LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling
wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling
Ik begrijp dat een gezin met een bruto inkomen van EUR 50.000,=, ruim EUR 200,= meer moet betalen. Daar staat tegenover dat ik met een bruto inkomen van EUR 26.000,= in het verleden EUR 470,= (bruto) betaalde en nu nog maar EUR 125,=. Je kunt dus ook stellen dat het nu wat eerlijker verdeeld is. Zij betalen nu niet te veel, maar ik heb in het verleden te veel betaald!
Re: wet op de kinderopvang: een eerlijkere verdeling
Ik maak ook gebruik van kinderopvang. Ik ga er netto €50,- op achteruit. Ik kan hier mee leven. De nieuwe regeling is opgezet om de kinderopvang voor iedereen bereikbaar te maken. Dat een gezin met een inkomen van €50.000,- er op achteruit gaat vind ik niet meer dan redelijk.
Het hierboven aangegeven voorbeeld geeft een andere uiterste aan.
Het was even wat regelen met de belasting en de werkgevers. Maar het is absoluut niet ingewikkeld of een hoop rompslomp. De mensen in het programma maken gebruik van Kintent. Wat die er nog tussen moet is mij een raadsel. Als je de regeling kinderopvang rustig doorleest i.c.m. de diskette is er niets moeilijks aan.
Het enige minpuntje vind ik de datum waarop de balasting het geld op je rekening stort. Dit zou wat vroeger kunnen, Gelukkig wordt dat in het volgende jaar anders (beter) gedaan.
Ik adviseer aan alle gebruikers van de regeling kinderopvang. Gewoon zelf doen. En schop die Kintent (of hoe de bemiddelaar ook heten mag) de deur uit! Scheelt een hoop papier rompslomp.
Het hierboven aangegeven voorbeeld geeft een andere uiterste aan.
Het was even wat regelen met de belasting en de werkgevers. Maar het is absoluut niet ingewikkeld of een hoop rompslomp. De mensen in het programma maken gebruik van Kintent. Wat die er nog tussen moet is mij een raadsel. Als je de regeling kinderopvang rustig doorleest i.c.m. de diskette is er niets moeilijks aan.
Het enige minpuntje vind ik de datum waarop de balasting het geld op je rekening stort. Dit zou wat vroeger kunnen, Gelukkig wordt dat in het volgende jaar anders (beter) gedaan.
Ik adviseer aan alle gebruikers van de regeling kinderopvang. Gewoon zelf doen. En schop die Kintent (of hoe de bemiddelaar ook heten mag) de deur uit! Scheelt een hoop papier rompslomp.
Dit bericht is geen reactie, maar een andere kijk op de Wet WirWar Kinderopvang.
Wij, een klein gezinnetje, moesten noodgedwongen geloven aan kinderopvang. Daarnet hoorde ik het schrijnende verhaal op t.v., dat als een van de twee partners in de WAO zit, er geen recht bestaat op vergoeding. Dit zal ik tegenspreken, ookal is het even zoeken.
Ook mijn partner zit in de WAO en is voorlopig niet meer in staat te werken door psychische gerelateerde problemen. Volgens de nieuwe wet, zou mijn partner dus op moeten passen. Echter een onmogelijke zaak! Er bestaat in de wet vergoeding op medisch/sociale gronden, mits dit aantoonbaar is. Hiervoor is een verklaring van de huisarts nodig en een verklaring van het consultatiebureau, dat de bedoelde partner niet in staat is op te passen op zijn of haar kind. Als deze verklaringen binnen zijn, dan kan en mag de gemeente 1/6 deel van de kosten vergoeden. De gemeentes hebben zelfs een apart budget van de overheid hiervoor gekregen. (Navraag gedaan bij Ministerie van Sociale Zaken)
Wat voor gezonde mensen al een rondslomp is, is voor gezinnen met psychische of lichamelijke problemen een doolhof en een eindeloze speurtocht. Zelfs de gemeentes weten niet van de hoed en de rand. Toch gaat mijn dank vooral uit naar onze Gemeente, daar zij dit keurig hebben behandeld, ookal was dit voor hun ook een onbekend terrein.
Wij, een klein gezinnetje, moesten noodgedwongen geloven aan kinderopvang. Daarnet hoorde ik het schrijnende verhaal op t.v., dat als een van de twee partners in de WAO zit, er geen recht bestaat op vergoeding. Dit zal ik tegenspreken, ookal is het even zoeken.
