LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
topery

Re: wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling

Ongelezen bericht door topery »

Beste topery,

Bedankt voor uw reactie. Ikzelf vond deze aggressiever dan die van mijzelf. En uitschelden omdat ik per ongeluk 2x hep neergezet vind ik nogal aso. Ik snap heel goed wat u zegt en u heeft moet ik zeggen tot op bepaalde hoogte gelijk. Toch zijn er vrouwen die bewúst voor hun kind en carriere kiezenen dan hun carriere voor laten gaan
Ok ik geef het toe, ik heb na het lezen van uw bericht mijn nekharen gevolgd en ben een beetje uit mijn slof geschoten. :oops:

Het is alleen onbegrijpelijk dat mensen zo negatief reageren op de vrouwen die absoluut liever thuis zijn met de kinderen, maar door omstandigheden niet anders kunnen dan werken. En geloof me, ik kan niet anders, ik moet wel werken. En omdat ik dan niet fulltime werk zou het fijn zijn als er bij de kinderopvang een regeling is getroffen waarbij je financieel wordt gesteund, maar dat is in mijn geval onmogelijk.

Ik ben al blij dat ik niet van de bijstand hoef te trekken (al worden de moeders in die situatie inmiddels ook gesommeerd een baan te zoeken)

wafel

Ongelezen bericht door wafel »

Aan alle luitjes die niet mee willen betalen aan onze kinderen zou ik willen zeggen:

DAT DOEN JULLIE AL!!!!!

O.a. via de kinderbijslag en de kinderopvang.

Allemaal hartelijk bedankt, ook namens de kinderen

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

wafel

Beetje achterlijk om steeds je kinderen aan te halen, hoop niet dat ze zien hoe aso je doet, wafeltje.
Aso zijn degenen die niet willen meebetalen aan onze maatschappij, ik begrijp dat jij daar bij hoort?

Mennoman

Ongelezen bericht door Mennoman »

Niet van het onderwerp afwijken a.u.b.. Ga elkaar alstublieft niet zitten af te zeuren. Hou je vloeken voor je en lees ff de gedragsregels.

topery, excuses aanvaard, en ik snap uw stand punt nog beter. En uw reactie ook wel.

Ik denk eigenlijk dat trosradar dit onderwerp maar moet afsluiten, alles is mijns inziens al gezegd! :D

Ik vond het leuk om mee te discussieren, maar ik denk dat ik maar naar een ander onderwerp ga.

Enne, beste gast zak zelf maar in de dagelijkse ontlasting :P

Greetz,

Mennoman :D

sttttttttt

Ongelezen bericht door sttttttttt »

wafef, ik dach dat wij al genoeg mee betaalde aan de maatschappij
en hoezo bedankt namens de kinderen?
omdat jij werkt en je kinderen naar een vreemde gaan
bedank jij die mensen maar waar jij je kinderen dumpt
en je mond is groot genoeg ,dus daar ligt het niet aan :roll:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wanneer iedereen voor zijn eigen problemen (lees kinderopvang) zou zorgen heeft de maatschappij een stuk meer rust en minder zorgen en zou het vrij gekomen geld besteedt kunnen worden aan grotere problemen op te lossen.

wafel

Dus als ik mijn kinderen naar het kinderdagverblijf breng dump ik ze sttttttttt.
Hoe zit dat dan als ik ze naar school breng, dump ik ze dan ook?
Of als ik ze naar voetbal breng, dump ik ze dan ook?

Geweldig argument sttttttttt

Gast

Het is te hopen dat je zelf de contributie van de voetbalvereniging betaalt of doet de overheid dat ook nog voor je?

nathas

Ongelezen bericht door nathas »

het kost me niks extra's om kintent de boel te laten regelen. Van mijn werkgever krijg ik de bijdrage op mijn salaris gestort. Bij mijn man moeten we echter bij het CAO fonds zijn en daar weet de linker man niet wat de rechter man doet en wie nu wat moet regelen. Ik stuur iedere maand mijn rekening naar kintent en zij betalen mij het deel wat ik van het cao fonds moet krijgen, en hoe zij het regelen met het cao fonds mogen ze zelf uitzoeken. prima geregeld. :lol:

