LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
topery

Re: wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling

Ongelezen bericht door topery »

Met alle respect gast, natuurlijk is dit absoluut vreselijk, maar het gaat in deze discussie over de wet op de kinderopvang en de financiele tegemoetkoming daarvoor

Er zijn naar mijn idee 3 groepen:

-Zij die niet werken en thuis voor de kinderen zorgen
-Zij die werken omdat ze geen andere keus hebben en blij zijn dat deze regeling bestaat
-Zij die samen werken en de regeling niet nodig hebben maar gebruiken omdat het bestaat.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen moet voor zichzelf zorgen. Als je kinderen wilt oké zorg er dan voor !

Eerstens moe de kinderbijslag afgeschaft worden en al die subsidies voor die concentratiekampjes waar al die stumperdjes moeten verblijven.

Als je wilt werken moet je dat zelf weten maar zorg zelf voor een oplossing. Klaar.

alles

Ongelezen bericht door alles »

En zij is alles willen
Geld- werk- kinderen en gratis oppas
Het is het een of het ander
Zoals wafel

topery

zucht, nog maar een keer dan.......
Eerstens moe de kinderbijslag afgeschaft worden en al die subsidies voor die concentratiekampjes waar al die stumperdjes moeten verblijven.

Als je wilt werken moet je dat zelf weten maar zorg zelf voor een oplossing. Klaar.
Sommige vrouwen WILLEN niet werken maar MOETEN werken, het kost u nl. veel meer als zij van de bijstand gaan leven

JAJAJA

Ongelezen bericht door JAJAJA »

Welke vrouwen zonder partner?
Voor die vrouwen moet er een regeling komen vind ik
Maar als je samen werkt voor een vakantie of koopwoning , vind ik toch dat ze zelf voor de kinderopvang moeten betalen .

topery

Maar als je samen werkt voor een vakantie of koopwoning , vind ik toch dat ze zelf voor de kinderopvang moeten betalen .
En daar was ik het mee eens

Gast

Vrouwen denken nogal makkelijk schenk me een kind en ze denken meteen dat ze van de wieg tot aan het graf zijn verzekerd. Althans 80%

Gast

Hé,Hé,we zijn eruit!!!!! Iedereen kan straks rustig slapen!

guinevieve

Ongelezen bericht door guinevieve »

Ik kan niet gaan werken, ik ben chronich ziek, daardoor kan ik geen baan vinden die een beetje fatsoenlijk betaald.
Als ik zou gaan werken ben ik al dat geld kwijt aan de kinderopvang, (+een beetje exta zelfs!) mijn man verdiend namelijk 40,000 per jaar.
Lijkt veel, valt wel mee. maar we vallen wel hoog uit in de schalen.
We hebben namelijk ook een hypotheek (gewoon standaard rijtjeswoning in een klein stadje, geen villa) 1 auto, en we gaan NIET op vacantie (geen geld voor)
De grote opslokkers zijn bij ons mijn therapeut (waarvan we 20 % zelf van moeten betalen) fysiotherapie (ook een deel van zelf betalen) meeste van mijn medicijnen worden ook niet vergoed.
Er zijn dus ook nog hele andere situaties waardoor je in de maand niet veel overhoud, namelijk bijv. ziektes.

En inderdaad, als je een grote villa hebt, 2 auto's en meer dan 3 vacanties per jaar, vindt ik dat je geen recht hebt op tegemoetkoming op de kinderopvang en ook niet op kinderblijslag als het aan mij zou liggen.

Ik ben dus thuis bij mijn kinderen, die trouwens erg sociaal zijn, Simon zit op de kleuterschool en heeft daar veel vriendjes en Emma, is nog lekker thuis bij mijn en gaat iedere dag naar het park en heefd daar erg veel vriendjes, dus het argument dat kinderen die niet naar een kdv gaan niet sociaal zijn gaat dus echt niet op, en ik dump mijn kinderen niet al ik naar as the wold turned zou kijken (vreselijk) buiten, dat beeld dat soms van thuisblijfmoders wordt geschetst is erg raar.

Ik besteeds veel tijd aan mijn kinderen

topery

mijn man verdiend namelijk 40,000 per jaar.
Ik verdien de helft in mijn uppie
We hebben namelijk ook een hypotheek
Ik kan niet eens een huis kopen.

Met alle respect voor uw ziekte hoor, maar er zijn er ook die financieel minder bedeeld zijn. Ik ben blij voor u dat u bij uw kinderen kan zijn, dat zou ik ook wel willen.

sja...

Ongelezen bericht door sja... »

Wanneer gaan wij eens accepteren dat we niet allemaal het zelfde zijn???

Niet iedereen kan/wil de heledag met de kinderen thuis zitten...

Het zelfde dat niet iedereen zijn/haar kind wil wegbrengen naar opvang...