Ook mijn partner zit in de WAO en is voorlopig niet meer in staat te werken door psychische gerelateerde problemen. Volgens de nieuwe wet, zou mijn partner dus op moeten passen. Echter een onmogelijke zaak! Er bestaat in de wet vergoeding op medisch/sociale gronden, mits dit aantoonbaar is. Hiervoor is een verklaring van de huisarts nodig en een verklaring van het consultatiebureau, dat de bedoelde partner niet in staat is op te passen op zijn of haar kind. Als deze verklaringen binnen zijn, dan kan en mag de gemeente 1/6 deel van de kosten vergoeden. De gemeentes hebben zelfs een apart budget van de overheid hiervoor gekregen. (Navraag gedaan bij Ministerie van Sociale Zaken)
Wat voor gezonde mensen al een rondslomp is, is voor gezinnen met psychische of lichamelijke problemen een doolhof en een eindeloze speurtocht. Zelfs de gemeentes weten niet van de hoed en de rand. Toch gaat mijn dank vooral uit naar onze Gemeente, daar zij dit keurig hebben behandeld, ookal was dit voor hun ook een onbekend terrein.
-
Wij zitten met onze 2 dochters 40 uur in de week bij een gastouder en om vergoeding te krijgen moet dit lopen via een gastouderbureau (wat alleen maar extra geld kost want je heb er niet veel aan).
Nu is er wettelijk een maximum uurtarief van € 5.70, aan mijn gastouder betaal ik € 4.00 per uur, nu lijkt het mij logisch dat ik aan het gastouderbureau de resterende € 1.70 per uur moet betalen.
Tot onze verbazing kregen wij van de week een factuur van het gastouderbureau van € 2.50 per uur, ik heb direct gebeld maar ik kreeg te horen dat hun standaard uurtarief voor gastouders € 3.20 is en als mijn gastouder € 4.00 vraagt is niet hun probleem.
In het contract van het gastouderbureau hebben wij alleen voor een totaal uurbedrag van € 5.70 getekend.
Weten iemand van het forum wat ik nu moet doen?
Nu is er wettelijk een maximum uurtarief van € 5.70, aan mijn gastouder betaal ik € 4.00 per uur, nu lijkt het mij logisch dat ik aan het gastouderbureau de resterende € 1.70 per uur moet betalen.
Tot onze verbazing kregen wij van de week een factuur van het gastouderbureau van € 2.50 per uur, ik heb direct gebeld maar ik kreeg te horen dat hun standaard uurtarief voor gastouders € 3.20 is en als mijn gastouder € 4.00 vraagt is niet hun probleem.
In het contract van het gastouderbureau hebben wij alleen voor een totaal uurbedrag van € 5.70 getekend.
Weten iemand van het forum wat ik nu moet doen?
Als je het allemaal zelf mag regelen, is het wel te doen. Echter een aantal werkgevers verplicht haar werknemers om met bepaalde tussenpersonen in zee te gaan. Als je niet met die tussenpersoon in zee gaat, dan kan je fluiten naar je centen. En daar gaat het dus blijkbaar mis.
Ik verkeer gelukkig in de omstandigheid dat mijn werkgever het zelf regelt. Het enige waar ik ze van moet overtuigen is dat ze de bijdrage niet met mijn salaris van de afgelopen maand moeten meestorten (achteraf dus) maar vooruit moeten overmaken. Het was nu 1 maand buffelen.
De rijksoverheid ziet dat nu gelukkig in en gaat eerder factureren, nu de werkgevers nog!
Het verbaast mij overigens dat het ministerie er nu nog een jaar over moet doen om de boel eerder over te laten maken. Dat kan toch ook vanaf volgende maand!
Ik verkeer gelukkig in de omstandigheid dat mijn werkgever het zelf regelt. Het enige waar ik ze van moet overtuigen is dat ze de bijdrage niet met mijn salaris van de afgelopen maand moeten meestorten (achteraf dus) maar vooruit moeten overmaken. Het was nu 1 maand buffelen.
De rijksoverheid ziet dat nu gelukkig in en gaat eerder factureren, nu de werkgevers nog!
