zijn nooit op gevange en ook niet na schooltijdse opvang geweest,omdat ik flexibele werktijden had.Zodoende heb ik nooit gebruik hoeven te maken van opvang.Maar die houding van je gedrag maak mij razend!!!!!!Van mij Krijg je geen cent!!!!!!
Als je vind dat wij echt misbuik maken van andermans centjes, stort dan vanaf nu maar eens elke keer de kinderbijslag terug die je elke drie maanden ontvangt. Want ook jullie profiteren mee van werkende mensen. Kinderlozen mensen moeten daar tenslotte ook voor betalen, zodat wij onze kinderbijslag krijgen en zij zien er niks voor terug. En huismoeders die thuis zitten en niet werken, kunnen via de belastingdienst maximaal zo'n 150 euro per maand ontvangen, dat wordt ook door anderen gedragen, dus doe alsjeblief niet zo hypocriet. Klinkt hard en het lijkt net of ik alle thuis zittende moeders over een kam scheer. Nou dat spijt mij dan, maar jullie behandelen ons, ouders met kinderen op de kdv, op dezelfde associale manier.

Mijn dochtertje gaat twee dagen per week naar de kdv. Ze vind het er heerlijk. De groep is niet zo groot, maar met ruim voldoende leidsters. Er wordt veel georganiseerd voor de kids samen met de ouders. Want die worden heel erg betrokken gemaakt. De andere vier dagen, want de vijfde is pappa thuis, geniet ik met volle teugen van mijn dochtertje.

En dan nog even over het feit dat wij van onze kinders af zouden willen zijn. Hoe vaak hoor ik niet van thuiszittende moeders: zal blij zijn als ze naar school gaan, heb ik tenminste weer tijd voor mijzelf. Of hoe vaak worden de kinderen al meteen met hun tweede naar de peutercreche gebracht omdat moeder dan weer wat tijd voor zichzelf heeft.

Hoe je het allemaal ook wend of keert, het mes snijdt altijd aan twee kanten. Van alles opzich is iets te zeggen.

PS:
En huismoeders die thuis zitten en niet werken, kunnen via de belastingdienst maximaal zo'n 150 euro per maand ontvangen
dat is veel meer, dan dat gemiddelde ouder die gebruik maakt van het KDV ontvangt van de belastingdienst.

Gast

Gast 22:41.
Ik wil alleen zeggen tegen u,als u ook de gast was van eerder tijdstip 13:14 moet u vooral het laatste stukje lezen.De laatste 3 regels daar heb ik op gereageerd.Dat is waarop ik wilde reageren op de toon van waar u de buitenschoolse opvang van wilde betalen van onze centen.Ik citeer u eigen uitspraak daarover.Het kwam op mij over als aso.Vandaar.De manier waarop u dingen zegt is aso.En meer wil ik er niet over zeggen.Lees het zelf maar eens goed door!!!! Dit was alles

Gesloten