Of ik er op vooruit of achteruit ben gegaan kan ik dus absoluut niet zegggen. Onze salarissen zijn niet maandelijks het zelfde vanwege allerhande overuren (die voor de belastingdienst wel meetellen kijkend bij welk percentage je hoort) En daarom heb ik ons hoger ingeschaald. Ik ontvang nu dus en relatief laag bedrag van de belasting. Maar volgend jaar bij de belasting aangifte gaat het er allemaal in mee, en dan krijg ik het verschil alsnog uitgekeerd. :wink:

wafel

Het is te hopen dat je zelf de contributie van de voetbalvereniging betaalt of doet de overheid dat ook nog voor je?
De voetbalvereniging krijgt door middel van veldaanleg/onderhoud flinke subsidie waarvoor hartelijk dank :wink:

sttttttttt

Ongelezen bericht door sttttttttt »

mooi meegenomen toch wafel (voetbal)
ben wel blij dat ik mijn kinderen zelf thuis heb opgevoed ,en niet bij anderen achter gelaten heb de hele dag
en natuurlijk ook een ander niet heb laten betalen voor kinderopvangen ,nu ga ik hiermee stoppen :lol:

Gast

Voor sport kunnen kinderen kiezen, voor de creche niet.
Als ze de sport niet meer leuk vinden kunnen ze er van af, van de creche niet.
Dat is grote verschil, als je dat niet ziet heb je er echt niets van begrepen. Arme kindertjes...

wafel

Als ze de sport niet meer leuk vinden kunnen ze er van af, van de creche niet.
Als ze de creche niet leuk vinden kunnen ze er ook af, er zijn andere creches c.q. mogelijkheden.
Dus; geen verschil.

Overigens gast, zouden er geen kinderen tegen hun zin op één of ander clubje zitten?

Gast

Nee wafeltje, sport wordt je niet opgedrongen, de creche wel, trouwens het is appels met peren vergelijken, maar dat verwacht ik eigenlijk ook van zo iemand als jij die van de simpele opmerkingen maakt. Zo praat je t goed voor jezelf toch?! Ga lekker zo door joh, fijn voor je kind(eren)

Mennoman

Ongelezen bericht door Mennoman »

Ik snap niet dat jullie wafel zo afzeiken , kom zelf met goede argumenten dan.

zoals

Ongelezen bericht door zoals »

Zoals?
Wafel wilt iemand dwingen om mee te betalen voor de kinderen die naar een creches toe gaan
Daarbij heeft ze een grote waffel
Ik vind dat er belangrijke dingen zijn dan een creches voor een kind
B,V goed onderwijs enz

gest

Ongelezen bericht door gest »

nou ik ben ook niet van plan om mee te betalen voor waffel
geef het liever aan mijn ouders die een aow hebbben

Gast

Teletekst: Nederlandse ouders hebben hun jonge kinderen liever thuis dan in de kinderopvang. Volgens een onderzoek van de Nederlandse Gezinsraad hebben veel ouders twijfels over een goede opvang van hun kroost.

Die twijfel heeft volgens de raad niets te maken met de kosten, maar vooral met de kwaliteit van de kinderopvang. De raad vindt daarom dat kwaliteit een hoge prioriteit moet krijgen.
Dumpouders houden dus echt zichzelf voor de gek!

Gast

juist ja, daar zet ik ook mijn twijfels bij. Meiden die zelkf geen kinderen hebben en voor de jouwe gaan zorgen, er ontbreekt toch een ingebouwde verantwoordelijkheidsgevoel. Niemand weet wat zich afspeelt in de creches; laten ze uw kind lang huilen??? u weet niet, wordt het kind soms aan zijn oortjes getrokken als t weer niet luistert, u weet t niet! Men is weken bezig om allerlei zaken voor t huis vakantie, hypotheken uit te zoeken en een kind wordt zo in een creche gedumpt, lekker dichtbij m'n werk hoor je vaak, ja en??? is dat t zoekcritirium?? Ja in sommige gevallen wel. Vervolgens zitten er jonge meiden die wel iets anders in t weekend aan t hoofd hebben gehad de hele dag uw kind te verzorgen/op te voeden (?), niet dat ze t niet goed doen maar wij kunnen t beter thuis, neem dat van mij aan!!!!!

Gast

niet dat ze t niet goed doen maar wij kunnen t beter thuis, neem dat van mij aan!!!!!
Oh ja, denk dan maar eens aan Rowena en hoe heet dat andere meisje wat ze per toeval dood in de kofferbak vonden, Savanna of zo iets, Beide kinders zijn de dood in gejaagd door de ouders.

En hoeveel kinderen zijn er niet die mishandeld worden.

Gesloten