Het verbaast mij overigens dat het ministerie er nu nog een jaar over moet doen om de boel eerder over te laten maken. Dat kan toch ook vanaf volgende maand!
ik heb uw uitzending gezien en vindt het jammer dat u er zendtijd aan heeft besteed. wat een gemekker grote inkomens, dure auto's.groot huis en daarom moet pa of ma blijven werken en wij moetendaar voor opdraaien. Ik ben 55 en mijn vrouw is gestopt toen er kinderen kwamen en wij zetten ons niet vast net torenhoge schulden en viijf vakantie's per jaar/Mijn mning is dat er in feite helemaal geen tegemoetkoming moet zijn als je wil werken moet je zelf maar voor oppas zorgen moestenwij vroeger ook en we zijn er ook gekomen
er is nu teveel hebzucht en de meesten zijn erg materialistisch ingesteld
dat wil ik even kwijt
gr wim v rosmalen
er is nu teveel hebzucht en de meesten zijn erg materialistisch ingesteld
dat wil ik even kwijt
gr wim v rosmalen
Wij hebben 2 kinderen, 2 dagen per week op de opvang en zijn er zelfs iets op vooruit gegaan terwijl we toch een jaarinkoemn hebben van zo rond de 40000 euro.
Al die rompslomp is voor mij ook onbegrijpelijk, als je je er even in verdiept is het zo opgelost, wat betreft de belasting dit kan via speciaal voor kinderopvang verzoek tot teruggaaf 1 x per jaar.
Via mijn werkgever is het zo geregeld dat het automatisch gestort wordt en via de werkgever van mijn vrouw loopt het via kintent, waar ik totaal geen problemen mee heb. we vullen 1 x p/maand een overzicht in en krijgen binnen 2 weken ons geld netjes overgemaakt.
Het enige nadeel is dat je de opvang vooruit moet betalen wat betekend maar als je dit goed plant hoeft dit maar 1 keer en kan je de overige maanden netjes betalen van het geld van de belsatingdienst en werkgevers en een stukje eigen geld.
Ik denk dat het probleem voor veel mensen er meer in zit dat ze gewent zijn verwend te worden doordat alles geregeld was en nu moeten ze zelf iets meer doen en dat is lastig.
Natuurlijk ben ik het er mee ens dat het er niet beter op geworden is, maar je moet het wel nuchter blijven bekijken.
Al die rompslomp is voor mij ook onbegrijpelijk, als je je er even in verdiept is het zo opgelost, wat betreft de belasting dit kan via speciaal voor kinderopvang verzoek tot teruggaaf 1 x per jaar.
Via mijn werkgever is het zo geregeld dat het automatisch gestort wordt en via de werkgever van mijn vrouw loopt het via kintent, waar ik totaal geen problemen mee heb. we vullen 1 x p/maand een overzicht in en krijgen binnen 2 weken ons geld netjes overgemaakt.
Het enige nadeel is dat je de opvang vooruit moet betalen wat betekend maar als je dit goed plant hoeft dit maar 1 keer en kan je de overige maanden netjes betalen van het geld van de belsatingdienst en werkgevers en een stukje eigen geld.
Ik denk dat het probleem voor veel mensen er meer in zit dat ze gewent zijn verwend te worden doordat alles geregeld was en nu moeten ze zelf iets meer doen en dat is lastig.
Natuurlijk ben ik het er mee ens dat het er niet beter op geworden is, maar je moet het wel nuchter blijven bekijken.
Frances,
Begrijp ik uit je verhaal nu dat je
1. € 4,= per uur aan de gastouder betaalt en
2. € 2,50 per uus aan het gastouderbureau
dus in totaal € 6,50 per uur?
(waar komt die € 3,20 nog vandaan?)
Dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. kijk je contract nog eens na of je inderdaad voor een totaalbedrag = gastouderbedrag + bureaubedrag = € 5,70 getekend hebt (en er geen vrijwaring is voor het bedrag dat de gastouder rekent)
Als dat zo is kun je het bureau daarop aanspreken.
2. als dat niet zo is, en je volgens het contract dus ook meer dan € 5,70 zou kunnen betalen dan kun je weinig doen, je hebt ervoor getekend. Het wettelijk maximum van € 5,70 waar het in de WKO over gaat heeft te maken met het maximale bedrag waarover door het rijk vergoeding wordt gegeven (dus waarover de hele santenkraam wordt berekend). Alles wat je meer betaalt moet je zelf betalen, dat wordt niet meegenomen in de berekeningen van de vergoedingen.
Begrijp ik uit je verhaal nu dat je
1. € 4,= per uur aan de gastouder betaalt en
2. € 2,50 per uus aan het gastouderbureau
dus in totaal € 6,50 per uur?