Er zijn inderdaad kinderen die niet aarden op zo'n opvang omdat ze er (nog) niet aan toe zijn en sommige kinderen hebben juist die stimulans van een andere omgeving nodig om zich zo verder te kunnen ontwikkelen.

Als we nu eerst eens beginnen met te accepteren dat die verschillen er zijn....

Dan komen we op het discussie punt. Wie gaat dat betalen???

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar over het algemeen....???

iedereen die belasting betaald , betaald niet alleen voor het 1 of voor het ander....

Een belastigbetaler zonder auto betaald ook mee aan een nieuwe snelweg waar hij 'nix' aan heeft 8) ...

Oftewel het probleem is veel complexer dan deze kleine discussie :lol: ...

En tenslotte 1 van de basisbehoefte van onze kinderen is liefde en deze liefde krijgen ze niet alleen van de mensen om hen heen maar ook door dat de mensen om hen heen laten zien dat ze elkaar respecteren en accepteren hoe ze zijn. Niemand is perfect.........ik ook niet :shock:

Gast

Tsja weet enig nuance aan te brengen maar mist de plank. De discussie moet immers zijn wat iedereen geaccepteerd vindt dat uit de algemene belastingen betaalt wordt. Kinderopvang hoort hier wat mij betreft niet bij. Men vindt het nu al een recht dat overheid en werkgever meebetalen, daar zit de denkfout!

sja...

Ongelezen bericht door sja... »

De enige plank die ik probeerde te raken is dat elk kind liefde nodig heeft... De rest was luiter een voorbeeld!!!

Er is een potje met geld en die moet verdeeld worden, ga er maar aanstaan...

Er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn.

Laat mensen met geld lekker van hun geld genieten en bedenk je zelf liever hoe je (legaal) ook aan een beetje kan komen.

We leven in een ikke ikke ikke maatschappij terwijl er aan de andere kant van de wereld kinderen liggen uit te hongeren... en wij hebben een probleem met dikke kinderen...

Het is zo makkelijk om een vingertje te wijzen...

Gast

De enige plank die ik probeerde te raken is dat elk kind liefde nodig heeft...
Helemaal eens. Tenminste als die liefde niet bestaat uit een equivalent van de liefde van ouders!

jusjepusje

Ongelezen bericht door jusjepusje »

Wat een woord. DUMPEN.

Ik snap niet dat mensen dat woord gebruiken voor hun eigen kind of anderen dat woord kunnen gebruiken voor andermans kinderen. het zijn geen dingen.

Ik werk nu al weer jaren op een kdv. en mijn zoontje gaat er ook heen, de ene week 5 uur en de andere 10 uur. een kind naar de peuterspeelzaal brengen is net zoveel van huis. En daar maken toch ook veel mensen gebruik van. Ik zie het als eenzelfde. kinderen leren er veel, omgaan met anderen, maar ook een beetje voorbereiding op het verdere leven.

Ik vind het net zo erg dat kinderen 3 of 4 dagen naar opa´s, oma´s of gatouders worden gebracht. dat is hetzelfde, maar omdat dat familie is, is het voor velen anders, maar daar breng je je kind ook heen.
En wat krijg je dan op den duur. moet ik alweer naar opa en oma toe, als je gewoon even op visite wil.

Mensen hebben niet altijd de keus om hun kind thuis te houden, kijk naar gezinssamenstelling oid.
Iedereen doet eht op zijn eigen manier, en laat anderen daarmee in hun waarde. Ik snap niet dat mendsen de beslissing voor anderen willen nemen.

sja....

Ongelezen bericht door sja.... »

[quote]
Ik vind het net zo erg dat kinderen 3 of 4 dagen naar opa´s, oma´s of gatouders worden gebracht. dat is hetzelfde, maar omdat dat familie is, is het voor velen anders, maar daar breng je je kind ook heen.
En wat krijg je dan op den duur. moet ik alweer naar opa en oma toe, als je gewoon even op visite wil.

Mensen hebben niet altijd de keus om hun kind thuis te houden, kijk naar gezinssamenstelling oid.
Iedereen doet eht op zijn eigen manier, en laat anderen daarmee in hun waarde. Ik snap niet dat mendsen de beslissing voor anderen willen nemen.

moeilijke he... een ander in zijn waarde laten??? :?

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Met de nieuwe wet zijn wij er goed op vooruit gegaan.
Betaalden we in december nog €118.= per maand.
Nu nog maar €53.= per maand.
Dit terwijl zelfs 1 werkgever weigert mee te betalen.
Via de belasting krijgen wij dus een erg hoge vergoeding terug.
Er wordt ook naar je inkomen gekregen. Is dit dus niet hoog dan krijg je dus veel terug. Alleen deze info heeft men niet goed in de reclamefilmpjes weer gegeven.
Hierdoor hebben veel mensen de opvang onnodig opgezegt.

Gesloten