(waar komt die € 3,20 nog vandaan?)
Dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. kijk je contract nog eens na of je inderdaad voor een totaalbedrag = gastouderbedrag + bureaubedrag = € 5,70 getekend hebt (en er geen vrijwaring is voor het bedrag dat de gastouder rekent)
Als dat zo is kun je het bureau daarop aanspreken.
2. als dat niet zo is, en je volgens het contract dus ook meer dan € 5,70 zou kunnen betalen dan kun je weinig doen, je hebt ervoor getekend. Het wettelijk maximum van € 5,70 waar het in de WKO over gaat heeft te maken met het maximale bedrag waarover door het rijk vergoeding wordt gegeven (dus waarover de hele santenkraam wordt berekend). Alles wat je meer betaalt moet je zelf betalen, dat wordt niet meegenomen in de berekeningen van de vergoedingen.
Ik dacht dat er juist meer vrouwen aan het werk moesten om de grijze golf te kunnen onderhouden in de toekomst.
Zoals de wet Kinderopvang in Radar in beeld is gebracht is niet het hele verhaal. Ik ben directeur van een kinderopvang organisatie in het noorden des lands. Bij onze organisatie betaalt circa 20% van de ouders meer dan in 2004, circa 40% ongeveer hetzelfde en 40% minder en dan ook veel minder!! Wat wel klopt is de ingewikkelde materie waar ouders en kinderopvang organisaties mee te maken hebben. Maar als de ouders of zelf, of samen met de kinderopvang organisatie, de zaken tijdig heeft geregeld, komt het geld ook op tijd binnen. De alleenstaande moeder met 2 kinderen zegt 750 euro te moeten betalen bij een inkomen van 1250 euro. Dit betreft het bruto bedrag wat de vrouw moet betalen. Als zij tijdig een aanvraag had ingediend bij de belastingdienst had zij daarvan het overgrote deel al terugontvangen. Ouders met een inkomen op bijstandsniveau, zoals de moeder uit het voorbeeld, betalen tussen de 25 en 50 euro per maand aan de kinderopvang en de kinderen komen daarvoor dan bijna de hele week!!
Mee eens dat de regeling veel eenvoudiger kan, maar ook belangrijk om de kijkers wel objectief en volledig te informeren.
En kinderopvang als een echte basisvoorziening lijkt mij voor alle betrokkenen een verademing!! De ouders een inkomensafhankelijke ouderbijdrage laten betalen en de werkgevers een % van de loonsom; daarmee zijn dan de problemen met Kintent ook gelijk opgelost!
met vriendelijke groet, M. Bolt
Mee eens dat de regeling veel eenvoudiger kan, maar ook belangrijk om de kijkers wel objectief en volledig te informeren.
En kinderopvang als een echte basisvoorziening lijkt mij voor alle betrokkenen een verademing!! De ouders een inkomensafhankelijke ouderbijdrage laten betalen en de werkgevers een % van de loonsom; daarmee zijn dan de problemen met Kintent ook gelijk opgelost!
met vriendelijke groet, M. Bolt
Helaas moet ik melden dat de nieuwe wet er niet gemakkelijker op is geworden of ligt dit toch aan onze bemiddelaar KIDSCONCERN.
Al 4 jaar heb ik problemen met deze organisatie en eindelijk dacht ik met deze nieuwe wet van hun af te zijn. Maar neen, de werkgever van mijn echtgenote besloot om de financiele handelingen over te dragen aan KIDSCONCERN.
Dit bleek wederom een KAPITALE fout.
Zoveel formulieren die men moet invullen en nog deden zij het niet goed.
Wij hebben drie kinderen, 4jaar is de oudste en de tweeling van 1 jaar, maar volgens KIDSCONCERN hebben wij er 6 of maar 1. En de verschillende facturen die wij per dag krijgen/kregen.
Ik heb zelf via de telefoon moeten uitleggen hoe de bereking gaat en wat ik per maand moet betalen.
En nog weet men het daar niet en kan ik wederom kwaad worden aan de telefoon. Ze berekenen zelfs servicekosten, euro 15, terwijl men alles zelf moet regelen.
Zelfs op een fax, aan de directeur, wordt niet gereageerd.
Kon ik maar geen gebruik meer maken van deze organisatie.
Gelukkig was de belastingdienst erg behulpzaam en snel met hun berekening.
Ik weet dat er meer mensen zijn die problemen hebben met KIDSCONCERN, zowel in het verleden als heden.
Al 4 jaar heb ik problemen met deze organisatie en eindelijk dacht ik met deze nieuwe wet van hun af te zijn. Maar neen, de werkgever van mijn echtgenote besloot om de financiele handelingen over te dragen aan KIDSCONCERN.
Dit bleek wederom een KAPITALE fout.
Zoveel formulieren die men moet invullen en nog deden zij het niet goed.
Wij hebben drie kinderen, 4jaar is de oudste en de tweeling van 1 jaar, maar volgens KIDSCONCERN hebben wij er 6 of maar 1. En de verschillende facturen die wij per dag krijgen/kregen.
Ik heb zelf via de telefoon moeten uitleggen hoe de bereking gaat en wat ik per maand moet betalen.
En nog weet men het daar niet en kan ik wederom kwaad worden aan de telefoon. Ze berekenen zelfs servicekosten, euro 15, terwijl men alles zelf moet regelen.
Zelfs op een fax, aan de directeur, wordt niet gereageerd.
Kon ik maar geen gebruik meer maken van deze organisatie.
Gelukkig was de belastingdienst erg behulpzaam en snel met hun berekening.
Ik weet dat er meer mensen zijn die problemen hebben met KIDSCONCERN, zowel in het verleden als heden.
Ik heb nog nooit van iemand die gaat werken gehoord dat zij dat voor de komende "grijze golf "gaan doen.
Overigens die grijze golf daar zullen hoogstwaarschijnlijk ook uw ouders onder vallen die gezorgd hebben dat u een uitstekende opleiding hebt kunnen volgen.
Ikke ikke en de rest kan stikken dat is momenteel de mentaliteit.
Ik hoop voor u dat uw kinderen er niet hetzelfde over gaan denken anders heeft u een groot probleem.
Overigens die grijze golf daar zullen hoogstwaarschijnlijk ook uw ouders onder vallen die gezorgd hebben dat u een uitstekende opleiding hebt kunnen volgen.
Ikke ikke en de rest kan stikken dat is momenteel de mentaliteit.
Ik hoop voor u dat uw kinderen er niet hetzelfde over gaan denken anders heeft u een groot probleem.
Ik vond de uitzending van Radar een trieste vertoning en betreur het dat zo'n goed programma zo slecht is ingelicht op voorhand. De uitzending was ronduit misleidend en geeft een totaal vertekend beeld van kinderopvang. Tevens begrijp ik niet waarom er geen vertegenwoordiging van een kindercentra aan tafel zat. Er is maar 1 probleem waar de wet kinderopvang niet echt aan heeft gedacht en dat is de doelgroep die te maken heeft met inburgering en allerlei trajecten. Deze doelgroep vormt een heel groot debiteurenrisico voor kindercentra waardoor veel centra ze liever buiten de deur houden. Het zou fijn zijn als de wet daar nog wat aan ging doen. Verder is de wet een eerlijk systeem die naar rato werkt voor iedereen. En wat betreft de papieren?? als ze eenmaal ingevuld zijn dan heb je er vaak geen omkijken naar. Tevens heb ook ik de opmerking dat veel intermediairs bijna tot geen bestaansrecht meer hebben door de wet en ik adviseer een ieder het ook gewoon zelf te regelen zodat je zelf de touwtjes in handen hebt.
Ik heb sinds dit jaar te maken met de kinderopvang.
Mijn dochter gaat sinds 1 maart 2 dagen naar de kinderopvang en wat ik zie dat ze het prima naar haar zin heeft.
Tuurlijk mijn eigen bijdrage van 250 euro (dus het netto bedrag wat ik moet betalen) zou altijd lager mogen zijn, maar ik kan dit best missen!
Grappig om te zien hoeveel geld men met enig gemak kan spenderen aan die dure luxe artikelen als vakanties, auto's en breedbeeld televisies en vervolgens wel gaan lopen "mekkeren" omdat ze nu meer voor de opvang moeten betalen dan de afgelopen jaren ervoor.
Misschien kunnen we ook eens gewoon blij zijn met het feit dat we een tegoetkoming krijgen hoe hoog deze dan ook is.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee, want dit geeft mij de kans om te blijven werken.
Mijn dochter gaat sinds 1 maart 2 dagen naar de kinderopvang en wat ik zie dat ze het prima naar haar zin heeft.
Tuurlijk mijn eigen bijdrage van 250 euro (dus het netto bedrag wat ik moet betalen) zou altijd lager mogen zijn, maar ik kan dit best missen!
Grappig om te zien hoeveel geld men met enig gemak kan spenderen aan die dure luxe artikelen als vakanties, auto's en breedbeeld televisies en vervolgens wel gaan lopen "mekkeren" omdat ze nu meer voor de opvang moeten betalen dan de afgelopen jaren ervoor.
Misschien kunnen we ook eens gewoon blij zijn met het feit dat we een tegoetkoming krijgen hoe hoog deze dan ook is.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee, want dit geeft mij de kans om te blijven werken.
Lekker makkelijk, mensen met jaarinkomens van 50.000 euro mogen niet zeuren. Die mensen rijden in allemaal dure auto's en wonen in dure huizen, nou NIET dus.
Wij mogen misschien wel wat meer verdienen, maar mogen ook veel meer betalen. Het lijkt dan wel of wij zo'n riant inkomen hebben, maar het gebeurt regelmatig dat het salaris op is voordat de maand voorbij is!! En dit komt echt niet doordat wij zo riant leven.
Dus ga niet lopen zeuren dat een ander wel meer mag betalen, terwijl je die situatie helemaal niet kent!
Wij mogen misschien wel wat meer verdienen, maar mogen ook veel meer betalen. Het lijkt dan wel of wij zo'n riant inkomen hebben, maar het gebeurt regelmatig dat het salaris op is voordat de maand voorbij is!! En dit komt echt niet doordat wij zo riant leven.
Dus ga niet lopen zeuren dat een ander wel meer mag betalen, terwijl je die situatie helemaal niet kent!
Mijn nekharen gaan overeind staan bij het lezen van het commentaar dat mensen hebben op inkomens boven de 50000 euro. Vijf keer per jaar op vakantie? Mocht ik willen! Ons gezin is er jaarbasis 3600 euro op achteruit gegaan door werkgevers die niet hoeven te betalen en dit dus niet doen. Ik ben door de economische malaise uitzendkracht geworden en dan ben je gewoon de ***. Ik weet het: ik mag blij zijn dat ik een baan heb, maar die heb ik toevallig wel zelf geregeld. Het is erg frustrerend om een rekening van 800 euro in een keer eraf te zien gaan en dan een halve maand zeer kalm aan te moeten doen in afwachting van de teruggave van de belastingdienst. Die teruggave is overigens zeer karig: 200 euro.
Wat jammer dat er altijd weer die flauwe opmerkingen moeten komen als het over kinderopvang gaat.Laat mensen in hum waarden en laat iedereen toch zelf beslissen waarom ze wel of niet kinderopvang willen.
Wat de reden ook mag zijn waarom vrouwen willen werken dat is hun goed recht en daar heeft niemand iets mee te maken. Je wordt er geen slechter mens van hoor als je doet wat je denkt dat goed voor jouw en je gezin is.
Wat de reden ook mag zijn waarom vrouwen willen werken dat is hun goed recht en daar heeft niemand iets mee te maken. Je wordt er geen slechter mens van hoor als je doet wat je denkt dat goed voor jouw en je gezin is.
"Vroeger..." (was alles anders...)
Get a life!! Tijden veranderen en behoeftes veranderen. Ouwe...[/b]
Get a life!! Tijden veranderen en behoeftes veranderen. Ouwe...[/b]
Bovengenoemd bericht is voor Dhr W. van Rosmalen...
van mij hoeven ze de nieuwe regeling niet af te schaffen.
betaal nu nog geen 0,50 cent per uur
groot huis en dubbel inkomen,wel hoge hypotheek maar ook een bankrekening met overwaarde vorige huis.
wij profiteren dus goed van deze regeling,schaam mij er bijna voor.
netjes elke maand geld van de werkgeve en belasting
betaalde vorig jaar ongeveer 100 euro in de maand en nu nog maar 15 euro.
ergens klopt er toch iets niet
betaal nu nog geen 0,50 cent per uur
groot huis en dubbel inkomen,wel hoge hypotheek maar ook een bankrekening met overwaarde vorige huis.
wij profiteren dus goed van deze regeling,schaam mij er bijna voor.
netjes elke maand geld van de werkgeve en belasting
betaalde vorig jaar ongeveer 100 euro in de maand en nu nog maar 15 euro.
ergens klopt er toch iets niet